Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel alimentatie is redelijk?

07-04-2020 19:46 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee dochters van 11 en 8. Inmiddels ruim 12 jaar samen met de vader maar niet getrouwd.
Hij wil xxx betalen. Is dat redelijk.

Een advocaat raadplegen

Totaal aantal stemmen: 113

Ja (85%)
Nee (10%)
Anders (5%)
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 23-05-2021 13:21
78.06% gewijzigd
babbeleo schreef:
09-04-2020 12:11
Hij is ook bereid om dat te betalen, hoewel daar over de invulling gedoe is, en toch komen er veel opmerkingen (en van jou de golddigger) dat het veel is. Ik hoor hier alleen maar veel dat het veel is en bijna geen andere opmerkingen hoe je dat nou kan regelen.
En ja ik zie daar een kinnesinne motief achter.
Als je daar beter van slaapt 's nachts, dan mag je dat gerust als motief zien hoor :). Wij zien gewoon iemand die bij voorkeur op kosten van een ander de lifestyle of the rich an famous wil verder zetten; it fits the golddigger :)
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
09-04-2020 15:50
Als je daar beter van slaapt 's nachts, dan mag je dat gerust als motief zien hoor :). Wij zien gewoon iemand die bij voorkeur op kosten van een ander de lifestyle of the rich an famous wil verder zetten; it fits the golddigger :)
Doe ff normaal.
Man kwam zelf met het aanbod.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
09-04-2020 15:50
Als je daar beter van slaapt 's nachts, dan mag je dat gerust als motief zien hoor :). Wij zien gewoon iemand die bij voorkeur op kosten van een ander de lifestyle of the rich an famous wil verder zetten; it fits the golddigger :)
ze zou een gold digger zijn, als ze met hem getrouwd was om het geld
Ze gaat van hem scheiden en huurt een advocaat in, om het zakelijk en eerlijk op te lossen. Dat is geen gold digger hoor, gewoon iemand die het goed bekijkt.
Andere gedachtes daarover komen voort uit jaloezie
justagirly schreef:
09-04-2020 15:58
Doe ff normaal.
Man kwam zelf met het aanbod.
Ja, en dat is nu aangepast op vlak van de partneralimentatie naar een nog steeds mooi bedrag (quasi verdubbeling van haar loon) en andere perks. Doe dus zelf ff normaal...
lilalinda schreef:
09-04-2020 16:04
ze zou een gold digger zijn, als ze met hem getrouwd was om het geld
Ze gaat van hem scheiden en huurt een advocaat in, om het zakelijk en eerlijk op te lossen. Dat is geen gold digger hoor, gewoon iemand die het goed bekijkt.
Andere gedachtes daarover komen voort uit jaloezie
Ze is niet met hem getrouwd, dus kan ze de facto niet scheiden :biggrin: .
Maar ook voor jou: als jij beter slaap door dat jaloezie te noemen, dan moet je dat vooral doen. :there:
De kinderen hebben recht op dezelfde omstandigheden als voor de scheiding. En dus moet pa nog steeds dokken zodat ze nog steeds merkkleding kunnen dragen, zodat de pony niet verkocht hoeft en ze ook bij ma een eigen kamer kunnen hebben. Als TO niet in het huis blijft wonen van haar ex ( wat ik aanraad) en de creditcard niet accepteert, is het geen raar bedrag dat ze als kinderalimentatie vraagt
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
09-04-2020 14:36
Dus omdat jullie in je huwelijk een laag inkomen hadden mag TO niet klagen ofzo?

1500 euro voor 2 kinderen is echt niet schokkend hoor, het zou zomaar kunnen dat het zelfs aan de lage kant is gezien het gezinsinkomen. Ons gezinsinkomen was flink lager dan dat van TO maar ook ik krijg een flink bedrag aan kinderalimentatie.

En om de golddigger-opmerkingen voor te zijn: ik betaal zelf het grootste deel van de behoefte van de kinderen. Verhouding is ongeveer 65/35.
Amai, wat zijn Nederlandse kinderen duur. Wij hadden trouwens helemaal geen laag inkomen voor onze scheiding. Maar in België is 1500€ voor 2 kinderen toch echt niet normaal veel.

Hier uiteraard ook geen partneralimentatie, ik moet er niet aan denken om financieel afhankelijk te zijn van mijn ex.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen ook met die vage geldstroom.

Iemand vroeg hier volgens mij of zoiets niet wordt opgemerkt maar als je zon bedrag overboekt (moet in porties, je kan maar maximaal 50.000 euro per keer overmaken) en dan komt het geld ook nog vanuit het buitenland, zeker dat er onderzoek plaats vindt. Zeker in deze tijden dat ze zo strak zitten op witwassen en geld voor terrorisme.

Ik vind je trouwens geen golddigger. In ieder geval geen goede, dan was je getrouwd geweest met dit exemplaar.

Ik vind het wel bijzonder dat je meteen een rekening krijgt van de advocaat. De advocaten waar ik veel zaken mee doen, hebben een inloopspreekuur of inbeluur waar je een soort intake kan doen om te kijken of je een haalbare casus hebt.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
09-04-2020 18:41
Ja, en dat is nu aangepast op vlak van de partneralimentatie naar een nog steeds mooi bedrag (quasi verdubbeling van haar loon) en andere perks. Doe dus zelf ff normaal...



Ze is niet met hem getrouwd, dus kan ze de facto niet scheiden :biggrin: .
Maar ook voor jou: als jij beter slaap door dat jaloezie te noemen, dan moet je dat vooral doen. :there:
als het geen jaloezie is, wat dan wel??

en dit mag niet he? :there: afstand houden!
MrsNiceGuy schreef:
09-04-2020 23:06
Amai, wat zijn Nederlandse kinderen duur. Wij hadden trouwens helemaal geen laag inkomen voor onze scheiding. Maar in België is 1500€ voor 2 kinderen toch echt niet normaal veel.
Een inkomen van 200.000 euro per jaar is ( in Nederland) ook best abnormaal veel. En als een van de ouders zo abnormaal veel verdient, wordt het bedrag voor levensstandaard voor de kinderen navenant “ abnormaal veel”. Iedereen past immers zijn manier van leven aan aan het inkomen dat er binnen komt.

Volgens mij is ooit eens berekend dat ouders ongeveer 30% van hun inkomen besteden aan hun kinderen. Het inkomen van TO en man is ruim 5x modaal, dus het bedrag dat zij aan hun kinderen spenderen is ook 5 X wat een gezin met modaal inkomen uitgeeft.
lilalinda schreef:
10-04-2020 10:08
als het geen jaloezie is, wat dan wel??

en dit mag niet he? :there: afstand houden!
:smooch: :biggrin:

Geen idee waarom ik jaloers zou moeten zijn die zowel voordien als nadien slechter is dan wat we hier samen en apart hebben, maar goed, ook geen idee welke term je er verder op wil plakken. Mijn oordeel is dat het een golddigger is, jouw oordeel is dat dat jaloezie is. Niets van wat beiden zeggen gaat dat oordeel wijzigen dus...
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
10-04-2020 10:22
:smooch: :biggrin:

Geen idee waarom ik jaloers zou moeten zijn die zowel voordien als nadien slechter is dan wat we hier samen en apart hebben, maar goed, ook geen idee welke term je er verder op wil plakken. Mijn oordeel is dat het een golddigger is, jouw oordeel is dat dat jaloezie is. Niets van wat beiden zeggen gaat dat oordeel wijzigen dus...
maar ik wil je wel begrijpen, gewoon omdat ik mensen interessant cindt
dus hoor graag je mening
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
10-04-2020 10:16
Een inkomen van 200.000 euro per jaar is ( in Nederland) ook best abnormaal veel. En als een van de ouders zo abnormaal veel verdient, wordt het bedrag voor levensstandaard voor de kinderen navenant “ abnormaal veel”. Iedereen past immers zijn manier van leven aan aan het inkomen dat er binnen komt.

Volgens mij is ooit eens berekend dat ouders ongeveer 30% van hun inkomen besteden aan hun kinderen. Het inkomen van TO en man is ruim 5x modaal, dus het bedrag dat zij aan hun kinderen spenderen is ook 5 X wat een gezin met modaal inkomen uitgeeft.
Ok, bij zulke hoge inkomens. Maar Fashionvictim schrijft dat 1500 Euro niet uitzonderlijk is voor 2 kinderen. Zijn er dan in Nederland zoveel mensen die 200K verdienen per jaar?
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Nee, maar hier op het forum zijn er best veel mensen met een bovengemiddeld inkomen.

Wij waren met 2 kinderen op kdv netto per maand al 1500 euro kwijt aan de kinderopvang. Dus dat zou hier voor twee kinderen niet kostendekkend zijn. ( en wij hebben geen 200.000 euro per jaar).
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
10-04-2020 11:52
Ok, bij zulke hoge inkomens. Maar Fashionvictim schrijft dat 1500 Euro niet uitzonderlijk is voor 2 kinderen. Zijn er dan in Nederland zoveel mensen die 200K verdienen per jaar?
https://www.ad.nl/economie/wat-kost-een-kind~af265e5c/

17% van je inkomen
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren het is niet van belang wat jij van To, vind het is van belang dat ze de antwoorden en adviezen op haar vraag kan vinden.

Alles is al gezegt TO, maar denk je dat het verstandig is om bij hem te blijven wonen? en niet iets te gaan zoeken voor jou en de kids.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Olina schreef:
10-04-2020 12:36
Sinjoren het is niet van belang wat jij van To, vind het is van belang dat ze de antwoorden en adviezen op haar vraag kan vinden.

Tuurlijk is dat niet van belang, maar dat is geldig voor letterlijk elke post in dit topic en bij uitbreiding, op heel viva. Dat let niet dat ik die mening gewoon mag neerploffen :).
lilalinda schreef:
10-04-2020 10:50
maar ik wil je wel begrijpen, gewoon omdat ik mensen interessant cindt
dus hoor graag je mening

Simpel; TO komt als niet getrouwde vrouw vissen achter welke partner alimentatie redelijk is (want daar gaat het om, niet om de kinderalimentatie), waarbij ze vervolgens een al behoorlijk genereus aanbod (eigen appartement, inwonen zonder kosten, 1500€ extra per maand) als te min gaan bestempelen en niet alleen dat verwacht, maar daarbovenop nog extra geld uit de brand wil slepen. Het genereuze aanbod dat ze heeft verdubbeld al ruimschoots haar eigen inkomen, en daar wil ze nog een schepje bovenop doen door haar man puur cashmatig zowat 40% van zijn nettoinkomen afhandig te maken, en op het totaalpakket wellicht de helft van zijn nettoinkomen.
Dat is niet proportioneel, niet logisch en zelfs niet eens in lijn met wat een getrouwde partner kan verwachten, laat staan een niet getrouwde/niet wettelijk samenlevende partner. Dus ja, dan komen de beelden van golddigger al snel boven drijven.

En dat staat dan nog los van het gegeven dat een beetje trotse vrouw niet eens van haar ex die haar gedumpt heeft/bedrogen heeft (?), afhankelijk wil zijn.
Nuja goed, dat gaf ik eerder ook al aan, dus bon.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
10-04-2020 13:11
...
Heb jij kinderen?
Ik snap alleen niet hoe je tot de conclusie komt dat t partner alimentatie betreft. To is niet getrouwd geweest, dus daar heeft ze geen recht op.
Maar in Nederland mag een ouder kinderalimentatie ook gebruiken voor kosten van wonen. Zeker als die kinderen het grootste gedeelte van de tijd daar verblijven. In België is het gebruikelijk dat naast de alimentatie ook nog “ buitengewone kosten” betaalt worden, in Nederland is kinderalimentatie een all- in bedrag. En bij het inkomen van TO haar ex, is het bedrag dat zij aan kinderalimentatie vraagt, in mijn ogen niet exorbitant.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Sinjoren post_id=31222164 time=1586517079 user_id=276387]
Tuurlijk is dat niet van belang, maar dat is geldig voor letterlijk elke post in dit topic en bij uitbreiding, op heel viva. Dat let niet dat ik die mening gewoon mag neerploffen

Oh denk je dat? Ik geloof to op de man afblaffen dat ze een Goldigger moet zijn niet echt vivawaardig dat staat ook in de regels.

En natuurlijk mag jij je mening geven maar je plaats TO bijvoorbaad al in een hokje.

Maar je klinkt helemaal niet jaloers hoor :rofl: :rofl:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
babbeleo schreef:
10-04-2020 13:50
Heb jij kinderen?
Ja
Olina schreef:
10-04-2020 13:54
Misschien eerst ff deftig leren quoten :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
10-04-2020 15:33
Ja



Misschien eerst ff deftig leren quoten :popcorn:
Waarom omdat jij je eraan stoort?!
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
10-04-2020 15:33
Ja
Dan ben je voor de rest van je leven van anderen afhankelijk.
Erg he
Olina schreef:
10-04-2020 16:10
Waarom omdat jij je eraan stoort?!
Nee, omdat dat alles wat leesbaarder maakt. Je wil toch vivawaardig blijven, niet :popcorn:
babbeleo schreef:
10-04-2020 16:52
Dan ben je voor de rest van je leven van anderen afhankelijk.
Erg he
Hoezo?
Het lijkt mij geen slecht aanbod. 1500 euro per maand en een creditcard voor de kinderen maar ik ben niet zoveel gewend. Ik zou een advocaat nemen die heeft er meer verstand van en dan is het gelijk goed geregeld.
forumfossiel schreef:
10-04-2020 11:58
Nee, maar hier op het forum zijn er best veel mensen met een bovengemiddeld inkomen.

En ook veel mensen in functies die beslissingen mogen nemen valt me op. Schrappen in het management is de dood voor dit forum, verwacht ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven