Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
zaterdag 11 april 2020 om 15:54
Zo vreselijk verliefd is ze volgens mij niet.JenBarber schreef: ↑11-04-2020 15:42Het zal vast geen slechte vent zijn. Dat geloof ik ook niet. Maar mentaal gezonde mensen kiezen niet keer op keer voor mensen die ze verkeerd behandelen. (Goldddiggers, vreemdgangers) De gemiddelde mens is niet al 2 gescheiden, en kiest daarna voor een vrouw van 20 jaar jonger en "beloofd" haar dan een kind na een relatief korte periode.
Je maakt het jezelf gewoon onnodig moeilijk voor deze verliefdheid.
Hij biedt haar het perspectief dat ze binnen een jaar aan een baby beginnen.
Dat is haar ultieme doel.
Ze heeft gezien hoe hij met zijn andere kinderen omgaat na een scheiding, als dat voor haar kind ook zo zou zijn na hun scheiding is niet zo erg.
zaterdag 11 april 2020 om 16:00
Hmm, heb in mijn omgeving gezien hoe dit uitpakt. Zij is 65 en hij 83. Zij is nog fit en wil erop uit en hij is dementerend en ziek. Als ze het huis uitgaat flipt hij. Ze zit daardoor aan huis gekluisterd en heeft daar veel last van. Dat zijn allicht geen dingen waar jij met je 27 jaar nu over nadenkt, maar dit gaat ooit wel spelen en ik kan je uit ervaring vertellen dat de tijd sneller voorbij gaat dan je denkt. Van 50 naar 70 brengt lichamelijk en geestelijk een veel grotere verandering met zich mee dan van 27 naar 47.
zaterdag 11 april 2020 om 16:01
Het was niet mijn keuze en mijn schuldgevoel daarover hoeft echt niet te worden gevoed.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-04-2020 14:26Kinderen van gescheiden ouders scheiden zelf ook vaker.
Maar het is nu eenmaal een feitelijk gegeven.
zaterdag 11 april 2020 om 16:01
Ik ken iemand die 2 maal een oudere man heeft gekozen en die nu voor de tweede maal mantelzorgen is. Actieve vakantie, uitjes, ...etc kan ze voor een grootdeel vergeten. Nu valt dan nog wel mee maar over 20 jaar is het de vraag of je de verschillen nog steeds niet merkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 11 april 2020 om 16:05
Dat heeft ze al uitgelged, moet je even teruglezen.
zaterdag 11 april 2020 om 16:24
De tweede (niet de derde!) is een meisje van 19 die bij hem woont???
En die gaat dat pikken, een stiefmoeder van 27??
Meid, haal toch eens de schellen van je ogen, dat wordt toch helemaal niks.
zaterdag 11 april 2020 om 16:42
Stassie, van mij uit ook alle respect voor jou. Je klinkt als een geduldig, vriendelijk en slim persoon en het zou mij niet verbazen als jij je kind een goede liefdevolle opvoeding zult geven. En nee, je kind is natuurlijk niet verdoemd met de vader die jij op het oog hebt en het kan vast nog veel goede dingen halen uit de relatie met haar of zijn vader.
Maar ben niet blind voor het feit dat voor jou je leven eigenlijk nog moet beginnen en dat deze man al ruim over de helft is en nog maar weinig echte toekomst heeft en er maar beperkte tijd voor jou en je kind zal kunnen zijn. Je kunt er ook niet zomaar vanaf als je hem zat bent want je blijft samen ouders en hij is de vader van je kind. Grote kans dat je hem een groot deel van je latere leven zult moeten verzorgen en hij jou flink zal beperken. Nu is die gedachte misschien niet zo erg maar daar zou je straks wel eens heel anders over kunnen gaan denken. Het hier en nu is een stuk leuker dan de toekomst zal zijn denk ik. Als je toch met hem een kind krijgt zorg dan dat hij op z'n minst ook flinke financiele verplichtingen aan gaat naar jou en je kind (kan hij dat dragen naast die naar zijn ex-vrouwen en zijn eerdere kinderen?). Dat kan later nog wel eens heel goed van pas komen.
Maar ben niet blind voor het feit dat voor jou je leven eigenlijk nog moet beginnen en dat deze man al ruim over de helft is en nog maar weinig echte toekomst heeft en er maar beperkte tijd voor jou en je kind zal kunnen zijn. Je kunt er ook niet zomaar vanaf als je hem zat bent want je blijft samen ouders en hij is de vader van je kind. Grote kans dat je hem een groot deel van je latere leven zult moeten verzorgen en hij jou flink zal beperken. Nu is die gedachte misschien niet zo erg maar daar zou je straks wel eens heel anders over kunnen gaan denken. Het hier en nu is een stuk leuker dan de toekomst zal zijn denk ik. Als je toch met hem een kind krijgt zorg dan dat hij op z'n minst ook flinke financiele verplichtingen aan gaat naar jou en je kind (kan hij dat dragen naast die naar zijn ex-vrouwen en zijn eerdere kinderen?). Dat kan later nog wel eens heel goed van pas komen.
zaterdag 11 april 2020 om 16:45
dat is natuurlijk niet waar, hij is nog steeds met 3 bevriend en ze hebben geen kinderen dus als ze echt vervelend was dan zag hij haar niet meer. Het is trouwens ook erg makkelijk om te zeggen dat het mislukken van het huwelijk de schuld van de ander is; want zij ging vreemd. Hij kan haar wel dusdanig hebben geterroriseerd waardoor zij uiteindelijk haar heil zocht bij een ander. Feit is dat hij geen langdurige relaties kan onderhouden zelfs niet als daar kleine kinderen bij betrokken zijn. Dat is geen rode vlag maar een rode circustentStassie12 schreef: ↑11-04-2020 15:26Ik reageer omdat ik merk dat de meeste hem hier afschilderen als een leugenaar of dat hij degene is geweest waarom beiden relaties zijn stukgelopen. Dat is niet zo. Vrouw 2 en 3 hebben echt vervelende dingen gedaan. Daarom zijn die relaties verbroken. En ik vind dat is mijn mening want in het verleden is gebeurd wil nog niet zeggen dat het bij mij ook gaat gebeuren. Het zijn allebei verschillende situaties en mensen. Hij is 50 jaar hij wil ook weer gelukkig zijn en settelen. Ik vind hem erg leuk en ja ik ben jonger daar jan ik niks aan doen en begrijpt het en staat open voor een kind. Ik geloof dat het kan werken hij is een goede vader en is erg betrokken bij zijn kinderen. Juist daarom vind ik hem ook zo leuk hij is betrokken bij al zijn kinderen
zaterdag 11 april 2020 om 16:46
deze man kan geen relatie van 20 jaar onderhoudenviva-amber schreef: ↑11-04-2020 16:01Ik ken iemand die 2 maal een oudere man heeft gekozen en die nu voor de tweede maal mantelzorgen is. Actieve vakantie, uitjes, ...etc kan ze voor een grootdeel vergeten. Nu valt dan nog wel mee maar over 20 jaar is het de vraag of je de verschillen nog steeds niet merkt.
zaterdag 11 april 2020 om 17:22
Pfff, TO wil echt niets anders horen dan dat dit een match made in heaven is, geloof ik.
Nie-mand die er verder in geloofd. Maar dat komt allemaal omdat wij niet weten hoe geweldig hij is.
Wij kennen hem niet.
Nou TO, ik ken het soort. Van heel dichtbij. Dit wordt in geen enkel opzicht het gezinsleventje wat jij voor ogen hebt.
Maar blijf het vooral allemaal heel hard verdedigen.
Nie-mand die er verder in geloofd. Maar dat komt allemaal omdat wij niet weten hoe geweldig hij is.
Wij kennen hem niet.
Nou TO, ik ken het soort. Van heel dichtbij. Dit wordt in geen enkel opzicht het gezinsleventje wat jij voor ogen hebt.
Maar blijf het vooral allemaal heel hard verdedigen.
zaterdag 11 april 2020 om 17:35
Dat is wat ik ook niet helemaal snap aan het verhaal: TO geeft aan maar 1 kind te willen. Als zij dit met deze man gaat doen zijn er toch nog 1 kind fulltime en 2 kinderen parttime in huis. Hoe zit dat dan?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 11 april 2020 om 17:41
Bedenk eens goed voor jezelf: als jullie geen kind zouden krijgen door wat voor reden dan ook (los van het feit of het verstandig is), zie jij jezelf dan voor de rest van je leven met deze man?
Dat is toch wat liefde inhoudt. De rest is ruis. Is de behoefte aan het met een man een eigen gezin stichten groter dan weet je zelf ook wel dat je je laat verblinden door verliefdheid en een kinderwens en niet dat je zo graag deze man wil..
Dat is toch wat liefde inhoudt. De rest is ruis. Is de behoefte aan het met een man een eigen gezin stichten groter dan weet je zelf ook wel dat je je laat verblinden door verliefdheid en een kinderwens en niet dat je zo graag deze man wil..
anoniem_388036 wijzigde dit bericht op 11-04-2020 17:44
0.58% gewijzigd
zaterdag 11 april 2020 om 17:41
Chienandalou schreef: ↑11-04-2020 17:35Dat is wat ik ook niet helemaal snap aan het verhaal: TO geeft aan maar 1 kind te willen. Als zij dit met deze man gaat doen zijn er toch nog 1 kind fulltime en 2 kinderen parttime in huis. Hoe zit dat dan?
Dat is onbegonnen werk, niets zo moeilijk als een samengesteld gezin.
Het vergt jarenlange inzet van beide ouders om dit werkzaam en leuk te laten zijn op termijn.
De meeste samengestelde gezinnen stranden dan ook vrij snel.
zaterdag 11 april 2020 om 17:55
zaterdag 11 april 2020 om 19:24
Ik vraag me nog steeds af hoe hij jou precies laat zien dat jullie een liefdevol, gezond en stabiel gezin kunnen gaan vormen?
Wat ik trouwens ook nog heel erg mis in jouw hele verhaal met overwegingen is het feit dat je, als jullie zouden gaan samenwonen, ook nog te maken krijgt met zijn andere kinderen. Heb je überhaupt een idee hoe zwaar het is om in 1 huis te wonen met pubers en een 19/20 jarige? En zeker als je minder in leeftijd scheelt met hun, dan met hun vader. Dat is zonder baby al een enorm gedoe en loodzwaar, laat staan met een baby. Dat is echt op geen enkele manier het stabiele rustige gezinnetje dat jij in je hoofd hebt.
zaterdag 11 april 2020 om 21:42
Dit dus. TO blijft zich maar focussen op de leeftijdsdiscussie maar heeft geen idee waar ze in terecht komt qua samengesteld gezin. Dat is geen kattenpis en kon de roze wolk nog wel eens flink doorprikken.m-april schreef: ↑11-04-2020 19:24
Wat ik trouwens ook nog heel erg mis in jouw hele verhaal met overwegingen is het feit dat je, als jullie zouden gaan samenwonen, ook nog te maken krijgt met zijn andere kinderen. Heb je überhaupt een idee hoe zwaar het is om in 1 huis te wonen met pubers en een 19/20 jarige? En zeker als je minder in leeftijd scheelt met hun, dan met hun vader. Dat is zonder baby al een enorm gedoe en loodzwaar, laat staan met een baby. Dat is echt op geen enkele manier het stabiele rustige gezinnetje dat jij in je hoofd hebt.
zaterdag 11 april 2020 om 22:44
Heb jij er ervaring mee? Ik niet, maar misschien heeft TO er iets aan als je je ervaring wil delen. Maar ik weet niet of je dat wil, natuurlijk.chineesje2000 schreef: ↑11-04-2020 21:42Dit dus. TO blijft zich maar focussen op de leeftijdsdiscussie maar heeft geen idee waar ze in terecht komt qua samengesteld gezin. Dat is geen kattenpis en kon de roze wolk nog wel eens flink doorprikken.
zaterdag 11 april 2020 om 23:04
Dat heb ik zeker en meerdere malen laten weten maar TO gaat niet op mijn posts in. Ik zou haar met alle liefde in een PB mijn verhaal willen doen.Hippiemeisje schreef: ↑11-04-2020 22:44Heb jij er ervaring mee? Ik niet, maar misschien heeft TO er iets aan als je je ervaring wil delen. Maar ik weet niet of je dat wil, natuurlijk.