Vrienden van vriend
woensdag 15 april 2020 om 18:40
Ik weet gewoon niet goed wat ik hier mee aan moet. Als hun wat vragen en wij lopen in de stad of ergens anders dan rond hij dit zo snel mogelijk af om daar te gaan helpen. We hebben een kinderwens op den duur maar vraag mij af hoe dit dan zou gaan, zou hij zijn kind wel op de eerste plek zetten? of krijgt die net zoals mij een plek in de top 10 tot 20 en dat de luier verschoond wordt over 3 weken?
Dit bovenstaande gaat ook niet over 1 keer per maand maar over bijna dagelijkse dingen en hij is er bijna dagelijks, nee zeggen tegen hun is bij hem geen optie.
Ai ai ai. Gezien je sprakeloos bent door de reacties ga ik ervan uit dat je al helemaal gewend bent aan de dynamiek tussen jullie, ondanks dat het je niet lekker zit zie je het eigenlijk al als een normaal. Dat is het niet. Echt niet.
En die luier? Nee die wordt niet drie weken later verschoond: die wordt enkel en alleen door jou verschoond. Je gaat er gewoon alleen voor staan. Alsjeblieft, doe het je kind(eren) niet aan dat je precies wist met wie je kinderen maakte en je dan toch na een paar jaar hun gezin opbreekt omdat je dan pas inziet hoe hij al die tijd al was en hé... niet veranderd is. Niet doen.
woensdag 15 april 2020 om 20:22
Sneu.kindrebel schreef: ↑15-04-2020 13:44Ik heb dit gezien bij een goede vriendin van me. Vervang vrienden door sportclub en je hebt hetzelfde verhaal. Haar vriend stond hele weekenden te klussen aan het clubhuis terwijl z’n eigen huis half af was met een baby op komst. En na de geboorte ook. Mijn vriendin moest zich behelpen in een half aangesloten keuken terwijl haar vriend ergens anders aan het klussen was. Het weekend na de geboorte van hun tweede kind ging hij met z’n clubje 3 dagen op kamp. “Toedeloe, succes met de baby en peuter in je eentje.” Ze zijn inmiddels uit elkaar.
TO, goed dat je jezelf de vraag stelt hoe het straks gaat als je een kind hebt. De vraag stellen is ‘m beantwoorden vrees ik.
Ik vraag mij af of zo'n vent dan echt zo blij wordt van zijn vrienden daar, of dat hij een raar plichtsgevoel/loyaliteit heeft.
Of dat hij gewoon te makkelijk beïnvloed wordt als iemand zegt "je gaat toch wel mee naar dat weekeinde? we kunnen je echt niet missen! En je doet zo veel voor de club, dan moet je er ook van genieten!" (terwijl je van een pasgeboren baby toch veel meer geniet).
Ik ben zelf niet erg assertief, en ik heb ook wel eens te veel gedaan voor mensen die het niet verdienden, maar daarvan is geen partner of kind het slachtoffer geworden (die heb ik namelijk niet).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
woensdag 15 april 2020 om 23:31
Dit idd.viva-amber schreef: ↑15-04-2020 12:45Iemand daten die niet vast zit aan zijn ex. Hij laat jou uitschelden en blijft met ze omgaan...dat is geen goede karakter eigenschap. Jij staat blijkbaar op de laatste plaats.
Zijn prioriteit ligt bij de ex-schoonfamilie.
Niet bij jou.
donderdag 16 april 2020 om 09:10
Bedankt voor de lieve reactie's.
Hij moet inderdaad zelf kiezen en het is nooit mijn insteek geweest dat voor hem te gaan doen of hem daar naar te zetten.
Ik mag wel kiezen met wie ik om ga en heb ook besloten dat ik niet meer met deze mensen om ga.
Hij moet inderdaad zelf kiezen en het is nooit mijn insteek geweest dat voor hem te gaan doen of hem daar naar te zetten.
Ik mag wel kiezen met wie ik om ga en heb ook besloten dat ik niet meer met deze mensen om ga.
Het is zijn moeder, het gaat er meer om dat hij toen alles maar echt alles heeft laten vallen voor deze familie. Hij moet het zeker weten zelf beslissen dat zou ik ook nooit voor hem doen of hem erom vragen. Er is ook een verschil tussen het denken en gunnen van dingen naar hem toe dan daadwerkelijk het naar hem toe hard op uit spreken.vivautrecht85 schreef: ↑15-04-2020 17:57Zowel jij als je moeder zijn nogal gebrand op het herstellen van het contact met die oude vriend. Waarom? Dat beslist hij toch zelf?
Je wil hem kneden maar dat is onbegonnen werk. Wat is er zo erg aan single zijn dat dit een beter alternatief is?
donderdag 16 april 2020 om 09:16
En de rest van de adviezen wil je niet zien?
Meisje, zoek hulp. Als je zover in de knoei zit met je zelfbeeld dat je een liefdeloze relatie niet los kunt laten, zoek dan hulp om dat wel te kunnen.
Echt, je gaat je ongeluk tegemoet. Hij wordt nooit een bron van geluk, al laat je hem duizend keuzes maken. Geen een van die keuzes zal voor jouw geluk zijn.
Meisje, zoek hulp. Als je zover in de knoei zit met je zelfbeeld dat je een liefdeloze relatie niet los kunt laten, zoek dan hulp om dat wel te kunnen.
Echt, je gaat je ongeluk tegemoet. Hij wordt nooit een bron van geluk, al laat je hem duizend keuzes maken. Geen een van die keuzes zal voor jouw geluk zijn.
donderdag 16 april 2020 om 13:24
Waarom kan ze dat niet?
Ze gaat alleen voor de schoonouders en mogelijk ook nog voor die jongen, de rest van het pakket gaat ze negeren.
En ze geeft hiermee mogelijk een duidelijk signaal af, dat vrindje oppikt. (En de rest van de groep, die hebben haar tenslotte weggepest)
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
donderdag 16 april 2020 om 13:26
Welnee, vriendje is allang blij dat er geen gezeur meer is en hij zo verder kan met zijn ex-schoonfamilie. Als het hem had geïnteresseerd, was dat al bekend.Oblio schreef: ↑16-04-2020 13:24Waarom kan ze dat niet?
Ze gaat alleen voor de schoonouders en mogelijk ook nog voor die jongen, de rest van het pakket gaat ze negeren.
En ze geeft hiermee mogelijk een duidelijk signaal af, dat vrindje oppikt. (En de rest van de groep, die hebben haar tenslotte weggepest)
donderdag 16 april 2020 om 13:48
Hij heeft al gekozen toen hij jou liet uitschelden zonder voor je op te komen, toen hij hun op de eerste plaats zetten mbt contact...hij heeft allang gekozen.
Het probleem is dat jij denkt dat je met een baby dat gedrag kunt veranderen en die gedachte is zielig voor jullie kind want een relatie wordt wel beter van baby's maken maar niet van baby's krijgen.
Het probleem is dat jij denkt dat je met een baby dat gedrag kunt veranderen en die gedachte is zielig voor jullie kind want een relatie wordt wel beter van baby's maken maar niet van baby's krijgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 16 april 2020 om 17:28
Mooi verwoord!viva-amber schreef: ↑16-04-2020 13:48Hij heeft al gekozen toen hij jou liet uitschelden zonder voor je op te komen, toen hij hun op de eerste plaats zetten mbt contact...hij heeft allang gekozen.
Triest en helaas waar.
donderdag 16 april 2020 om 17:55
Helemaal waar.viva-amber schreef: ↑16-04-2020 13:48Hij heeft al gekozen toen hij jou liet uitschelden zonder voor je op te komen, toen hij hun op de eerste plaats zetten mbt contact...hij heeft allang gekozen.
To kies voor jezelf. Zoek een leuke vriend.
donderdag 16 april 2020 om 22:53
Dit noem je toch geen vriend? Hij heeft geen oog voor jou en laat je gewoon uitschelden door anderen. Hij heeft niet eens de ballen om voor je op te komen? Ex-schoonfamilie hoeft maar te bellen en hij springt onderhand door het plafon... Misschien kan hij daar in quarantaine gaan zitten. Laat jezelf alsjeblieft niet zo behandelen. Geef hem de keuze... hij gaat grenzen stellen of jij?
PS : blijf de anticonceptie a.u.b. heel goed gebruiken. Van deze baby, wil je absoluut geen baby!
PS : blijf de anticonceptie a.u.b. heel goed gebruiken. Van deze baby, wil je absoluut geen baby!
vrijdag 17 april 2020 om 08:46
Tuurlijk kán ze het wel. Maar ze gaat niet bereiken wat ze daarmee op het oog heeft. Namelijk de aandacht van haar vriend en het wijzigen van zijn prioriteiten, zodat zij hoger op dat lijstje komt te staan. Dus zal zij alleen thuis blijven zitten mokken, want zij negeert die mensen, maar HIJ gaat er gewoon naartoe. En heeft ze precies wat ze niet wil.Oblio schreef: ↑16-04-2020 13:24Waarom kan ze dat niet?