Welke regenponcho?

30-04-2020 18:46 21 berichten
Ik ben op zoek naar een regenponcho voor op de fiets. Wie weet een goede? Ik lees goede ervaringen over Agu. Maar waarschijnlijk zijn er nog wel meer. Ik lees het graag.
Ik vind persoonlijk een poncho voor op de fiets niet handig. Wappert alle kanten op en je benen worden alsnog nat. Ook bij die poncho’s die je aan het stuur vast moet houden.
Zelf heb ik een goede poncho van bever sport. Die is wel fijn voor tijdens het wandelen, want hij is lang.

Voor op de fiets heb ik een lange regenjas van happy rainy days met een extra rits en tussenstuk zodat je kan fietsen.
Die poncho’s aan je stuur vangen enorm veel wind, echt zwaarder trappen.
Whomi schreef:
30-04-2020 19:25
Ik vind persoonlijk een poncho voor op de fiets niet handig. Wappert alle kanten op en je benen worden alsnog nat. Ook bij die poncho’s die je aan het stuur vast moet houden.
Zelf heb ik een goede poncho van bever sport. Die is wel fijn voor tijdens het wandelen, want hij is lang.

Voor op de fiets heb ik een lange regenjas van happy rainy days met een extra rits en tussenstuk zodat je kan fietsen.
Ja dit. Poncho’s vind ik ondingen. En als je langere stukken fietst met harde regen is een regenbroek echt wel een must vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze zelfs gevaarlijk op de fiets.... Koop een goede (regen)jas en broek (tegenwoordig met allemaal knoopjes aan de zijkant; hoef je ook niet moeilijk te doen over schoenen en zo) en je hebt er echt zo veel profijt van!
ik heb een regenpak van agu en zo ontzettend blij mee! Heb er ook "overschoenen"bij gekocht, dus nooit last van natte sokken.

een poncho vond ik levensgevaarlijk mijn (elektrische) fiets omdat die met tegenwind zo voor mijn gezicht waait. Zonde van het geld om dan een duurdere te gaan kopen.
Topper:
https://happyrainydays.com/nl/shop/rege ... cho-dames/

Koop er ook een lekker hoedje bij, dan regent er niets in je ogen.
Ok dus toch geen poncho, maar een goed regenpak met overschoenen waar ik voor ga. Ook nog een idee voor mijn laptoptas? Ik heb het nu in een rugtas, maar dat zal wel niet onder mijn regenjas passen.
peertje26 schreef:
30-04-2020 20:39
Ok dus toch geen poncho, maar een goed regenpak met overschoenen waar ik voor ga. Ook nog een idee voor mijn laptoptas? Ik heb het nu in een rugtas, maar dat zal wel niet onder mijn regenjas passen.
Regenhoes voor je rugtas ;) Bijvoorbeeld van Decathlon. Paar euro, werkt perfect.

https://www.bever.nl/p/berghaus-deluge- ... olour=4168
Ik heb deze broek. Nee, niet echt goedkoop, maar wel echt een hele fijne broek!! Ik heb een mannenbroek, want de vrouwenbroeken pasten niet over mijn dijen :bonk: Of, het paste wel, maar alleen als ik bleef staan, haha.
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 30-04-2020 20:50
30.04% gewijzigd
Ah super. Ik ga even op zoek. Dank jullie!
[quote
Ik heb deze broek. Nee, niet echt goedkoop, maar wel echt een hele fijne broek!! Ik heb een mannenbroek, want de vrouwenbroeken pasten niet over mijn dijen :bonk: Of, het paste wel, maar alleen als ik bleef staan, haha.
[/quote]

Zo die is idd wel erg prijzig. Vooral als er ook nog een regenjas en overschoenen bij moeten ☺️
peertje26 schreef:
30-04-2020 20:55
[quote
Zo die is idd wel erg prijzig. Vooral als er ook nog een regenjas en overschoenen bij moeten ☺️
[/quote]

Maar echt z'n geld zó waard..... Je gaat erg zweten in goedkopere broeken. Bovendien zijn die niet altijd makkelijk aan te trekken, of gaan lekken op de naden. Ik moest ook even slikken hoor, bij het afrekenen :)

Verder heb ik een all weather jacket. Lekker dun, draag 'm het hele jaar als jas (nou ja, niet in de zomer, maar ik heb het sowieso heel snel warm en fiets dan dus zonder jas). En waterdicht dus uitermate geschikt als regenjas. Maar niet zo'n vervelend zweetding. Ook een fatsoenlijke capuchon, in plaats van zo'n dun dingetje waar je niks aan hebt.

Oh, en ik heb geen auto, en zit dus altijd, in weer en wind, op de fiets. Ik moet dus gewoon goede spullen hebben :) Heb trouwens geen overschoenen, maar gewoon Docs. Die zijn waterdicht (op een uitzonderlijke hoosbui of in een plas staan na dan....)
Ik heb een jas die waterdicht is en op regenachtige dag trek ik nog een regenbroek van AGU erbij aan. Een goede regenjas is echt heel fijn, met een fijne capuchon met zo'n soort 'dakje' zodat het regenwater niet in je ogen loopt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als je voor een "gewone" jas gaat, let er dan wel op dat deze waterDICHT is, en niet waterafstotend ;) Er is een soort "code" van hoeveel water stof kan weerstaan. Dit moet goed hoog zijn. Ook zijn de ritsen geseald bijvoorbeeld.

Ik kan even niet bedenken welke jas ik heb, hij komt in ieder geval van de Intersport vandaan, en ik heb m met 50% toen gekocht (vier jaar geleden). Toen was ie nog relatief te betalen :) (en ik heb 'm dus al vier jaar, en het is m'n enige jas, dus wel echt z'n geld opgebracht).
Ik heb morgen wat te doen. Online op zoek gaan ☺️
Inderdaad een goede regenjas, met een fijne capuchon. Die blijft goed zitten (met elastiek oa) en houdt het water uit je ogen. Ik heb een zomer- en een winterversie. Qua prijs idd even slikken, vooral omdat ik model enzo ook wel belangrijk vind, maar ben er zó blij mee.
Heb inmiddels ook waterdichte handschoenen (maar is nu even niet nodig misschien) en laarzen. Maar fiets dan ook wel zo’n 15 km naar mijn werk.
Sally spectra, welk merk heb jij?
Ik heb een regenjas van Derbe. Heel fijn. Alleen hij is gevoerd dus nu al te warm. Draag hem meestal de hele winter door als winterjas.
Ik heb wel een poncho. Dat vind ik makkelijker omdat ik (normaliter) 's ochtends naar de trein fiets. Ik ga liever niet met mn natte regenbroek in de trein en uittrekken en meenemen is ook weer zoiets... Ik heb een People's Poncho en ben helemaal fan. Je kunt hem op allerlei manieren goed vast zetten zodat hij niet gaat flapperen. Er zitten ook elastieken in zodat je hem vast kan zetten aan je fietsstuur zodat je daaronder je handen vrij hebt. Het is alleen wel een behoorlijke investering.
Ik heb een fiets regenponcho van de decathlon. Deze: https://www.decathlon.nl/p/regenponcho- ... R-p-120362

Vind het fijn dat hij transparante stukken bij je hoofd hebt zodat je nog wel eea kunt zien. Verder doet ie het prima, heb ook niet het idee dat er van alles flappert of dat het zwaarder fietst. Bij een flinke regenbui is het wel handig om er nog een broek bij te hebben.
every journey starts with a single step
bij de ANWB heb ik een handige, ook klein op te vouwen poncho gekocht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven