Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
@ giorra ik heb geen idee ...de kiezen die er al uit zijn getrokken ( 2 bovenin voor mn beugel toen ik 12 was was en later nog mn verstandskiezen) waren niet ontstoken dus ik weet niet of dit verschil maakt
@giorra er bestaat wel een medicijn om het op te wekken, de eisprong. Maar dat mag alleen als je onder controle bent bij een gyno want je hebt dan een grote kans dat er meerdere eitjes rijpen. Dus een grote kans op een meerling. Alhoewel korrelman dat geen bezwaar vond, het liefst een zevenling

@skull Thanx ach ja gewoon maar afwachten, meer kan ik toch niet. En ik geniet nu van de niet-zwanger-tijd met veel filet american, kaas en een drankje!
@Korrel; ja dat heb ik ook! De dagen gaan veel sneller. idd even een middenweg vinden erin. Haha een zevenling. Ik zei nog laatst tegen m'n man dat ik het ook weer niet heel erg zou vinden een tweeling, maar hij zette de muziek in de auto flink hard; daar wilde hij niet aan denken; hij zegt dan is m'n leven voorbij haha.

Ik zou als ik jou was wel gewoon op je strepen staan hoor!

@Skull; als ze niet ontstoken zijn , is het prettiger heb ik begrepen. Ik hoop dat dat snel het geval is!
@korrel, hopelijk komt het nu heel snel natuurlijk op gang en hoef je dan niet te wachten tot na de zomer. Maar een zevenling... pfff... dan kunnen jullie je baan op gaan zeggen

Als ik keuze had zou ik een tweeling best oke vinden. Maar eerst maar kijken of moeder natuur mij er eentje wil geven.

Deze eisprong hebben we even bewust over geslagen. Hoe jammer het ook is. Maar als dit wat gaat worden dan gaan we er snel weer voor!

@skull, mijn verstandkiezen zijn allemaal getrokken. Had er eentje die ontstoken was, maar (ik wil je niet de moed ontnemen) dat deed zo'n pijn dat ik de kaakchirurg hebt vervloekt en aangegeven heb nooit meer terug te komen. Hij gaf toen aan dat de andere drie er ook uit moesten, maar dat het dan onder narcose kon. En daar heb ik ja op gezegd natuurlijk en dat is mij prima bevallen.
quote:skullcandy schreef op 20 april 2009 @ 14:34:

@ meiske hopelijk mag jij t brengen dan....half mei pas?? zit ie met zn werk dan ofzo?

Niet alleen met z'n werk, maar ook met onze vakantie (volgende week) en de onthoudingsplicht. Mijn eisprong valt precies in onze vakantie (eind april/begin mei) dus dan gaan we natuurlijk flink oefenen en dan zou die daarna het weg kunnen brengen. Maar als het mee zit kan ik het deze week nog doen en anders kan hij zelf misschien op 4 mei gaan, dan is hij vrij.

Ik weet niet meer wie het had over medicijnen om je eisprong op te wekken. Maar dat heet Clomid. Dat krijg je alleen als je onder behandeling bent van een gyneacoloog. Wordt vooral gegeven bij vrouwen die geen eisprong hebben of een hele onregelmatige cyclus. (ik hoor nog wel eens wat).
@Poffertjes: fijn dat je op 2e gesprek mag komen. Hopelijk levert dat nog meer goed nieuws op!
Poffer: Goed joh, 2e gesprek! Dat is nog steeds voor de job in Brussel toch?

Ga hard voor je duimen

Peach: Ben heel benieuwd hoe je schoonouders reageren. Ik hoop positief en dat ze oprecht blij voor jullie kunnen zijn

Skull: Hopelijk heeft de tandarts het goed gedaan en heb je straks geen pijn meer en kan je kies gewoon blijven zitten waar hij zit!

Korrel: Gefeliciteerd met je clubje! Ik had het zo ongelofelijk met ze te doen zaterdagavond

Gelukkig deed Ajax netjes wat ze moesten doen: verliezen muhahaha

Pfff.. goed dat er niets raars uit het bloedonderzoek kwam, je geduld wordt dus weer op de proef gesteld

Giorra: Verstandige beslissing. Vooral doen wat goed voor je is, dat weet jezelf het beste.

Dochterlief is 8 geworden en een hele dame Jij alvast veel sterkte met de voorbereidingen, weet je al wat je gaat doen?

@ All: VK vandaag was leuk, weer een ander stadium in het zwanger zijn.

Het was een prettig gesprek. Vriendlief moest van de spanning 2x naar het toilet (hij leek wel zwanger de arme schat )

Ik mocht ook een afspraak maken voor de termijnecho. Ze adviseerde ons om het nog even uit te stellen tot de 10e week, omdat je dan ook echt wat kan zien. Dus over 2 weken gaat dat gebeuren

Eerder dan deze echo gaan we het ook niet vertellen in onze omgeving. Pas na de echo waarop een kloppend hartje te zien is, ga ik overwegen om het van de daken te schreeuwen. Maar misschien dat ik ook wel zo sterk ben om echt de 12 weken uit te zitten. Wel moeilijk hoor

Nou meiden, ik ga nog even vlug een rondje rennen in het bos,

Liefs T (f)
Stay with me, let\'s just breathe.
@Poffer, hopelijk is het 2e gesprek ook positief, en heb je weer wat meer zekerheid wat werk betreft. Voor nu: Super gefeliciteerd.

@Peach. Succes vanavond!! Ik zal aan je denken!

@Korrel. Wat verschrikkelijk irritant. Pfff de zomer. Ik hoop gewoon dat je die hele huisarts niet nodig hebt. Ik hoop dat je snel ongesteld wordt en hem dan pas nodig hebt om hem te verkondigen dat je zwanger bent!

@giorra. Ik had exact hetzelfde. Ik keek elk vrij moment om te kijken of er al wat was bijgeschreven. Ik was er daardoor ook veel te veel mee bezig. Nu ben ik met heel veel andere dingen druk. Ik lees dit forum nog maar verder ben ik er amper mee bezig. Misschien rond mn vruchtbare tijd weer wel. Haha ik hou niet echt van filet american. Maar ik geniet van de niet-zwangere tijd om mn kleur bij te werken onder de zonnebank. Ik lees op internet verschillende dingen. Op de ene site staat dat je wel onder de zonnebank mag. Op de andere site staat weer van niet. Dus ik doe het gewoon niet als ik zwanger ben.

@Toadet. Super dat je over twee weken je kindje kan zien! Wat lijkt me dat geweldig. Mn schoonzus was vorige week geweest. Had een mooie echo-foto! Super trots liet ze de foto aan iedereen zien. Iedereen vroeg: waar is die van? Van mij, zei ze toen. Owww ben je zwanger?? Echt grappig. Ik wist het al heel snel, maar de rest van de familie en vrienden nog niet.

Ik weet van dat medicijn ja. Dat is wat mijn vriendin krijgt. Zij had afgelopen maand dat er 10 eitjes gerijpt waren. Dat zien ze via de echo. Dan geven ze precies aan of je er deze maand wel of niet voor mag gaan. Deze keer niet, want anders had ze kans op een 10-ling. Niet echt de bedoeling!

Een tweeling lijkt me heftig maar leuk, een zevenling daar moet ik echt niet aan denken. Dan heb je echt niks meer voor jezelf. Dan heb je vier hulpen in de huishouding nodig!!
@toadette: wat ben je toch sportief, goed hoor!

@korrel: een zevenling haha, pfffffffffffff vreselijk. Maar het nieuws zal je wel halen dan

Volgens mij zijn er verschillende soorten medicijnen: eentje die je cyclus weer op gang kan brengen nadat je gestopt bent met de pil (al heb ik weleens begrepen dat dat zeker niet bij iedereen werkt). En clomid natuurlijk. Mijn moeder heeft ons allemaal via clomid gekregen, ze had geen of te weinig eisprongen per jaar. Hoe was het voordat je aan de pil begon? Was je toen ook onregelmatig? Succes ermee meis. Het komt vast goed, maar dat wachten is gewoon hartstikke vervelend nu (f)

@giorra: ik denk dat bijna iedereen de eerste ronde wat intenser ervaart. Ik wel in ieder geval. Ik voel me nu veel relaxter wat dat betreft!

@skull: auwwwww wat irritant zeg die tandarts!!!

@meis1980: wat spannend om het straks te gaan vertellen. Hebben ze een vermoeden op je werk?

@poffer: ik ben helemaal blij voor je. Het gaat wel supersnel, meestal is dat een goed teken!

Ik ga straks even lekker in bad en vroeg in bed. Ben moe, had vandaag hoofdpijn en was misselijk. Heb het proberen weg te sporten bij de bedrijfsfitness maar dat is niet erg gelukt. Nu toch maar een paracetamolletje (nou ja twee) genomen maar mijn hoofd zeurt toch nog op de achtergrond.
if we all light up, we can scare away the dark...
@ korrel...filet american..gelukkig lust ik dat niet...dat scheelt weer straks met dingen die ik moet laten

@ poffer...zeg niet van die enge dingen hoor over

ontstoken kiezen brrr kippenvel over mn rug...

@ toa leuk over 2 weken de echo....dat lijkt me zoiets onwerkelijks om dat hartje dan te zien kloppen

@ tatli vervelend he zoń hoofdpijn...heb er ook regelmatig last van....als t bij mij zo begint met misselijkheid dan kan ik er donder op zeggen dat ik s'avonds migraine krijg...gelukkig alweer een tijd geen last van gehad...ff afkloppen

mij lijkt t heel stiekem ook wel leuk een tweeling...zijn we wel gelijk klaar....komt t bij jullie in de familie voor?

bij mij voor zover bekend alleen aan mijn moeders kant
@toa, nee dit is niet voor die opdracht in Brussel maar als HR adviseur bij een supermarktketen! Dus wat dichter bij huis gelukkig :-)

Die twee weken vliegen hopelijk snel om! Ennuh... niet te hard schreeuwen dan hoor! Anders hebben we er allemaal last van

@skull, ik hou mijn mond al... maar narcose is aan te raden hoor! Dat is in ieder geval de onderliggende boodschap!

@tatli, ik hoop ook dat snelheid een goed teken is... Maar wat balen dat je je niet helemaal lekker voelt.. Hopelijk morgen weer gezond op!

@peach, ben zo benieuwd.. hopelijk hebben je schoonouders goed gereageerd!

@allen, net even lekker gesport nadat ik op mijn lazer heb gekregen van de masseur. Alles zat volledig vast in mijn rug.... beetje teveel stress denk ik. Dus nu over twee weken nog een afspraak ipv over vier weken!!

Morgenochtend nog een ander solli gesprek voor een senior personeelsadviseursfunctie bij een accountantskantoor... ben benieuwd! Moet zo even mijn diploma's opduikelen!

Meiden weltrusten allemaal en tot morgen!

Poffer
Ik ga vandaag naar het ziekenhuis om ons in te schrijven. Maar nu weet ik niet of ze het pikken dat mijn man niet mee is. Als ze het niet pikken, zal mijn man zelf op 4 mei moeten gaan.
@poffertjes, heeel veel succes vanmiddag!!!!!!!!!laat ons weten hoe het is geweest he!

@tatli, en voel je je al wat beter vandaag? weet je al wat je wilt gaan doen met je werk?

@toad wat knap dat je zo goed je mond kan houden! hoeveel weken ben je nu?
anoniem_81511 wijzigde dit bericht op 21-04-2009 20:16
Reden: mijn verhaal weg gehaald voor herkenbaarheid
% gewijzigd
@peach: Wat jammer dat je schoonmoeder daarna zo reageerde. Het is jammer dat ze zich niet in kan leven in jouw leven. Zo lang jij en je vriend het zo goed vinden, zou ik zeggen geniet daar van! En trek niet te veel aan van je schoonmoeder.
Peach: Lijkt wel of we dezelfde schoonouders hebben die van mij maken ook dat soort opmerkingen en wonen ook niet naast de deur.

Als ik jou was had ik me niet in bochten gaan wringen om aan hun wensen te voldoen. Dat gaat gewoon niet met jouw baan en jullie leven.

Het is vervelend voor je schoonouders, maar het is niet anders. Gewoon jezelf blijven, en je ding blijven doen, en gewoon attent zijn door zo nu en dan een kaartje te sturen enzo.

Ik ben nu 8 weken zwanger. Heb gister voor het eerst positiekleding gepast, Maar het was nog geen succes, doordat er nog geen buikje is, valt alles heel raar.

Liedje: Goed van je dat ook jij het een beetje naast je neer kan leggen. Ik merkte ook dat ik rond mijn NOD er erg mee bezig was, maar daarna zwakte het weer af.

Wat leuk dat je schoonzusje met de echo haar kleintje aan iedereen kon laten zien!

Tatli: Ben je weer wat opgeknapt? Moe, misselijk…

Ben ook een beetje verkouden, en heb last van hoofd- en keelpijn. Ben het met grof geschut aan het bestrijden, want a.s. vrijdag gaan we een weekje skieen!

Skull: Allebei mijn opa's zijn tweeling. Het lijkt mij ook wel leuk! Al hoor je van ouders van tweelingen vaak erg zware verhalen.

Poffer: Hoe is het gegaan vanmorgen?

Je zit weer volop in de sollicitaties hè? Lekker joh, dat gaat vast helemaal goed komen.

@All: Heb me gister al aangemeld voor een zwangerschapscursus. Die cursus is hier heel populair en zit snel vol. Vandaar dat ik er zo snel bij ben. Het is een curus met yoga, mensedieck en haptonomie. Ziet er leuk uit.

Voor de rest hebben we ons ook al ingeschreven bij het kinderdagverblijf. En nu zijn we ons aan het orienteren voor kraamzorg. Grappig hoe alles nu in eens in een stroomversnelling komt.

Liefs, T
Stay with me, let\'s just breathe.
Wij zijn nu ingeschreven bij het zkh dus ik zou nu het zaad weg kunnen brengen. Maar ik voel me er niet fijn bij dat ik het moet doen. Dus daar ga ik nog in overleg.

Pff de buurman is nu 2,5 bezig met de slijptol. Niet 2,5 uur lang, maar om de 10 minuten. Echt irritant! Echt rustig zit ik hier niet en in de tuin werken is ook geen pretje door al dat stof wat hij veroorzaakt.

Vanavond naar de verjaardag van mijn vader.
@peach, ik sluit me helemaal aan bij wat Toa zegt. Ik heb een hele mooie tekst op mijn hyves staan.... en die sluit zo mooi aan. Je moet maar even kijken of je hem kan lezen en anders zet ik hem vanavond hier!

@toa, ik ben vanochtend helemaal doorgezaagd... ruim anderhalf uur! Maar ik ga voorgesteld worden... ben benieuwd! Jullie gaan het horen!!

@meiske, kan begrijpen dat het een beetje gek voelt... ik zou zeggen gooi het in de groep!
@peach. Balen dat je schoonouders zo reageerden. Toch wel aaridg dat ze gelukkig is als jullie het ook zijn ;) Maar irritant dat er toch een 'maar' aan dat geluk zit. Gewoon negeren en er het beste van maken. Trek het je vooral niet teveel aan.

@toadette. Zelfs het kdv!! Lachen! Gigantisch snel zeg. Of is dat normaal? Misschien ben ik nog niet goed ingelicht ;) Super dat je je nu al met alles kan bezig houden, dan gaat de tijd ook een stukje sneller denk ik.

@Poffer lekker moe zeker na vanmorgen? OF was het niet zo intensief? Ben benieuwd hoe het afloopt.

@Meiske, Irritant zo'n buurman! Pfff lekker met dit weer. Kan die dat niet op een regenachtige dag plannen?

@allemaal. Vandaag voor de klas gestaan. In tegenstelling tot vorige week dinsdag een heerlijk dagje gehad. De kinderen waren heel lief. En daarom ook het laatste kwartiertje nog buiten gespeeld en natuurlijk van het zonnetje genoten. Nu nog even boodschappen doen.
@Poffertjes: we gaan een keer als manlief vrij is. Dus hopelijk op 4 mei en anders op 11 mei. Ik moet al zoveel doen voor de naderende vakantie. Dus dit scheelt me zeker een uur.

@Liedje: helaas ging hij daarna door met andere dingen slijpen, waardoor we noodgedwongen binnen hebben gegeten
@peach: begrijp ik dat je schoonouders redelijk positief waren? Fijn, dat het een beetje meeviel!

@meiske: spannend hoor, dat onderzoek straks. Hopelijk een goede uitslag!!

@iedereen: sorry maar ik schrijf later meer. Ben moe en niet zo in de stemming. De vader van mijn lieve collega/vriendinnetje is gisterenavond plotseling is overleden en daar zit ik nu steeds mee in m'n hoofd...Raar maar waar, ik kan het even niet van me af zetten...
if we all light up, we can scare away the dark...
@tatli wat een vreselijk naar bericht moet dat zijn geweest. Was het zomaar plotseling? Sterkte ermee

@allen voel me een beetje zielig vannacht, even mijn verhaaltje op schrijven kan nu toch niet slapen:

Ik had het berichtje van Skull nog maar net gelezen krijg ik ineens zelf onwijs last van mijn kies. Het was weer dezelfde als waar ik vorig jaar een wortelkanaal behandeling aan heb gehad. Dus ik meteen de tandarts bellen voor een afspraak. Maar na even te hebben gekeken word ik door verwezen naar de kaakchirurg waar ik een uur later terecht kon! Dus ik helemaal onvoorbereid op mijn fiets naar het ziekenhuis. Nou lag daar mooi een uur onder het mes met plaatselijke verdoving. Even niet lezen als je net wakker bent; ze hebben via de buitenkant van mijn kaak een stukje van mijn wortel van mijn kies afgehaald. En omdat ik bij de rontgen afdeling een bordje zag hangen met: " misschien zwanger? Meld het even!" (tegen schadelijke straling), heb ik maar even verteld dat dat zou kunnen, mag ik nu geen ibuprofen, maar alleen paracetamol! Nou ik kan je vertellen dat is niet fijn! Vanavond belde de kaakchirurg mij hoogstpersoonlijk nog even op om mij te waarschuwen voor het gebruik van ibuprofen.

Maar goed kan dus nu niet slapen vanwege de pijn, denk dat ik straks gewoon wen testje ga doen en als ie negatief is (wat ik verwacht) gewoon een ibuprofen neem! En morgen lekker thuis blijf!

Sorry voor dit ego berichtje van mij. Moet wel zeggen dat ik me nu al beter voel nu ik het zo opschrijf!
@tatli, wat een vreselijk nieuws zeg....jeetje zo maar uit het niets? ik snap dat je even helemaal van de kaart bent...sterkte...

@korrel, zo dat is bizar en in een rap tempo!!!! Ja dan zou ik ook een testje doen en istie negatief gewoon ibuprofen nemen als je erg veel pijn hebt...jij ook sterkte vandaag!!

@poffertjes, wat goed van je, jij komt er echt wel hoor!!!!

@toad, wat goed dat je alles al zo aan het regelen bent! ik wil dat na mn 10 weken echo doen, dan ben ik toch ook nog wel op tijd? ik hoor ook verhalen van giga wachtlijsten!

Hoe voel je je verder? geen last van moeheid/misselijk?

Ik ga het denk ik nog wel tegen mn schoonmoeder zeggen over die verwijten, ze walst altijd maar over me heen, en dit is niet de 1e keer. Ben het echt zat gewoon, heb dat gewoon niet verdiend. Kom je vertellen dat je zwanger bent, krijg je nog ff een doos verwijten ook! Volgende keer als ik er zie ga ik er op terug komen, ze moet niet denken dat ze alles maar kan maken tegen me, zo dat lucht op!!! en dat op de vroege ochtend...

iedereen een fijne dag vandaag!!!
ZO mama Peach spreekt, heel goed meissie. En zeerzeker ook heel terecht dat je het tegen haar gaat zeggen. Ook ik werk in de zorg en weet heel goed dat je niet bij alle verjaardagen enz enz kan zijn. En dan is er nog een verschil, van wie en hoe gezellig de verjaardagen altijd zijn. (maar dat moet je er maar niet bij zeggen)

Ons team bestaat uit 14personen, we hebben wel 5mensen per dagen nodig maar er kan vrijwel altijd iemand ruilen. Wat dat betreft hebben we echt een geweldig team.

En die collega, ze heeft niets geroken, hihi.

Ach Korreltje toch, wat een shit verhaal. Volgens mij ga je door de grond heen van de pijn. Hoop eigenlijk dat je geen ibuprofen (dat zou inhouden dat de test positief is).

Tatli, voor jou. Snap dat dat in je hoofd blijft zitten. Wat een verschrikkelijk nieuws.

Toadette, leuk de verloskundige en al bijna de echo! Erg spannend. Dus voor jou geen probleem om je mondje nog dicht te houden? Ik ga het nog geheim houden tot in de week van 11mei en dan mag de hele wereld het weten.

Poffer, ben eigenlijk wel benieuwd naar je mooie tekst. Kan je hem makkelijk "kopieren" en hier weer "inplakken"?

Anders lees ik hem verdaag op je hyves.

Liedje, heerlijk al die vrolijk spelende kindjes. Ben even vergeten wat je de andere dagen ook weer deed (sorry.......).

Meis: knap dat je zoveel geduld kan hebben, volgens mij zou ik willen dat dat potje heel snel vol kwam door manlief en dan als een gek op de fiets naar het ziekenhuis. Omdat ik perse heel snel wilde weten ofdat dat allemaal goed zat. (of draaf ik nu door)

Nou damens, wederom een prachtige dag! Ik heb zo overleg op mijn werk en daarna vanavond weer werken en morgen slaapdienst. Dan heb ik vrijdagmorgen om 10:00 wel al lekker weekend.
@Tatli: sterkte

@Korrel: ik hoop dat je gauw van je pijn verlost bent

@Meis: mijn man moet dan toch z'n kwakkie in het potje doen en daar had hij nu ook niet zoveel zin in. Dus daarom nog maar even wachten. En wie weet helpt de vakantie wel mee.
@tatli, jemig meis... dat is heftig inderdaad! Heel veel sterkte in ieder geval en je moet er gewoon door heen...

@peach, zo... hoor ik daar een sterke vrouw! Wat een goed voornemen en dat mag je zeker ook zo brengen vind ik hoor! Steunt je vent je erin?

@korrel, auw.... Hopelijk is het gauw over en ook ik hoop stiekem dat je geen ibuprofen mag...

@meis, ik zal de tekst vanavond opzoeken. Ben het gisteren nog vergeten.

@allen, ik ga maar weer even aan de slag! Na deze nog 5 dagen in het ziekenhuis. Hopelijk morgen een goed tweede gesprek om half zes... duimen jullie een beetje voor me?

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven