Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Afspreken ?

26-04-2020 19:25 32 berichten
Graag advies
Al sinds het begin van de intelligente lock down houd ik me serieus aan de regels. Ik ben 60 dus een beetje een risico groep, maar ik ben het ook oprecht eens met dit beleid. Het is gewoon belangrijk om die Ic s leger te krijgen.
Bovendien vind ik dat ik ook niet te dramatisch moet doen over een paar weken in mijn comfortabele huis terwijl mijn salaris gewoon wordt doorbetaald. Ik werk dus thuis, wandel iedere dag alleen en doe zo min mogelijk boodschappen. Ik zie maar een heel klein groepje mensen en dan alleen zij waarvan ik zeker weet dat ze net als ik weinig anderen zien. Zo heb ik dus bv mijn jongste zoon die in een studentenhuis woont, al zes weken niet gezien. Dat vind ik best erg!
Nu heb ik een vriendin die echt een schat is. We appen iedere dag. Dan hoor ik bijna iedere dag wel over een borrel met een vriendin, een wandeling met haar zus, een picknick met haar zoons etc. Etc. Ik denk heus niet dat ze roekeloos is maar een echt klein kringetje is het ook niet. Daarnaast geeft ze ook sporttrainingen in de open lucht en wandelt met haar cursisten ( ze is aerobic docent). Ik vind dat best raar, omdat mijn sportschool echt alles on line doet.
Nou ja, ze moet het zelf weten natuurlijk. Maar nu wil ze deze week iets gezellig met mij doen. Borrel met hapje in de tuin. Op zich heb ik er natuurlijk best zin in. Maar eigenijk ga ik ook twijfelen. Is dit wel verstandig? Wie zegt dat een van haar vele contacten niet besmet was? Ik vind haar ook een type dat die anderhalve meter niet zo steng neemt ( maar dat weet ik niet zeker)!
Aan de andere kant heb ik ook wel het gevoel dat ik het allemaal wel heel serieus neem. Vandaag gonst het in de tuinen om mij heen van gezelligheid en ik zit alleen.
Moet ik de afspraak afzeggen of gewoon doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je het lastig vind. Zelf spreek ik nu niet af met vriendinnen. We videobellen wel. Waarom?

Omdat het advies is:

Blijf zoveel mogelijk thuis.

Ga alleen naar buiten als dat nodig is.
Voor werk wanneer je niet thuis kunt werken, voor boodschappen, een frisse neus of om iets voor een ander te doen.

Ik zie hier geen gezelligheidsbezoek bij staan. Om ergens op bezoek te gaan moet je uit je huis, waar je zoveel mogelijk moet blijven. Je moet dus naar buiten, waarover is gemeld dat je dit alleen moet doen als het nodig is.

Omdat het niet tegen te houden is en soms noodzakelijk is om ergens 'op bezoek' te komen is de maatregel van max 3 bezoekers ingesteld.
Het is natuurlijk allemaal een beetje schijnveiligheid he. Je spreekt maar met een klein groepje mensen af, waarvan je weet dat zij ook maar een klein groepje mensen zien. Dus.... jij ziet er bijvoorbeeld 3, die op hun beurt ook allemaal 3/4 mensen zien. En tussen die 3/4 zit dan misschien toch iemand die er 8 ziet.
Maar goed, ik volg de regels heel strikt, omdat ik door mijn werk heel veel mensen zie, en in mijn omgeving niemand wil besmetten. Om mezelf maak ik me geen zorgen.
Maar als ik zelf in de risicogroep zit, zou ik wat voorzichtiger zijn. En bezoek voor de gezelligheid zou bij mij niet onder noodzaak vallen (tenzij je echt depressief zou worden ofzo)
Maar goed, het is niet verboden, dus als jij er goed bij voelt, zou ik het doen.
Jij bent in mijn ogen niet te streng. Deze situatie kun je niet serieus genoeg nemen.

Ik denk eerder dat anderen te laks zijn. Of het niet (willen) zien. Het is ook lastig, want je ziet niks. Dat is het verraderlijke eraan!

Ook ik zag en hoorde allerlei gezelligheid in de tuinen om ons heen. Lekker dicht naast elkaar. Ik heb er geen goed woord voor over!

Jij doet het hartstikke goed. Blijf op jezelf vertrouwen en volg je eigen gevoel.
Waterman26 schreef:
26-04-2020 20:03
Het gaat niet zo zeer om fout doen. Ik ben ook bang om ziek te worden ( ik heb behalve mijn leeftijd geen extra risico) en ik denk ook: als we het nu zo lang volhouden en het heeft zo veel gekost en opgeleverd, waarom dan niet even doorzetten. Anders was t voor niets.
Als je daar bang voor bent, wat ik kan begrijpen, dan zou ik het niet doen. Ja kan je erna slecht voelen of onzeker. Ik zou het je vriendin uitleggen en een koffieklets per video bellen doen. Dan denkt ze maar even dat jij haar "angstige"vriendin bent. So what. Vrienden begrijpen dat van elkaar. Tenzij je zelf behoefte hebt aan live contact.
Ik werd gister nog bestempeld als panisch en bang omdat ik mij ook aan de regels houdt.

Als mensen horen je mag 3 bezoekers ontvangen dan vullen ze dat zelf in. Dat dat niet voor de gezelligheid mag zijn, staat overigens niet op de site van het rivm maar staat haaks op blijf zoveel mogelijk thuis.
5 weken geleden kreeg je hier iedereen over je heen als je bij andere op bezoek ging, wat is er nu veranderd dan?
Bedankt voor de reacties. Ik ga het afzeggen met uitleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven