Rode vlaggen
dinsdag 28 april 2020 om 14:48
Wat zou het 't daten toch vergemakkelijken als we alle rode vlaggen van te voren weten en ook onthouden.
En als je ze zo ongeveer uit je hoofd weet op te dreunen moet je de rode vlaggen natuurlijk niet gaan negeren want dat is het recept voor ellende en liefdesverdriet.
Ook kun je rode vlaggen zelf inzetten voor als je je date zat bent maar te laf om het uit te spreken, dan plof je op de bank bij je date en ga je vervolgens uitgebreid over je exen doorzagen, je heel jaloers gedragen of flink veel alcohol consumeren.
Kort gezegd; dit topic gaat over rode vlaggen,
_ wat zijn het
- weet jij een paar knalrode vlaggen
-heb je wel eens expres gebruik gemaakt van rode vlaggen
-heb je wel eens expres een rode vlag genegeerd omdat je date gewoon een lekker ding was
-anders
Brand los!
En als je ze zo ongeveer uit je hoofd weet op te dreunen moet je de rode vlaggen natuurlijk niet gaan negeren want dat is het recept voor ellende en liefdesverdriet.
Ook kun je rode vlaggen zelf inzetten voor als je je date zat bent maar te laf om het uit te spreken, dan plof je op de bank bij je date en ga je vervolgens uitgebreid over je exen doorzagen, je heel jaloers gedragen of flink veel alcohol consumeren.
Kort gezegd; dit topic gaat over rode vlaggen,
_ wat zijn het
- weet jij een paar knalrode vlaggen
-heb je wel eens expres gebruik gemaakt van rode vlaggen
-heb je wel eens expres een rode vlag genegeerd omdat je date gewoon een lekker ding was
-anders
Brand los!
dinsdag 28 april 2020 om 21:51
dinsdag 28 april 2020 om 21:51
Het is een opsomming van rode vlaggen die ik in mijn leven ben tegengekomen. Meerdere mannen dus. Sommigen genegeerd, maar tegenwoordig staat mijn radar aan. Dan heb ik van die situaties waarin hij dingen zegt of doet en meteen denk: "aha, jij bent er zo een!". En dan kan hij wieberen. Ik hoor weleens dat ik te kritisch ben, maar ben gekke henkie niet. Je wordt door schade en schande vanzelf kritisch, denk ik.Metallover schreef: ↑28-04-2020 20:57O wow wat een opsomming. Hoe lang heeft het geduurd voordat je de rode vlaggen niet meer kon negeren en er en einde aan maakte?
Las net ook nog een goeie: als zijn woorden niet matchen met zijn daden. Zeggen dat hij voor je gaat en je ondertussen als een scharrel behandelen. Zeg dan niets...
dinsdag 28 april 2020 om 21:52
Ja het kan zeker een cover up zijn hoor, al had ik dat nooit gedacht. Maar hoe vager het werd, hoe meer ik rekening begon te houden met scenario's die me eerst hoogst onwaarschijnlijk leken.Henk-en-Roelie schreef: ↑28-04-2020 21:29Het nerdy deel kan een act zijn of een mooie cover up van wat hij eigenlijk was; misschien een dealer?
Ik heb ooit eens iets gehad met een 'verlegen' man/jongen, knap had alles wel mee eigenlijk en ik maar achter mijn oren krabben hoe het nou toch kon dat hij zo weinig vriendinnen had gehad. Totdat ik foto 's van 'm zag feestend, zuipend, meiden die om zijn hals hingen. Dat was een rode vlag die pas z'n kleur kreeg toen het al te laat was.
En over jouw verhaal: weinig exen hoeft toch op zich niks te zeggen? Zowel positief als negatief.
Wel schokkend, zag je de foto's op social media?
dinsdag 28 april 2020 om 21:58
Misleiden is een enorme knalrode vlag ook omdat je je achteraf behoorlijk bekocht voelt en vooral naïef. In het ergste geval ga je het jezelf verwijten en wordt die mooie herinnering een deprimerende gedachte.
dinsdag 28 april 2020 om 22:04
In het begin was ik er wel van gecharmeerd maar mijn onderbuikgevoelens zeiden dat er iets niet klopte, hij werd ook een beetje te smooth, dat kwam steeds meer naar voren. De foto's zag ik niet op social media, sterker nog óók zijn Facebookpagina zag er heel onschuldig uit. Maar die foto's op internet niet.vivautrecht85 schreef: ↑28-04-2020 21:52Ja het kan zeker een cover up zijn hoor, al had ik dat nooit gedacht. Maar hoe vager het werd, hoe meer ik rekening begon te houden met scenario's die me eerst hoogst onwaarschijnlijk leken.
En over jouw verhaal: weinig exen hoeft toch op zich niks te zeggen? Zowel positief als negatief.
Wel schokkend, zag je de foto's op social media?
A pissed off woman does better research than the FBI, CIA and secret service combined
dinsdag 28 april 2020 om 22:12
bizarre schreef: ↑28-04-2020 21:51Het is een opsomming van rode vlaggen die ik in mijn leven ben tegengekomen. Meerdere mannen dus. Sommigen genegeerd, maar tegenwoordig staat mijn radar aan. Dan heb ik van die situaties waarin hij dingen zegt of doet en meteen denk: "aha, jij bent er zo een!". En dan kan hij wieberen. Ik hoor weleens dat ik te kritisch ben, maar ben gekke henkie niet. Je wordt door schade en schande vanzelf kritisch, denk ik.
Las net ook nog een goeie: als zijn woorden niet matchen met zijn daden. Zeggen dat hij voor je gaat en je ondertussen als een scharrel behandelen. Zeg dan niets...
Ja gelukkig weet je bij elke mismatch beter wat je níet wilt in een man!
Ik denk ook dat het voornaamste is wat ik geleerd heb is: kijk naar een man zijn daden, niet naar zijn mooie woorden.
woensdag 29 april 2020 om 08:24
Misschien woonde hij bij zijn moeder, had hij een gek huisdier of was zijn huis heel armoedig of iets anders waar hij zich voor schaamde.vivautrecht85 schreef: ↑28-04-2020 20:56Ik had jaren terug een rode vlag die nooit is opgelost dus inmiddels donkerpaars is geworden.
Ik was aan het daten met een leuke man. Het was echt tof, we vonden elkaar leuk (althans, dat leek zo) en hadden er toch wel 5 dates op zitten. Maar er was iets mysterieus' aan hem. Ik mocht absoluut niet naar zijn huis komen. Ik dacht eerst dat hij misschien samenwoonde, maar dat leek dus niet zo. Ik wist wel waar hij woonde namelijk ; een appartement in de binnenstad..we kwamen daar meermaals langsgelopen als we wat hadden gedronken. Ik zag toen zijn naambordje en hij ging er ook naar binnen. Op een gegeven moment kwamen we weer terug van een date En het was ijskoud. Ik moest nog 50 minuten op het ov wachten. We waren echt aan het verkleumen en nog wilde hij echt niet dat ik even binnen kwam.
Enfin, ik vond hem te vaag doen. Hij nam niet echt initiatief maar reageerde wel direct enthousiast als ik iets voorstelde. Het is ook heel raar verwaterd. Op een gegeven moment was er een festival en had hij mij wonder boven wonder geappt of ik hem daar zou zien. Mijn mobiel had helaas de hele dag geen bereik dus konden we niks afspreken. Het was echter een dusdanig klein festival dat we (meerdere feestende vriendinnen en een vriendin die daar werkte) hem wel moesten tegenkomen, maar nee. Later appte hij hoe leuk het was geweest en jammer dat hij me niet had gezien.
Hij heeft geen social media, is niet te vinden op internet. Het is soms alsof hij nooit bestaan heeft. Het is dat ik foto's van hem heb....
Ik denk er jaren later nog wel eens aan. Hij kan me op zich niet veel schelen maar ben razend benieuwd naar het mysterie.
Het gekke is dat hij absoluut geen praatjesmaker of gladjakker was, eerder een beetje nerdy waar ik juist op val.
Maar wat ik niet snap, zeg je daar op zo’n moment dan niets van? Zo van; we staan hier nu te vernikkelen, is er een reden dat we niet even bij jou kunnen wachten? Of; het was echt een klein festival, hoe kan ik je niet gezien hebben?
En weet hij ook dat je het contact door zijn gedrag nooit hebt doorgezet?
woensdag 29 april 2020 om 08:36
ik ken meerdere mensen zonder social mediavivautrecht85 schreef: ↑28-04-2020 20:56
Hij heeft geen social media, is niet te vinden op internet. Het is soms alsof hij nooit bestaan heeft. Het is dat ik foto's van hem heb....
Ik denk er jaren later nog wel eens aan. Hij kan me op zich niet veel schelen maar ben razend benieuwd naar het mysterie.
Het gekke is dat hij absoluut geen praatjesmaker of gladjakker was, eerder een beetje nerdy waar ik juist op val.
Hooguit te vinden op LinkedIN, maar alleen als je al gelinked ben, krijg je een foto te zijn
beetje een leeftijdsdingetje (40+) een mannendingetje en ook nog een techneutendingetje
Een man van 45, in een technisch beroep, grote kans dat hij slecht te vinden is
woensdag 29 april 2020 om 08:44
Marinier hebben ook gewoon een leven en beroepsmilitairen ook en ze hebben familie.YagaBaba schreef: ↑28-04-2020 18:17Haha ja, echt hè. Allemaal spionnen op geheime missies (lees: op vakantie met moeder de vrouw). Dat is wel de meest verschrikkelijke rode vlag. Als een man zoiets beweert liegt hij. Vooral als hij dan ook nog opschept over zijn officier zijn en van één of ander heftig onderdeel zegt te komen.
Sectie stiekem mannen scheppen daar doorgaans niet over op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 29 april 2020 om 08:48
Ja ik weet dat ze er zijn hoor, het is meer de combinatie van alle dingen.lilalinda schreef: ↑29-04-2020 08:36ik ken meerdere mensen zonder social media
Hooguit te vinden op LinkedIN, maar alleen als je al gelinked ben, krijg je een foto te zijn
beetje een leeftijdsdingetje (40+) een mannendingetje en ook nog een techneutendingetje
woensdag 29 april 2020 om 08:52
Ik ook, waaronder mijn eigen vriend. En een paar mensen van mijn werk en school. Vaak mensen die er het nut niet van inzien of bang zijn dat ze er teveel mee bezig zijn. Sommigen hebben dan enkel Linkedin, maar dan omdat dit vanuit het werk 'moet' of ze ooit van baan zijn veranderd.lilalinda schreef: ↑29-04-2020 08:36ik ken meerdere mensen zonder social media
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 29 april 2020 om 08:54
Ja, maar diegenen die bij de wat meer geheime diensten werken praten daar buiten werktijd absoluut niet over met mensen die ze nog niet hebben. Dus als je op date bent met iemand die dat zegt, dan klopt er iets niet.viva-amber schreef: ↑29-04-2020 08:44Marinier hebben ook gewoon een leven en beroepsmilitairen ook en ze hebben familie.
woensdag 29 april 2020 om 08:55
woensdag 29 april 2020 om 08:55
Uiteraard zei ik daar wat van. Hij maakte er dan een grap van, dat ik maar op 1 ding uit was en dat alle vrouwen hetzelfde zijn. Ik vroeg door, maar er kwam gewoonweg geen antwoord. Het was de laatste date.rumforviva schreef: ↑29-04-2020 08:24Misschien woonde hij bij zijn moeder, had hij een gek huisdier of was zijn huis heel armoedig of iets anders waar hij zich voor schaamde.
Maar wat ik niet snap, zeg je daar op zo’n moment dan niets van? Zo van; we staan hier nu te vernikkelen, is er een reden dat we niet even bij jou kunnen wachten? Of; het was echt een klein festival, hoe kan ik je niet gezien hebben?
En weet hij ook dat je het contact door zijn gedrag nooit hebt doorgezet?
Hij weet dat zeker, want na die laatste keer heb ik het aangegeven. Na een paar dagen appte hij mij alsof er niks aan de hand was en gaf ik aan dat het mij allemaal te vaag was. Dat begreep hij en vond hij jammer. Heel passief allemaal. Het was in elk geval duidelijk dat hij onder geen beding een uitleg wilde geven.
Na dat festival zei hij dat hij het zelf ook heel raar vond.
woensdag 29 april 2020 om 09:01
Jazeker. Maar wat wil je daarmee zeggen?viva-amber schreef: ↑29-04-2020 08:44Marinier hebben ook gewoon een leven en beroepsmilitairen ook en ze hebben familie.
woensdag 29 april 2020 om 09:04
Hij schaamde zich heel erg voor iets denk ik. Vervelend, maar dat contact kun je dan inderdaad niet voortzetten.vivautrecht85 schreef: ↑29-04-2020 08:55Uiteraard zei ik daar wat van. Hij maakte er dan een grap van, dat ik maar op 1 ding uit was en dat alle vrouwen hetzelfde zijn. Ik vroeg door, maar er kwam gewoonweg geen antwoord. Het was de laatste date.
Hij weet dat zeker, want na die laatste keer heb ik het aangegeven. Na een paar dagen appte hij mij alsof er niks aan de hand was en gaf ik aan dat het mij allemaal te vaag was. Dat begreep hij en vond hij jammer. Heel passief allemaal. Het was in elk geval duidelijk dat hij onder geen beding een uitleg wilde geven.
Na dat festival zei hij dat hij het zelf ook heel raar vond.
woensdag 29 april 2020 om 09:27
Even de mannelijke versie.
Sommige genegeerd omdat ze een lekkere meid was en leuk voor die nacht, sommige achteraf pas ingezien.
- in de kroeg drinkt ze meer dan jou
- ze praat veel over haar ex (dit alleen al) en is nogal hijgerig voor een ons bij jouw thuis. Wees zeker dat die ex weet dat hij ex is!
- ze vergelijkt jou met vorige partners
- na de eerste dates lijk je alles te betalen en over geldzaken wordt amper gepraat, want het is maar geld (yeah right).
- er zijn ruimtes in haar woning waar je niet mag komen
- kind in co-ouderschap en slechte band met de vader, waarbij hij alles fout doet.
- er zijn kroegen waar ze niet wilt komen omdat ze daar ruzie heeft
- als je met haar op pad bent kom je voornamelijk mannelijke "vrienden" tegen
- ze heeft plots een allergie voor latex, ze vindt het fijner zonder condoom en het is veilig want ze slikt toch de pil
- je ontmoet haar familie nooit
- als haar orgasme nadert huilt ze of begint er een stevige worsteling met bijten en slagen
Sommige genegeerd omdat ze een lekkere meid was en leuk voor die nacht, sommige achteraf pas ingezien.
- ze praat veel over haar ex (dit alleen al) en is nogal hijgerig voor een ons bij jouw thuis. Wees zeker dat die ex weet dat hij ex is!
- na de eerste dates lijk je alles te betalen en over geldzaken wordt amper gepraat, want het is maar geld (yeah right).
- kind in co-ouderschap en slechte band met de vader, waarbij hij alles fout doet.
- ze heeft plots een allergie voor latex, ze vindt het fijner zonder condoom en het is veilig want ze slikt toch de pil
- als haar orgasme nadert huilt ze of begint er een stevige worsteling met bijten en slagen
woensdag 29 april 2020 om 09:29
Moirmel schreef: ↑29-04-2020 09:27Even de mannelijke versie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 29 april 2020 om 09:33
Het merendeel van de personen uit mijn vroegere vriendenkring is niet te traceren op het web, evenmin als de personen waar ik vroeger naar opkeek.lilalinda schreef: ↑29-04-2020 08:36ik ken meerdere mensen zonder social media
Misschien zijn we nu een generatie aan het grootbrengen die het vanzelfsprekend vind dat je allerlei persoonlijke gegevens op het web gooit.
woensdag 29 april 2020 om 09:33
Eens.lilalinda schreef: ↑28-04-2020 16:25absoluut niet!
in een leuke relatie heb je geen Rode vlaggen, heb je geen gevechten nodig over grenzen, hoef je niet "keihard te werken".
jij bent de juiste man nog niet tegen gekomen!
draai het namelijk eens om, als een man jou ziet, welke rode vlaggen ziet hij dan??
In een goede relatie zijn geen rode vlaggen, hoef je niet op je hoede te zijn en voel je je juist veilig!
woensdag 29 april 2020 om 09:35
Moirmel Whahaha! Ik heb ook een vriend met allemaal van dat soort verhalen met vrouwen. Hij staat er zelf ook niet zo serieus in, dus geen gebroken harten ofzo, maar hij vertelt vaak over nieuwe veroveringen die al gauw een crazy kant blijken te hebben.
Inderdaad ook een tijd een vrouw die eerst niet kon klaarkomen, maar de keer dat ze zich uiteindelijk wel liet gaan krijste en mepte ze zo hard om zich heen dat de bovenburen kwamen aankloppen of ze de politie moesten bellen.
En ook vrouwen die zelfs in de meest aftandse cafés van Amsterdam geweerd worden.
Vriend heeft zelf natuurlijk ook zo zijn issues, je komt die mensen niet toevallig steeds tegen, ergens kíes je die types.
Inderdaad ook een tijd een vrouw die eerst niet kon klaarkomen, maar de keer dat ze zich uiteindelijk wel liet gaan krijste en mepte ze zo hard om zich heen dat de bovenburen kwamen aankloppen of ze de politie moesten bellen.
En ook vrouwen die zelfs in de meest aftandse cafés van Amsterdam geweerd worden.
Vriend heeft zelf natuurlijk ook zo zijn issues, je komt die mensen niet toevallig steeds tegen, ergens kíes je die types.
woensdag 29 april 2020 om 10:02
-Verzwijgen in eerste instantie van zijn kind “... ik dacht dat ik je daarmee af zou schrikken...”
- Vervolgens binnen no-time ditzelfde kind aan mij voor willen stellen.
-Binnen twee weken al zeggen dat hij van je houdt.
- 2 Dagen compleet van de aardbodem verdwenen zijn en dan ineens weer voor de deur staan met de smoes dat hij zijn telefoon was verloren en op miraculeuze wijze weer terug gevonden had.
- Vervolgens binnen no-time ditzelfde kind aan mij voor willen stellen.
-Binnen twee weken al zeggen dat hij van je houdt.
- 2 Dagen compleet van de aardbodem verdwenen zijn en dan ineens weer voor de deur staan met de smoes dat hij zijn telefoon was verloren en op miraculeuze wijze weer terug gevonden had.
woensdag 29 april 2020 om 10:07
Ik denk: iemand die me negeerde na een soort meningsverschil. Echt geen ruzie, maar ik liet weten dat ik iets niet zo leuk vond. Normaal stuurde hij wel 20 berichtjes per dag, we hadden veel contact via chat en telefoon, maar toen drie dagen niks. En toen stuurde hij weer een berichtje, alsof er niks aan de hand was. Ik dacht: koek koek, en heb gezegd dat ik hier geen zin in had.
Klaar!
Ik denk dat het een rode vlag was, tenminste: dat was het voor mij.
Klaar!
Ik denk dat het een rode vlag was, tenminste: dat was het voor mij.
Wat eten we vanavond?