Mode & Beauty alle pijlers

Broek verven?

29-03-2020 19:59 12 berichten
Hoi,

Ik heb 2 broekjes waarvan ik de wassing niet mooi vind maar ik pas ze nog wel aan. Ik wil dus proberen om de broekjes zwart te verven met textielverf. Nu zijn ze beide voor 18% polyester en polyester kun je niet verven. Ik zit dus erg te twijfelen of ik het wel of niet zou doen dus ik zou graag jullie mening willen horen😅
Alle reacties Link kopieren
Welke kleur hebben ze nu?
En wat is de kleur van de stiksels?
En wat is naast polyester de rest van het materiaal waar het van gemaakt is?
Klinkt als een kruisverhoor, sorry :-D
Maar helpt me om advies te geven.
Nee, dat wordt niks denk ik.
helena2 schreef:
29-03-2020 20:00
Welke kleur hebben ze nu?
En wat is de kleur van de stiksels?
En wat is naast polyester de rest van het materiaal waar het van gemaakt is?
https://www.mupload.nl/img/j7xxrfq4.jpg

Zo zien ze eruit. De ene is voor de rest 2% elastaan en 80% katoen en de andere is 1% elastaan en 81% katoen.
Ik heb laatst de gordijnen geverfd met Dylon (geloof dat t zo heet). Alles zoals op de verpakking gedaan. Was nauwelijks iets van te zien. Daarna nog twee keer de wasmachine leeg laten draaien. Maar daarna een was of 5 vlekken op mijn kleren gehad. Baalde ontzettend. Sommige kledingstukken weg moeten gooien zelfs, want is er niet meer uit te wassen
Dus denk effe drie keer na of t je waard is
apiejapie schreef:
29-03-2020 20:34
Ik heb laatst de gordijnen geverfd met Dylon (geloof dat t zo heet). Alles zoals op de verpakking gedaan. Was nauwelijks iets van te zien. Daarna nog twee keer de wasmachine leeg laten draaien. Maar daarna een was of 5 vlekken op mijn kleren gehad. Baalde ontzettend. Sommige kledingstukken weg moeten gooien zelfs, want is er niet meer uit te wassen
Dus denk effe drie keer na of t je waard is
Ik was zelf van plan om het dan eerst te doen met goedkope verf (bijvoorbeeld van de action als ze het daar hebben) en om het met de hand te doen om te kijken hoe dat uitpakt. Als het er dan echt niet mooi uitkomt, ga ik het niet doen.
Anno20 schreef:
29-03-2020 20:49
Ik was zelf van plan om het dan eerst te doen met goedkope verf (bijvoorbeeld van de action als ze het daar hebben) en om het met de hand te doen om te kijken hoe dat uitpakt. Als het er dan echt niet mooi uitkomt, ga ik het niet doen.
Ik denk dat ze bedoelde of het je waard is dat andere kleding verpest wordt doordat er restant in de machine achterblijft, niet of je twee shorts verpest worden. Je zult ze na het verven met de hand toch moeten wassen.
Anno20 schreef:
29-03-2020 20:49
Slimmer dan hoe ik ben....
Vroeger hadden we altijd van die Levi’s spijkerbroeken die na een paar keer wassen grijs werden. En omdat die dingen toen duur waren en we niet zo snel een nieuwe kregen gingen we die ook in een emmer zwart verven.
Ook witte dingen die we dan rozewilden maken. Soms mislukte het en werd het een andere kleur. Maar soms ging het ook goed
Als je ze anders nooit meer aandoet, dan zou ik het proberen.
Houd er rekening mee dat als je ze met de hand verft, het veel langer gaat afgeven dan met de machine-verf. En ik dacht dat je zelfs je kleren met de hand moet blijven wassen als je het met de hand verft. Maar dat kan ook inmiddels verbeterd zijn hoor. Is al even geleden dat ik het heb gedaan.
Ik ga mijn grijze dekbedovertrek dat steeds valer wordt binnenkort ook eens doen.
En het kan zijn dat de stiksels dus niet meekleuren, omdat die wel polyester zijn waarschijnlijk. Dus als je dat niet mooi vindt, dan zou ik het niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven