Echte houten keukenfronten?

30-04-2020 19:25 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan verhuizen en zijn bezig een nieuwe keuken uit te zoeken.
De kastjes hoeven van ons niet heel fancy te zijn, en hebben we bij een lokale keukenboer uitgezocht.
Maar de frontjes wil ik wel graag van echt hout hebben.
We hebben reeds meerdere keukenboeren (de grote namen zegmaar) bezocht maar de frontjes zijn allemaal zo kunstof, voelt zo nep.

Wie heeft tips waar we enkel de frontjes kunnen laten maken? De zaken die we benaderd hebben maken enkel volledige keukens.
Liefst regio Utrecht-Den Bosch, maar verder rijden is geen probleem.
Dank!

Afbeelding
-
De kans is groot in een vochtige keuken dat houten frontjes krom trekken.
Een timmerman/ meubelmaker benaderen?
Geen directe tip maar elke meubelmaker kan dat maken. Houd er wel rekening mee dat hout 'werkt' dus als je iets wil wat helemaal strak is/blijft kan dat nog wel een ding worden, weet ik uit ervaring.
Je kan voor ikea keukens echte houten frontjes kopen. Even googelen en je komt een paar goede zaken tegen.
Goeie, dat krom trekken, had ik nog helemaal niet over nagedacht.
Is dat niet te voorkomen? Door dun laagje hout op kunststof deurtjes te maken ofzo ipv massief hout?
-
Mulckhuyse meubelmaker in Nieuwerbrug. Fantastische keukens maakt deze man van echt hout.
ravenloos schreef:
30-04-2020 19:29
Je kan voor ikea keukens echte houten frontjes kopen. Even googelen en je komt een paar goede zaken tegen.
Dank, gaan we naar kijken!
We hadden eigenlijk Superkeukens in gedachten.
Wel kl*te nu dat heel NL voor nutteloze dingen naar de ikea gaat, wij vermijden hem voorlopig nog even, werken beiden in de zorg.
-
Phloxx schreef:
30-04-2020 19:33
Wel kl*te nu dat heel NL voor nutteloze dingen naar de ikea gaat, wij vermijden hem voorlopig nog even, werken beiden in de zorg.
Eh, aanstaande ouders die een babykamer willen kopen? Mensen die net als jij een huis hebben gekocht en dat willen inrichten? Tuinliefhebbers die tuinmeubels nodig hebben omdat de oude kapot zijn.
Allemaal 'nutteloos'?
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
SweetFirefly schreef:
30-04-2020 19:37
Eh, aanstaande ouders die een babykamer willen kopen? Mensen die net als jij een huis hebben gekocht en dat willen inrichten? Tuinliefhebbers die tuinmeubels nodig hebben omdat de oude kapot zijn.
Allemaal 'nutteloos'?
Hou toch op, echt niet al die honderden mensen hebben NU dat allemaal nodig.
Het overgrote deel komt voor een plant of schuursponzen. Normaliter ook.
Ik ga er verder niet op reageren, ik wil niet dat zelfs dit topic in het zoveelste corona topic verandert.
-
SweetFirefly schreef:
30-04-2020 19:37
Allemaal 'nutteloos'?

Er zijn een aantal interviews geweest waarin mensen zeiden ‘dat er niks anders te doen was, dus dan maar naar de Ikea’. Het lijkt me sterk dat alle bezoekers echt een Heel Dringende Reden hadden om heen te gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
als je bij een goede keukenbouwer/timmerbedrijf koopt dan heb je geen kromtrekken.
Heb hier een volledig massief eiken keuken, ding gaat nooit weer af.
Ook blad is gelakt eiken, enige wat je moet doen is ééns in de paar jaar beetje lakken omdat lak wel iets slijt.

je mag me een pb sturen als je adres wilt hebben
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Echt hout wordt donkerder en geliger. Bijvoorbeeld nieuw eiken is rozeachtig blond van kleur maar wordt later okerbruin.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je je huis wil verkopen is de kans levensgroot dat men geen eiken keuken wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lopervanhiernaardaar schreef:
30-04-2020 20:16
als je bij een goede keukenbouwer/timmerbedrijf koopt dan heb je geen kromtrekken.
Heb hier een volledig massief eiken keuken, ding gaat nooit weer af.
Ook blad is gelakt eiken, enige wat je moet doen is ééns in de paar jaar beetje lakken omdat lak wel iets slijt.

je mag me een pb sturen als je adres wilt hebben
Ik hoor het graag waar dit was!
-
Phloxx schreef:
01-05-2020 09:01
Ik hoor het graag waar dit was!
je hebt pb
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Wij hebben sinds een jaar of drie een nieuwe keuken. Kastjes van Ikea. Frontjes van Houtmerk in Breda. De frontjes hebben een voor- en achterzijde van eiken. Bij ons zwart gebeitst met matte lak afgelakt - maar ze hebben tig kleuren en afwerkingen waar je uit kunt kiezen. In het midden zit een ander soort hout - inderdaad om te voorkomen dat het kromtrekt. We hebben ook op maat een extra kast laten maken.

Onze keuken is prachtig geworden. Staat ook als voorbeeld op hun website.

Ze leveren kwalitatief heel goed werk. Maar je moet wel duidelijk met ze communiceren - dat ging niet altijd van een leien dakje. Maar bij ons is het - met wat geduld - uiteindelijk allemaal goedgekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven