UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dan beter bij een rustig bos/park afspreekt en samen een rondje gaat wandelen en goed afstand houdt, dan thuis afspreekt? Lijkt me makkelijker om de afstand te houden. Als je 1.5 a 2 meter afstand houdt, geen handen aanraakt, moet het in principe geen kwaad kunnen. In de supermarkt kom je dichterbij andere mensen, al is het maar omdat niet iedereen die afstand even serieus neemt.

Mijn schoonouders zijn hier vorige week iets komen brengen en daar hebben we dan ook een kwartiertje mee staan praten, wij in de garage, zij in de tuin, 2m er tussen. Officieel mag dat hier dus niet, maar dat risico hebben we maar even gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij brengen zoon inmiddels wel weer naar opa's en oma's. Verder komen we niet bij mensen, maar ik merk gewoon dat ik nog niet hersteld ben van longontsteking. Ik ben echt ontzettend moe en dan 5 dagen in de week de volledige zorg, is wel veel. Buiten dat ik dan hele dagen door harde buiken heb en zo'n trekkend gevoel in mijn buik. Dus we hebben de afweging gemaakt om dat toch maar te doen, vooral voor mijn gezondheid en die van de baby.

Ik vind een Facebook groep ook wel gezellig denk ik, zal eens proberen om een pb te sturen.

En hier dus ook ongeveer 7 weken tussen de afspraak, gister wel bloeddruk gemeten en die was gelukkig goed. Ze gaven aan dat ze vanaf na de Pasen weer wat meer wilden gaan opstarten , omdat nu alles op een wachtlijst komt. Dus ik ben benieuwd.
@hollandaisesaus (net bij de zalm gegeten trouwens, grappig) ik heb net weer bestelling gedaan, bestel eens per 4-5 maanden. 2 kilo kaas, beschuit, muisjes, stroop. De dingen die ik echt niet kan missen :yes:

@lamaa, vervelend inderdaad, eventueel zelf een Dopler aanschaffen zodat je kunt luisteren? Ik doe het afentoe ook nog, ook al voel ik haar aantal maal per dag.

@wollenbol, heb je bericht gestuurd! Heftig met de boete, lijkt mij heel moeilijk om zoveel binnen te moeten zitten.

@mihoen lijkt mij ook wel spannend met Corona en net hersteld van longontsteking!

Hier merk ik dat mijn bloeddruk omhoog gaat want heb weer bloedneuzen. Verder voel ik mij nog steeds erg goed gelukkig. Verlang wel naar mooier weer, hier sneeuwt het momenteel dus :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wat is er weer veel geschreven!! Ik moest ff bijlezen, want toch best drukke dagen met kind thuis en man die aan t week is

@wollenbol ik stuur je pb, leuk Facebook groep

Ik had gisteren een afspraak en die moest doorgaan want ik moest een prik voor de rhesus factor. Maar werd dus de avond ervoor gebeld of ik klachten had.... uh ja dus, want ben al sinds mn longontsteking verkouden. Toen moest ik dus in een speciaal geïsoleerde kamer met een mondkapje op. Kreeg t spontaan benauwd, dus respect voor al t zorg personeel die dit nu dagelijks moeten dragen!
Verder ook de normale controle gehad, dus dat was wel fijn.
Groei echo wordt misschien wel geannuleerd, maar dat moeten ze nog bepalen hoe belangrijk t is.
Alle reacties Link kopieren
@wollebol: ik heb je ook een privé berichtje gestuurd, hopelijk is die goed aangekomen. 👍 Leuk een FB groep.

Ik probeer wel elke dag naar buiten te gaan hoor... als het mooi weer is, is dat alleen maar fijn natuurlijk. Ach, ik heb gewoon een baal dag vandaag. Dus dan valt alles ff zwaar.....
Alle reacties Link kopieren
@wollebol ik wil ook wel mee doen. Toch wel haha. Heb je dan via privé bericht voor en achternaam nodig?
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
03-04-2020 14:20
@wollebol ik wil ook wel mee doen. Toch wel haha. Heb je dan via privé bericht voor en achternaam nodig?
Ja graag! de rest heb ik tot nu toe aan de hand daarvan gevonden. Tenzij je kim de vries heet zal dat wel genoeg zijn ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lamaa schreef:
03-04-2020 14:17
@wollebol: ik heb je ook een privé berichtje gestuurd, hopelijk is die goed aangekomen. 👍 Leuk een FB groep.

Ik probeer wel elke dag naar buiten te gaan hoor... als het mooi weer is, is dat alleen maar fijn natuurlijk. Ach, ik heb gewoon een baal dag vandaag. Dus dan valt alles ff zwaar.....
:hug: dat mag ook, af en toe ff een baaldag hebben
Alle reacties Link kopieren
Wollenbol schreef:
03-04-2020 14:33
Ja graag! de rest heb ik tot nu toe aan de hand daarvan gevonden. Tenzij je kim de vries heet zal dat wel genoeg zijn ;-)
Gedaan hopelijk komt het bericht binnen.
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
03-04-2020 14:37
Gedaan hopelijk komt het bericht binnen.
Heb die van jou en living nog niet binnen, maar die PB functionaliteit werkt slecht.
Kun je misschien eens zien of ie toevallig nog in postvak uit staat?
Alle reacties Link kopieren
Wollenbol schreef:
03-04-2020 15:06
Heb die van jou en living nog niet binnen, maar die PB functionaliteit werkt slecht.
Kun je misschien eens zien of ie toevallig nog in postvak uit staat?
Helaas niet. Ik heb opnieuw een bericht gestuurd:).
Alle reacties Link kopieren
Wollenbol, ik heb je ook PB gestuurd. Let niet op de smiley, die werd na versturen opeens enorm.

Laat je even weten of je hem hebt?
Alle reacties Link kopieren
@mihoen: ja ik heb je een berichtje gestuurd. die grote smileys heb ik al een paar keer ontvangen...
berichten van living en kaartje zijn ook aangekomen en lamaa en poezels zitten er al in ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook net een pb gestuurd! Fijn dat je al de ‘lead’ hebt gepakt wollenbol!
Alle reacties Link kopieren
@hollandaise en anderen:
we hebben ondertussen de FB groep voor de actievere leden en iedereen zit er intussen in behalve jij ;-) dus stuur me gerust een PB..

Voor de mensen die niet in de groep willen hier een korte update van hoe het met mij/ons gaat: vorige week controle bij de gynaecoloog, echo, alles in orde, ook resultaat van de suikertest gehad en die was ook goed. Controles lopen gewoon door zoals anders, enige verschil is dat ik alleen moet komen.

Ik merk dat het thuiszitten (we zijn ondertussen week 4 ingegaan hier) me wel enigszins begint op te breken, mis vooral t contact met ouders/schoonouders/vriendinnen, dat ze nu niet aan mn buik kunnen voelen etc. Maar we zullen erdoor moeten. Heb me wel voorgenomen om tot mijn verlof (in mijn geval week 38/39, dus ergens tussen hemelvaart en eind mei) elke week een halve of een hele dag vrij te nemen, zodat ik iets meer tijd heb dan alleen 't weekend om wat bij te tanken en andere dingen te doen. Dat verspreid ik liever zo dan dat ik 1 of 2 weken voor mijn verlof volledig thuis kom en dan toch geen leuke dingen kan doen omdat alles dicht is..
Gynaecoloog gaf aan dat zoals het nu gaat ik gerust tot 39 weken mag blijven werken (is hier anders geregeld als in NL). Dus dan doe ik dat liever ook, dan heb ik achteraf meer tijd met de baby (september), hopelijk kunnen we er dan ook wat op uit gaan enzo.
Alle reacties Link kopieren
thx wollenbol! ik ben niet zo'n fan van facebook, maar wel van jullie ;) dus ik denk er nog even over na!
fijn dat alles bij je controle in orde was. zitten er bij jou echt zoveel mensen aan je buik? dat ken ik helemaal niet zo.
Alle reacties Link kopieren
hollandaisesaus schreef:
08-04-2020 20:17
thx wollenbol! ik ben niet zo'n fan van facebook, maar wel van jullie ;) dus ik denk er nog even over na!
fijn dat alles bij je controle in orde was. zitten er bij jou echt zoveel mensen aan je buik? dat ken ik helemaal niet zo.
tja nu niemand he, behalve mijn vriend. maar mijn ouders en schoonouders hebben wel hun kleindochter voelen bewegen, in februari/maart, toen het nog mocht ;-) en een van mijn beste vriendinnen. haar zoontje heb ik ook gevoeld in de buik, dat is wel bijzonder.
t gaat er voor mij meer gewoon om dat je ze niet zien, knuffelen, met ze eten of koffie drinken. en dat je niet weet hoe lang dit gaat duren en vooral of tegen dat de baby geboren wordt de grenzen weer open zijn en de naaste familie toch op bezoek kan komen.
ons kindje (of in de toekomst kindjes) zal voor zowel mijn schoonouders als mijn ouders naar alle waarschijnlijkheid het enige kleinkind zijn dus dat is wel heel bijzonder.

morgen ben ik jarig (en zaterdag mijn vriend) normaal ging ik met een vriendin iets leuks doen, mag niet, zouden mijn ouders voor t paasweekend langskomen, mag niet, zouden mijn ooms en tantes maandag langskomen voor een paasbrunch, mag niet, en zouden we wss met mijn schoonouders en de zus en oma van mijn vriend een van de dagen ergens iets zijn gaan eten, mag niet.
Alle reacties Link kopieren
Ook nog even een berichtje van mij op dit forum. Begrijpelijk hoor Hollandaisesaus. Ook ik moest lang nadenken over wel of geen facebook. Ik heb het wel gedaan en het is toch wel heel leuk. Maar mocht je het niet willen natuurlijk ook helemaal goed!

Hier vandaag de allerlaatste werkdag. Eigenlijk ben ik wel klaar met mijn werk. De meeste dingen maandag al gedaan. Vanaf heden dus thuis. Ook ik mis mijn sociale contacten. Ik herken het Wollebol. Ik heb vandaag ook weer wat meer moeite met de situatie. Het loopt gewoon anders dan dat ik mij had voorgesteld. We proberen het beste er maar van te maken.

Baby is volgens mij wat gedraaid in de buik. IK heb echt het idee dat de voeten naar binnen liggen. Het ruggetje aan mijn buik zijde zeg maar. Waardoor ik de bewegingen een stuk minder krachtig voel. Ook bleek uit de groei echo dat ik een hele dikke placenta aan de voorkant van de buik heb. Dus wel verklaarbaar. Over 2 weken een afspraak bij de vk. Ben benieuwd wat zij van de ligging zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ja we moeten er inderdaad het beste van maken. En gelukkig is het 2020 en kunnen we gewoon bellen en videobellen en online bestellingen doen.

Hier gisterenavond de kinkhoest vaccinatie gekregen. In mijn linkerbovenarm. Niet bij stil gestaan maar omdat ik voornamelijk op mn linkerzij slaap vannacht geen oog dicht gedaan vanwege mn lamme/pijnlijke arm.
Had voor morgen al vakantie genomen om iets leuks te gaan doen en laat dat maar gewoon staan, maar vriendlief moet gewoon werken morgen dus verdeel mn uren wat over vandaag en morgen. Werkuren zijn sowieso niet meer zo afgebakend de afgelopen 4 weken...
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik heb een tijd meegeschreven en sta ook in de tabel, maar op een gegeven moment voelde ik me nog steeds zo ziek en kon ik de blije verhalen even niet meer horen.. .
Inmiddels gaat het gelukkig beter en heb ik wel weer behoefte om mee te kletsen!
Ik heb wollenbol een pb gestuurd en kom graag mee kletsen op fb! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ooh springmommy, wat heftig! Had je echt HG ofzo? Leuk als je ook nog in de FB groep komt
Alle reacties Link kopieren
Had hier al een tijdje niet meer gereageerd, dus een kleine update :
Afgelopen vrijdag voor de 2e keer een groei echo gehad, en zoals het er nu naar uit ziet is het een klein kindje. Bij ze verwachten zo'n 2600 gram bij de geboorte, ook was hij al deels ingedaald :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed gaat minimousee!
Zijn jullie zelf klein?

Bij ons zat ze bij de laatste echo qua gewicht op t gemiddelde, lengte iets erboven. Wij zijn zelf niet klein maar ook niet super groot (1m78 en 1m82) dus dat lag eigenlijk wel in mijn lijn der verwachting
Alle reacties Link kopieren
@minimouse fijn dat alles goed is. Kleine baby dan.
Hoe zwaar is jullie kindje nu geschat? Ik ben even benieuwd. Met 29 weken een groeiecho gehad en toen werd onze baby geschat op 1500 gram. Maar helemaal vergeten te vragen hoe zwaar ze dan aan denken met de uitgerekende datum. En daar ben ik best benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Kaartje1,tijdens de groei echo met 30 weken is hij tussen de 13000 en bijna 1400 geschat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven