Mode & Beauty alle pijlers

TML foundation ervaringen

13-04-2020 22:57 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geregeld voor TML foundation reclame voorbij komen op social media.
De foundation zou zich aanpassen naar jouw eigen huidskleur.
Ik heb recensies opgezocht en lees er zeer wisselend over.
Iemand hier die het gebruikt heeft? Hoe ervaar jij het? Is het de moeite waard?
Lily77 schreef:
13-04-2020 23:37
De foundation van de reclame op social media komt ook gewoon van aliexpress. Via dropshipping. Dus als je 't toch wil kopen, dan kun je 't beter rechtstreeks bestellen en weinig betalen. De verzendtijd is ook hetzelfde 😁
Daar heb je gelijk in, maar persoonlijk gezien zou ik me sowieso al niet wagen aan een foundation waarvan de afkomst en precieze ingrediënten niet bekend zijn. Ik vind dat erg belangrijk.

TO ik gebruik zelf geen foundation meer, maar misschien is L'Oreal True Match wat voor je? Ik had daar zelf de kleur Ivory in en die was altijd heel dekkend en niet oranje uitslaand bij mij.

De witte BB creme van L'Oreal in zo'n tubetje met een paarse dop oxideerde mij trouwens verschrikkelijk tot een soort oempaloempa. Eens en nooit weer!
Maryse21 schreef:
13-04-2020 23:21
@icequeen2000 gebruik je dan alleen poeder? ik gebruik de foundation puur als 'laagje' voor wat meer kleur en om de roodheid te verbergen. Ik ben een roodharige dus errrrug bleek waardoor ik bij de minste inspanning al een rood hoofd heb haha.

Ik heb wel al zoooveel foundations gehad. Ik geloof dat eentje van MAC met NR of Nw 010 wel goed was, maar die is 30 euro en dat heb ik er ook allang niet meer voor over aangezien het er best snel doorheen gaat bij mij.

Ik neem eigenlijk maar genoegen met het feit dat ik door foundation óf te bleek wordt, óf dat het net iets te donker/oranje wordt.
ik gebruik gewoon dagcreme momenteel roch posay en dan studio fix poeder van mac NW 15. roze ondertoon en bleke huid. ik probeer zo weinig mogelijk vloeinde foundation te gebruiken eigenlijk niks, ik wil mijn huid niet te veel doen stikken door al die lagen en omdat ik dat een geknoei vind en zeker als je gehaast bent. ik heb genoeg met een concealer en de poeder en dan beetje blush.
anoniem_392670 wijzigde dit bericht op 14-04-2020 00:28
3.92% gewijzigd
Maryse21 schreef:
13-04-2020 23:21
@icequeen2000 gebruik je dan alleen poeder? ik gebruik de foundation puur als 'laagje' voor wat meer kleur en om de roodheid te verbergen. Ik ben een roodharige dus errrrug bleek waardoor ik bij de minste inspanning al een rood hoofd heb haha.

Ik heb wel al zoooveel foundations gehad. Ik geloof dat eentje van MAC met NR of Nw 010 wel goed was, maar die is 30 euro en dat heb ik er ook allang niet meer voor over aangezien het er best snel doorheen gaat bij mij.

Ik neem eigenlijk maar genoegen met het feit dat ik door foundation óf te bleek wordt, óf dat het net iets te donker/oranje wordt.
NW bij mac is idd voor mensen met een roze ondertoon maar te licht gaan is ook niet goed en te donker ook niet, dan heb je precies masker op. ik doe toch wel maand voor een potje dus ik heb het er wel voor over dan al uw geld uit te geven aan niet goede producten die niet bij uw huid passen.
Ik heb met die BB/CC crèmes bijna altijd het probleem dat ze een roze ondertoon hebben. Ik ben heel bleek, maar heb toch een gele ondertoon, waardoor die crèmes dus nooit goed kleuren bij mij. Bij mij kleuren ze in ieder geval bijna nooit goed. Ik heb nu vaak een camouflage stick voor vlekjes/plekjes en finish met poeder.
Brownietaart schreef:
14-04-2020 00:17
Daar heb je gelijk in, maar persoonlijk gezien zou ik me sowieso al niet wagen aan een foundation waarvan de afkomst en precieze ingrediënten niet bekend zijn. Ik vind dat erg belangrijk.
Eens! In China zijn de voorschriften heel anders, veel minder streng.

Maar bij kopen via social media is dit dus ook niet gecontroleerd.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
13-04-2020 23:41
Dat is natuurlijk onzin, dat bestaat gewoon echt niet.
Nee joh, inderdaad, dat kan nooit iets worden.
Waarom persé die? Er zijn zoveel verschrikkelijk mooie foundations. Ik ben ook erg bleek. Ik heb wel een aantal foundations waar ik echt blij mee ben (heb nu of heb gehad)

- shiseido synchro skin zelf refreshing foundation. Ik droeg even uit mijn hoofd (is inmiddels op) kleur 130, zeker erg licht en dat is niet de lichtste die ze hebben.
- estee Lauder double wear, daar heb ik ook niet eens de lichtste kleur van
- L'Oréal freshwear. Super foundation, nog niet mijn perfecte kleur gevonden, maar die is er vast wel
- Nyx born to glow, ook prima en gaat ook behoorlijk licht
- Stila hide and Chic, idem, wat transparanter dan de rest
- zoeva authentik skin. Gaat ook tot heel licht

Hier ben ik allemaal heel tevreden over, al zijn ze natuurlijk wel allemaal iets anders. Oh, en niet voor Lidl prijzen, alhoewel er twee van de lijst echt niet duur zijn.
icequeen2000 schreef:
14-04-2020 00:27
NW bij mac is idd voor mensen met een roze ondertoon maar te licht gaan is ook niet goed en te donker ook niet, dan heb je precies masker op. ik doe toch wel maand voor een potje dus ik heb het er wel voor over dan al uw geld uit te geven aan niet goede producten die niet bij uw huid passen.
Een maand met een potje? Wow! Ik doe met de standaard 30 ml flacon foundation zeker drie maanden. Weet je dat echt zeker? In een gemiddelde flacon zit 30 ml, dan zou je een milliliter per dag gebruiken! Dat lijkt me onmogelijk.
Lily77 schreef:
14-04-2020 07:06
Eens! In China zijn de voorschriften heel anders, veel minder streng.

Maar bij kopen via social media is dit dus ook niet gecontroleerd.
Ook eens. Ik koop sowieso geen foundation of huidverzorging als ik niet eerst de ingrediënten kan lezen.
Als tip heb ik nog het merk (?) Mintenz, weet niet of het wat is maar het is poeder foundation. Minerale poeder is het. Heb vandaag een proefsetje besteld bij ze, was 3,95 met verzending. Hopelijk is het wat, zitten meer kleuren bij in dus hoop dat het wat is en dat er een goede kleur bij zit. Lees er goede dingen over maar kan me nu nog niet voorstellen dat poeder foundation zo goed kan dekken. Misschien een tip?
Lily77 schreef:
13-04-2020 23:37
De foundation van de reclame op social media komt ook gewoon van aliexpress. Via dropshipping. Dus als je 't toch wil kopen, dan kun je 't beter rechtstreeks bestellen en weinig betalen. De verzendtijd is ook hetzelfde 😁
Dat bedoelde ik inderdaad. Koop zelf ook geen foundation uit China, maar die uit de Facebook reclame komt daar zeker wel vandaan.
Maryse21 schreef:
18-04-2020 19:05
Als tip heb ik nog het merk (?) Mintenz, weet niet of het wat is maar het is poeder foundation. Minerale poeder is het. Heb vandaag een proefsetje besteld bij ze, was 3,95 met verzending. Hopelijk is het wat, zitten meer kleuren bij in dus hoop dat het wat is en dat er een goede kleur bij zit. Lees er goede dingen over maar kan me nu nog niet voorstellen dat poeder foundation zo goed kan dekken. Misschien een tip?
Ik vond het wel goed dekken, maar toch niet zo'n mooi resultaat. Ben benieuwd naar jouw ervaring!
@apppie aaah oke! ja ik denk dat poeder toch anders lijkt dan vloeibare foundation inderdaad. Ik dacht voor dat geld is het nog het proberen waard. Ben benieuwd! zal het wel even laten weten hier zodra ik het heb geprobeerd.
Maryse21 schreef:
18-04-2020 19:05
Ik heb het ook besteld. Ik was nooit zo’n fan van poeder foundation, maar wie weet vind ik het nu toch wat. Ben benieuwd!
@2020-12 leuk!! laat maar even weten, ik ben ook heel benieuwd! zodra het er is meteen even testen, haha. Ik heb wel de zeer lichte gedaan, de normale lichte leken me toch iets te donker. Maar kan zo zijn dat dat weer te bleek wordt natuurlijk.. afwachten!
Maryse21 schreef:
19-04-2020 22:55
@2020-12 leuk!! laat maar even weten, ik ben ook heel benieuwd! zodra het er is meteen even testen, haha. Ik heb wel de zeer lichte gedaan, de normale lichte leken me toch iets te donker. Maar kan zo zijn dat dat weer te bleek wordt natuurlijk.. afwachten!
Ik ben ook voor de zeer lichte gegaan. Ik dacht zelf ook dat de andere te donker zouden zijn. Dus eerst deze uitproberen en anders bestel ik alsnog de lichte varianten.
Ik kom er nog op terug wat ik ervan vond!
@2020-12 ja precies, ik denk dat ik dat ook doe dan. Ben eerst vooral benieuwd hoe het eruit ziet om poeder als foundation te gebruiken. Als het goed is komt er een 'instructie' mail bij, met wat uitleg geloof ik over hoe het het beste aan te brengen is. Je hoort van mij en ik van jou! :D
Waar ze reclame mee maken op Insta, bijv van beautyxxl, is echt exact dezelfde als die van Ali. Ik heb m besteld via hun, na 2 maanden kreeg ik m geleverd vanuit China.. dus zij hebben m bij Aliexpress besteld en mijn adres ingevuld. €20 voor betaald. Toen ik dit postte op Insta, onder de reclame werd mijn bericht verwijderd en werd ik geblokkeerd. Had er ook bij gezet dat ik het misleidend vond dat er stond: alleen vandaag nog 50% korting (ze hadden er €40) voor willen vragen + gratis verzendkosten. Stond er al weken..
Milkie schreef:
21-04-2020 13:18
Waar ze reclame mee maken op Insta, bijv van beautyxxl, is echt exact dezelfde als die van Ali. Ik heb m besteld via hun, na 2 maanden kreeg ik m geleverd vanuit China.. dus zij hebben m bij Aliexpress besteld en mijn adres ingevuld. €20 voor betaald. Toen ik dit postte op Insta, onder de reclame werd mijn bericht verwijderd en werd ik geblokkeerd. Had er ook bij gezet dat ik het misleidend vond dat er stond: alleen vandaag nog 50% korting (ze hadden er €40) voor willen vragen + gratis verzendkosten. Stond er al weken..
Ik ben ook al op heel veel pagina's geblokkeerd hierdoor. Bij elke "fantastische aanbieding van de dag" plaats ik een linkje ;-D
Ja waar ik ook echt niet tegen kan, is dat ik nu veel pagina's tegenkom met sieraden. Zij gebruiken dan exact de foto's van aliexpress met de sieraden en zetten dit op hun verkoop site om er vervolgens bij te zetten dat het rond de 30/40 euro kostte en nu dan rond de 10 euro is. Ik kan daar echt min tegen. Tuurlijk, bijna alles komt uit china weg maar om letterlijk dezelfde foto's dan te gebruiken en wat je zo op ali kan vinden door een paar woorden in te typen, echt belachelijk. Als ik dan een berichtje stuur met hoe triest ik dat vind, geen reactie.
Testers zijn binnen. Ik zal er morgen 1 proberen. Ik moet wel zeggen dat ik de hoeveelheid behoorlijk vond tegenvallen. Ze hebben een minimale hoeveelheid aangeleverd, terwijl er gezegd was dat het genoeg was voor een aantal keer. Met zo’n zakje zal het nog een behoorlijk prutswerk worden en veel verloren gaan. Naar mijn mening hadden ze wel wat meer mogen geven
2020-12 schreef:
23-04-2020 21:34
Testers zijn binnen. Ik zal er morgen 1 proberen. Ik moet wel zeggen dat ik de hoeveelheid behoorlijk vond tegenvallen. Ze hebben een minimale hoeveelheid aangeleverd, terwijl er gezegd was dat het genoeg was voor een aantal keer. Met zo’n zakje zal het nog een behoorlijk prutswerk worden en veel verloren gaan. Naar mijn mening hadden ze wel wat meer mogen geven
Wat jammer. Daarmee is je eerste indruk eigenlijk al niet positief. Dus gooien ze eigenlijk hun eigen glazen in. Ik heb ooit jaren geleden van die testers gehad, ook van een poederfoundation. Ik weet echt niet meer welk merk. Maar alle testers (vier verschillende kleuren, twee bronzers en een transparante poeder) zaten allemaal keurig in kleine plastic potjes. En daar kon je absoluut meerdere keren mee doen.
Jammer. Maar hopelijk bevalt het product wel goed.
@2020-12 het is inderdaad weinig. Heb al geprobeerd en de allerlichtste (pearl) is wel mooi vind ik! Alleen vraag ik me af of dat poeder wel zo zuinig is. Ze zeggen dat je er 3 maand mee doet ongeveer, maar een potje kost wel 20 euro. Vind dat best veel en weet niet zo zeker of ik het dan veel mooier vind dan vloeibare foundation. Moet wel zeggen dat die kleur echt goed is voor mijn huid.. misschien dat ik hem na al het corona gedoe eens koop, als ik weer meer de deur uitga.

Om op te brengen heb ik steeds wat poeder op een schoteltje gestrooid, dat werkt wel prima!
Maryse21 schreef:
24-04-2020 16:31
@2020-12 het is inderdaad weinig. Heb al geprobeerd en de allerlichtste (pearl) is wel mooi vind ik! Alleen vraag ik me af of dat poeder wel zo zuinig is. Ze zeggen dat je er 3 maand mee doet ongeveer, maar een potje kost wel 20 euro. Vind dat best veel en weet niet zo zeker of ik het dan veel mooier vind dan vloeibare foundation. Moet wel zeggen dat die kleur echt goed is voor mijn huid.. misschien dat ik hem na al het corona gedoe eens koop, als ik weer meer de deur uitga.

Om op te brengen heb ik steeds wat poeder op een schoteltje gestrooid, dat werkt wel prima!
Dat herken ik wel. Ik heb het maar kort gebruikt, en dat is vrij lang geleden, maar ik vond het ook niet erg zuinig. Nou geef ik toe dat ik gerust 20 tot 30 euro voor een foundation neertel, maar met een standaard 30 ml flacon foundation kan ik zeker wel een maand of vier vooruit.
Daarnaast heb ik zelf nooit echt kunnen wennen aan de manier van opbrengen. Niets zo makkelijk als vloeibare foundation wat mij betreft.
Ik heb vandaag de donkerste kleur geprobeerd, de nude kleur, en die was dus ook echt te donker.
Ik heb het zelf op een papiertje gestrooid en het vervolgens zowel met een make up borsteltje als mijn mijn vinger proberen aan te brengen. Ik vond het drama. Zoals ik al zei was de kleur te donker, maar goed dat was mijn verkeerde keuze. Ik krijg het alleen niet mooi egaal over mijn gezicht heen. Je blijft er vlekken in zien.
Morgen zal ik de lichtste kleur proberen, maar ik merk wel dat ik toch echt meer van de vloeibare foundation ben, stuk makkelijker. Al is dat natuurlijk mijn eigen voorkeur, zegt niks over het merk zelf.
Op de website stond trouwens dat de testers normaal 8€ kosten. Ik weet niet of dit een verkooptruc is, maar als je normaal daadwerkelijk 8€ voor deze testers moet betalen dan vind ik dat je reinste oplichting...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven