Mode & Beauty alle pijlers

Juiste foundation

17-04-2020 13:41 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Als ik mijn huid heb schoongemaakt etc voelt die totaal niet droog aan. Als ik dan foundation aanbreng en ik kijk even later dichtbij in de spiegel lijkt het op sommige plekjes droog of schilferig, wat doe ik fout of waar kan dit aan liggen ?
Wat doe je verder aan huidverzorging?
Gebruik je een creme voordat je foundation opdoet? Als ik geen creme opdoe is mn huis ook droog en ziet foundation er niet uit.
Hydraterende creme en een goede primer doet wonderen.
vivapimpelmees schreef:
17-04-2020 13:53
Wat doe je verder aan huidverzorging?
Ik denk ook dat je het hier moet zoeken. Gebruik je een exfoliant? En een moisturizer? Met spf natuurlijk.
Wat voor foundation gebruik je? Vloeibare foundation zorgt op een goed verzorgde huid het minst vaak voor droge plekjes. Of eigenlijk voor het accentueren van droge plekjes, want die zitten op je huid, ze worden niet veroorzaakt door de foundation zelf. Alhoewel, als een foundation veel alcohol en geurstoffen bevat, is hij niet erg goed voor je huid.
Dus ik denk dat je wat meer aandacht moet besteden aan je huid voordat de foundation erop gaat.
Poederfoundations zou ik in jouw geval sowieso niet adviseren, als je dat zou gebruiken.
Dit had ik ook altijd, maakte niet uit welke foundation ik gebruikte (ik gebruikte altijd vloeibaar). Ook een primer hielp niets en een crème gebruik ik sowieso voordat ik foundation opdoe. Ik gebruik nu een minerale poederfoundation en heb nergens meer last van.
Hydraterende dagcrime en eventueel een primer doen bij mij wonderen. Welke foundation gebruik je?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Vaak/vaker scrubben met een goede scrubcrème.
Ik doe vaak een dagcreme op en daarna primer. Deze foundation gebruik ik: Catrice Hd Liquid Coverage Foundation. Misschien inderdaad beter uitzoeken welke huidverzorging goed is voor mijn huid.
Martens123 schreef:
20-04-2020 10:14
Ik doe vaak een dagcreme op en daarna primer. Deze foundation gebruik ik: Catrice Hd Liquid Coverage Foundation. Misschien inderdaad beter uitzoeken welke huidverzorging goed is voor mijn huid.
Die heb ik ook eens geprobeerd. Ik snap niet waarom deze zo positief uit de reviews komt. Ik vind hem vreselijk. Ik vind de dewy versie hiervan wel beter, maar die glijdt na een paar uur van je gezicht af. Ik heb ook al andere foundations van Catrice geprobeerd, maar ze werken gewoon niet bij mij. Ik zou toch eens wat anders proberen.
Ik lees graag mee voor tips. Ik heb ook een erg droge huid en vooral op mijn neus zie je de schilfers als ik er foundation op doe. Daarom gebruik ik nu een transparante foundation en vermijd ik mijn neus. Maar als ik een full coverage foundation gebruik kan dat natuurlijk niet
jillrose schreef:
20-04-2020 11:39
Ik lees graag mee voor tips. Ik heb ook een erg droge huid en vooral op mijn neus zie je de schilfers als ik er foundation op doe. Daarom gebruik ik nu een transparante foundation en vermijd ik mijn neus. Maar als ik een full coverage foundation gebruik kan dat natuurlijk niet
Misschien een tip om een exfoliant met glycolzuur (Aha-exfoliant) te gaan gebruiken. Is goed voor de droge huid en lost op een milde manier losse dode huidcellen op. Dat zal al heel veel verschil maken.
Martens123 schreef:
20-04-2020 10:14
Het kan ook geen kwaad om eens een andere foundation te proberen. Je huid verandert door de jaren heen, misschien past deze niet (meer) zo goed bij je huid?
Suzan_1991 schreef:
20-04-2020 11:13
Die heb ik ook eens geprobeerd. Ik snap niet waarom deze zo positief uit de reviews komt. Ik vind hem vreselijk. Ik vind de dewy versie hiervan wel beter, maar die glijdt na een paar uur van je gezicht af. Ik heb ook al andere foundations van Catrice geprobeerd, maar ze werken gewoon niet bij mij. Ik zou toch eens wat anders proberen.
Als er een dewy versie van is, neem ik even aan dat de foundation vrij mat is. Hoe matter, hoe meer het droge plekjes accentueert.
Jufjoke schreef:
20-04-2020 11:55
Misschien een tip om een exfoliant met glycolzuur (Aha-exfoliant) te gaan gebruiken. Is goed voor de droge huid en lost op een milde manier losse dode huidcellen op. Dat zal al heel veel verschil maken.
Bedankt! Ik hoop het zo want dit is zoo vervelend. Zit net alles er perfect en dan verpesten die droge plekken je make up weer
jillrose schreef:
20-04-2020 12:01
Bedankt! Ik hoop het zo want dit is zoo vervelend. Zit net alles er perfect en dan verpesten die droge plekken je make up weer
Herkenbaar! Ik heb dat lang gehad toen ik begon met retinol gebruiken. Ik heb van nature geen droge huid, en ik gebruik nu al ruim anderhalf jaar retinol. Mijn huid heeft er nooit gek op gereageerd, welk merk ik ook had, maar wel áltijd schilfers op mijn neus. Inmiddels ben ik dat stadium voorbij en gebeurt het bijna nooit meer, maar heel lastig. Soms denk je ook 's morgens dat het wel meevalt, en dan gebruik je foundation en ja hoor, daar komen ze tevoorschijn.
Goed gehydrateerd houden, goed exfoliëren met glycolzuur, en de foundation op mijn neus met een vochtig sponsje nadeppen. Dat hielp mij. Ik heb een monstertje van een matterende dagcrème van Clinique. Die is zo onzichtbaar en mat, dat ik die er, ná de foundation, met mijn vingers overheen kon tappen als niets anders hielp.
Jufjoke schreef:
20-04-2020 12:07
Herkenbaar! Ik heb dat lang gehad toen ik begon met retinol gebruiken. Ik heb van nature geen droge huid, en ik gebruik nu al ruim anderhalf jaar retinol. Mijn huid heeft er nooit gek op gereageerd, welk merk ik ook had, maar wel áltijd schilfers op mijn neus. Inmiddels ben ik dat stadium voorbij en gebeurt het bijna nooit meer, maar heel lastig. Soms denk je ook 's morgens dat het wel meevalt, en dan gebruik je foundation en ja hoor, daar komen ze tevoorschijn.
Goed gehydrateerd houden, goed exfoliëren met glycolzuur, en de foundation op mijn neus met een vochtig sponsje nadeppen. Dat hielp mij. Ik heb een monstertje van een matterende dagcrème van Clinique. Die is zo onzichtbaar en mat, dat ik die er, ná de foundation, met mijn vingers overheen kon tappen als niets anders hielp.
Echt hele fijne tips! Hoop dat het bij mij ook werkt, ga het zeker proberen :-D
lindaatje1900 schreef:
17-04-2020 17:47
Vaak/vaker scrubben met een goede scrubcrème.
Als iets niet goed is voor je huid, dat zijn het scrubcrèmes, ze beschadigen je huid. Liever stoppen ermee dan vaker gebruiken.
De aha peelingtip van JufJoke en de minerale poederfoundation (opbrengen met stevige kabukikwast) van Suzan 1991.

Gouden combo. Vooral die minerale poederfoundation. Dacht altijd dat het heel erg cakey zou uitzien maar dit spul had ik jaren eerder moeten ontdekken.
Suzan_1991 schreef:
21-04-2020 01:23
Als iets niet goed is voor je huid, dat zijn het scrubcrèmes, ze beschadigen je huid. Liever stoppen ermee dan vaker gebruiken.
Eens, maar dode huidcellen verwijderen is dan wel weer heel belangrijk. Ik gebruik dus geen scrub, maar verwijder dode huidcellen met een chemische exfoliant. Ik wissel glycolzuur af met salicylzuur. Dat doet hetzelfde als scrubben, maar dan veel milder. Het is gewoon een vloeistof of gel die je op je huid smeert in een heel dun laagje, en dan ga je verder met de rest van je huidverzorging. Afhankelijk van je huid kan dat twee, drie keer per week tot zelfs dagelijks.
Ik gebruik al jaren exfolianten, en het maakt echt een groot verschil.
Jufjoke schreef:
21-04-2020 09:53
Eens, maar dode huidcellen verwijderen is dan wel weer heel belangrijk. Ik gebruik dus geen scrub, maar verwijder dode huidcellen met een chemische exfoliant. Ik wissel glycolzuur af met salicylzuur. Dat doet hetzelfde als scrubben, maar dan veel milder. Het is gewoon een vloeistof of gel die je op je huid smeert in een heel dun laagje, en dan ga je verder met de rest van je huidverzorging. Afhankelijk van je huid kan dat twee, drie keer per week tot zelfs dagelijks.
Ik gebruik al jaren exfolianten, en het maakt echt een groot verschil.
Ik heb lactic acid en de aha/bha peeling van The Ordinary. Ik gebruik het al een hele tijd, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik geen verschil merk. De lactic acid helpt wel als ik een onderhuidse ontsteking heb, maar dat is het dan ook wel. Misschien dat ik nog een keer glycolzuur ga proberen, maar ben bang dat dat ook niets gaat veranderen. Ik ben over het algemeen niet zo tevreden over TO, alle producten die ik heb lijken niets te doen.
Suzan_1991 schreef:
21-04-2020 11:49
Ik heb lactic acid en de aha/bha peeling van The Ordinary. Ik gebruik het al een hele tijd, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik geen verschil merk. De lactic acid helpt wel als ik een onderhuidse ontsteking heb, maar dat is het dan ook wel. Misschien dat ik nog een keer glycolzuur ga proberen, maar ben bang dat dat ook niets gaat veranderen. Ik ben over het algemeen niet zo tevreden over TO, alle producten die ik heb lijken niets te doen.
Lactic acid is wat milder dan glycolzuur omdat het minder diep in de huid dringt. Ik gebruik ook wel lactic acid, maar vooral als alledaags onderhoud. Voor wat grover geschut (een of twee keer per week) neem ik glycolzuur.
Bha, als in 2% salicylzuur, werkt beter tegen verstopte poriën, die ik ook geregeld heb. Vandaar de afwisseling.
De peeling die jij noemt heb ik ook, maar zie ik echt als een extraatje, zo eens in de drie,vier weken. Heftig spul, werkt erg goed vind ik, maar voorzichtigheid is geboden bij dat spul.
De spullen van TO heb ik eens geprobeerd als goedkope vervanging van Paula’s Choice. Never again. Zo’n beetje alle zooi van TO vond ik niets. Het plakte als een gek, gezicht glom als een discobal en alle onderhuidse acne kwam weer in volle glorie ‘naar boven’. Ook dat veelgeprezen Buffet serum.
Ik houd erg van make up en heb een hele collectie. Mijn grote hobby! Ik zie hierboven al wat goede adviezen staan over de skincare.

Als je een droge huid hebt, kun je beter geen matte variant gebruiken, maar een ‘radiant’ of ‘illuminating’ variant. Ook kan een goede primer helpen. Liefst eentje zonder siliconen, maar eentje die ook een beetje hydrateert. Welke gebruik je?

Hoe breng je het aan? Ik werk bijv met een beautyblender (namaak van Real Techniques, die oranje spons te koop bij Etos), die maak ik nat en dan dep ik mijn make up in de huid. Als je gaat smeren, krijg je strepen en ziet het er cakey uit (letterlijk als ‘cake’. Je kunt ook een buffingkwast gebruiken, werkt ook prima.

Ik zou altijd even wachten met poeder aanbrengen tot je foundation een beetje droog is (als je al poeder aanbrengt). Gebruik je fixing spray? Wederom kan een radiant variant helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven