Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
Stassie12 schreef:
11-04-2020 15:04
Nou het is niet dat ze elke dag bellen de verstandhouding is gewoon normaal. Ze hebben een relatie gehad van bijna 4 jaar. Zij heeft ook een vriend. Het is niet dat zij hem of anders om belt of appt. Ze spreken elkaar zelden maar als er contact is is dat gewoon normaal contact.
raar als zij een golddigger was en daarom de relatie stuk ging

maar goed, het tweede huwelijk is dus ook kapot gegaan toen de kinderen heel jong waren. Is dat toeval denk je?
Stassie12 schreef:
11-04-2020 15:06
Dus volgens jou had hij gewoon moeten blijven bij beiden partners ondanks de omstandigheden omdat hij al 4 kinderen heeft. Slechte maak? Het stond niet op haar voorhoofd dat ze andere motieven had.
je weet niet wat hij heeft gedaan waardoor zij haar heil zocht bij een ander
Dat zeg ik niet ik gaf net aan waarom er een tweede scheiding was en een relatiebreuk. Ik zeg niet dat hij heilig is hij heeft mij ook zijn aandeel verteld in beide situaties.
S-Meds schreef:
11-04-2020 14:57
dit is echt een hele hele hele naieve gedachte. In elk relatieprobleem zijn twee partijen en hebben twee schuld. Je kan niet twee keer worden gedumpt door een echtgenoot en dan met droge ogen beweren dat je er niets aan kan doen.
Hoelang zijn ze al samen. Is het verschil net zo groot. Ik ben erg positief ingesteld en ik denk dat het kan. Ik heb hier meerdere voorbeelden gelezen. Ik maak mij alleen zorgen om de gezondheid maar goed dat is per persoon anders.
Mabido schreef:
11-04-2020 15:01
Ts
Ik ken een man van bijna 50 jaar die 4 jonge kinderen heeft met de leeftijd van 8/ 5/ 3,5 jaar en een pasgeboren baby van 1,5 maand.
Het is zijn 2e leg. Zijn huidige vrouw is (uiteraard) vele jaren jonger dan zijn ex-vrouw...
Uit zijn eerste leg heeft hij 1 dochter (nu een tiener) waar hij nauwelijks betrokken was in haar leven en heeft laten stikken voor de 2e leg.
Hij oogt heel actief en betrokken bij zijn 2e leg (3 drukke jongens en een baby). De jongens zijn uiteraard nu nog jong dus hoe hij zich zal voelen over pak em beet 10 a 12 jaar als hij in de 60 is met 4 tienerzonen tussen de 12 en 18 jaar is afwachten. Maar hij roept continue dat hij actief en gezond genoeg is om zijn jonge vrouw en 4 jonge kinderen te blijven bijbenen... Dat hij zich op die leeftijd, omringd door jonge kinderen, fantastisch voelt (bijna al zijn vrienden hebben intussen bijna volwassen kinderen of veel oudere tieners)
Ps ik moet wel zeggen dat hij er voor iemand die bijna 50 is en 4 jonge kinderen (waaronder een pasgeborene) rond heeft lopen er goed uitziet, best nog aantrekkelijk zelfs...
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
11-04-2020 14:40
Nee, natuurlijk niet, jij wil een kind en wel zo snel mogelijk.
Stel je voor, dat je op je 30ste nog niet in het bezit bent van een baby. dan loop je achter bij je vriendinnen.
Deze man wil er 1, dus gaan met die banaan.
Als je nu weer op zoek moet naar een man die een kind met je wil, gaan er misschien wel weer jaren overheen, dan ben je te laat!

Is dit het?
En had je een relatie met hem gewild als hij niet open stond voor nog 1 kind met jou?
Wat daar precies is gebeurd weten alleen zij en mijn vriend. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest. Maar het grootste aandeel lag bij haar niet bij mijn vriend. Ik blijf dit punt verdedigen omdat ik meer weet dan alleen het kant wat mijn vriend mij verteld heeft.
S-Meds schreef:
je weet niet wat hij heeft gedaan waardoor zij haar heil zocht bij een ander
Stassie12 schreef:
Dus volgens jou had hij gewoon moeten blijven bij beiden partners ondanks de omstandigheden omdat hij al 4 kinderen heeft.

Waar zeg ik dat ?
Maar nu je er over begint....ik ben inderdaad erg voor bij elkaar blijven als er kinderen bij betrokken zijn.

Slechte maak? Het stond niet op haar voorhoofd dat ze andere motieven had. Kom op, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Stassie12 schreef:
11-04-2020 15:14
Wat daar precies is gebeurd weten alleen zij en mijn vriend. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest. Maar het grootste aandeel lag bij haar niet bij mijn vriend. Ik blijf dit punt verdedigen omdat ik meer weet dan alleen het kant wat mijn vriend mij verteld heeft.
Het dorpsroddelcircuit?
Stassie12 schreef:
11-04-2020 15:11
Hoelang zijn ze al samen. Is het verschil net zo groot. Ik ben erg positief ingesteld en ik denk dat het kan. Ik heb hier meerdere voorbeelden gelezen. Ik maak mij alleen zorgen om de gezondheid maar goed dat is per persoon anders.
Ik weet niet hoeveel het verschil is, maar ze is echt veel jonger. Ik geloof ook dat hij in theorie bijna haar vader kon zijn.
Qua gezondheid oogt hij actief (spelen met de kinderen) maar (heb ik ook via via maar vernomen via iemand die zijn 1e vrouw kent) tijdens zijn 1e huwelijk had hij helemaal geen puf of energie om iets met zijn eerste kind actief iets te ondernemen.
Met 50 jaar lijkt hij alles in te willen halen. Mooi voor zijn 2e leg, verdrietig voor zijn 1e leg.

Ik ga eerlijk zijn, mijn eerste keus zou het niet zijn. Waarom een ingewikkeld leven zoeken als het ook een stuk simpel kan?
Maar ik kan me voorstellen dat je echt gek op hem bent en graag een kind wilt met iemand waar je zoveel voor voelt. Alleen de situatie is echt niet ideaal. Het verschil in leeftijd is groot en ik begrijp dat zijn financiële positie hem hem aantrekkelijk maakt, maar een oudere man wordt straks echt oud inclusief penopauze waar een depressie ook op de loer ligt. Over 10 jaar ben jij nog maar 37 en hij al 60 jaar. Immens groot verschil.
Ik wens je veel wijsheid toe
mabido wijzigde dit bericht op 11-04-2020 15:24
27.53% gewijzigd
Stassie12, het is heel mooi dat je bereid bent zijn goede kanten te zien en dat je vergevingsgezind bent, maar je weet denk ik heus wel dat er iets wringt, anders zou je hier niet nog steeds reageren.
Dus nog maar eens: jij wil een kind en wel zo snel mogelijk
Stel je voor, dat je op je 30ste nog niet in het gelukkige bezit bent van een baby, dan loop je achter bij je vriendinnen.
Deze man wil er 1, dus gaan met die banaan.
Als je nu opnieuw op zoek moet naar een man die een kind met je wil, gaan er misschien wel weer aren over heen en dan ben je te laat!
Als hij niet open stond voor nog 1 kind erbij had jij geen relatie met hem gewild.

Klopt dit?
Ja dat heb ik al beantwoord. Zoals ik zei stel op onze eerste date als hij had aangegeven dat hij nooit meer of geen kinderen meer wilde had dat voor mij niks uitgemaakt op dat moment omdat ik toen ook een andere gedachte erbij had. Plus ik vond toen al dat dit niks ging worden door het leeftijdsverschil. Dus ik had voor mijzelf al de conclusie getrokken om voor de gezelligheid te gaan en meer niet. Echter ben ik hem nu leuker gaan vinden en nu ben ik verliefd. Als het antwoord alsnog nee zou zijn. Dan had ik het contact verbroken.
hannaa45 schreef:
11-04-2020 15:11
Is dit het?
En had je een relatie met hem gewild als hij niet open stond voor nog 1 kind met jou?
Stassie12 schreef:
11-04-2020 15:19
Ja dat heb ik al beantwoord. Zoals ik zei stel op onze eerste date als hij had aangegeven dat hij nooit meer of geen kinderen meer wilde had dat voor mij niks uitgemaakt op dat moment omdat ik toen ook een andere gedachte erbij had. Plus ik vond toen al dat dit niks ging worden door het leeftijdsverschil. Dus ik had voor mijzelf al de conclusie getrokken om voor de gezelligheid te gaan en meer niet. Echter ben ik hem nu leuker gaan vinden en nu ben ik verliefd. Als het antwoord alsnog nee zou zijn. Dan had ik het contact verbroken.
Je eierstokken klapperen te hard en je misvatting, dat je over een paar jaar te oud bent voor 1 kind zitten je in de weg.
Al 29 pagina’s met voornamelijk reacties die jouw vriend afkeuren. En je blijft keurig reageren en uitleggen, TO, dat vind ik wel knap eigenlijk.
Tegelijk krijg ik het idee dat hoe harder je vriend wordt afgekeurd, hoe meer jij je vastbijt in je relatie.

Je bent pas 4 maanden samen, neem eerst de tijd om hem goed te laten kennen. En er zullen altijd mensen zijn die er iets van vinden, het gaat hier om jouw leven hoor.
anoniem_381792 wijzigde dit bericht op 11-04-2020 15:26
0.47% gewijzigd
Ik reageer omdat ik merk dat de meeste hem hier afschilderen als een leugenaar of dat hij degene is geweest waarom beiden relaties zijn stukgelopen. Dat is niet zo. Vrouw 2 en 3 hebben echt vervelende dingen gedaan. Daarom zijn die relaties verbroken. En ik vind dat is mijn mening want in het verleden is gebeurd wil nog niet zeggen dat het bij mij ook gaat gebeuren. Het zijn allebei verschillende situaties en mensen. Hij is 50 jaar hij wil ook weer gelukkig zijn en settelen. Ik vind hem erg leuk en ja ik ben jonger daar jan ik niks aan doen en begrijpt het en staat open voor een kind. Ik geloof dat het kan werken hij is een goede vader en is erg betrokken bij zijn kinderen. Juist daarom vind ik hem ook zo leuk hij is betrokken bij al zijn kinderen
Daveotion schreef:
11-04-2020 15:17
Stassie12, het is heel mooi dat je bereid bent zijn goede kanten te zien en dat je vergevingsgezind bent, maar je weet denk ik heus wel dat er iets wringt, anders zou je hier niet nog steeds reageren.
Je bent verliefd op het idee om binnen afzienbare tijd een eigen baby te kunnen hebben met deze man.
Meer is het niet.
Nee hoor. Jullie gooien steeds cijfers voor het kwaliteit van zaad naarmate je ouder wordt maar dat is nij vrouwen net zo. Na je 30e komen er ook risico’s bij kijken maar ik zie hier niemand daarover praten.
hannaa45 schreef:
11-04-2020 15:22
Je eierstokken klapperen te hard en je misvatting, dat je over een paar jaar te oud bent voor 1 kind zitten je in de weg.
Stassie12 schreef:
11-04-2020 15:28
Nee hoor. Jullie gooien steeds cijfers voor het kwaliteit van zaad naarmate je ouder wordt maar dat is nij vrouwen net zo. Na je 30e komen er ook risico’s bij kijken maar ik zie hier niemand daarover praten.

Daarom wil jij voor je 30ste dat kind, hoe dan ook.
Dat doe ik ook. En toch wil ook alvast verder kijken voor in de toekomst omdat ik het leuk vind. Hij is geen slechte zoals hij hier word afgeschilderd.
Parallella schreef:
11-04-2020 15:25
Al 29 pagina’s met voornamelijk reacties die jouw vriend afkeuren. En je blijft keurig reageren en uitleggen, TO, dat vind ik wel knap eigenlijk.
Tegelijk krijg ik het idee dat hoe harder je vriend wordt afgekeurd, hoe meer jij je vastbijt in je relatie.

Je bent pas 4 maanden samen, neem eerst de tijd om hem goed te laten kennen. En er zullen altijd mensen zijn die er iets van vinden, het gaat hier om jouw leven hoor.
Stassie12 schreef:
11-04-2020 15:26
Ik reageer omdat ik merk dat de meeste hem hier afschilderen als een leugenaar of dat hij degene is geweest waarom beiden relaties zijn stukgelopen. Dat is niet zo. Vrouw 2 en 3 hebben echt vervelende dingen gedaan. Daarom zijn die relaties verbroken. En ik vind dat is mijn mening want in het verleden is gebeurd wil nog niet zeggen dat het bij mij ook gaat gebeuren. Het zijn allebei verschillende situaties en mensen. Hij is 50 jaar hij wil ook weer gelukkig zijn en settelen. Ik vind hem erg leuk en ja ik ben jonger daar jan ik niks aan doen en begrijpt het en staat open voor een kind. Ik geloof dat het kan werken hij is een goede vader en is erg betrokken bij zijn kinderen. Juist daarom vind ik hem ook zo leuk hij is betrokken bij al zijn kinderen
Heb jij vrouw 1 en 2 eens gesproken om de andere kant van het verhaal te horen?
Als mensen mijn ex horen praten over mij nou dan is het een wonder dat ik nog niet ergens op een brandstapel ben gelegd... Ongelooflijk wat een onzin uit de mond van sommige mensen over hun ex kan komen.
Die risico's vallen na je 30e nog alles mee hoor.
Stassie12 schreef:
11-04-2020 15:30
Dat doe ik ook. En toch wil ook alvast verder kijken voor in de toekomst omdat ik het leuk vind. Hij is geen slechte zoals hij hier word afgeschilderd.
Nee, vanwege je klapperende eierstokken ben jij blind en wil je blind blijven voor alle nadelen die kleven aan 1 kind met deze man.
Het idee een eigen baby te hebben voor je 30ste is te aantrekkelijk.
justagirly schreef:
11-04-2020 15:35
Die risico's vallen na je 30e nog alles mee hoor.
In de race met haar omgeving is na je 30ste pas je eerste kind gewoon te laat.
Het zal vast geen slechte vent zijn. Dat geloof ik ook niet. Maar mentaal gezonde mensen kiezen niet keer op keer voor mensen die ze verkeerd behandelen. (Goldddiggers, vreemdgangers) De gemiddelde mens is niet al 2 gescheiden, en kiest daarna voor een vrouw van 20 jaar jonger en "beloofd" haar dan een kind na een relatief korte periode.

Je maakt het jezelf gewoon onnodig moeilijk voor deze verliefdheid.
Hoe gaat hij met zijn huidige 4 kinderen om?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven