Tips tegen (pijnlijke) zwangerschapsacne
woensdag 22 april 2009 om 14:31
Hoi allemaal,
Misschien moet dit onder het gezondheidstopic, maar ik verwacht dat hier meer ervaringsdeskundigen te vinden zijn...
Even voor de duidelijkheid, het is niet voor mij, maar een vriendin van mij is zwanger (eind juli uitgerekend) en heeft weinig mogelijkheden om op internet te kijken. Vandaar dat ik het voor haar post: wie heeft er tips tegen zwangerschapsacne? Zijn er medicijnen, middeltjes van oma of bepaalde dingen die je wel of niet moet eten?
De huid is echt heftig ontstoken en geirriteerd.
Alvast bedankt!
Misschien moet dit onder het gezondheidstopic, maar ik verwacht dat hier meer ervaringsdeskundigen te vinden zijn...
Even voor de duidelijkheid, het is niet voor mij, maar een vriendin van mij is zwanger (eind juli uitgerekend) en heeft weinig mogelijkheden om op internet te kijken. Vandaar dat ik het voor haar post: wie heeft er tips tegen zwangerschapsacne? Zijn er medicijnen, middeltjes van oma of bepaalde dingen die je wel of niet moet eten?
De huid is echt heftig ontstoken en geirriteerd.
Alvast bedankt!
woensdag 22 april 2009 om 15:39
Joepie, men wordt geacht het lijdzaam uit te zitten:
Zwangerschapsacne
Soms krijg je tijdens de vierde maand van je zwangerschap plots puistjes in je gezicht. Deze zwangerschapsacne is lelijk en onaangenaam, maar gelukkig niet blijvend! De veranderingen in je hormonenhuishouding en een moeilijke spijsvertering kunnen er de oorzaken van zijn. Pas je schoonheidsproducten aan en wacht geduldig op betere tijden...
Ik dacht dat het kwam doordat ik zoveel afgevallen was (dus door de vrijgekomen afvalstoffen), maar ik heb dus gewoon pech. Great. Maar tips dus, ik graaf even terug naar mijn pubertijd-middeltjes:
- veel water drinken
- catclaw depmiddel op de puistjes als dagelijks medicijn
- elke dag een lepel bijenpollen
- tandpasta erop om ze uit te drogen
- wekelijks kamille-klei maskers (zelf maken met klei-poeder en kamillethee)
- geen aardappelchips - alleen maisvariant
- niet te vet eten, geen chocola
Overigens weet ik nog niet hoe zwangerschap-proof deze huismiddeltjes zijn, ga ik zelf ook nog even naar kijken. Sterkte aan je vriendin!
Zwangerschapsacne
Soms krijg je tijdens de vierde maand van je zwangerschap plots puistjes in je gezicht. Deze zwangerschapsacne is lelijk en onaangenaam, maar gelukkig niet blijvend! De veranderingen in je hormonenhuishouding en een moeilijke spijsvertering kunnen er de oorzaken van zijn. Pas je schoonheidsproducten aan en wacht geduldig op betere tijden...
Ik dacht dat het kwam doordat ik zoveel afgevallen was (dus door de vrijgekomen afvalstoffen), maar ik heb dus gewoon pech. Great. Maar tips dus, ik graaf even terug naar mijn pubertijd-middeltjes:
- veel water drinken
- catclaw depmiddel op de puistjes als dagelijks medicijn
- elke dag een lepel bijenpollen
- tandpasta erop om ze uit te drogen
- wekelijks kamille-klei maskers (zelf maken met klei-poeder en kamillethee)
- geen aardappelchips - alleen maisvariant
- niet te vet eten, geen chocola
Overigens weet ik nog niet hoe zwangerschap-proof deze huismiddeltjes zijn, ga ik zelf ook nog even naar kijken. Sterkte aan je vriendin!
woensdag 22 april 2009 om 15:55
Hmmm... Helaas, dan wordt het terug naar de pubertijd, krijg nu al zin om zwanger te worden haha!
Ik heb zelf wel altijd een rode huid (couperose) en gebruik daarvoor groene creme - gewoon van Miss Helen, goedkoop bij de Hema - en dat camoufleert het rode wel goed. Misschien een idee als je niet echt puistjes hebt, maar een vurige huid...?
Bedankt iig zover!
Ik heb zelf wel altijd een rode huid (couperose) en gebruik daarvoor groene creme - gewoon van Miss Helen, goedkoop bij de Hema - en dat camoufleert het rode wel goed. Misschien een idee als je niet echt puistjes hebt, maar een vurige huid...?
Bedankt iig zover!
woensdag 22 april 2009 om 19:47
Het zijn echt andere pukkels dan toen ik puber was, veel sneller ontsoken en mijn huid is ook mega-vet meer tegellijk heel droog, wordt er gestoord van. Voel je al zo sexy als een nijlpaard, kun je zelfs niet op je leuke koppie terugvallen. Het is dat het voor een heel goed doel is anders plakte ik meelf geloof ik achter het behang. Ik begin steeds meer te geloven dat het hele "stralende" verhaal een complot van de mamma-mafia is om vrouwen te proberen te verkopen dat het allemaal een eitje is dat hele zwangeren. Ik had het net zo goed wel gedaan als ik dit had geweten maar kom op dames laat ons ook een beetje eerlijke verwachtingen zetten naar nog-niet zwangere vriendinnen want ik voel me wel een beetje verraden af en toe. Alhoewel voor hetzelfde sta ik morgen bol van de happy-hormonen en jubel ik zelf dat het allemaal zo leuk en spannend is (want dat is het ook). Pfff in elk geval: rare jongens, die hormonen.