Afspreken ?
zondag 26 april 2020 om 19:25
Graag advies
Al sinds het begin van de intelligente lock down houd ik me serieus aan de regels. Ik ben 60 dus een beetje een risico groep, maar ik ben het ook oprecht eens met dit beleid. Het is gewoon belangrijk om die Ic s leger te krijgen.
Bovendien vind ik dat ik ook niet te dramatisch moet doen over een paar weken in mijn comfortabele huis terwijl mijn salaris gewoon wordt doorbetaald. Ik werk dus thuis, wandel iedere dag alleen en doe zo min mogelijk boodschappen. Ik zie maar een heel klein groepje mensen en dan alleen zij waarvan ik zeker weet dat ze net als ik weinig anderen zien. Zo heb ik dus bv mijn jongste zoon die in een studentenhuis woont, al zes weken niet gezien. Dat vind ik best erg!
Nu heb ik een vriendin die echt een schat is. We appen iedere dag. Dan hoor ik bijna iedere dag wel over een borrel met een vriendin, een wandeling met haar zus, een picknick met haar zoons etc. Etc. Ik denk heus niet dat ze roekeloos is maar een echt klein kringetje is het ook niet. Daarnaast geeft ze ook sporttrainingen in de open lucht en wandelt met haar cursisten ( ze is aerobic docent). Ik vind dat best raar, omdat mijn sportschool echt alles on line doet.
Nou ja, ze moet het zelf weten natuurlijk. Maar nu wil ze deze week iets gezellig met mij doen. Borrel met hapje in de tuin. Op zich heb ik er natuurlijk best zin in. Maar eigenijk ga ik ook twijfelen. Is dit wel verstandig? Wie zegt dat een van haar vele contacten niet besmet was? Ik vind haar ook een type dat die anderhalve meter niet zo steng neemt ( maar dat weet ik niet zeker)!
Aan de andere kant heb ik ook wel het gevoel dat ik het allemaal wel heel serieus neem. Vandaag gonst het in de tuinen om mij heen van gezelligheid en ik zit alleen.
Moet ik de afspraak afzeggen of gewoon doen?
Al sinds het begin van de intelligente lock down houd ik me serieus aan de regels. Ik ben 60 dus een beetje een risico groep, maar ik ben het ook oprecht eens met dit beleid. Het is gewoon belangrijk om die Ic s leger te krijgen.
Bovendien vind ik dat ik ook niet te dramatisch moet doen over een paar weken in mijn comfortabele huis terwijl mijn salaris gewoon wordt doorbetaald. Ik werk dus thuis, wandel iedere dag alleen en doe zo min mogelijk boodschappen. Ik zie maar een heel klein groepje mensen en dan alleen zij waarvan ik zeker weet dat ze net als ik weinig anderen zien. Zo heb ik dus bv mijn jongste zoon die in een studentenhuis woont, al zes weken niet gezien. Dat vind ik best erg!
Nu heb ik een vriendin die echt een schat is. We appen iedere dag. Dan hoor ik bijna iedere dag wel over een borrel met een vriendin, een wandeling met haar zus, een picknick met haar zoons etc. Etc. Ik denk heus niet dat ze roekeloos is maar een echt klein kringetje is het ook niet. Daarnaast geeft ze ook sporttrainingen in de open lucht en wandelt met haar cursisten ( ze is aerobic docent). Ik vind dat best raar, omdat mijn sportschool echt alles on line doet.
Nou ja, ze moet het zelf weten natuurlijk. Maar nu wil ze deze week iets gezellig met mij doen. Borrel met hapje in de tuin. Op zich heb ik er natuurlijk best zin in. Maar eigenijk ga ik ook twijfelen. Is dit wel verstandig? Wie zegt dat een van haar vele contacten niet besmet was? Ik vind haar ook een type dat die anderhalve meter niet zo steng neemt ( maar dat weet ik niet zeker)!
Aan de andere kant heb ik ook wel het gevoel dat ik het allemaal wel heel serieus neem. Vandaag gonst het in de tuinen om mij heen van gezelligheid en ik zit alleen.
Moet ik de afspraak afzeggen of gewoon doen?
zondag 26 april 2020 om 19:28
Wat zij doet is niet verboden. Je mag afspreken wanneer je 1,5 meter afstand houdt en je mag ook bezoek ontvangen in huis, 3 personen. Je bent dus niet verplicht om niemand te zien en er bestaat daarnaast nog zoiets als videobellen.
Misschien maak jij het jezelf wel te moeilijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 26 april 2020 om 19:28
Goed van je dat je het zo serieus neemt!
Persoonlijk zou ik denk ik wel met haar afspreken
zolang je lekker buiten zit met voldoende afstand en ze geen klachten heeft, moet dat prima kunnen toch? Leg haar anders gewoon uit dat je het lastig vindt dat ze met meer mensen in contact is geweest, maar haar wel graag wilt zien. Mits ze echt de afstand kan bewaren.
Persoonlijk zou ik denk ik wel met haar afspreken
zondag 26 april 2020 om 19:34
Ik herken je gevoel. In het begin voelde ik me prima bij al die regels, in de wetenschap dat we allemaal thuis moesten blijven en allemaal in hetzelfde schuitje zaten. Afgelopen week heb ik steeds het gevoel dat ik iets mis. Overal gelach, geuren van bbq, reuring in de buurt. Vrienden of collega's die elkaar opzoeken en borrelen. Ik zie alleen een vriendin met wie ik soms wandel. Ik voel me hierdoor ineens heel eenzaam.
...
zondag 26 april 2020 om 19:44
Dat dus. Ik vind het nu veel moeilijker. Ik sta echt achter de regels maar als iedereen losser wordt ga ik me afvragen of ik niet te streng ben.Anárion schreef: ↑26-04-2020 19:34Ik herken je gevoel. In het begin voelde ik me prima bij al die regels, in de wetenschap dat we allemaal thuis moesten blijven en allemaal in hetzelfde schuitje zaten. Afgelopen week heb ik steeds het gevoel dat ik iets mis. Overal gelach, geuren van bbq, reuring in de buurt. Vrienden of collega's die elkaar opzoeken en borrelen. Ik zie alleen een vriendin met wie ik soms wandel. Ik voel me hierdoor ineens heel eenzaam.
zondag 26 april 2020 om 19:46
Zo iets heb ik ook. Vijf of zes mensen die er net zo in staan als ik.vrijenblij20220 schreef: ↑26-04-2020 19:39Vanaf het begin hebben wij een klein kringetje met mensen die wij zijn blijven zien. Dat is mijn zoon en zijn vriendin en mijn schoonzus en zwager. Zij dus en mezelf en onze dochter.
zondag 26 april 2020 om 19:46
Er is ook nooit gezegd dat je geen bezoek mag ontvangen maar niet meer dan 3 personen.Waterman26 schreef: ↑26-04-2020 19:44Dat dus. Ik vind het nu veel moeilijker. Ik sta echt achter de regels maar als iedereen losser wordt ga ik me afvragen of ik niet te streng ben.
zondag 26 april 2020 om 19:50
Van wat ik lees doet TO het prima.
zondag 26 april 2020 om 19:51
Dat is soms best lastig, zeker als die vriendin er losser in staat.Madeliefjees schreef: ↑26-04-2020 19:47Zeg duidelijk dat je echt die 1,5 meter afstand wilt houden.
Goede afspraken maken vooraf.
zondag 26 april 2020 om 19:57
Ja maar eigenlijk is dat ook raar want mijn man en zoon en dochter gaan nog wel elke dag werken dus die komen nog steeds elke dag met andere mensen in aanraking. Zelf kom ik nog in bepaalde winkels en schoondochter ook maar verder zijn we thuis.Waterman26 schreef: ↑26-04-2020 19:46Zo iets heb ik ook. Vijf of zes mensen die er net zo in staan als ik.
zondag 26 april 2020 om 19:58
Lastig. Ik spreek met 2 vriendinnen af, los van elkaar. Eens per week ga ik wandelen of fietsen met anderhalve meter afstand en ik weet dat hun verder ook weinig tot geen andere contacten hebben.
Om de paar dagen even boodschappen doen en verder zit ik thuis.
Toen ik gisteren boodschappen ging doen schrok ik van de drukte bij de winkels. Ik hoefde zelf niet naar binnen gelukkig ik liep er alleen langs maar het was wel erg erg druk.
Ik begin te merken dat mensen de regels bui zijn. Inderdaad in de achtertuinen zie ik weer veel bezoek, feestjes enz. Meer dan 3 mensen. Jongeren hangen rond in groepjes.
Ik ben een risico doelgroep en blijf me aan de regels houden. In jouw geval zou ik niet afspreken maar inderdaad dan maak je de regels wel nog strenger dan ze al zijn. Je doet niks fout als je wel afspreekt.
Toen ik gisteren boodschappen ging doen schrok ik van de drukte bij de winkels. Ik hoefde zelf niet naar binnen gelukkig ik liep er alleen langs maar het was wel erg erg druk.
Ik begin te merken dat mensen de regels bui zijn. Inderdaad in de achtertuinen zie ik weer veel bezoek, feestjes enz. Meer dan 3 mensen. Jongeren hangen rond in groepjes.
Ik ben een risico doelgroep en blijf me aan de regels houden. In jouw geval zou ik niet afspreken maar inderdaad dan maak je de regels wel nog strenger dan ze al zijn. Je doet niks fout als je wel afspreekt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 26 april 2020 om 20:03
Het gaat niet zo zeer om fout doen. Ik ben ook bang om ziek te worden ( ik heb behalve mijn leeftijd geen extra risico) en ik denk ook: als we het nu zo lang volhouden en het heeft zo veel gekost en opgeleverd, waarom dan niet even doorzetten. Anders was t voor niets.IBIopviva schreef: ↑26-04-2020 19:58Lastig. Ik spreek met 2 vriendinnen af, los van elkaar. Eens per week ga ik wandelen of fietsen met anderhalve meter afstand en ik weet dat hun verder ook weinig tot geen andere contacten hebben.
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 26-04-2020 20:24
0.17% gewijzigd
zondag 26 april 2020 om 20:14
Rutte heeft het toch echt over sociale contacten beperken.
Als die vriendin dat niet doet houdt ze zich niet aan de regels.
Als zij door iand wordt besmet dan kan ze zo weer anderen besmetten en dan breidt het virus zich weer uit.
Maar dit gaat echt geen maanden meer duren mensen zijn het zat en er komen steeds meer mensen als de vriendin van to.
zondag 26 april 2020 om 20:23
Dat is precies wat ik ook vind eigenlijk. Dank je.sugarmiss schreef: ↑26-04-2020 20:14Rutte heeft het toch echt over sociale contacten beperken.
Als die vriendin dat niet doet houdt ze zich niet aan de regels.
Als zij door iand wordt besmet dan kan ze zo weer anderen besmetten en dan breidt het virus zich weer uit.
Maar dit gaat echt geen maanden meer duren mensen zijn het zat en er komen steeds meer mensen als de vriendin van to.
zondag 26 april 2020 om 20:28
Het advies is nog altijd blijf zoveel mogelijk thuis.
Maar ik begrijp best als je alleen woont, dat je dan meer behoefte hebt aan sociaal contact om niet te vereenzamen, maar je moet ook weer niet overdrijven zoals je vriendin misschien wel doet. Sommige mensen horen je mag 3 bezoekers ontvangen dus dat gaan we dan ook maar doen.
Ik zou even kort met de vriendin afspreken, op afstand.
Neem evt. je eigen drinken mee zodat je geen glazen hoeft uit te wisselen, was je handen steeds goed en raak je gezicht niet aan, en natuurlijk de 1,5 meter afstand.
En dit niet alleen voor jezelf maar ook zeker voor de ander.
Maar ik begrijp best als je alleen woont, dat je dan meer behoefte hebt aan sociaal contact om niet te vereenzamen, maar je moet ook weer niet overdrijven zoals je vriendin misschien wel doet. Sommige mensen horen je mag 3 bezoekers ontvangen dus dat gaan we dan ook maar doen.
Ik zou even kort met de vriendin afspreken, op afstand.
Neem evt. je eigen drinken mee zodat je geen glazen hoeft uit te wisselen, was je handen steeds goed en raak je gezicht niet aan, en natuurlijk de 1,5 meter afstand.
En dit niet alleen voor jezelf maar ook zeker voor de ander.
zondag 26 april 2020 om 20:32
Dat lijkt me toch wel: "Daarnaast geeft ze ook sporttrainingen in de open lucht en wandelt met haar cursisten ( ze is aerobic docent)"viva-amber schreef: ↑26-04-2020 19:28Wat zij doet is niet verboden. Je mag afspreken wanneer je 1,5 meter afstand houdt en je mag ook bezoek ontvangen in huis, 3 personen. Je bent dus niet verplicht om niemand te zien en er bestaat daarnaast nog zoiets als videobellen.
zondag 26 april 2020 om 20:38
Wat bij betreft zijn de adviezen helder.Metallover schreef: ↑26-04-2020 20:33Het advies ‘blijf zoveel mogelijk thuis’ (wat ik dus ook doe) staat inderdaad een beetje haaks op dat je wel met mensen af zou spreken als er maar afstand tussen zit. Ik vind dat de regels veel helderder zouden moeten.
Het zou fijn zijn als mensen zelf eens wat meer zouden nadenken.
maandag 27 april 2020 om 00:22
Probeer op je gevoel af te gaan. Hoe streng je de regels of los ook neemt. Iedereen weegt een bepaald risico af en zoekt ruimte in de regels. Wees hier open over en respecteer ook de ander, maar geef wel je eigen grenzen aan.
Maak zelf de keuze of je er een goed gevoel bij hebt!
Wij zien niemand, maar zijn laatst 1 keer op bezoek geweest bij vrienden. Wij hebben dit afgewogen, omdat zij ook niemand zien en de regels serieus nemen. Wij gingen zonder kinderen, en we hoefde niet hun huis in en hebben in de tuin een drankje gedaan op minimaal 2 meter afstand.
Echter bijvoorbeeld mijn zussen die verschillende contacten hebben voelt voor ons niet goed en die zien we niet. Heb hun ook verteld, waarom wij keuzes maken (zwangerschap) en dat wij respecteren dat zij andere keuzes maken. Iedereen respecteert ons gelukkig en ik hoop dat andere ook voelen dat wij hen respecteren ongeacht welke keuzes zij maken.
Maak zelf de keuze of je er een goed gevoel bij hebt!
Wij zien niemand, maar zijn laatst 1 keer op bezoek geweest bij vrienden. Wij hebben dit afgewogen, omdat zij ook niemand zien en de regels serieus nemen. Wij gingen zonder kinderen, en we hoefde niet hun huis in en hebben in de tuin een drankje gedaan op minimaal 2 meter afstand.
Echter bijvoorbeeld mijn zussen die verschillende contacten hebben voelt voor ons niet goed en die zien we niet. Heb hun ook verteld, waarom wij keuzes maken (zwangerschap) en dat wij respecteren dat zij andere keuzes maken. Iedereen respecteert ons gelukkig en ik hoop dat andere ook voelen dat wij hen respecteren ongeacht welke keuzes zij maken.
maandag 27 april 2020 om 00:37
Ja, ik zie het ook om me heen, mensen die wat losser worden en volgens mij is het een domino-effect. Je zou toch gek zijn om jezelf van alles te ontzeggen terwijl je ziet en hoort dat anderen wel iets gezelligs geregeld hebben?! De regels zijn te vaag, iedereen interpreteert het zoals het hen het beste uitkomt, heb ik het idee.
Persoonlijk heb ik er geen moeite met de regels... dus ik ben vrij streng en veroordelend naar anderen. Maar ik realiseer me ook dat ik makkelijk praten heb, met een partner en een kind in huis voel ik me niet eenzaam. Mijn oudste zoon die op kamers woont, heb ik inderdaad ook al weken niet gezien en ik vind dat ook wel moeilijk. Maar verder vind ik het ook wel een verademing dat we hier geen discussies hebben over borrels e.d. Heerlijk rustig.
Vandaag heb ik voor het eerst mijn ouders bezocht (70+). Op 1,5 meter afstand in de tuin. Het voelde wel als iets wat eigenlijk niet mocht, ook al 'mag' het wel... het is niet per sé nodig! Net alsof er nu iets doorbroken is durf ik morgen met een vriendin af te spreken in het park. Maar ik denk wel dat buiten goed te doen is... nu is het nog aardig weer.
Persoonlijk heb ik er geen moeite met de regels... dus ik ben vrij streng en veroordelend naar anderen. Maar ik realiseer me ook dat ik makkelijk praten heb, met een partner en een kind in huis voel ik me niet eenzaam. Mijn oudste zoon die op kamers woont, heb ik inderdaad ook al weken niet gezien en ik vind dat ook wel moeilijk. Maar verder vind ik het ook wel een verademing dat we hier geen discussies hebben over borrels e.d. Heerlijk rustig.
Vandaag heb ik voor het eerst mijn ouders bezocht (70+). Op 1,5 meter afstand in de tuin. Het voelde wel als iets wat eigenlijk niet mocht, ook al 'mag' het wel... het is niet per sé nodig! Net alsof er nu iets doorbroken is durf ik morgen met een vriendin af te spreken in het park. Maar ik denk wel dat buiten goed te doen is... nu is het nog aardig weer.