Quinny Buzz

20-03-2009 10:22 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij hebben ondertussen 2 jaar de Quinny Buzz. Het nadeel van deze wagen is dat het (zwenk)voorwiel op gladde vloeren slipt en niet altijd goed meedraait.

Nu ben ik opnieuw in verwachting, en denk er over om voor deze wagen een nieuw voorwiel aan te schaffen. Er bestaat nu een all terrain wiel en een dubbel voorwiel, zodat je wagen een vierwiel wordt.

Is er iemand die ervaring heeft met deze voorwielen?

Weet niet zo goed welke ik beter kan aanschaffen...
Hier ook een Buzz. Ik ben ook wel benieuwd naar het All-terrain voorwiel.

Ik heb wel een tip voor je. Ik ben laatst veel wezen wandelen op schelpenpaden. Het gevolg was dat de hele wagen wat stroef liep. Ik heb toen alle wielen en het frame goed schoongemaakt. Toen alles droog was heb ik het ingesprayed met Teflonspray, de wagen loopt weer als een tierelier en je merkt dan ook minder dat het voorwiel glad is.
Ik ben zwanger en wil een Quinny Buzz kopen. Toevallig gister ervoor wezen kijken.

Ze raden nu echt een 4 wieler aan, omdat de 3 wieler sneller kan kantelen. (die man demonstreerde het ook en de 4 wieler is wat dat betreft zeker stabieler)

Dus ik ga er iig voor! Het rijdt iig naar mijn mening ook lekkerder dan een 3 wieler.
Nala, met de 4wieler heb ik geen ervaring. Die was er in 2007 nog niet. Maar dat kantelen? Die van ons is nog nooit gekanteld.
Die man demonstreerde het. Als er kinderen net over het randje bij de kap in de wagen willen kijken, kunnen ze vaak net over het randje komen. En dan trekken ze soort van aan de wagen.

Vooral als ie op de rem staat, kan die opzij kantelen.

Ik heb dit al eens vaker gehoord.

En ik vind toch de 4 wieler prettiger rijden, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Hallo,

Ondertussen hebben wij het All Terrain wiel gekocht, en zijn er erg tevreden over. Ik heb wel bij de winkel aangegeven het 'belachelijk' te vinden een ander voorwiel te moeten kopen (€ 62.50) op zo'n dure wagen, wil je er echt lekker mee rijden (en ook boodschappen doen)

De verkoopster heeft mij aangeraden nog een keertje met de aankoopbon van de wagen langs te komen. Ze ging dan 'iets' proberen te regelen bij Quinny.

Ben dus erg benieuwd!
Wij hebben sinds kort ook het all terrain wiel. Sinds die tijd rijdt de Buzz echt een heel stuk beter.

Nu ons kind wat groter is nemen we steeds meer de Quinny Zapp. Deze is superklein op te vouwen dus erg handig in de stad en op de fiets. Ik vind hem ook fijn omdat hij erg wendbaar is, dus handig in winkels!
Ja ja, iemand met ervaring met het All Terrain wiel.

WIj hebben de buzz ook en ik vind het een fijne wagen. Behalve dus dat rotwiel aan de voorkant. Na een tijdje twijfelen toch maar het wiel aangeschaft. En het is een zegen. Hij rijd super . Op de gladde vloeren in de supermarkt e.d. rijd hij gewoon soepel. Hapert echt helemaal niet meer.

Ik ga dus nog gewoon een tijdje genieten van onze Buzz. En mocht er een 2e komen in de toekomst. Dan houden wij lekker de Buzz.

Allemaal succes met jullie keuze.

Groetjes
Vandaag ook 't all terrain wiel gekocht!! Heel blij mee dus we kunnen paar jaar vooruit met de quinny buzz (3wieler/2007) ook voor nr twee. Iemand van jullie ervaring met buggy board?

Wiel kostte vandaag trouwens 'maar' 50 euro bij babyplanet... Scheelt toch weer 12,50
Vandaag de 4wieler gezien en die vond ik echt niet mooi! De driewieler heb ik 1,5 jaar en nog nooit gekanteld dus daar hoef je 't volgens mij voor te doen!
Ik heb net deze week een Lascal Buggy Board Maxi gekocht voor bij onze Buzz. Volgens de verkoopster paste die wel, maar ze waarschuwde wel dat het wat wiebelig kon zijn, omdat het meerijdplankje niet voor de Buzz is gemaakt en de Buzz dat ronde frame heeft, waardoor het neit helemaal goed gemonteerd kan worden. Maar het is de enige die nog enigszins bruikbaar is op de Buzz.

We hebben hem gemonteerd en ik vind het helemaal niet wiebelig. Mijn zoontje van 2 staat er prinsheerlijk op. Alleen bij stoepjes op en af, laat ik hem wel even afstappen.

Onze Buzz is trouwens ook nog nooit gekanteld hoor. Maar het probleem van het slippende voorwiel herken ik wel. Heel vervelend, want de kinderwagen wordt zowat onbestuurbaar daardoor.
..
poezzie, ooit nog wat gehoord van die verkoopster? heeft ze iets voor je kunnen regelen?

ik verwacht nl. zelf een tweede kindje, maar wil niet weer met zo´n onbestuurbaar voorwiel rijden. (zie mezelf al stuntelen, elke ochtend bij de school van m´n dochter met al die deuren......)

maar heb wel zoiets van dat ik ´t een beetje belachelijk vind dat ik nu een nieuw wiel moet kopen, want kennelijk is ´t toch niet helemaal goed gemaakt, als er zoveel klachten over zijn.

ik weet ook wel dat 62 euro niets is vergeleken bij een nieuwe wagen, maar 62 euro voor iets dat eigenlijk een productiefout is, vind ik toch wel veel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven