Mode & Beauty alle pijlers

Leuke broek?

30-03-2020 15:40 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai!
Vraagje;

Wie vind dit een leuk broeken?
Kopen?

Zo ja, waarom
Zo niet, waarom niet?

https://www.mupload.nl/img/vdwagfqqt.jpg

Leuk?

Totaal aantal stemmen: 130

Ja (7%)
Nee (93%)
tyche schreef:
30-03-2020 17:19
Ja dat was superhip.
Skinny jeans waren een gruwel toen, en wortelbroeken nog veel erger.
Het kan verkeren. Leuk hoor.
De eerste skinny jeans waren ook low-rise. Dat was zo rond 2005.
Daarvoor bestond de skinny jeans nog niet.
Sjulia schreef:
30-03-2020 17:16
Ik hoop dat dit nooit (meer?) terug komt. Was zo laag echt mode? Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zeker. En de string die uitstak (onderste foto) was onderdeel van de look. Zo liepen veel meiden van een jaar of 15 erbij.
Daveotion schreef:
31-03-2020 11:28
moet eerder geweest zijn
ik droeg ze voor mijn 2e kind (nee, niet met piepende string) ik gok 2002?
lilalinda schreef:
31-03-2020 11:39
moet eerder geweest zijn
In 2002 waren de jeans van boven strak en dan wijd uitlopend (flared), zoals op de foto's.
The 2000s saw the continued rejection of slim-fitting pants and jeans throughout the early and middle years in mainstream fashion. However, in 2005, fitted pants were reintroduced to the mainstream market for women. This new style of pants was called "skinny jeans".
(Bron: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Slim-fit_pants)

Voor de duidelijkheid, skinny jeans en low-rise zijn twee verschillende dingen. Skinny jeans zegt iets over de vorm van de broek, low-rise gaat over de hoogte van de taille.
lilalinda schreef:
31-03-2020 11:39
moet eerder geweest zijn
Ik als 15 jarige. Toen heette ze nog gewoon strakke stretch broek.
Daveotion schreef:
31-03-2020 12:20
In 2002 waren de jeans van boven strak en dan wijd uitlopend (flared), zoals op de foto's.

(Bron: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Slim-fit_pants)

Voor de duidelijkheid, skinny jeans en low-rise zijn twee verschillende dingen. Skinny jeans zegt iets over de vorm van de broek, low-rise gaat over de hoogte van de taille.
Ik weet zeker dat ik de skinny eerder dan 2005 droeg. Het speelde toen namelijk op mijn eerste baan, of we wel of niet een skinny naar werk aan konden. Of dat gepaste werkkleding was of niet. En ik weet ook nog dat ik een keer naar een bepaalde familiegelegenheid ging waar men mij er de hele dag om uitgelachen heeft, haha! Nu is die kant van mijn familie dan ook niet zo modebewust.
;)
anoniem_359376 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 13:09
0.00% gewijzigd
Happysan schreef:
31-03-2020 12:52
Hoezo aan het uitlachen? Wat vonden zij zo vreemd dan?
Volgens mij heb jij een fetish.
Nemain• schreef:
31-03-2020 12:24
Ik als 15 jarige. Toen heette ze nog gewoon strakke stretch broek.
En in de 90s droegen wij op onze kakschool Corelbroeken of een variant daarop van de Sting of de Mango, feitelijk ook skinny's. Maar die waren wel vrij high waisted.
rumforviva schreef:
31-03-2020 13:23
En in de 90s droegen wij op onze kakschool Corelbroeken of een variant daarop van de Sting of de Mango, feitelijk ook skinny's. Maar die waren wel vrij high waisted.
Geen idee wat wij droegen. Ik iig geen dure, want vond dat onzinnig, en verder volgens mij gewoon een normale waist. Maar ging om dat skinny nieuw zou zijn sinds 2000 of what ever.
Dat was het ook. Het gaat om skinny jeans, hè, niet om aansluitende strakke broeken want die bestaan uiteraard al veel langer.
Eerder konden er nog geen skinny jeans worden gemaakt, omdat ze pas ergens in de jaren 90/rond 2000 zijn begonnen met het toevoegen van elastaan aan denim wat nodig is om de stof te laten stretchen.
Ik heb het ook over JEANS. Die we vroegen gewoon spijkerbroeken noemden.
Hoe dan ook, dat de skinny er pas in 2005 zou zijn klopt volgens mij niet.
rumforviva schreef:
31-03-2020 16:46
Hoe dan ook, dat de skinny er pas in 2005 zou zijn klopt volgens mij niet.
Nee, ik droeg begin jaren 90 van de vorige eeuw echt mega strakke Spijkerbroeken, de jonge mannen droegen ze ook. Zelfde model als nu.

Overigens vind ik de broek in de link een misdaad tegen de menselijkheid :-D
Ik vind het een enige broek. Wat denk je, staat dat leuk bij maat 42 en cellulitis?
Charlotte2020 schreef:
31-03-2020 16:54
Nee, ik droeg begin jaren 90 van de vorige eeuw echt mega strakke Spijkerbroeken, de jonge mannen droegen ze ook. Zelfde model als nu.

Overigens vind ik de broek in de link een misdaad tegen de menselijkheid :-D
Precies. 1990 denk ik. Met de overhemden van mijn vader er op.
ninanoname schreef:
31-03-2020 16:57
Ik vind het een enige broek. Wat denk je, staat dat leuk bij maat 42 en cellulitis?
Zeker doen.
Daveotion schreef:
31-03-2020 14:16
Dat was het ook. Het gaat om skinny jeans, hè, niet om aansluitende strakke broeken want die bestaan uiteraard al veel langer.
Eerder konden er nog geen skinny jeans worden gemaakt, omdat ze pas ergens in de jaren 90/rond 2000 zijn begonnen met het toevoegen van elastaan aan denim wat nodig is om de stof te laten stretchen.
Vroeger ging je dan met je te strakke broek en al in bad zitten zodat ie de vorm van je lichaam aannam. Geen stretch voor nodig :-)
Voornu schreef:
31-03-2020 16:58
Vroeger ging je dan met je te strakke broek en al in bad zitten zodat ie de vorm van je lichaam aannam. Geen stretch voor nodig :-)
Dat is heel vroeger :proud:
Nemain• schreef:
31-03-2020 16:59
Dat is heel vroeger :proud:
Praat me dr niet van. Zucht.
Voornu schreef:
31-03-2020 16:58
Ja, met je Lois of Wrangler, aldus mijn moeder.
Voornu schreef:
31-03-2020 17:00
Praat me dr niet van. Zucht.
:hihi:
rumforviva schreef:
31-03-2020 17:02
Ja, met je Lois of Wrangler, aldus mijn moeder.
Zo strak dat je die avond niet moest eten en hem liggend aan moest trekken.
Eind jaren tachtig waren ze er ook al, maar het heet pas “ skinny “ sinds die ene aflevering van “ sex and the city”. Daarvoor heette het idd strakke stretch jeans en werd gedragen met een houthakkershemd en een paar kisten. Die broeken waren midwaist. Toen was ik daarmee nog “ altijd” maar begin jaren 90 was de grungelook helemaal mainstream.

Daarna kwam idd de string boven je ultralage heupbroek .
Daveotion schreef:
31-03-2020 11:28
Die bestonden echt al veel eerder, ik droeg ze op de middelbare school in 1995 al met Dr. martens en bandshirts. Alleen waren ze niet met een lage taille.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven