Lang geleden... deel 2

18-03-2009 17:01 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is ineens besloten dat topics met meer dan 5000 berichten gesloten worden.

Dus bij deze dan maar het vervolg op Lang geleden verkracht, nooit behandeld.
Ikke niet hoor, een tattoo.

Maar vind het wel heel stoer! Zeker nu we altijd LA/Miami Ink kijken roep ik wel eens 'zoeen zou ik er ook wel willen!'. Denk toch niet dat het ervan gaat komen.

Ben wel benieuwd naar je ontwerp Saar, en hoe het gaat vrijdag! Spannend!!!

En mooi verwoord EV. Het is ook wel een beetje hoe ik het voel, met draagkracht enzo. Reageren slokt gewoon een hoop energie op.

Verder *zwaaai* naar de rest!
Ik liep al heel lang rond met de gedachte dat ik 'iets' wilde om mijn kinderen bij me te hebben. Maar het moest wel iets bijzonders zijn, iets symbolisch ook. Heel lang erover nagedacht (bij ons in de familie is het nogal 'not done' haha) en ook wat voor afbeelding het dan moest worden. Tot ik op een dag ergens op een ander forum hét plaatje zag: een Keltische 'Motherhood Knot', twee in elkaar gevlochten harten, met stippen die de kinderen symboliseren.

En dan nog een tattoo-shop binnen durven stappen, dat was ook een hele zelfoverwinning. De eerste waar ik info vroeg, daar stonden allemaal van die stoere jongens binnen. En bij de tweede shop was het al wat gemakkelijker om binnen te stappen. Alles helemaal zelf, in mijn eentje, geregeld, en toen ik 'm liet zetten heb ik EM meegevraagd. Ik vond het een hele zelfoverwinning om iemand zo dichtbij aan mijn lijf te laten. Maar dit, en de pijn, hoorde voor mij wel bij het hele proces (van keuze tot uitvoering) en ook symbolisch voor de pijn van mijn kinderen kwijt zijn.

Toen het klaar was en wij de shop uitliepen, zweefde ik zowat. Ik voelde heel sterk: het is MIJN lijf en IK doe ermee wat IK wil. Dat had ik nog nooit gevoeld!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Philomein, ik ben natuurlijk nu benieuwd naar de jouwe! Wil je 'm laten zien op hyves, of vind je dat te privé?
Een boekenregenboog.. daar zie ik wel meteen een heel mooi plaatje bij. Ik heb het anders gedaan. In de verschillende vakken van de boekenrekken: spiritueel, sf en ruimtevaart, studie, nostalgie, romans, allerlei.. zo ongeveer.

Erg tevreden, en ik heb een lekker opgeruimd gevoel.

Claire, wat lief wat je zegt over werk. Ik hoop het ook zo! Vooralsnog zie ik het nog niet zo gebeuren. Schrijven, daar verdien je nauwelijks iets mee, als je denkt aan een boek schrijven. Tenminste, zo lang ik nog geen bekende nederlander ben dan..!
Krachtig verhaal EV!!

En een bijzonder symbool ook, het verhaal erachter ( niet de ontvoering, dat spreekt voor zich) maar het symbool op zich...de lijnen hoe die in (aan) elkaar verbonden, gevlochten zijn...vind ik mooi.

Soms spreekt de betekenis me erg aan maar de tattoo ( het symbool) niet. Bij deze vind ik ze beiden erg mooi.
Wauw.. ben even stil van je verhaal EV..

Hihi Saar wat stoer!! Ben ook echt benieuwd naar 't ontwerp!

Ik heb dr geen 1. Zou niet weten wat. En ik ben nogal een impulsieveling dus ben bang dat ik er later spijt van krijg..

Iry, hoe is het..?
Ik hoop dat ik jullie vrijdag een plaatje kan laten zien.

Heb nu al wel wat, maar dat is nog niet precies zoals ik het wil.

Dus hopelijk heb ik vrijdag een mooi ontwerp!

Dan zal ik ook de betekenis erbij vertellen.
Ben benieuwd Saar.

Hoe was het vandaag op 't werk?

En hoe is het met jou?
Werk ging wel goed. Had er geen zin in, was het liefst in bed blijven liggen vandaag. Maar viel gelukkig erg mee.

Nog wel moe, maar gaat verder best oke.

Hoe is het met jou?
EV als je op hyves op mijn fotootje klikt dan kun je hem groot zien en dan zie je het tattootje. Acht jaar geleden gezet in een romantische vlaag van liefde. Nu wil ik hem uitbreiden met iets dat over MIJ gaat. Bloemen dus.
He lieverds!!

Heb nog een vreselijke off-day ster..en het ziet er naar uit dat dit nog even niet weg gaat.

Ik weet niet wat het is...zit er even fllink doorheen.

Vriend is heel lief voor mij en dat is wel fijn.

Vandaag is hij eerder naar huis gekomen om mij even wat lucht te geven hier.

Nou ja..kom ik even weg met een knuffel voor iedereen?
Iry, een hele dikke knuffel terug voor jou. Fijn dat vriend begripvol is en zelfs eerder thuis is gekomen. Laat de aandacht je even lekker aanleunen en vraag niet teveel van jezelf.

Sterkte
Jij komt overal mee weg Iry.

Je hoeft hier echt geen kredits op te bouwen, vertrouw daar alsjeblieft op.

Wat fijn dat vriendje even mee denkt. Ik denk aan je Iry.

Hee Saartje. Hier gaat ie wel. Nog steeds zo'n achtbaan steeds wat stemmingen betreft. Word er echt door geleefd en het is best vermoeiend..
Wat stoer dat jullie dat durven, die tattoo's.

EV, wat een kracht heeft je dat gegeven, wat een prachtig symbool.

Saar ik ben nieuwsgierig naar je ontwerp. Ik hoop dat het helemaal naar je wens is. Succes vrijdag!

(ik lig al onder de tafel als ik een naald zie..)
Hahaha Lynne
Hoi

Ik ben benieuwd Saar wat het worden gaat!Ik heb die van EV op een foto gezien en die is heel erg mooi(zeker in combinatie met de symbolische betekenis).Maar kies niet te overhaast want als het goed is moet hij nog een tijd mee dus..

Ik heb een hele grote draak op mijn dij staan(bil/been) aan de linkerkant.>Ik heb hem na het overlijden van mijn vader laten zetten toen ik 17 was ben ik er mee begonnen.Ik heb er nml. jaren eeerst zwart-wit en later half ingekleurd mee rond gelopen omdat de omstandigheden er niet naar waren om hem toen aftemaken dat heb ik pas op mijn27-e laten doen toen ik weer een beetje stabiel was.(inlatenkleuren). een draak bestaat uit 7 andere dieren en is in de legenden een getransformeerde waterjuffer. en ik heb een vleermuis op mijn bovenarm en een havik op mijn schouderblad.Heel toevallig toen een toenmalige vriend kaarten trok(soort tarot kaarten)geloof dat ze medicijnkaarten heette trok ik dezelfde dieren nml.;een vleermuis een waterjuffer(getransformeerde draak) en een havik dat vond ik een hele bijzondere ervaring omdat ik net juist die als tattoages had laten zetten in mijn leven.(toeval??)

Ik zou nog wel eens naar een tattoo convension willen gaan,ik mocht een x mee ivm. mijn draak met mijn tattoeerder maar in die periode ging het steeds slechter met me entoen is het er niet van gekomen(ik was dan een soort reclame voor zijn werk vandaar dat ik gratis meemocht toendertijd)Al moet ik er niet aan denken wat ik aan had gemoeten(of beter gezegd gekund had)zodat je hem goed zien kon(hij zit op mijn linkerdij) want dat was natuurlijk wel de bedoeling.Misschien maar goed dat dat aan mij voorbij gegaan is..

Het is jammer dat ik nog niet precies weet hoe dat werkt met die foto''s anders had ik op hyves het kunnen laten zien.Maar ach dat komt nog wel jullie hebben nog wat van mij tegoed.(ik heb bij de voorstelronde op hyves later nog wel een beschrijving qua uiterlijk toegevoegd-vond dit wel zo oke naar jullie toe zodat jullie van mij ook een beetje een beeld hebben-)

Ik ga morgen weer naar die training toe en heb vrijdag dat gesprek met SB bij PsyQ over o.a ADHD en wat dat nu eigenlijk inhoudt.Ik ga die middag ook voor het eerst beeldhouwen dus het wordt druk maar ik heb die afspraak pas om 16.00 dus dan ga ik gewoon wat eerder weg bij het beeldhouwen.

Ook ga ik bij PsyQ vertellen dat ik een ander onderwerp neem dan nachtmerries want ik heb liever eerst iets over hetgeen ik die dromen heb ipv. de nachtmerries zelf.Snap je wat ik bedoel anders lijkt het de omgekeerde wereld.Ik kan beter kijken na iets waarover ik die dromen heb dan de dromen zelf die komen vanzelf als je datgene aanpakt(of spreek ik nu abracadabra?)Ben benieuwd of ze het begrijpen daar..

Iry speciaal voor jouw

(je moet het niet een verplichting vinden en je bezwaard voelen als je niet persoonlijk op iedereen reageert)

Groetjes Spongebabe
Iry, gewoon voor jou even een hele dikke .

Voel je hier (op deze plek) nergens bezwaard over hoor!
Wat lief van je Ev.

Appeltje,

Zit net even aan je te denken en vraag mij af hoe het met je is?

Liefs voor iedereen!!
Ik hoop dat het je wat helpt Iry, dat je er mag zijn, en dat je hulp krijgt van Vriendlief. Ik denk aan je!

Ben eigenlijk wel heeeel benieuwd naar alle tattoo's nu hoor. Ik ga die van Philo zo maar eens bekijken op hyves .

Met mij gaat t mwa. Gister rare dag. We zouden 's middags even wat terug gaan brengen naar een winkel, en even kijken voor wat zomerkleding voor mij. Heb namelijk best moeite om daar geld voro mezelf aan uit te geven, maar werd nu echt een huilie elke ochtend omdat ik 'niets had om aan te trekken'.

Oftewel me gewoon diep ongelukkig voelde met mn spiegelbeeld dat niet fatsoenlijk te verhullen viel haha.

Nou ik zweer je dat ik de halve Didi leeg gekocht heb. En mn gehele bankrekening.

Nee, dat was niet zo gepland, maar het 'niet op de prijskaartjes kijken, maar gewoon hoe het staat' ging me iets te goed af.

De rest van de maand dus geen extra's meer voor mij, maar een broek, een tshirt, een bloesje met lange mouw, een vestje met lange mouw, een vestje met korte mouw, en twee tuniekjes/wikkeljurkjes rijker. Da's een boel he!

ben er zelf ook nog heel erg van onder de indruk...

En het fijne is, het kan bijna allemaal met elkaar gecombineerd worden, dus voor de onzekere dagen heb ik nu flink wat verschillende 'setjes' in de kast.

jaja, ik weet dat setjes niet hip zijn. En ik ben ook meer van 'doe maar wat op die spijkerbroek'.

Maar het is fijn op dagen dat ik me toch al ongelukkig voel met mezelf, ik in ieder geval terug kan grijpen op een aantal 'veilige' kledingcombinaties die iig goed staan.

Dus.

Nou ga ik me in een hoekje zitten schamen. Wel vorozichtig natuurlijk, want anders worden mn nieuwe kleertjes vuil!
Ja Appel, je wordt niet vergeten hoor.

Zwaai naar iedereen!
Niet voor schamen Wurm. Probeer het maar als een verdiend kado voor jezelf te zien, die nieuwe kleding.

En je had niets om aan te trekken, wat zorgt voor ochtendcrisis, dus ook gewoon noodzaak

Ik deel nog even wat en (f) (f) uit, en ga weer verder met mijn rustige, lief-zijn-voor-mezelf-dag.

En ga mijn best doen het onrustige gevoel van binnen te negeren.

Fijne dag allemaal!
Dag lieve, lieve, lieve allemaal!

Ik kom me verontschuldigen voor het feit dat ik niets tot weinig van me heb laten horen de laatste tijd..

Het gaat niet zo goed met me. Ik merk dat het thuis zitten ervoor zorgt dat ik in een dip raak. Ik denk misschien zelfs een depressie.

Ik heb nergens geen zin in, ben moe, lusteloos.

Maar het is dubbel..

Want eigenlijk gaat het ook goed. Het geen therapie hebben zorgt voor rust. Rust die ik hard nodig had.

Maar ik kan me ook diep ongelukkig voelen. Nutteloos en niets waard. Balen van alles en iedereen. Ik doe mijn best me tot dingen toe te zetten en te genieten van dingen. Maar dat lukt me niet zo goed. Ik kan het soms niet eens opbrengen om gezellig te msnen of forummen. Heb al een paar dagen niet meegelezen hier.

En hoe langer ik niet reageer hier, hoe moelijker het word hier iets te schrijven. Het voelt dan alsof ik er niet meer bij hoor, en dat dat dan mijn eigen schuld is.

Ik heb eerder al aangegeven dat ik vaak moeite heb met de dingen en gevoelens van anderen. Dat het me raakt en veel bij me los maakt.

Dat ik moeite heb om alles bij te houden. Hier, op hyves. En dan voel ik me tekort schieten. Ik wil op jullie allemaal reageren. En dat lukt me niet.. Ik weet wel dat dat niet moet. Maar voor mijn gevoel moet dat wel.

Als ik niet reageer op een ander heb ik ook het recht niet mijn verhaal hier neer te zetten. Zo voelt dat.. Vind dat dan egoistisch.

Jullie zullen misschien een aantal dingen tegen gaan spreken, maar ik ben eerlijk over hoe het voor mijn voelt en ik weet dat ik niet zo zwart wit moet denken.

Wat ook meespeelt is privacy. Ik ben bang voor herkenning.

Ik heb altijd in mijn achterhoofd dat er iemand mee kan lezen die me kent of herkent.

Zo voelt het geloof ik ongeveer.....

Als mensen me vragen hoe het gaat, is het antwoord bijna altijd: goed. Of steeds beter. Ik wil er graag over praten maar ik durf niet. Iets houd me tegen.

Want er speelt meer... Waar ik hier volgens mij nog niet over verteld heb. Ook ivm privacy.

Vriend heeft zijn twijfels over onze relatie uitgesproken. Hij houdt van me zegt ie. Maar hij weet niet of het genoeg is om door te gaan.

Dit is keihard aangekomen. Ik denk er heel de dag aan. Kan het niet loslaten. En dat zorgt eigenlijk voor een groot deel hoe ik me nu voel. Klote dus...

Ik vertel daar later wel meer over... Weet niet goed wat ik er verder over kan en wil vertellen...

Nou... ik ben blij dat ik dit geschreven heb. Het zal misschien wat chaotisch zijn.. Maar ik heb geschreven wat in me opkwam, en misschien volgt er nog meer.

Jullie zijn lieverds, en ik heb ontzettend veel aan jullie gehad!!!!

Liefs Appel!
Hey appel!

Fijn dat je weer even langskwam!

Je weet dat je ontzettend welkom bent, ook al schrijf je lange tijd niks. Dat weet je verstandelijk ook wel alleen je (negatieve) gevoel neemt het zo en nu en dan over.

Vervelend voor je meid.... Is het niet een idee dat je je gewoon een klein beetje terug trekt hier? Want dan voel je je misschien ook niet schuldig. Wat denk je dat het beste voor je is? Wat geeft het topic je nu, op dit moment? Belangrijk om daar af en toe bij stil te staan. En dat geldt bij tijd en wijlen voor ons allemaal denk ik.

Je blijft er absoluut bijhoren.

En als je nog meer kwijt wilt, kan dat ook op hyves als je daar behoefte aan hebt.

Ik ben er in ieder geval om naar je te luisteren en om je verhaal te lezen.

Sterkte, heel veel.

Zorg goed voor jezelf. Een echte depressie is zo naar. Ik hoop dat je 'm nog net voor bent!

Veel liefs
Hee shopaholic! (je kan zo in die film )

Lekker zeg, een aantal setjes erbij!

Hartstikke leuk!

Hoe is het verder bij jou, in huize Wurm?
Saartje, hoe doe jij dat vandaag. Lief zijn voor jezelf?

Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar..

Helpt het negeren een beetje? Of maakt het je eigenlijk nog onrustiger? En kan je het pakken zeg maar, weet je waar het vandaan komt?

Djeez t lijkt wel een kruisverhoor.

Sorrie he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven