Lengte en gewicht

26-01-2009 13:24 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste zoon is 5,5 en 1.20 lang en weegt 24 kilo en heeft schoenmaat 32

Mijn oudste zoon is 8,8 en is 1.43 lang en weegt 34,5 kilo en heeft schoenmaat 35.

Hoe oud zijn jullie kindjes en hoe lang zijn ze, hoeveel wegen ze en wat is hun schoenmaat?

Ik weet het, groot onzin topic maar ben gewoon nieuwsgierig.

Oef nou mijn meisje werd al geboren met 4810 gram en was toen al ongeveer 57 cm........dat beloofd wat....

(Wel bij 42 weken maar toch..)
.
quote:sweety32 schreef op 13 maart 2009 @ 17:13:

Oef nou mijn meisje werd al geboren met 4810 gram en was toen al ongeveer 57 cm........dat beloofd wat....

(Wel bij 42 weken maar toch..)Het zegt soms niets Sweety. Mijn dochter was bij de geboorte ook 56 cm en 4700 gram. Toen ze een jaar was woog ze 8800 gram (incl. luier en romper).
Zoon, 8, ongeveer 1.35? en gewicht geen idee. Kledingmaat 128/134.

Dochter, 5,5 jaar. 1.09 en volgens mij iets van 14 kilo, schoenmaat 26 (met zooltjes). Klein opdondertje, straks naar groep 3, en volgens de schoolarts met ondergewicht.
Mijn zoon is vorige maand 6 geworden.

Hij is ergens tussen de 1.25 en 1.30 lang, weegt 25 kg (of inmiddels al wel meer, geen idee eigenlijk) en heeft schoenmaat 32/33.

Ben afgelopen week begonnen met kleding in maat 134/140 te kopen. 128 kan nog maar net of net niet meer...
Ikke, dat is ook wel flink hoor (lengte dan he')
Klopt ja. Ik vind 't ook geen gezicht (meer) als ik 'm zie zitten op z'n kleuterklasstoeltje..

Hij is er gewoon te groot voor, haha

En soms is 't weleens onpraktisch...Als we samen onder de douche staan moet ik altijd uitkijken dat ik m'n elleboog niet ergens in z'n gezicht plant als ik m'n haren aan 't wassen ben Gelukkig gaat 't tot nu toe allemaal goed
@Mars, ik was benieuwd of je al de uitslag van het onderzoek had gekregen?

Mijn reus van bijna 4,5 is inmiddels 95 cm hoog (we hebben haar vorige week tegen de deurpost gezet).
Oudste zoon 2 jaar 10 maanden, 106 cm en en 17,2 kg en schoenmaat 27.

Jongste zoon 7 maanden 73,5 cm en 9,85 kg, nog geen schoenen

Beiden goedgekeurd bij het CB.
carry_lm wijzigde dit bericht op 23-04-2009 10:24
Reden: schoenmaat vergeten
% gewijzigd
.
Sinas, grappig; mijn dochter heeft precies dezelfde maten. Ze is alleen ruim 2 jaar jonger...
Even omhoog want ik vind dit wel een interessant topic.

Zoon bijna 5 (nog twee weekjes), 18,7 kg en zo'n 1.12m

Dochter -en daar maak ik me zorgen over- 2 jaar en bijna 10 maanden weegt ongeveer 11,3 kg en is zo'n 90 cm.

Volgens mij is er weer een volgende CB controle bij 3 jaar? Ze eet zéér weinig, heeft ze eigenlijk altijd al niet zo denderend gedaan maar nu is 2 echt nee bij haar.
Zoon wordt over drie maanden vijf, heeft schoemnaat 31/32, weegt 22 kilo en is 115 cm.

Andere zoon is 8 maanden, geen schoenmaat 21 geloof ik, maar draagt alleen nog voor de sier schoenen , woog een paar weken geleden 9 kilo bij 74 cm. Maar broeken zijn sinds paar dagen alweer te kort, dus hij zal wel weer een groeispurt hebben gehad.
mijn kleine man woog afgelopen donderdag 11 kg bij 76 cm..

Ik hoop toch dat het harde groeien een keertje stopt.... om hem te zeulen is een hele klus, maar lopen gaat hij voorlopig nog niet doen denk ik.... hij is volgende week pas 9 maanden
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Zoyla schreef op 12 maart 2009 @ 14:48:

Volgens mij al eerder gereageerd, maar kom net terug van het CB met onze net 3 jarige zoon. Hij is 99.5 cm en 16.5 kilo. Prima vond men, en ik dus ook! ( Oh ja schoenmaat 26 heeft ie )

Ik zie dat ik 12 maart ook al eens had gereageerd. Inmiddels is zoon 3 en een half, is hij 1.03 cm en weegt hij 17 kilo. Zijn schoenmaat is wel nog steeds 26.

Dochter van 6 ( over 2 weken wordt ze 7!) is 1 meter 22 en weegt 26 kilo en heeft schoenmaat 31.

Dochter van ruim 11 is 1m58 en weegt 45 kilo ( vrijdag nog in het ziekenhuis geweest dus zijn weer tot in de puntjes op de hoogte vandaar )
Leuke topic!

Dochterlief van 4 jaar (al weer zes weekjes) is 107 cm lang en weegt 16,4 kg. CB was hier heel tevreden mee.(zijn afgelopen donderdag geweest voor de laatste apk). Arts gaf wel aan dat dochter wat lang is voor haar leeftijd. Manlief was nieuwsgierig en vroeg of dokter kon aangeven hoe lang ze uiteindelijk zou worden. Dokter schatte iets van 1,72.

Nou ja, we zullen het wel zien, haha.

Oh ja, schoenmaat is nu nog 26, maar het nadert wel maatje 27. Kan ik straks weer op schoentjesjacht gaan, gnagna....maar madam is zo kritisch als wat.....
Even dit topic nieuw leven inblazen omdat ik wel eens wat zorgelijk ben over de lengte van onze kinderen:

Jongen, 7 jaar 9 maanden, 1.22 lang (schoen 34) normaal postuur

Meisje, 5 jaar twee maanden, 1.02 lang (schoen 26) normaal postuur.

Het schiet niet echt op, zeg maar...

Beide de kleinsten van de klas (groep 4 en groep 2) maar dochter echt opvallend klein.

Beide wel in prima gezondheid voor zover we weten. Eten goed, energiek, nooit ziek, etc.

Zoon is twee jaar geleden ooit doorgestuurd door CB naar de kinderarts, die zijn lengte vervolgens niet zorgelijk vond.

Dochter viel bij het CB niet op (hoewel altijd aan de kleine kant, maar dan zeiden ze ' ja, haar broer ook' ) en moet denk ik dit jaar naar de schoolarts, oproep zal nog wel komen.

Wij, de ouders zijn 177 cm en 164 cm.

Iemand ervaring met kleine kinderen van deze leeftijd? Zou ze graag lezen!
quote:FluffyC schreef op 13 maart 2009 @ 14:35:

[...]

Roque en Pammie, sorry maar dan win ik. Max is volgens de laatste metingen 104,5 cm en 18,1 kilo. Maat 110 van kleding (sommige dingen nog 104) en maat 26,5 van schoen. En hij is nu twee jaar en bijna twee maanden.

Mijn dochter van 6,5 jaar heeft ongeveer dezelfde maten... 110 kleding en 28 schoenmaat.. lijkt er op.

Ik lees verderop dat ze schatten dat hij 2.10 - 2.20 wordt. Krijgt hij (straks) groeiremmende hormonen?
Even de laatste specs:

Minimarsje is nu ruim 5 jaar

Meet 1,06 m en weegt 16,3 kilo

Kledingmaat 104/110

Schoenmaat 26

Het wordt nog wel eens wat
Nemo net 5 geworden

1,15 cm en weegt 16,9

Kledingmaat varieert van 104 t/m 116 (maar een korte broek in 86 past ook nog )

Schoenmaat 27/28
Starrekind ook net 5 geworden

1.04 cm en weegt 17 kilo.

Schoenmaat 27 (kleine pootjes Nemo )
Even gekeken maar schoenen zijn nu 28, hoewel ik dat echt heel raar en groot vind staan maar dat heb ik altijd als hij naar een grotere maat gaat geloof ik
Wiekkipje is inmiddels al weer 6 geworden, vlak voor sinterklaas. Vorige maand gewogen en gemeten: 106 cm en 16,1 kilo. Maar ze leeft wel op grote voet, maat 28!

Zelf heb ik het idee dat ze onder mijn ogen groeit, broeken hoogwater en zo.
.
Updates zijn altijd leuk!

Dochter (5j+11m): 1.26m, 20.5kg en schoenmaat 31

Zoon (3j+6m): 1.07m, 18.5kg en schoenmaat 29

Leven beiden op grote voet in elk geval

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven