Vriend
maandag 13 april 2020 om 13:26
Hoi allemaal,
Eerst was onze relatie koek en ei en wilde hij best snel. Voor mij was alles nieuw en ik wilde het rustig aan doen en dat ging goed. Hij stuurde altijd lieve berichtjes etc. We hebben nu sinds ongeveer 5 maanden een relatie. Zijn beiden in de 20 jaar.
Het gaat de laatste tijd erg moeizaam tussen mijn vriend en mij. Hij heeft in een jaar al 4/5 relaties gehad. Daarnaast heeft hij best wat psychische problemen na het overlijden van een belangrijk familielid, zo'n 20 jaar geleden. Hij loopt daarvoor bij een psycholoog. Hij is niet open over wat daar verteld wordt. Hij praat over onze relatie bij de psycholoog en ook met vrienden, maar ik hoor daar nooit wat over. Hij heeft een heel lange relatie gehad en heeft het daar soms nog wel eens lastig mee, dat zij nu samenwoont. Hij praat best vaak over zijn exen tegen mij.
Zo'n 2 maanden geleden gaf hij aan twijfels te hebben; ik nam te weinig initiatief wat betreft aanrakingen, seks etc. Er was een beste lijst met dingen die ik niet goed deed. Ik gaf aan dit nieuw voor mij is en ik merk dat ik er goed aan werk. Hij merkt veel verschil.
Ik ben er een tijdje geleden achter gekomen dat hij op Tinder zit. Nadat ik hier over begon, ontkende hij eerst ook nog. Uiteindelijk na doorzeuren kwam het hoge woord eruit. Hij mist vrienden in zijn nieuwe woonplaats en zat enkel alleen daarom erop. Eenzaamheid noemde hij het. In zijn berichten zag ik wel degelijk hartjes voorbij komen... Hij zei dat hij het zou verwijderen en dat heeft hij eerst niet gedaan. Ik werd erg boos en zei dat ik weg ging (was bij hem thuis), toen kreeg hij een paar keer een paniekaanval waar ik bij was. Uiteindelijk had hij spijt etc. etc. Uiteindelijk heeft hij Tinder wel verwijderd. Ik heb elke keer het gevoel dat ik zijn telefoon moet checken, want het vertrouwen is beschadigd. Ik voel me daar best onzeker over. Hij liegt best vaak en geeft dan zijn psychische problemen daarvoor de schuld.
We zien elkaar steeds minder. Voor het afspreken neem ik de laatste tijd alleen maar het initiatief. Wanneer ik zeg dat ik het jammer vindt dat we elkaar niet zien, snap ik zijn eenzaamheid niet. Daarnaast snap ik volgens hem ook niet hoe belangrijk afspreken met anderen voor hem is, zodat hij minder eenzaam is. Ik wil hem niet op-eisen en dat doe ik ook niet. We spreken enkel af wanneer hij daar behoefte aan heeft en het hem "uitkomt". Wanneer ik vraag om af te spreken is het vaak "ik weet niet". We zien elkaar "met geluk" 1 x in de week. Toen ik een keer zei dat ik hem graag wilde zien en ik het jammer vond dat niet kon, heeft hij mij online erg hard uitgescholden. Hij had geen tijd voor mij, wel voor zijn andere vrienden en ik begreep zijn eenzaamheid niet. Hij maakt weinig tijd voor mij vrij, plant niet vooruit. Tijdens de ruzie zei hij dat hij me alleen had voor de seks en dat die geen eens goed was. Hij is later daar wel op teruggekomen. Ik ben toen erg boos geworden. We hadden toen een tijdje geen contact. In die paar dagen heeft hij met iemand anders gedatet. Ook daar loog hij over.
Hij kan daarnaast totaal niet tegen kritiek. Wanneer ik mijn mening geef, is het al snel verkeerd, negeert hij me. Hij vat dingen erg persoonlijk op.
Update 1:
Ik wil heel graag jullie advies hoe nu verder. Hij is de laatste dagen weer erg afstandelijk en geeft aan weinig behoefte te hebben aan gezelschap. Ik vind dit heel lastig, want ik wil hem graag zien. Hij zegt dat het niet aan mij ligt dat hij minder behoefte heeft aan gezelschap. Maar ik heb die behoefte wel!! Wanneer ik dan even stil ben is het meteen weer "K dan niet joh" en "oh". Meer kan er niet vanaf. Ik heb het gevoel dat hij graag zielig doet.
Update 2:
Later op de dag: Hij geeft aan dat hij het allemaal niet weet. Maar met die onzekerheid ben ik wel klaar; hij weet het zo vaak niet. Hij zegt dat hij van mij houdt en me leuk vindt. Maar na dat soort gedrag betwijfel ik dat.
Eerst was onze relatie koek en ei en wilde hij best snel. Voor mij was alles nieuw en ik wilde het rustig aan doen en dat ging goed. Hij stuurde altijd lieve berichtjes etc. We hebben nu sinds ongeveer 5 maanden een relatie. Zijn beiden in de 20 jaar.
Het gaat de laatste tijd erg moeizaam tussen mijn vriend en mij. Hij heeft in een jaar al 4/5 relaties gehad. Daarnaast heeft hij best wat psychische problemen na het overlijden van een belangrijk familielid, zo'n 20 jaar geleden. Hij loopt daarvoor bij een psycholoog. Hij is niet open over wat daar verteld wordt. Hij praat over onze relatie bij de psycholoog en ook met vrienden, maar ik hoor daar nooit wat over. Hij heeft een heel lange relatie gehad en heeft het daar soms nog wel eens lastig mee, dat zij nu samenwoont. Hij praat best vaak over zijn exen tegen mij.
Zo'n 2 maanden geleden gaf hij aan twijfels te hebben; ik nam te weinig initiatief wat betreft aanrakingen, seks etc. Er was een beste lijst met dingen die ik niet goed deed. Ik gaf aan dit nieuw voor mij is en ik merk dat ik er goed aan werk. Hij merkt veel verschil.
Ik ben er een tijdje geleden achter gekomen dat hij op Tinder zit. Nadat ik hier over begon, ontkende hij eerst ook nog. Uiteindelijk na doorzeuren kwam het hoge woord eruit. Hij mist vrienden in zijn nieuwe woonplaats en zat enkel alleen daarom erop. Eenzaamheid noemde hij het. In zijn berichten zag ik wel degelijk hartjes voorbij komen... Hij zei dat hij het zou verwijderen en dat heeft hij eerst niet gedaan. Ik werd erg boos en zei dat ik weg ging (was bij hem thuis), toen kreeg hij een paar keer een paniekaanval waar ik bij was. Uiteindelijk had hij spijt etc. etc. Uiteindelijk heeft hij Tinder wel verwijderd. Ik heb elke keer het gevoel dat ik zijn telefoon moet checken, want het vertrouwen is beschadigd. Ik voel me daar best onzeker over. Hij liegt best vaak en geeft dan zijn psychische problemen daarvoor de schuld.
We zien elkaar steeds minder. Voor het afspreken neem ik de laatste tijd alleen maar het initiatief. Wanneer ik zeg dat ik het jammer vindt dat we elkaar niet zien, snap ik zijn eenzaamheid niet. Daarnaast snap ik volgens hem ook niet hoe belangrijk afspreken met anderen voor hem is, zodat hij minder eenzaam is. Ik wil hem niet op-eisen en dat doe ik ook niet. We spreken enkel af wanneer hij daar behoefte aan heeft en het hem "uitkomt". Wanneer ik vraag om af te spreken is het vaak "ik weet niet". We zien elkaar "met geluk" 1 x in de week. Toen ik een keer zei dat ik hem graag wilde zien en ik het jammer vond dat niet kon, heeft hij mij online erg hard uitgescholden. Hij had geen tijd voor mij, wel voor zijn andere vrienden en ik begreep zijn eenzaamheid niet. Hij maakt weinig tijd voor mij vrij, plant niet vooruit. Tijdens de ruzie zei hij dat hij me alleen had voor de seks en dat die geen eens goed was. Hij is later daar wel op teruggekomen. Ik ben toen erg boos geworden. We hadden toen een tijdje geen contact. In die paar dagen heeft hij met iemand anders gedatet. Ook daar loog hij over.
Hij kan daarnaast totaal niet tegen kritiek. Wanneer ik mijn mening geef, is het al snel verkeerd, negeert hij me. Hij vat dingen erg persoonlijk op.
Update 1:
Ik wil heel graag jullie advies hoe nu verder. Hij is de laatste dagen weer erg afstandelijk en geeft aan weinig behoefte te hebben aan gezelschap. Ik vind dit heel lastig, want ik wil hem graag zien. Hij zegt dat het niet aan mij ligt dat hij minder behoefte heeft aan gezelschap. Maar ik heb die behoefte wel!! Wanneer ik dan even stil ben is het meteen weer "K dan niet joh" en "oh". Meer kan er niet vanaf. Ik heb het gevoel dat hij graag zielig doet.
Update 2:
Later op de dag: Hij geeft aan dat hij het allemaal niet weet. Maar met die onzekerheid ben ik wel klaar; hij weet het zo vaak niet. Hij zegt dat hij van mij houdt en me leuk vindt. Maar na dat soort gedrag betwijfel ik dat.
ratherbe wijzigde dit bericht op 13-04-2020 21:29
6.86% gewijzigd
maandag 13 april 2020 om 16:23
Dat geloof ik zeker.Wilhetnietweten schreef: ↑13-04-2020 15:57Dit. Bovendien niet een hand vol, maar een land vol. Echt, er zijn veel leukere.
maandag 13 april 2020 om 16:25
Het is inderdaad erg veel gezeur... Als ik bij hem ben is het meestal erg gezellig. Ik weet dat het ook erg gezellig was.. Maar dit gedoe elke keer maakt het onprettig.
maandag 13 april 2020 om 16:34
Paar dingen die me opvallen
Dus het is 1x in de week wel gezellig maar verder veel gezeur, klinkt fantastisch.
Hij zit/zat op Tinder tegen de eenzaamheid, hij is dus vooral op zoek naar vrouwelijke vrienden?
En hij loopt bij een psycholoog voor iets wat 20 jaar geleden is gebeurd en gebruikt dat als excuus voor z’n kutgedrag.
Vertel, is dit de laatste man op aarde?
Dus het is 1x in de week wel gezellig maar verder veel gezeur, klinkt fantastisch.
Hij zit/zat op Tinder tegen de eenzaamheid, hij is dus vooral op zoek naar vrouwelijke vrienden?
En hij loopt bij een psycholoog voor iets wat 20 jaar geleden is gebeurd en gebruikt dat als excuus voor z’n kutgedrag.
maandag 13 april 2020 om 16:36
Dus:
- Hij zit op Tinder en geeft als reden dat hij eenzaam is
- Hij zegt dat hij Tinder verwijdert, maar hij doet dat niet
- (Hij simuleert paniekaanvallen)
- Hij liegt vaak
- Hij scheldt je uit
- Hij maakt geen tijd voor je
- Hij zegt dat hij je alleen voor de sex heeft
- Hij zegt dat hij de sex niet goed vindt
- Hij date met iemand anders
- Hij liegt daarover
- Hij kan niet tegen kritiek
- Hij negeert je
Tja, hoe nu verder? Waar ligt jouw grens?
- Hij liegt vaak
- Hij scheldt je uit
- Hij liegt daarover
- Hij negeert je
maandag 13 april 2020 om 16:45
Ja, als we samen zijn is het leuk. Zo lang ik maar niks heb op te merken over iets. Hij zat op Tinder tegen eenzaamheid, maar praatte inderdaad alleen met vrouwen, best bijzonder. Klopt, hij zegt dat hij het niet op een rijtje heeft door hetgeen wat er zo lang geleden is gebeurd. Ene moment kan hij niet zonder mij en de laatste tijd lijkt het hem weinig te interesseren. Wanneer ik mijn gevoel deel is de reactie: "oh" en "weet niet" en "geen behoefte aan zoveel gezelschap". Ik voel me hier erg kut om omdat ik wel die interesse in hem heb. Zo moeilijk om dan ook maar te stoppen met interesse voor hem.stellar schreef: ↑13-04-2020 16:34Paar dingen die me opvallen
maandag 13 april 2020 om 16:53
Het zit/zat op Tinder inderdaad vanwege "eenzaamheid". Maar dan alleen met vrouwen praten en hartjes sturen. Vragen of er iemand een keer pizza komt eten. Na de confrontatie aangaan en boos/verdrietig te worden, verwijderde hij het, maar er moet dus eerst druk op. Maar in eerste instantie er niet eerlijk over zijn inderdaad. Hij wil alleen afspraken wanneer hij daar "behoefte aan heeft" en het hem uitkomt, verder eigenlijk niet. Wanneer ik er behoefte aan heb, maakt het hem niet uit. Ook al heeft hij niks te doen etc. Verder houdt hij er ook geen rekening mee en moet hij toevallig dan een gaatje hebben. Hij zegt dingen waar hij later "spijt" van krijgt. Dat over de seks scheen niet waar te zijn volgens hem, maar dat beddenk je toch ook niet zomaar? Hij laat ook erg tegenstrijdige signalen zien; het ene moment kan ik weg en het andere moment wil hij niet zonder mij. In die paar dagen dat het uit was, date hij met iemand anders. Hoe kun je daar dan al aan toe zijn? Hij loog erover omdat hij bang was dat ik boos zou worden, vertelde hij. Ik word nog veel bozer om het feit dat hij weer loog. Het liegen ligt volgens hem aan zijn verleden; wat ik geen goed excuus vindt. Wanneer ik iets van kritiek uit, vat hij dat persoonlijk op en zegt hij niks, loopt hij weg etc. Eigenlijk is hij heel wat grenzen over gegaan, maar ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Ik vind het moeilijk hem nog te vertrouwen. En inderdaad zoveel relaties in een jaar is best bijzonder. Vrienden zeggen ook dat ik er mee moet stoppen. Ben zelf altijd positief ingesteld en denk dat het in de toekomst wel beter kan gaan... maar dit is nog steeds niet gebeurd!Oriander schreef: ↑13-04-2020 16:36Dus:
- Hij liegt vaak
- Hij scheldt je uit
- Hij liegt daarover
- Hij negeert je
maandag 13 april 2020 om 17:00
Je lijkt het niet helemaal te snappen?
Waarom ben je samen met iemand die niet leuk is? Die eigenlijk gewoon een lul is.
En zeg nou niet dat het die ene keer per week leuk is, of dat hij zo lief is want hij is niet lief. En die ene keer leuk maakt de rest van z’n kutgedrag echt niet goed.
Dus, waarom ben je samen met zo’n lul?
Waarom ben je samen met iemand die niet leuk is? Die eigenlijk gewoon een lul is.
En zeg nou niet dat het die ene keer per week leuk is, of dat hij zo lief is want hij is niet lief. En die ene keer leuk maakt de rest van z’n kutgedrag echt niet goed.
maandag 13 april 2020 om 17:06
Nou, geloof me, als je je in 5 maanden al als een liegende klootzak gedraagt, dan wordt dit komende jaren alleen maar erger.ratherbe schreef: ↑13-04-2020 16:53Het zit/zat op Tinder inderdaad vanwege "eenzaamheid". Maar dan alleen met vrouwen praten en hartjes sturen. Vragen of er iemand een keer pizza komt eten. Na de confrontatie aangaan en boos/verdrietig te worden, verwijderde hij het, maar er moet dus eerst druk op. Maar in eerste instantie er niet eerlijk over zijn inderdaad. Hij wil alleen afspraken wanneer hij daar "behoefte aan heeft" en het hem uitkomt, verder eigenlijk niet. Wanneer ik er behoefte aan heb, maakt het hem niet uit. Ook al heeft hij niks te doen etc. Verder houdt hij er ook geen rekening mee en moet hij toevallig dan een gaatje hebben. Hij zegt dingen waar hij later "spijt" van krijgt. Dat over de seks scheen niet waar te zijn volgens hem, maar dat beddenk je toch ook niet zomaar? Hij laat ook erg tegenstrijdige signalen zien; het ene moment kan ik weg en het andere moment wil hij niet zonder mij. In die paar dagen dat het uit was, date hij met iemand anders. Hoe kun je daar dan al aan toe zijn? Hij loog erover omdat hij bang was dat ik boos zou worden, vertelde hij. Ik word nog veel bozer om het feit dat hij weer loog. Het liegen ligt volgens hem aan zijn verleden; wat ik geen goed excuus vindt. Wanneer ik iets van kritiek uit, vat hij dat persoonlijk op en zegt hij niks, loopt hij weg etc. Eigenlijk is hij heel wat grenzen over gegaan, maar ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Ik vind het moeilijk hem nog te vertrouwen. En inderdaad zoveel relaties in een jaar is best bijzonder. Vrienden zeggen ook dat ik er mee moet stoppen. Ben zelf altijd positief ingesteld en denk dat het in de toekomst wel beter kan gaan... maar dit is nog steeds niet gebeurd!
maandag 13 april 2020 om 18:02
Zeggen dat je er nog eens goed over na moet denken en moet stoppen.Wilhetnietweten schreef: ↑13-04-2020 17:53Wat zou jouw advies zijn, als een vriendin van je met dit verhaal op de proppen komt?
maandag 13 april 2020 om 18:07
Ik weet het niet. Denk dat ik de aandacht af en toe wel leuk vond als het gezellig was, als we samen zijn die 1 x in de week. De momenten dat hij wel interesse toont vind ik erg fijn. Wilde hem graag steunen/helpen met z'n psychische problemen, maar dat kan ik toch niet. Heb hem afgelopen vrijdag nog gezien en das is het leuk. Ik vraag hem iets wat hij persoonlijk opvat en hij wordt erg stil en kan het niet hebben. Dat was vrijdag ook zo. Later wil hij weer knuffelen en zegt hij dat hij het fijn vindt dit ik er ben. Dan in het weekend weer erg afstandelijk. Wanneer ik vandaag vraag wanneer we elkaar weer zien zegt hij dat niet zo behoefte heeft aan gezelschap, maar dat ligt niet aan mij. Zijn gevoel is niet te peilen. En ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan.stellar schreef: ↑13-04-2020 17:00Je lijkt het niet helemaal te snappen?
maandag 13 april 2020 om 18:09
Het is zo lastig. Heb hem afgelopen vrijdag nog gezien en toen was het best leuk. Ik vroeg hem iets wat hij persoonlijk opvat en hij wordt erg stil en kan het niet hebben. Later wil hij weer knuffelen en zegt hij dat hij het fijn vindt dit ik er ben. Dan in het weekend weer erg afstandelijk. Wanneer ik vandaag vraag wanneer we elkaar weer zien zegt hij dat niet zo behoefte heeft aan gezelschap, maar dat ligt niet aan mij. Zijn gevoel is niet te peilen. En ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan.justagirly schreef: ↑13-04-2020 18:06Het is te weinig leuk, klinkt meer als klootzak.
Bel hem op en zeg dat je ermee kapt.
Echt hoor.
maandag 13 april 2020 om 18:09
Blijkbaar is het dan dus zelfs op de momenten dat jullie elkaar zien niet erg leuk, je spreekt jezelf een beetje tegen.ratherbe schreef: ↑13-04-2020 18:07Ik weet het niet. Denk dat ik de aandacht af en toe wel leuk vond als het gezellig was, als we samen zijn die 1 x in de week. De momenten dat hij wel interesse toont vind ik erg fijn. Wilde hem graag steunen/helpen met z'n psychische problemen, maar dat kan ik toch niet. Heb hem afgelopen vrijdag nog gezien en das is het leuk. Ik vraag hem iets wat hij persoonlijk opvat en hij wordt erg stil en kan het niet hebben. Dat was vrijdag ook zo. Later wil hij weer knuffelen en zegt hij dat hij het fijn vindt dit ik er ben. Dan in het weekend weer erg afstandelijk. Wanneer ik vandaag vraag wanneer we elkaar weer zien zegt hij dat niet zo behoefte heeft aan gezelschap, maar dat ligt niet aan mij. Zijn gevoel is niet te peilen. En ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan.
Gun jezelf een leukere man.