Huis verkoopklaar

04-05-2020 15:29 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik moet/wil mijn huis verkopen. Hebben jullie tips? Wat is echt belangrijk en wat is overbodig? Alvast bedankt voor de tips!
Wat wil je precies weten?
Doe driekwart van je spullen weg. Scheelt ook weer verhuizen.
Alle rommeltjes inpakken en vast de opslag (of een lege plank in je kast in).

Persoonlijke foto's heb ik destijds weggehaald, ik vond het idee van mijn kinderen op internet of in de etalage niet fijn. Wat andere foto's in de lijsten gedaan, oa van vakanties.

Alle was weg.

Gaatjes dicht, zorgen dat er geen losse plintjes zijn etc.

Sopje door de koelkast, vriezer, oven en vaatwasser (randen waar de rubbers zitten niet vergeten).

Zorgen dat de badkamer goed ontkalkt is.

En wellicht kijken naar de meubels in je zithoek. Wij hebben toen een grote stoel vast opgeslagen zodat de zithoek wat ruimtelijker oogde. Uiteindelijk moeten mensen hun eigen meubels erin kunnen voorstellen.
jillrose schreef:
04-05-2020 15:29
Wat wil je precies weten?
'Wat is echt belangrijk?'
Tiana_76 schreef:
04-05-2020 15:33
Alle rommeltjes inpakken en vast de opslag (of een lege plank in je kast in).

Persoonlijke foto's heb ik destijds weggehaald, ik vond het idee van mijn kinderen op internet of in de etalage niet fijn. Wat andere foto's in de lijsten gedaan, oa van vakanties.

Alle was weg.

Gaatjes dicht, zorgen dat er geen losse plintjes zijn etc.

Sopje door de koelkast, vriezer, oven en vaatwasser (randen waar de rubbers zitten niet vergeten).

Zorgen dat de badkamer goed ontkalkt is.

En wellicht kijken naar de meubels in je zithoek. Wij hebben toen een grote stoel vast opgeslagen zodat de zithoek wat ruimtelijker oogde. Uiteindelijk moeten mensen hun eigen meubels erin kunnen voorstellen.
Bedankt voor de goede tips!
Als je kijkt op Google kom je ook blogs/artikelen tegen die je wellicht kunnen helpen om het allemaal gemakkelijker te maken zoals dit bijvoorbeeld https://www.strang.nl/blog/10-tips-uw-w ... aar-maken/

Maar indd foto's enz zou ik ook allemaal weghalen. Is toch een stukje privé
captain_hindsight schreef:
04-05-2020 15:31
Doe driekwart van je spullen weg. Scheelt ook weer verhuizen.
Ga ik proberen hahaha
jillrose schreef:
04-05-2020 15:35
Als je kijkt op Google kom je ook blogs/artikelen tegen die je wellicht kunnen helpen om het allemaal gemakkelijker te maken zoals dit bijvoorbeeld https://www.strang.nl/blog/10-tips-uw-w ... aar-maken/

Maar indd foto's enz zou ik ook allemaal weghalen. Is toch een stukje privé
Bedankt ga ik naar kijken. Ja, lijkt mij heel ongemakkelijk als dat online staat.
Oh, nog een tip. Ik had speciaal een katoenen sprei gekocht voor over ons bed. Dat vond ik verzorgder staan bij bezichtigingen. En frisser, want ik had open huis middagen waarin er 30-40 man per dag in mijn huis liepen.
Kijk je er erg tegenop?
Zorg dat het schoon, verzorgd en ruim oogt. Spullen in de badkamer minimaliseren. Geen was, rommeltjes, kratten met spullen, afwas, en persoonlijke spullen in zicht. Aanrecht leeg. Toiletbrillen naar beneden, verzorgde tuin, geen klussen die nog niet af zijn in beeld, bv schilderwerk, kale peer van lamp etc. Verse bos bloemen op tafel.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 04-05-2020 15:50
4.33% gewijzigd
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Spullen van onze hond haalden we uit huis tijdens de bezichtiging, mocht je een hond hebben.
Verwijder zoveel mogelijk persoonlijke spullen, dus briefjes van de koelkast etc. Zorg dat je huis fris en ruimtelijk oogt. Was de ramen bijvoorbeeld als daar de zon doorheen schijnt. Zet desnoods de wasmanden in de kast of achterin de auto etc. Ik zou het huis ook even luchten zodat het fris ruikt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Tiana_76 schreef:
04-05-2020 15:37
Oh, nog een tip. Ik had speciaal een katoenen sprei gekocht voor over ons bed. Dat vond ik verzorgder staan bij bezichtigingen. En frisser, want ik had open huis middagen waarin er 30-40 man per dag in mijn huis liepen.
Dat is heel slim! En jeetje, wat ontzettend veel mensen. Is dat normaal?
Deurkrukken en raamuitzetters vastzetten/repareren.

Je "voelt" een gammele deurkruk zelf namelijk niet meer, omdat je weet dat die-en-die deur met een bepaalde slag open moet.

De andere tips die ik heb, zijn al gegeven. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
jillrose schreef:
04-05-2020 15:38
Kijk je er erg tegenop?
Ja, ik vind het maar een raar idee om vreemde in mensen in mijn huis te laten (vooral in deze tijd).
SweetFirefly schreef:
04-05-2020 15:45
Zorg dat het schoon, verzorgd en ruim oogt. Spullen in de badkamer minimaliseren. Geen was, rommeltjes, kratten met spullen, afwas, en persoonlijke spullen in zicht. Aanrecht leeg. Toiletbrillen naar beneden, verzorgde tuin, geen klussen die nog niet af zijn in beeld, bv schilderwerk, kale peer van lamp etc. Verse bos bloemen op tafel.
Bedankt voor de goede tips!
Mrs_williams schreef:
04-05-2020 15:48
Spullen van onze hond haalden we uit huis tijdens de bezichtiging, mocht je een hond hebben.
Geen hond, maar wel een kat. Goede tip!
Belle73 schreef:
04-05-2020 15:49
Verwijder zoveel mogelijk persoonlijke spullen, dus briefjes van de koelkast etc. Zorg dat je huis fris en ruimtelijk oogt. Was de ramen bijvoorbeeld als daar de zon doorheen schijnt. Zet desnoods de wasmanden in de kast of achterin de auto etc. Ik zou het huis ook even luchten zodat het fris ruikt.
O, ja! De koelkast! Hahahaha dat zou ik zo vergeten. Bedankt!
Snoesje666 schreef:
04-05-2020 15:55
Deurkrukken en raamuitzetters vastzetten/repareren.

Je "voelt" een gammele deurkruk zelf namelijk niet meer, omdat je weet dat die-en-die deur met een bepaalde slag open moet.

De andere tips die ik heb, zijn al gegeven. :)
Dat is een hele goede!
Jaimm schreef:
04-05-2020 15:54
Dat is heel slim! En jeetje, wat ontzettend veel mensen. Is dat normaal?
Nu niet denk ik, vanwege corona.

Maar toen wel, we hielden 3 middagen en daarna een inschrijving vanwege de belangstelling. Zo hoefde ik maar 3x te poetsen ipv 80x.
Laat een ander door je huis lopen als je klaar bent. Die persoon bekijkt je huis als een koper en let op heel andere dingen dan jij en ziet zaken die jij misschien over het hoofd ziet.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Mensen willen licht en ruimte, zorg dus dat het ruimtelijk en licht oogt. Donker muurtje kun je beter even witten. En veel mensen kunnen niet door een inrichting heen kijken. Bij gedateerde meubels denken ze al snel dat het huis ook gedateerd is / achterstallig onderhoud heeft.
Wij wisten niet precies wanneer we het huis te koop gingen zetten (we wilden eerst een ander huis kopen) en hebben toch nog even een fris, wit behangetje aangebracht.

Daar hebben we zelf nog een jaar plezier van gehad.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven