UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
donderdag 26 maart 2020 om 09:35
even snelle google actie:
https://www.geboortekaartjes.nl/handig/ ... tje-zusje/
https://www.alittlemagic.nl/tekst-geboo ... broer-zus/
https://www.blijkaartje.nl/tekst-geboor ... rtje-zusje
https://luckz.nl/geboortekaartjes-tekst ... -gedichten
https://www.lacarteinternet.be/geboorte ... tje-zusje/
heb ze niet echt gelezen dus geen idee of het leuke zijn (ook beetje subjectief natuurlijk)
donderdag 26 maart 2020 om 11:14
ik hoop ook wel dat het met de opvang weer op de rit is voordat baby komt. ze zijn hier nl in de zomervakantie ook rustig een paar weken dicht... maar dan heeft partner al verlof gepland gelukkig.
maar is voor hun niet fijn, nu weken thuis, dan weer paar weekjes opvang, dan weer weken vrij... volgens mij wordt het sowieso drama op de opvang als alle kindjes weer opnieuw moeten wennen!
maar is voor hun niet fijn, nu weken thuis, dan weer paar weekjes opvang, dan weer weken vrij... volgens mij wordt het sowieso drama op de opvang als alle kindjes weer opnieuw moeten wennen!

donderdag 26 maart 2020 om 14:35
Wat dijn, Depster! Wat een opluchting, of niet?
Hebben jullie al een kaartje uitgezocht? Ik kijk er wel telkens naar, maar nog niet de goede gevonden.
Vanochtend telefonische afspraak gehad met de verloskundige en ik wist al dat ik volgende week weer diabetestest moest, omdat hij afgelopen keer op het randje was en baby te groot. Diezelfde dag heb ik telefonische afspraak voor uitslag en controle en als de uitslag goed is, gewone afspraak bij gynaecoloog. Zo niet, dan afspraak internist, diabetesverpleegkundige en gynaecoloog allemaal achter elkaar, zodat je niet onnodig in het ziekenhuis hoeft te komen. En met de diabetestest mag ik opeens ondertussen naar huis, voor de veiligheid
maar ik mag dan niks doen, dus met kind, man en hond in huis weet ik niet of dat wat wordt.
Hebben jullie al een kaartje uitgezocht? Ik kijk er wel telkens naar, maar nog niet de goede gevonden.
Vanochtend telefonische afspraak gehad met de verloskundige en ik wist al dat ik volgende week weer diabetestest moest, omdat hij afgelopen keer op het randje was en baby te groot. Diezelfde dag heb ik telefonische afspraak voor uitslag en controle en als de uitslag goed is, gewone afspraak bij gynaecoloog. Zo niet, dan afspraak internist, diabetesverpleegkundige en gynaecoloog allemaal achter elkaar, zodat je niet onnodig in het ziekenhuis hoeft te komen. En met de diabetestest mag ik opeens ondertussen naar huis, voor de veiligheid

donderdag 26 maart 2020 om 15:24
Mihoen; het is zeker een opluchting! Ik moest tussendoor ook naar huis, mits ik met de auto was..want door beweging (fietsen) is de uitslag ook vertekent. Je kan wel rustig boekje lezen met kind of filmpje kijken etc.
Wel fijn dat indien je suiker hebt alle afspraken achter elkaar hebt. Zou eigenlijk naar mijn mening altijd moeten.
Ik heb t kaartje al uitgekozen
Ben er helemaal verliefd op. Ook de proefdruk met alle gegevens die ik al weet is binnen. Dus straks alleen de datum etc door geven als flip geboren is
Wel fijn dat indien je suiker hebt alle afspraken achter elkaar hebt. Zou eigenlijk naar mijn mening altijd moeten.
Ik heb t kaartje al uitgekozen
donderdag 26 maart 2020 om 19:34
Goed nieuws depster!! Lijkt me heel vervelend als je zo moet gaan opletten, ik geniet wel van mn zoete momentjes 
Ik heb telefoon gehad van de vk. Afspraak wordt een week opgeschoven, maar ik moet wel komen omdat ik een prik moet voor de rhesus factor, uitslag was bekend, ik heb positief en baby negatief.
Wat betreft geboorte kaartje zijn we er nog niet uit. Had een proefdruk besteld, maar was eigenlijk niet echt tevreden, dus nog ff verder zoeken... iemand nog leuke tips waar jullie kijken voor ontwerpen?

Ik heb telefoon gehad van de vk. Afspraak wordt een week opgeschoven, maar ik moet wel komen omdat ik een prik moet voor de rhesus factor, uitslag was bekend, ik heb positief en baby negatief.
Wat betreft geboorte kaartje zijn we er nog niet uit. Had een proefdruk besteld, maar was eigenlijk niet echt tevreden, dus nog ff verder zoeken... iemand nog leuke tips waar jullie kijken voor ontwerpen?
donderdag 26 maart 2020 om 19:34
Ik lees net dat Eind mei de piek word verwacht van de Corona crisis? Waarom lees ik dit nou net in de avond. Weer iets om over te malen.
@depster wat fijn geen zwangerschaps diabetes. Leuk dat jullie het geboorte kaartje hebben. Ik moet die van ons aanpassen en dan een proefdruk bestellen.
@wollebol 2 leuke gedichtjes gevonden hoor.
Hier nog even uit kiezen.
@mihoen succes met de suikertest. Ik hoop op een goeie uitslag. En dat je man, kind en hond je even met rust laten:).
@depster wat fijn geen zwangerschaps diabetes. Leuk dat jullie het geboorte kaartje hebben. Ik moet die van ons aanpassen en dan een proefdruk bestellen.
@wollebol 2 leuke gedichtjes gevonden hoor.

@mihoen succes met de suikertest. Ik hoop op een goeie uitslag. En dat je man, kind en hond je even met rust laten:).

donderdag 26 maart 2020 om 19:43
kaartje1 schreef: ↑26-03-2020 19:34Ik lees net dat Eind mei de piek word verwacht van de Corona crisis? Waarom lees ik dit nou net in de avond. Weer iets om over te malen.
Lastig he die berichten, ik zelf heb besloten niet zo ver vooruit te kijken. Ze zaten in t begin ook fout over dit virus, dat t nooit in NL zou komen.
@depster wat fijn geen zwangerschaps diabetes. Leuk dat jullie je (bewust alleenstaande moeder) het geboorte kaartje hebben. Ik moet die van ons aanpassen en dan een proefdruk bestellen.
Waren jullie snel uit over t kaartje?
vrijdag 27 maart 2020 om 17:55
@Mihoen62: ja wij hebben het geboortekaartje ook al uitgezocht en de proefdruk ligt in huis evenals alle (80) enveloppen. Echt verliefd op! Ben al een klein beetje bezig met adressen schrijven, wil dit met de hand doen (handlettering).
@Depster: fijn joh!! Ik ben ook gecontroleerd op zwangerschapsdiabetes omdat ik last had van een soort Hypo's leek wel... maar bij mij kwam het door mijn te lage bloeddruk icm veel koolhydraatrijk voedsel.
@Depster: fijn joh!! Ik ben ook gecontroleerd op zwangerschapsdiabetes omdat ik last had van een soort Hypo's leek wel... maar bij mij kwam het door mijn te lage bloeddruk icm veel koolhydraatrijk voedsel.
vrijdag 27 maart 2020 om 21:14
Die vind ik ook zo lekker! Hahahollandaisesaus schreef: ↑27-03-2020 20:53oh jaaaa geboortekaartjes. dat was me weer helemaal ontschoten.
zat voornamelijk in de stress over hoe ik nu aan beschuit met muisjes moet komen, daar kijk ik echt al maanden naar uit![]()

zaterdag 28 maart 2020 om 07:39
Oohja beschuit met muisjes!! Heerlijk!
Ookal als we geen kraambezoek mogen ontvangen, komen hier gewoon beschuit met muisjes. Punt! (nu heb ik zin in beschuit met vlokken....)
Ik heb heel veel zin in maandag, dan krijg ik een groeiecho, omdat de kleine al aan de grote kant lijkt. Dan is t 8.5 weken geleden dat ik hem gezien heb
Merken jullie al patroon in wanneer de kleine wakker/actief is?
Ookal als we geen kraambezoek mogen ontvangen, komen hier gewoon beschuit met muisjes. Punt! (nu heb ik zin in beschuit met vlokken....)
Ik heb heel veel zin in maandag, dan krijg ik een groeiecho, omdat de kleine al aan de grote kant lijkt. Dan is t 8.5 weken geleden dat ik hem gezien heb
Merken jullie al patroon in wanneer de kleine wakker/actief is?
zaterdag 28 maart 2020 om 08:45
@depster
Oh super fijn dat je nog een groeiecho krijgt!!
Ik heb het idee dat mijn kindje gisteren is ingedaald. Ik voel plopjes nu heel erg laag, in mijn schaamstreek/bekken. Ze heeft me de halve nacht wakker gehouden. Net ook weer een harde buik.
Ze is wakker wanneer ik wil slapen of even zit. Ook na de yoga wordt ze actief. Als ik beweeg slaapt ze.
Oh super fijn dat je nog een groeiecho krijgt!!
Ik heb het idee dat mijn kindje gisteren is ingedaald. Ik voel plopjes nu heel erg laag, in mijn schaamstreek/bekken. Ze heeft me de halve nacht wakker gehouden. Net ook weer een harde buik.
Ze is wakker wanneer ik wil slapen of even zit. Ook na de yoga wordt ze actief. Als ik beweeg slaapt ze.
zondag 29 maart 2020 om 12:31
Wat is iedereen al ver! Wij zijn er nog niet uit met de naam. En kaartjes nog niet echt naar gekeken. De vorige keer echter binnen paar dagen daar de keuze wel voor gemaakt, wij houden niet zo van gedichtjes en veel tierelantijn. Dus dat maakt het ook wel gemakkelijk. We hopen dat de inbouwkast in de babykamer ergens de komende maand wordt gemaakt. Dan kunnen we daarna verder met de kamer. Muurtje schilderen en zodra zoontje in groot bed slaapt kan de rest doorgeschoven worden.
Beschuit met muisjes toevallig vanochtend nog mee ontbeten haha. Af en toe daar gewoon zin in, ook als er geen baby is geboren
Beschuit met muisjes toevallig vanochtend nog mee ontbeten haha. Af en toe daar gewoon zin in, ook als er geen baby is geboren
zondag 29 maart 2020 om 12:40
@hollandaisesaus; wat vervelend dat jullie opvang in de zomer een paar weken dicht gaat. hier gaat het gelukkig gewoon door. Ook fijn voor degenen zonder schoolgaande kinderen, anders ben je al meteen verplicht dan vakantie op te nemen. Hopelijk hebben de kindjes er niet teveel last van met het omschakelen!
zondag 29 maart 2020 om 13:35
@kikikip kan best hoor. Mijn dochtertje was ook al vroeg ingedaald. Deze baby heeft schijnbaar nog ruimte zat. Die heeft nog geen haast.
@wollebol leuk. Ja handig alvast enveloppen schrijven. Scheelt veel werk in de kraamweek.
@grrstar wij twijfelen nog steeds tussen 2 namen. Beide mooi. Maar ik nijg naar de ene naam en vriend naar de ander. En de keuze kunnen we maar niet maken.
Hebben jullie al enige idee of nog helemaal niet?
@wollebol leuk. Ja handig alvast enveloppen schrijven. Scheelt veel werk in de kraamweek.
@grrstar wij twijfelen nog steeds tussen 2 namen. Beide mooi. Maar ik nijg naar de ene naam en vriend naar de ander. En de keuze kunnen we maar niet maken.
Hebben jullie al enige idee of nog helemaal niet?
zondag 29 maart 2020 om 15:55
zondag 29 maart 2020 om 16:12
Ja ik geloof toch dat kinderopvang hier nog steeds gezien wordt als een soort luxe waar je de rest van je leven maar omheen moet plannen. Kerst? Twee weken dicht. Pasen? Minimaal een week dicht. PM-er ziek? Zijn ze soms ook dicht. En dan vieren ze hier ook nog veel meer feestdagen en plannen dan ook bij voorkeur studiedagen enzo daaromheen. Hemelvaart zijn ze geloof ik ook weer een halve of een hele week dicht. Echt anders dan in Nederland ja! Ik heb ook nog beide kinderen niet op hetzelfde kinderdagverblijf, dus ze hebben studiedagen en vakanties ook niet eens altijd tegelijk. Ik snap inderdaad niet hoe mensen met een baan dit doen.
Ik heb over anderhalve week ook weer een groeiecho. Zou eigenlijk vorige week zijn, maar ook hier doen ze minder contact. Afspraken vinden gelukkig nog wel "live" plaats, maar worden flink ingekort.
Qua naam ook nog geen knoop doorgehakt, maar ik vind het wel goed zo. Voor beide geslachten hebben we nu twee leuke namen, voor een jongetje wel een voorkeur trouwens. Maar wil toch eerst even het baby'tje zien.
Heh nu heb ik trek in beschuit...
Ik heb over anderhalve week ook weer een groeiecho. Zou eigenlijk vorige week zijn, maar ook hier doen ze minder contact. Afspraken vinden gelukkig nog wel "live" plaats, maar worden flink ingekort.
Qua naam ook nog geen knoop doorgehakt, maar ik vind het wel goed zo. Voor beide geslachten hebben we nu twee leuke namen, voor een jongetje wel een voorkeur trouwens. Maar wil toch eerst even het baby'tje zien.
Heh nu heb ik trek in beschuit...
zondag 29 maart 2020 om 17:48
@hollandaisesaus: Wow als ze steeds dicht zijn met feestdagen (en dan ook de hele week/weken eromheen) dan ben je letterlijk al je vakantiedagen kwijt wanneer je kinderen niet naar de opvang kunnen. Of je moet lieve opa's/oma's hebben? Blij dat het hier gewoon doorloopt, alleen dicht op de echte feestdagen met kerst en Pasen bijv.
Fijn als je groei echo doorgaat, ik ben gister gebeld door de verloskundige dat die van mij gecancelled wordt. Alleen de medisch noodzakelijke echo's gaan door bij bekende afwijkingen en groeiecho met 30wk vinden ze niet noodzakelijk (bij mijn zoontje ook niet gehad). Hier nog wel binnenkort een aanvullende guo in het ziekenhuis, die gaat waarschijnlijk door (maar moet het ook nog afwachten). Die heeft te maken dat mijn zoontje een nierafwijking heeft, maar de eerste guo met 20 weken was gelukkig helemaal goed.
Lekker beschuitje pakken hoor, ik mag de grens niet over Haha. Heb hier standaard een pak staan, momenteel wel alvast roze muisjes ingeslagen
Fijn als je groei echo doorgaat, ik ben gister gebeld door de verloskundige dat die van mij gecancelled wordt. Alleen de medisch noodzakelijke echo's gaan door bij bekende afwijkingen en groeiecho met 30wk vinden ze niet noodzakelijk (bij mijn zoontje ook niet gehad). Hier nog wel binnenkort een aanvullende guo in het ziekenhuis, die gaat waarschijnlijk door (maar moet het ook nog afwachten). Die heeft te maken dat mijn zoontje een nierafwijking heeft, maar de eerste guo met 20 weken was gelukkig helemaal goed.
Lekker beschuitje pakken hoor, ik mag de grens niet over Haha. Heb hier standaard een pak staan, momenteel wel alvast roze muisjes ingeslagen

maandag 30 maart 2020 om 08:00
Hier donderdag een afspraak bij de gyn. Geen melding gehad dat het niet doorgaat dus ik ga er vanuit dat het wel doorgaat
Zal wel alleen gaan, dat is duidelijk verzocht op de website van het ziekenhuis, enkele weken geleden al.
Naam zijn we over uit. We hadden er twee die we allebei mooi vonden maar vriend had duidelijke voorkeur voor een van de twee. Dat is nu al 1 of 2 maanden de naam en we hebben allebei nog geen betere/mooiere naam gevonden of twijfels over deze naam dus dan wordt dit het gewoon denk ik.
Het is natuurlijk wel iets erg definitiefs, maar ja, we moeten toch een keuze maken he.
De opvang waar onze kleine naar toe gaat gaan is één week per jaar gesloten: tussen kerstmis en oud&nieuw. Dat vind ik prima. Nu hadden we niet veel keuze in opvang aangezien hier enorme wachtlijsten overal zijn, maar de keuze die we hadden heb ik gedeeltelijk wel gebaseerd op sluiting in de zomer ja of nee, er zijn nl best wel wat creches die in de zomer meerdere weken dicht zijn. Zodra je eenmaal schoolgaande kinderen hebt ga je toch iets moeten bedenken voor die juli/augustus maanden maar zolang het nog niet hoeft: liever niet

Naam zijn we over uit. We hadden er twee die we allebei mooi vonden maar vriend had duidelijke voorkeur voor een van de twee. Dat is nu al 1 of 2 maanden de naam en we hebben allebei nog geen betere/mooiere naam gevonden of twijfels over deze naam dus dan wordt dit het gewoon denk ik.
Het is natuurlijk wel iets erg definitiefs, maar ja, we moeten toch een keuze maken he.
De opvang waar onze kleine naar toe gaat gaan is één week per jaar gesloten: tussen kerstmis en oud&nieuw. Dat vind ik prima. Nu hadden we niet veel keuze in opvang aangezien hier enorme wachtlijsten overal zijn, maar de keuze die we hadden heb ik gedeeltelijk wel gebaseerd op sluiting in de zomer ja of nee, er zijn nl best wel wat creches die in de zomer meerdere weken dicht zijn. Zodra je eenmaal schoolgaande kinderen hebt ga je toch iets moeten bedenken voor die juli/augustus maanden maar zolang het nog niet hoeft: liever niet