Relatie twijfels

18-04-2020 22:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames en heren,

Ik lees al heel wat jaren mee maar nu toch jullie mening of advies nodig.

3 jaar geleden gescheiden. Mijn keuze. Na 20 jaar huwelijk zag ik wel in dat je een persoon niet kunt veranderen. Veel gepraat en ex wilde het wel veranderen maar dat lukte niet.
Ook is ex op latere leeftijd getest op ADHD. Daarbij nog alcohol gebruik wat hij niet komen en wilde verminderen of ermee stoppen.
Hij kon ook niet met geld omgaan.
Wat mij de nodige stress veroorzaakte.

2 volwassen kinderen waarvan er nu 1 bij mij woont.

De scheiding was net rond toen ik mijn vriend leerde kennen. Via Tinder.
Het klikte. En ja héél cliché maar de sex was goed. Zeer goed. En ik had wat jaren in te halen.
Hij is een paar jaar jonger geen kinderen nooit getrouwd.
Ik dacht dat dat een voordeel was.
Niet echt. Hij kan met mijn zoon niet overweg.
Heeft veel kritiek op hem. Terwijl mijn zoon werkt en een opleiding volgt.

Na een paar maanden relatie kwam ik erachter dat vriend wel werkt maar dan zwart. Dat vond ik niet leuk. Dit gaat tegen mij principe. Ik werk 30 uur in de week en kan alles zelf bekostigen zonder recht op toeslagen.

Hij wilde wel samenwonen. Op zich leuk maar wij latten nu. Na zo'n lang huwelijk wil ik niet alles opgeven. Het op mezelf zijn vind ik fijn. Financieel beter dan voorheen. Ik rijd een auto en heb een spaarpotje.

In het begin had hij veel verhalen hoe vaak hij sex met andere vrouwen had.
Op zich niet erg. Dat was voor mij tijd. Na verloop van tijd had hij het niet meer over en onze relatie verdiepte zich.

Maar nu stoort het mij dat hij in zijn agenda nog steeds allerlei vrouwennamen in staan. Er hangen nog steeds foto's van zijn ex in huis. Op allerlei media staan nog foto's van zijn sexverleden. En ja ik weet ik mag niet kijken maar toch gedaan. Hij weet dat goed want hij zegt zelf dat hij geen geheimen heeft.
Mijn onderbuik gevoelens geven geen goed teken aan.

Na 3 jaar komt er geen vooruitgang. Hij is nu wel bezig met vast werk.
Ik wil graag meer zekerheid én een toekomst.

Wie geeft mij een schop onder de kont.
Foto's van zijn sexverleden?

Nu ja, hij klinkt meer als een reboundrelatie dan als iemand waar je iets serieus mee hebt.
leeg
Jeetje. Bij het niet leuk om kunnen gaan met kind zou ik al afgeknapt zijn. Of bij die verhalen over andere vrouwen. En foto's en agendanoteringen.

Of dat hij alleen zwart werkt. Hij heeft blijkbaar een gouden pik en jij bent heel wanhopig.

Wat wil je precies horen hier? :popcorn:
Tja, waar zal ik beginnen...

Je zegt dat je na 20 (!) jaar huwelijk inzag dat je een persoon niet kan veranderen. Ik adviseer je om hier niet ook 20 jaar in te steken als ik het zo lees.

Het lijkt mij belangrijk dat een partner op kan schieten met jouw kinderen. Ze hoeven geen beste vrienden te zijn, maar kritiek op je zoon hebben terwijl hij (hoe jij hem beschrijft) niets verkeerd doet. Waarom accepteer je zoiets?

Daarnaast kun je het volgens mij prima alleen. Je werkt, je onderhoudt jezelf en hebt een spaarpot. Ik zou zeker niet met deze parel gaan samenwonen. En daarnaast: je kwam er na een paar maanden achter dat hij werkte alleen was het zwart? Dus daarvoor dacht je dat hij werkloos was? Dat is echt kansloos. En los daarvan.. zwart werken? Ik verbaas mij altijd op dit forum hoeveel vrouwen genoegen nemen met dit soort rare figuren. Oke, de seks is goed.. nou joepie. Dat kun je ook met andere mensen vinden. Dat is geen reden om bij iemand te blijven.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over dat hele vrouwen gedoe. Hij komt vrij onzeker over. En hij heeft geen geheimen zeg je? Waarom weet je na maanden dan dat hij zwartwerkt? of heb je nooit in die maanden gevraagd hoe hij rondkomt? Lijkt mij vrij sterk. Oh en nog een tip: mensen die niets te verbergen hebben zullen niet snel roepen dat ze niks te verbergen hebben.

Wat wil je eigenlijk met deze relatie? Ik kan niet eruit halen waar jouw verwachting zit. Hij klinkt alsof hij 20 is. Hij is bezig met werk en wil graag een toekomst?

Doe jezelf een plezier: als hij zo lekker neukt houd het lekker daarbij, maar ga er niet mee samenwonen. Waarom zou je met iemand gaan samenwonen na zo een lang huwelijk die niet eens zo heel erg leuk klinkt.. ik vind het gewoon zo moeilijk te bevatten wat mensen altijd aan het doen zijn in een relatie.... 1 je hoeft geen relatie en 2 als je dan een relatie wil, doe het met iemand die je aanvult in wat je al hebt, niet een figuur die bezig is met vast werk, andere vrouwen blabla...
Emboldened by the flame of ambition
Je geeft het eigenlijk zelf al aan: je vindt het fijn om op jezelf te zijn en je hebt onderbuikgevoelens. Je hebt al een tijdje in een ongelukkig huwelijk gezeten, waarom zou je nu weer in een ongelukkige relatie willen zitten/belanden?

Kies voor jezelf! En dat hij nog foto's van zijn ex heeft hangen, vind ik persoonlijk erg vreemd.
Het is een neukertje maar geen blijvertje.

Nooit maar dan ook nooit mee gaan samenwonen. Nooit. Echt. Nooit.
superleuk deze man.
Veel kans dat als kind 2 ook nog zou thuiswonen hij ook met hem / haar niet zou omkunnen.

Als je deze parel niet opgeeft: Blijf latten!
En hou dus zoveel mogelijk zelf in handen.

Doe hem overigens met Kerst een grote foto van jou cadeau.
En hang hem desnoods zelf over die ex heen :-D.
Marnamai schreef:
18-04-2020 23:04

Doe hem overigens met Kerst een grote foto van jou cadeau.
En hang hem desnoods zelf over die ex heen :-D.
Denk jij dat deze relatie kerstmis nog haalt? Ik zou er niet op gokken,.
dolfje schreef:
18-04-2020 23:06
Bwa ... Het werkt al 3 jaar en de seks is goed.

Ik zou de relatie dus niet persé opgeven.
Alleen niet gaan samenwonen en ook geen "gezellige" familiedinertjes doen met hem en de kinderen.

Maar je kan dus best 2 of 3 keer per week bij 1 van de 2 afspreken en in bed duiken :-).
Waarbij ik niet zou zitten wachten op extra nakomelingen dus ALTIJD zou zorgen dat het veilig gebeurt.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 18-04-2020 23:10
10.83% gewijzigd
dolfje schreef:
18-04-2020 23:06
Nou, als TO er vanaf wilde had ze daar al meerdere keren een zeer goede afknapper/reden voor gehad. Blijkbaar wil ze hem toch wel graag houden. Heel erg graag zelfs.
Ehm...wat moet ik me voorstellen bij “op allerlei media staan nog foto’s van zijn sexverleden”?

Ik zou alleen al het feit dat hij het niet kan vinden met je kind een dealbreaker vinden. Wie denkt hij dat hij is dat hij kritiek mag hebben op jouw kind?

(De rest klinkt overigens ook als red flags)
anoniem_637d3aafe47f5 wijzigde dit bericht op 18-04-2020 23:24
1.33% gewijzigd
Wat media heeft hij van jullie sexleven?
Ik ben er altijd voor om mensen een kans te geven.
Daar wacht ik vaak te lang mee. Beetje naïef van mezelf.
Ik dacht dat hij wit werkte. Tot ik brieven zag liggen van de sociale dienst.

Hem erop aangesproken dat mij dit niet lekker zat.
Kritiek uit hij over zoon naar mij. Maar Zoonlief voelt dat prima aan. En ik dacht dat hij een aanvulling was voor mij. Maar hoe meer ik erover denk hoe minder kans dit heeft. Veel beloftes maar we komt er weinig van terecht.

Ik baal ervan maar wil geen energie meer hierin steken. Hij is een weekendje weg maar als hij terug komt ga ik het bespreken en beëindigen.
Trientje74 schreef:
18-04-2020 23:11
Ehm...wat moet ik voorstellen bij “op allerlei media staan nog foto’s van zijn sexverleden”?

Ik zou alleen al het feit dat hij het kan vinden met je kind een dealbreaker vinden. Wie denkt hij dat hij is dat hij kritiek mag hebben op jouw kind?

(De rest klinkt overigens ook als red flags)
Het klinkt eerder alsof je voor bent om mensen 20 kansen te geven. Kritiek op je kind is toch genoeg? Hij is een buitenstaander tussen jou en jouw zoon. Hij kon zo op de punt van mijn schoen naar buiten.

Dit heeft geen kans van slagen. Zoals hierboven al werd gezegd kun je hem wellicht houden voor de seks, maar misschien moet je je ook afvragen waarom je niet opdroogt van zo iemand. Ik zou zelf niet zo lekker gaan op een man die mijn kind afzeikt en zelf zwart werkt.
Emboldened by the flame of ambition
Ik weet niet hoe ik moet quoten?
Trientje op zijn pc staan erotische foto's erop zijn tablet. Sommige al jaren oud.

Alsof hij ze bewaard als trofeeën.
Roséwijntje schreef:
18-04-2020 23:11
Ik ben er altijd voor om mensen een kans te geven.
Daar wacht ik vaak te lang mee. Beetje naïef van mezelf.
Ik dacht dat hij wit werkte. Tot ik brieven zag liggen van de sociale dienst.

Hem erop aangesproken dat mij dit niet lekker zat.
Kritiek uit hij over zoon naar mij. Maar Zoonlief voelt dat prima aan. En ik dacht dat hij een aanvulling was voor mij. Maar hoe meer ik erover denk hoe minder kans dit heeft. Veel beloftes maar we komt er weinig van terecht.

Ik baal ervan maar wil geen energie meer hierin steken. Hij is een weekendje weg maar als hij terug komt ga ik het bespreken en beëindigen.

Tsja, ik vind het onbegrijpelijk dat je dit al drie jaar geen punt vindt. Ja, je zegt wel dat het een punt is voor je maar blijkbaar is het allemaal niet zo belangrijk want je blijft gewoon doorgaan.
Mezelf quoten is niet zo handig :facepalm:
Er kunnen geen kinderen meer komen. Na mijn scheiding meteen zelf geregeld.
Roséwijntje schreef:
18-04-2020 23:17
Ik weet niet hoe ik moet quoten?
Trientje op zijn pc staan erotische foto's erop zijn tablet. Sommige al jaren oud.

Alsof hij ze bewaard als trofeeën.
Ok...dus ze staan op zijn eigen pc? Klonk namelijk alsof deze foto’s op social media stonden.

Maakt ook geen verschil eigenlijk. Klinkt gewoon niet als een leuke man, totaal niet zelfs.
.
Hij gaf mij aandacht en tijd, intimiteit.
Als je dat al jaren niet meer hebt in een relatie ben je er ontvankelijk voor.

Niet vreemd toch! Wel een grote valkuil. Ik wist dat wel maar genoot van de aandacht. Ik merk nu dat dat niet genoeg is.
En alleen voor de sex zou kunnen. Maar ben bang dat er toch meer gevoel bij komt kijken.
en verder is hij belangstellend, meelevend, steunend en behulpzaam?
Hij heeft dus een bijstandsuitkering en werkt daarnaast zwart.

Als ze daar achter komen bij de gemeente zal hij moeten terug betalen met boete en dat kan in de duizenden euro's lopen.

Rara wie zal hem dan moeten onderhouden.

Nooit gaan samenwonen met deze man. Ten eerste moet hij dan zijn uitkering stopzetten. Want en samenwonen en zwart werken maakt de kans dat hij gepakt wordt op fraude wel heel erg groot.

En zijn werk kan jij elk moment kwijtraken en dan heeft hij geen recht op ww of niets. Krijg dan deze man je huis maar weer eens uit. Als hij en geen inkomen en geen huis meer heeft.

Bovendien jaag je daarmee je kind het huis uit en dat zal de band tussen jou en je kind enorm verslechteren. Ook al is hij al volwassen en zou binnenkort toch het huis uit gaan.

En die erotische foto's zou ik ook een enorme afknapper vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven