Juiste prijs kwaliteit verhouding lounge set
zondag 5 april 2020 om 09:32
Hallo Allemaal.
Nu het erop lijkt dat wij van de zomer niet op vakantie gaan willen wij in onze tuin een lounge set plaatsen.
Wij hebben een niet al te grote tuin (35 m2) belangrijk is dus dat de set niet te zwaar oogt. Daarnaast willen wij er toch ook wel iets van een tuin / picknick tafel in hebben staan.
Graag willen wij in de set 4 seasons kussens hebben. Zodat de kussens in de zomer buiten kunnen blijven liggen.
Ik ben mij nu vooral online aan het orienteren en zie prijzen voorbij komen van 1000 tot 4000 euro.
Wie heeft er ervaring met 4 seasons kussens? En heeft iemand een idee naar welke merken ik kan kijken naar de juiste prijs kwaliteit.
Nu het erop lijkt dat wij van de zomer niet op vakantie gaan willen wij in onze tuin een lounge set plaatsen.
Wij hebben een niet al te grote tuin (35 m2) belangrijk is dus dat de set niet te zwaar oogt. Daarnaast willen wij er toch ook wel iets van een tuin / picknick tafel in hebben staan.
Graag willen wij in de set 4 seasons kussens hebben. Zodat de kussens in de zomer buiten kunnen blijven liggen.
Ik ben mij nu vooral online aan het orienteren en zie prijzen voorbij komen van 1000 tot 4000 euro.
Wie heeft er ervaring met 4 seasons kussens? En heeft iemand een idee naar welke merken ik kan kijken naar de juiste prijs kwaliteit.
zondag 5 april 2020 om 09:42
Mijn advies is om vooral veelte gaan proefzitten. Mijn ervaring is dat heel veel loungesets waardeloos zitten. Of te hard -je zit er echt bovenop- of te zacht en je hangt als een zak aardappelen in de set. Wat prettig is is dat de zitkussens uit verschillende schuimvulling bestaat. Onderste gedeelte hard met een iets zachtere dunnere bovenlaag. Zo wil je je zitbank thuis eigenlijk ook.
Wat betreft 4 seizoenen kussens is het vooral gemakkelijk. Toch sluit het weerplekken niet uit. En omdat het een gesloten membraan is ademt het niet, maar ga je enorm zweten. Net als je krijgt bij een bank bekleed met skaai of echt leer/wol.
Succes, het is niet makkelijk!
Wat betreft 4 seizoenen kussens is het vooral gemakkelijk. Toch sluit het weerplekken niet uit. En omdat het een gesloten membraan is ademt het niet, maar ga je enorm zweten. Net als je krijgt bij een bank bekleed met skaai of echt leer/wol.
Succes, het is niet makkelijk!
zondag 5 april 2020 om 09:57
Het is echt belangrijk om te gaan proefzitten of je moet uiterlijk belangrijker vinden dan zitcomfort?
Wij hebben 2 jaar geleden een zoektocht gedaan en degene die wij mooi vonden zaten voor geen meter.
Dat wisten we pas toen we in het 'echie' konden gaan kijken en zitten.
Uiteindelijk bij een set uitgekomen die qua looks Nice was (maar geen dikke wauw was) maar zat perfect (voor ons). Nu al 2 jaar echt plezier van.
Wij hebben 2 jaar geleden een zoektocht gedaan en degene die wij mooi vonden zaten voor geen meter.
Dat wisten we pas toen we in het 'echie' konden gaan kijken en zitten.
Uiteindelijk bij een set uitgekomen die qua looks Nice was (maar geen dikke wauw was) maar zat perfect (voor ons). Nu al 2 jaar echt plezier van.
Not my circus, not my monkeys
zondag 5 april 2020 om 10:09
Inderdaad veel mensen om mij heen hebben een loungeset. Zij zijn er blij mee maar ik kan er gewoon niet in zitten, dus dan wordt het hangen en vaak ook waardeloze kussens. Waar wil de je loungeset voor gebruiken, dat is ook een belangrijke afweging. Wil je lekker in de zon liggen/hangen met een boek of wil je er ook aan kunnen eten.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een grote tafel met 6 Stoelen waar je lang aan kunt zitten en daarnaast een (goedkoop) bankje waar ik op kan liggen met 2 personen. Vooral de kussens van een loungeset zijn echt een groot obstakel, ik heb nu 6 platte kussens die je zo wegbergt.
Mijn gasten willen altijd graag hier zijn omdat we hier lekker de hele avond aan tafel kunnen blijven zitten. Maar ook de kinderen kunnen dingen doen aan tafel, maar ook een boek lezen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een grote tafel met 6 Stoelen waar je lang aan kunt zitten en daarnaast een (goedkoop) bankje waar ik op kan liggen met 2 personen. Vooral de kussens van een loungeset zijn echt een groot obstakel, ik heb nu 6 platte kussens die je zo wegbergt.
Mijn gasten willen altijd graag hier zijn omdat we hier lekker de hele avond aan tafel kunnen blijven zitten. Maar ook de kinderen kunnen dingen doen aan tafel, maar ook een boek lezen.
senseo wijzigde dit bericht op 05-04-2020 10:10
0.44% gewijzigd
Ik doe mijn best
zondag 5 april 2020 om 10:18
Wij hebben losse onderdelen van Ikea deze serie https://www.ikea.com/nl/nl/p/applaro-2- ... s59096883/
Je kunt het zo groot maken als je zelf wilt. Met xtra stoelen
https://www.ikea.com/nl/nl/p/applaro-tu ... s39048384/
Geen idee of dit onder lounge set valt voor jou idee...
Ik vind ze goed zitten de kussens doen we wel naar binnen in de winter en nu tot einde seizoen in kist in de tuin. Wij zijn er blij mee.
Edit wij hebben de kussens van de tweede link, deze zijn wat dikker dan op plaatje één.
Je kunt het zo groot maken als je zelf wilt. Met xtra stoelen
https://www.ikea.com/nl/nl/p/applaro-tu ... s39048384/
Geen idee of dit onder lounge set valt voor jou idee...
Ik vind ze goed zitten de kussens doen we wel naar binnen in de winter en nu tot einde seizoen in kist in de tuin. Wij zijn er blij mee.
Edit wij hebben de kussens van de tweede link, deze zijn wat dikker dan op plaatje één.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 05-04-2020 10:21
27.12% gewijzigd
zondag 5 april 2020 om 10:19
Wij hebben wat meubels van “4seasons outdoor” en zijn tevreden over de kwaliteit van dit merk. Het was wel prijzig, maar de kussens blijven (na 4
jaar nu) mooi en verkleuren niet.
Maar; wij hebben ook eerst proef gezeten, en dit was de enige set waar ik echt lekker in zat, terwijl er behoorlijk wat sets van gerenommeerde merken stonden. Nu ben ik door lichamelijke klachten erg kritisch, maar ik zou dit dus echt niet zonder proefzitten aanschaffen. Je brengt er in de zomer toch heel wat uren op door, en het is best een hele investering.
Als je een beetje centraal woont, dan kun je misschien eens gaan kijken bij Nijhof in Baarn. Daar hebben ze het meeste buiten staan.
jaar nu) mooi en verkleuren niet.
Maar; wij hebben ook eerst proef gezeten, en dit was de enige set waar ik echt lekker in zat, terwijl er behoorlijk wat sets van gerenommeerde merken stonden. Nu ben ik door lichamelijke klachten erg kritisch, maar ik zou dit dus echt niet zonder proefzitten aanschaffen. Je brengt er in de zomer toch heel wat uren op door, en het is best een hele investering.
Als je een beetje centraal woont, dan kun je misschien eens gaan kijken bij Nijhof in Baarn. Daar hebben ze het meeste buiten staan.
zondag 5 april 2020 om 10:30
zondag 5 april 2020 om 10:55
Dat klopt maar dan heb er aankomende zomer niets aan... soms zijn er ook wel aanbiedingen, vaak ook rondom Pasen, maar ja alles is anders nu, dus misschien dit jaar niet.Lopervanhiernaardaar schreef: ↑05-04-2020 10:30De prijs kwaliteit verhouding van een loungeset is in september oktober veel gunstiger dan nu.
Bedrijven willen er aan het eind van het seizoen van af, dan kun je vaak voor de helft van de prijs kopen.
zondag 5 april 2020 om 10:58
Wij kochten 12 jaar geleden 1 die is nu nog steeds mooi (op weer sporen natuurlijk). het tafeltje is wel dwars door want er zat glas op en die viel om met de wind. Dus die hebben we weggedaaan.
Was toen 800 euro. De kussen doen we wel in de garage, behalve een los knoopje zitten ze nog steeds goed.
Ook wij hebben wel proef gezeten.
Ik zou zeker niet voor kussens gaan die te dun zijn.
We hebben dikke achterkussens en stevige zitkusens . Daarnaast 2 losse kussentjes voor de zijkantop de loungebank gekocht.
Als voorbeeld, materiaal als deze
https://www.keessmit.nl/forza-barolo-lo ... gLTI_D_BwE zoiets hebben wij.
Maar het lijkt qua uitelrijk meer op deze. Onze poten en zijkanten zijn alleen veel dikker.
Alleen deze zou ik niet kopen. De kussens zijn te dun.
https://www.bol.com/nl/p/loungeset-jazz ... 090898459/
Alleen dan donkergrijs. Het is wicker.
Echt stevig spul. Die goedkopere dingen zou ik niet nemen zit gewoon niet.
Was toen 800 euro. De kussen doen we wel in de garage, behalve een los knoopje zitten ze nog steeds goed.
Ook wij hebben wel proef gezeten.
Ik zou zeker niet voor kussens gaan die te dun zijn.
We hebben dikke achterkussens en stevige zitkusens . Daarnaast 2 losse kussentjes voor de zijkantop de loungebank gekocht.
Als voorbeeld, materiaal als deze
https://www.keessmit.nl/forza-barolo-lo ... gLTI_D_BwE zoiets hebben wij.
Maar het lijkt qua uitelrijk meer op deze. Onze poten en zijkanten zijn alleen veel dikker.
Alleen deze zou ik niet kopen. De kussens zijn te dun.
https://www.bol.com/nl/p/loungeset-jazz ... 090898459/
Alleen dan donkergrijs. Het is wicker.
Echt stevig spul. Die goedkopere dingen zou ik niet nemen zit gewoon niet.
anoniem_391883 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 11:01
13.64% gewijzigd
zondag 5 april 2020 om 11:01
Bij een winkel bij ons in de buurt kan je een prive-afspraak maken om te loungebanken etc uit te proberen. Zij blij dat ze op deze manier toch wat kunnen verkopen en jij blij dat je rustig de tijd hebt en niemand in de buurt.
Koop echt niets zonder proef te zitten, daar krijg je spijt van. Je wil er tenslotte toch nog heel lang mee doen.
Zo’n dining loungeset vind ik minder comfortabel zitten en je moet de tafel makkelijk kunnen verplaatsen anders zit je steeds gedeeltelijk in de schaduw.
Je kan een Eettafel nemen met aan een kant een bankje (neemt weinig ruimte in) en aan de andere kant van die mooie kunststof opengewerkte stoeltjes met houten poten. Dat oogt ruimtelijk.
Neem een losse bank en een bv 2 stoelen voor de loungeset als je weinig ruimte hebt. Zo kan je het altijd anders zetten als dat nodig is. Een hoekbank verplaats je niet snel. Een voetenbank die ook als krukje kan dienen is ook fijn.
Je hebt mooie kasten waar de kussens evt in passen. Er zijn er van kunststof die niet lelijk zijn en die ook niet zoveel ruimte innemen. All weather kussens zijn wel handig maar de stof zit niet zo lekker vind ik als het warm is.
Koop echt niets zonder proef te zitten, daar krijg je spijt van. Je wil er tenslotte toch nog heel lang mee doen.
Zo’n dining loungeset vind ik minder comfortabel zitten en je moet de tafel makkelijk kunnen verplaatsen anders zit je steeds gedeeltelijk in de schaduw.
Je kan een Eettafel nemen met aan een kant een bankje (neemt weinig ruimte in) en aan de andere kant van die mooie kunststof opengewerkte stoeltjes met houten poten. Dat oogt ruimtelijk.
Neem een losse bank en een bv 2 stoelen voor de loungeset als je weinig ruimte hebt. Zo kan je het altijd anders zetten als dat nodig is. Een hoekbank verplaats je niet snel. Een voetenbank die ook als krukje kan dienen is ook fijn.
Je hebt mooie kasten waar de kussens evt in passen. Er zijn er van kunststof die niet lelijk zijn en die ook niet zoveel ruimte innemen. All weather kussens zijn wel handig maar de stof zit niet zo lekker vind ik als het warm is.
zondag 5 april 2020 om 11:03
Wij hebben overigens een wickerset staan die na ruim 20 jaar nog heel mooi is. Was wel een duur Duits merk, Rausch of zo. Duur maar dus wel zijn geld waard. Deze set heeft hele dikke kussens en zit heerlijk.
Vorig jaar een losse loungestoel gekocht met ook hele dikke kussens. Dat zit zoveel lekkerder dan die dunnere kussens (bedoel niet die hele dunne).
Vorig jaar een losse loungestoel gekocht met ook hele dikke kussens. Dat zit zoveel lekkerder dan die dunnere kussens (bedoel niet die hele dunne).
zondag 5 april 2020 om 11:08
Wij hebben 1 1/2 jaar geleden een nieuwe loungeset gekocht. We hebben bij verschillende winkels gekeken om te vergelijken oa de leen bakker, tuincentra en zijn uiteindelijk bij Kees Smit in Amersfoort geslaagd. Ze hebben veel keuze en de prijs/ kwaliteit verhouding vonden wij in vergelijking prima.
We hebben geen kussens die buiten kunnen blijven. Ik heb gelezen dat exotan dan een goed merk is als je dat wil.
We hebben geen kussens die buiten kunnen blijven. Ik heb gelezen dat exotan dan een goed merk is als je dat wil.
zondag 5 april 2020 om 11:17
Ik heb mijn lounge set net verkocht. Ik had zo’n dining set. Hartstikke leuk maar echt praktisch is het niet, wil er iemand van tafel dan moet het halve gezelschap opstaan.
Sowieso vind ik het echt zitten als een krant.
Nu een aparte eettafel gekocht met stoelen die lekker zitten. En een leuk setje van een bankje met 2 stoelen en een tafeltje. Zitcomfort is gewoon belangrijk.
Ik zit graag buiten en doe dat t liefst ergens waar ik comfortabel zit.
Sowieso vind ik het echt zitten als een krant.
Nu een aparte eettafel gekocht met stoelen die lekker zitten. En een leuk setje van een bankje met 2 stoelen en een tafeltje. Zitcomfort is gewoon belangrijk.
Ik zit graag buiten en doe dat t liefst ergens waar ik comfortabel zit.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!