Advies
dinsdag 31 maart 2020 om 18:03
Hi allemaal,
Drie jaar geleden leerde ik op de universiteit een jongen (ik noem hem X) kennen. Ik had destijds een relatie. Om een lang verhaal kort te maken: ik werd stapelverliefd op X. Hij ook op mij. In het begin heb ik geprobeerd om de gevoelens weg te stoppen. Meerdere keren heb ik het contact met hem gestopt, omdat ik voor mijn relatie wilde gaan en mij niet wilde laten leiden door het verliefde gevoel. In deze periode (ongeveer 4 maanden) heeft X meerdere keren bij mij aangegeven hoe verliefd hij op mij was en dat hij op mij zou wachten totdat ik mijn keuze voor hem had gemaakt. Hij vertelde dat hij dit gevoel niet eerder bij iemand had gehad en wist zeker dat hij voor mij wilde vechten. Onze band was heel speciaal en ik voelde met X een connectie die ik niet eerder ervaren had. Ik had toen echter al drie jaar een relatie en wilde dat niet ‘zomaar’ weggooien. Na ongeveer 3,5 maand contact met X gaf ik bij X aan dat ik voor mijn relatie koos en dat als het gevoel voor hem bleef aanhouden, dat voor mij een teken zou zijn dat X de juiste voor mij zou zijn. Hierop reageerde hij met dat hij mij waard vond om op te wachten en dat hij wist dat zijn gevoel voor mij hetzelfde zou blijven. De weken die volgden waren heel moeilijk. Ik miste X verschrikkelijk. Drie weken na het verbreken van het contact met X heb ik de relatie met mijn vriend verbroken. Ik nam contact met X op om dat te vertellen. Hij reageerde heel koeltjes en gaf aan dat zijn gevoel was verdwenen. Ik heb zijn gevoel gerespecteerd. Hij kreeg vrij snel daarna een vriendin. We hebben elkaar sindsdien nooit meer gesproken.
Nu, drie jaar later, merk ik dat ik hier nog steeds mee zit. Ik zou hem graag een berichtje sturen om te vragen wat de reden is geweest dat zijn sterke gevoel zo snel is verdwenen. Aan de andere kant vind ik dat ik het moet laten rusten en dat hij het niet waard is om te weten dat ik er nog steeds mee zit.
Wat is jullie advies hierover?
Alvast bedankt.
Drie jaar geleden leerde ik op de universiteit een jongen (ik noem hem X) kennen. Ik had destijds een relatie. Om een lang verhaal kort te maken: ik werd stapelverliefd op X. Hij ook op mij. In het begin heb ik geprobeerd om de gevoelens weg te stoppen. Meerdere keren heb ik het contact met hem gestopt, omdat ik voor mijn relatie wilde gaan en mij niet wilde laten leiden door het verliefde gevoel. In deze periode (ongeveer 4 maanden) heeft X meerdere keren bij mij aangegeven hoe verliefd hij op mij was en dat hij op mij zou wachten totdat ik mijn keuze voor hem had gemaakt. Hij vertelde dat hij dit gevoel niet eerder bij iemand had gehad en wist zeker dat hij voor mij wilde vechten. Onze band was heel speciaal en ik voelde met X een connectie die ik niet eerder ervaren had. Ik had toen echter al drie jaar een relatie en wilde dat niet ‘zomaar’ weggooien. Na ongeveer 3,5 maand contact met X gaf ik bij X aan dat ik voor mijn relatie koos en dat als het gevoel voor hem bleef aanhouden, dat voor mij een teken zou zijn dat X de juiste voor mij zou zijn. Hierop reageerde hij met dat hij mij waard vond om op te wachten en dat hij wist dat zijn gevoel voor mij hetzelfde zou blijven. De weken die volgden waren heel moeilijk. Ik miste X verschrikkelijk. Drie weken na het verbreken van het contact met X heb ik de relatie met mijn vriend verbroken. Ik nam contact met X op om dat te vertellen. Hij reageerde heel koeltjes en gaf aan dat zijn gevoel was verdwenen. Ik heb zijn gevoel gerespecteerd. Hij kreeg vrij snel daarna een vriendin. We hebben elkaar sindsdien nooit meer gesproken.
Nu, drie jaar later, merk ik dat ik hier nog steeds mee zit. Ik zou hem graag een berichtje sturen om te vragen wat de reden is geweest dat zijn sterke gevoel zo snel is verdwenen. Aan de andere kant vind ik dat ik het moet laten rusten en dat hij het niet waard is om te weten dat ik er nog steeds mee zit.
Wat is jullie advies hierover?
Alvast bedankt.
dinsdag 31 maart 2020 om 19:51
Dit.
dinsdag 31 maart 2020 om 20:07
Ik hoop het dan af te kunnen sluiten.. Geen idee of dat echt zo werkt.Sportschoen schreef: ↑31-03-2020 19:39Wat zou jij hebben aan de informatie die hij je gaat geven, als hij al reageert?
Wat zou je ermee doen?
Drie jaar is best al een poos dus wat heb je in die drie jaar gedaan?
Wel alweer een nieuwe relatie?
Ik heb een nieuwe relatie, maar het feit dat ik nog steeds aan hem/die periode moet denken baart me wel zorgen..
dinsdag 31 maart 2020 om 20:08
Heeft hij nu een relatie? Oh jij hebt ook een relatie nu maar je wil je weer met hem bezig gaan houden?
Trouw is zeg maar niet echt jouw ding?
Misschien wil hij daarom niet meer.
Trouw is zeg maar niet echt jouw ding?
Misschien wil hij daarom niet meer.
viva-amber wijzigde dit bericht op 31-03-2020 20:09
75.49% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 31 maart 2020 om 20:09
Doe het lekker zelf, zonder hem lastig te vallen.
Jouw probleem, wees volwassen, los het op
dinsdag 31 maart 2020 om 20:48
Laat het los en focus je op wat je hebt. Wat je nu doet is het 'wat als ik...' waar je nooit een bevredigend antwoord op krijgt.
Onderzoek wat je nu mist (misschien een soort van spanning, verlangen naar het onbereikbare of de verliefdheid van toen?) en kijk hoe je zelf daar invulling in kan geven.
Laat X Los.
dinsdag 31 maart 2020 om 21:45
Als jij nu nog steeds aan hem denkt, dan kan dat maar 1 ding betekenen: de relatie waar je nu in zit, is ook niet de juiste.
Jij wil geen contact met hem om het af te sluiten, jij wil proberen hem los te weken van zijn huidige relatie. Je staat nu als het ware in zijn plaats van toen je nog bij jij eerste lief was.
Jij wil geen contact met hem om het af te sluiten, jij wil proberen hem los te weken van zijn huidige relatie. Je staat nu als het ware in zijn plaats van toen je nog bij jij eerste lief was.
dinsdag 31 maart 2020 om 21:46
Dit. Wat een gedraaikonterij zeg...viva-amber schreef: ↑31-03-2020 20:10Misschien kun je beter single blijven tot je een vriend vindt aan wie je wel trouw kunt zijn.
woensdag 1 april 2020 om 19:02
Je wil weten waarom destijds zijn gevoel weg was. Realiseer je dat hij daar misschien/ waarschijnlijk helemaal geen antwoord op kan geven. Gevoel is gevoel. Verliefdheid is geen diepe connectie, het is een chemisch proces in de hersenen. Kan ook zomaar ineens ophouden. Ook zonder reden.
Dus als dat je vraag is, blijft hij waarschijnlijk onbeantwoord.
Is ook niet zo belangrijk voor jou om te weten, waarom dat chemische proces stopte. Wat wil je met die informatie?
Dus als dat je vraag is, blijft hij waarschijnlijk onbeantwoord.
Is ook niet zo belangrijk voor jou om te weten, waarom dat chemische proces stopte. Wat wil je met die informatie?
woensdag 1 april 2020 om 19:24
Nee, dat wordt geen afsluiting, eerder een opening met verwachtingen dat hij weer reageert, het contact weer opstart, etc. Want als je er nu nog steeds aan denkt, wil je nog steeds meer.
Verwijder al zijn berichten en contactgegevens, en focus je op je relatie. Je bent jezelf aan het saboteren zo.
woensdag 1 april 2020 om 19:35
Ik heb in mijn studententijd een soortgelijk iets gehad. Ik had een relatie, werd verliefd, het leek wederzijds, hij moedigde me zelfs aan om mijn relatie te verbreken, ik deed dat, we scharrelden wat maar meer wilde hij niet.
Achteraf gezien heb ik er geen spijt van, want mijn toenmalige relatie zat al langer niet goed en hij was op dat moment een goede rebound. Maar ik heb me er wel over verbaasd hoe mijn “X” zo op me aan het jagen was, mij m’n relatie liet verbreken, terwijl hij eigenlijk nooit van plan was om iets officieels met me te beginnen. Ook ik heb geprobeerd daarover te praten maar kreeg alleen iets in de trant van: “mens, zeur niet zo.”
Het is prima zo. Ik wens hem alle goeds en de flirt was heel leuk. Met zijn karakter ben ik wel blij dat het niks is geworden. Want later kwam ik erachter dat hij ook al die tijd een vriendin had gehad en ik een soort bijvrouw was.
Achteraf gezien heb ik er geen spijt van, want mijn toenmalige relatie zat al langer niet goed en hij was op dat moment een goede rebound. Maar ik heb me er wel over verbaasd hoe mijn “X” zo op me aan het jagen was, mij m’n relatie liet verbreken, terwijl hij eigenlijk nooit van plan was om iets officieels met me te beginnen. Ook ik heb geprobeerd daarover te praten maar kreeg alleen iets in de trant van: “mens, zeur niet zo.”
Het is prima zo. Ik wens hem alle goeds en de flirt was heel leuk. Met zijn karakter ben ik wel blij dat het niks is geworden. Want later kwam ik erachter dat hij ook al die tijd een vriendin had gehad en ik een soort bijvrouw was.
woensdag 1 april 2020 om 19:54
Tja, the chase is better than the catchLauraRoar schreef: ↑01-04-2020 19:35Ik heb in mijn studententijd een soortgelijk iets gehad. Ik had een relatie, werd verliefd, het leek wederzijds, hij moedigde me zelfs aan om mijn relatie te verbreken, ik deed dat, we scharrelden wat maar meer wilde hij niet.
woensdag 1 april 2020 om 23:28
Ik was trouw. Ik heb eerst mijn relatie verbroken voor er ook maar een kus was uitgewisseld he?viva-amber schreef: ↑01-04-2020 19:49Wat had je dan verwacht? Wanneer je zelf niet trouw bent hoe kun je dan de ander verwijten dat hij dat ook niet is?