Jaloers
woensdag 29 april 2020 om 14:16
Hallo allemaal,
ik loop al een tijdje rond met een naar gevoel. Hopelijk kan ik dit met jullie delen en hebben jullie wat advies voor mij.
Ik ben sinds een jaar samen met een man. Ik heb zelf 2 kinderen uit een vorige relatie en hij heeft een dochter uit zijn vorige huwelijk.
Ik merk dat ik steeds meer jaloezie richting zijn ex ontwikkel. Maar waar ik het meest jaloers op ben, is dat zij samen ouders zijn geworden. Geheel onterecht zou je zeggen, immers ik ben zelf ook ouders geworden met mijn ex.
Laatst zat ik zijn facebook te bekijken toen ik een post van hem voorbij kwam over de geboorte van zijn dochter. Hierin stond hoe trots hij op zijn vrouw was, en dat ze het zo goed had gedaan.
Ik kreeg hier zo’n rotgevoel van em merkte toen echt dat ik hier jaloers op was. Hij die trots op haar is en dat ze ‘t zo goed heeft gedaan. Dan besef ik gewoon dat ik zo’n moment waarschijnlijk nooit met hem mee ga maken. En dat hij nooit zo’n bericht over mij zal plaatsen. Dat hij niet diezelfde trots voor mij zal voelen en dat ik hem andersom niet trots kan maken.
Herkennen jullie je hierin, zijn er meerdere vrouwen die hiermee worstelen? Ik vind het erg vervelend dat ik me hier zo rot door voel en ik wil die jaloezie graag kwijt. Ik durf hier niet tegenover mijn vriend over te beginnen, ik ben bang dat hij me niet begrijpt en mijn jaloerse gevoelens alleen maar bevestigt.
Hopelijk hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
ik loop al een tijdje rond met een naar gevoel. Hopelijk kan ik dit met jullie delen en hebben jullie wat advies voor mij.
Ik ben sinds een jaar samen met een man. Ik heb zelf 2 kinderen uit een vorige relatie en hij heeft een dochter uit zijn vorige huwelijk.
Ik merk dat ik steeds meer jaloezie richting zijn ex ontwikkel. Maar waar ik het meest jaloers op ben, is dat zij samen ouders zijn geworden. Geheel onterecht zou je zeggen, immers ik ben zelf ook ouders geworden met mijn ex.
Laatst zat ik zijn facebook te bekijken toen ik een post van hem voorbij kwam over de geboorte van zijn dochter. Hierin stond hoe trots hij op zijn vrouw was, en dat ze het zo goed had gedaan.
Ik kreeg hier zo’n rotgevoel van em merkte toen echt dat ik hier jaloers op was. Hij die trots op haar is en dat ze ‘t zo goed heeft gedaan. Dan besef ik gewoon dat ik zo’n moment waarschijnlijk nooit met hem mee ga maken. En dat hij nooit zo’n bericht over mij zal plaatsen. Dat hij niet diezelfde trots voor mij zal voelen en dat ik hem andersom niet trots kan maken.
Herkennen jullie je hierin, zijn er meerdere vrouwen die hiermee worstelen? Ik vind het erg vervelend dat ik me hier zo rot door voel en ik wil die jaloezie graag kwijt. Ik durf hier niet tegenover mijn vriend over te beginnen, ik ben bang dat hij me niet begrijpt en mijn jaloerse gevoelens alleen maar bevestigt.
Hopelijk hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
woensdag 29 april 2020 om 14:36
Wat vervelend dat je hier zo’n last van hebt. Mijn enige tip is: laat het los. Je kunt hier toch niets aan veranderen, tenzij je graag nog een kind met hem wil. Kun je het niet loslaten, dan wordt het tijd voor een andere vriend. Wellicht een zonder kinderen van een ander.
Find people who will make you better (M. Obama)
woensdag 29 april 2020 om 14:54
Tja je kan het verleden niet ongedaan maken.
En uiteindelijk kiest hij niet voor een relatie met haar maar voor een relatie met jou.
Zorg dat je wat minder bezitterig wordt, want dit is een soort geldingsdrang.
'Ik wil degene zijn met wie hij alle belangrijke momenten in zijn leven deelde.'
Kost een berg energie, levert niks op.
Leef wat meer in het nu, en besef dat je een man niet kan bezitten.
En uiteindelijk kiest hij niet voor een relatie met haar maar voor een relatie met jou.
Zorg dat je wat minder bezitterig wordt, want dit is een soort geldingsdrang.
'Ik wil degene zijn met wie hij alle belangrijke momenten in zijn leven deelde.'
Kost een berg energie, levert niks op.
Leef wat meer in het nu, en besef dat je een man niet kan bezitten.
Vergeet niet genoeg taart te eten
woensdag 29 april 2020 om 15:27
Was jouw expartner niet trots op jou toen je jullie kinderen kreeg? Misschien ben je jaloers omdat hij zijn expartner wel waardeerde, jouw expartner jou niet waardeerde en je dat gevoel zo lang hebt gemist.
Desalniettemin, ik zou in het nu proberen leven, TO. Afgaande op die post is dit wel een man die respectvol omgaat met zijn partner en nu ben jij dat. Geniet ervan
Desalniettemin, ik zou in het nu proberen leven, TO. Afgaande op die post is dit wel een man die respectvol omgaat met zijn partner en nu ben jij dat. Geniet ervan
leeg
woensdag 29 april 2020 om 19:09
Het is niet voor niets uit met zijn ex en nu heeft mij een relatie met jou. Bovendien hebben jullie beiden kinderen (uit een eerdere relatie). Hij kan toch ook trots zijn op hoe jij je kinderen hebt opgevoed, ik neem aan dat dat wat meer vergde dan de zwangerschap (correct me if I'm wrong, heb er geen ervaring mee).
Bovendien kunnen ook mensen zonder kinderen trots op elkaar zijn.
Bovendien kunnen ook mensen zonder kinderen trots op elkaar zijn.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein