Huis verkoopklaar
maandag 4 mei 2020 om 16:05
Vooral veeeeeeeel opruimen. Eigenlijk moet je een beetje het idee krijgen dat het niet jouw huis is, want geen/zo min mogelijk persoonlijke dingen. De meeste mensen kunnen daar niet doorheen kijken en/of het leidt af.
Bijvoorbeeld in de badkamer, geen rekje vol met shampoo's, bodyscrubs enz. Speelgoed uit het zicht, make-uptafel zo leeg mogelijk (hoogstens iets van paar mooie flessen parfum voor decoratie), niet teveel jassen aan de kapstok...
Check je huis op kleine schades die makkelijk te verhelpen zijn. Ik ben eens bij een woning geweest waar de deuren gewoon tegen de muur aankwamen als ze open werden gedaan ipv tegen zo'n dopje. Dus schade aan het pleisterwerk. Dan ga je wel kijken of je meer van tot soort dingen ziet.
Vriend had voor de verkoop van zijn huis nog even overal de plinten netjes gemaakt. Kreeg hij achteraf ook complimenten over.
Veel mensen laten klein onderhoud vaak lang liggen, want dat is zelden urgent. Maar juist door het wel te doen, laat je mensen zien dat je het huis goed onderhoud en/of dat je een hoge afwerking van je huis/oog voor detail hebt.
En gewoon schoonmaken natuurlijk, ramen zemen, goed stoffen (denk hierbij ook aan eventuele horizontale lamellen), in de keuken bij de keukplaat de achterwand even checken of spetters. Zorg dat de tuin netjes is, als je bijvoorbeeld veel grind/split hebt (saai), zou ik een paar potten neerzetten bij bijvoorbeeld bolchrysanten (of is het daar het seizoen niet voor?). Een tuinsetje als je deze niet hebt met iets op tafel...
Bijvoorbeeld in de badkamer, geen rekje vol met shampoo's, bodyscrubs enz. Speelgoed uit het zicht, make-uptafel zo leeg mogelijk (hoogstens iets van paar mooie flessen parfum voor decoratie), niet teveel jassen aan de kapstok...
Check je huis op kleine schades die makkelijk te verhelpen zijn. Ik ben eens bij een woning geweest waar de deuren gewoon tegen de muur aankwamen als ze open werden gedaan ipv tegen zo'n dopje. Dus schade aan het pleisterwerk. Dan ga je wel kijken of je meer van tot soort dingen ziet.
Vriend had voor de verkoop van zijn huis nog even overal de plinten netjes gemaakt. Kreeg hij achteraf ook complimenten over.
Veel mensen laten klein onderhoud vaak lang liggen, want dat is zelden urgent. Maar juist door het wel te doen, laat je mensen zien dat je het huis goed onderhoud en/of dat je een hoge afwerking van je huis/oog voor detail hebt.
En gewoon schoonmaken natuurlijk, ramen zemen, goed stoffen (denk hierbij ook aan eventuele horizontale lamellen), in de keuken bij de keukplaat de achterwand even checken of spetters. Zorg dat de tuin netjes is, als je bijvoorbeeld veel grind/split hebt (saai), zou ik een paar potten neerzetten bij bijvoorbeeld bolchrysanten (of is het daar het seizoen niet voor?). Een tuinsetje als je deze niet hebt met iets op tafel...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 4 mei 2020 om 16:09
Wij hebben vorige week net een paar makelaars over de vloer gehad.
Zij zeiden dat ons huis zo goed als verkoop klaar is....alleen nog wat assecoires weghalen voor de foto's.
Wij hebben de afgelopen tijd alle achterstallige klusjes gedaan en hebben flink opgeruimd.
Keuken en badkamer zijn hier eigenlijk altijd al heel schoon.
Zij zeiden dat ons huis zo goed als verkoop klaar is....alleen nog wat assecoires weghalen voor de foto's.
Wij hebben de afgelopen tijd alle achterstallige klusjes gedaan en hebben flink opgeruimd.
Keuken en badkamer zijn hier eigenlijk altijd al heel schoon.
maandag 4 mei 2020 om 16:24
Bij ons ook, maar toch die muren gewit. En uiteindelijk een hele goede prijs gekregen van iemand die ruim boven de anderen bood juist omdat hij alleen nog hoefde te verhuizen en niets meer ging schilderen.
maandag 4 mei 2020 om 20:48
Ik heb een tijdje huizen verkoopklaar gemaakt. Er zijn al een heleboel dingen gezegd maar het is vooral belangrijk dat je je huis zo 'neutraal' mogelijk maakt. Een potentiële koper zit niet te wachten op jouw 'thuis' maar is op zoek naar een huis.
*Haal zoveel mogelijk onnodige spullen weg (dus ook al die frutsels op het aanrecht zoals de afwasborstel, schoonmaakmiddel, de shampooflessen in de badkamer of de spullen op/onder de salontafel). Probeer alles weg te halen op 1 of 2 dingen na (bijvoorbeeld een mooie fruitschaal, bos bloemen of een paar goede handdoeken in de badkamer)
*Kijk eens kritisch door de ruimtes. Zie je snoeren, zie je veel speelgoed, spullen van huisdieren, etc? Zorg dat ze uit het zicht zijn. Bij klanten werd dat eigenlijk altijd in de schuur of garage gezet. Deze wordt nl nagenoeg nooit gefotografeerd)
*Is er een goed uitzicht naar buiten? Dus geen enorme stoelen voor de openslaande deuren, banken midden in de woonkamer, etc.
*De meeste mensen vinden minimaal 3 slaapkamers fijn. Heb je maar 2 ruimtes ingericht als slaapkamer maar is er nog wel een 3e kamer? Dan kan je daar een 'nep-bed' maken met 4 kartonnen dozen (deze kan je weer vullen met spullen die uit het zicht moeten zijn), een luchtbed en daar overheen een wit sprei tot op de grond. Zo lijkt het een bed en kunnen potentiële kopers zien dat er een bed past. Op foto's is het anders vaak slecht in te schatten
*Probeer zoveel mogelijk de ruimtes rustig te houden. Dus geen groene muur en rode keuken. Aan die rode keuken kan je weinig doen maar een muurtje witten is vaak wel verstandig.
*Een vloerkleed geeft vaak een gezellig en huiselijk gevoel. Als je die niet hebt kan je die eventueel aanschaffen voor een paar euro bij de Action.
Er zijn nog veel meer dingen dus roep maar als je nog meer wilt weten. Je mag me ook wel via een persoonlijk bericht foto's sturen zodat ik je aanwijzingen kan geven.
*Haal zoveel mogelijk onnodige spullen weg (dus ook al die frutsels op het aanrecht zoals de afwasborstel, schoonmaakmiddel, de shampooflessen in de badkamer of de spullen op/onder de salontafel). Probeer alles weg te halen op 1 of 2 dingen na (bijvoorbeeld een mooie fruitschaal, bos bloemen of een paar goede handdoeken in de badkamer)
*Kijk eens kritisch door de ruimtes. Zie je snoeren, zie je veel speelgoed, spullen van huisdieren, etc? Zorg dat ze uit het zicht zijn. Bij klanten werd dat eigenlijk altijd in de schuur of garage gezet. Deze wordt nl nagenoeg nooit gefotografeerd)
*Is er een goed uitzicht naar buiten? Dus geen enorme stoelen voor de openslaande deuren, banken midden in de woonkamer, etc.
*De meeste mensen vinden minimaal 3 slaapkamers fijn. Heb je maar 2 ruimtes ingericht als slaapkamer maar is er nog wel een 3e kamer? Dan kan je daar een 'nep-bed' maken met 4 kartonnen dozen (deze kan je weer vullen met spullen die uit het zicht moeten zijn), een luchtbed en daar overheen een wit sprei tot op de grond. Zo lijkt het een bed en kunnen potentiële kopers zien dat er een bed past. Op foto's is het anders vaak slecht in te schatten
*Probeer zoveel mogelijk de ruimtes rustig te houden. Dus geen groene muur en rode keuken. Aan die rode keuken kan je weinig doen maar een muurtje witten is vaak wel verstandig.
*Een vloerkleed geeft vaak een gezellig en huiselijk gevoel. Als je die niet hebt kan je die eventueel aanschaffen voor een paar euro bij de Action.
Er zijn nog veel meer dingen dus roep maar als je nog meer wilt weten. Je mag me ook wel via een persoonlijk bericht foto's sturen zodat ik je aanwijzingen kan geven.
maandag 4 mei 2020 om 21:24
Toen wij 19 jaar geleden ons huis gingen verkopen wisten we al deze tips niet.
Katten etensbak stondt er nog,in de douche niet veel ik had daar lades voor.
Gelukkig ben ik van de opruim en hou niet van een volgepropt huis.
Het huis was met 3 weken verkocht.
Op Funda zag ik bij het binnenkijken het huis van iemand hier uit de buurt.
Zij is van het verzamelen en een kringloop junk en dat was te zien,elke kamer propvol met zooi,de aanrecht vol met troep enz.
Dat zag er niet uitnodigend uit...
Katten etensbak stondt er nog,in de douche niet veel ik had daar lades voor.
Gelukkig ben ik van de opruim en hou niet van een volgepropt huis.
Het huis was met 3 weken verkocht.
Op Funda zag ik bij het binnenkijken het huis van iemand hier uit de buurt.
Zij is van het verzamelen en een kringloop junk en dat was te zien,elke kamer propvol met zooi,de aanrecht vol met troep enz.
Dat zag er niet uitnodigend uit...
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
maandag 4 mei 2020 om 23:04
Wij gingen ooit bij een huis kijken waarvan de eigenaresse een papgaai had. Zaten er rond die kooi allemaal onbestemde vlekken en je rook het beest al, als je binnenkwam. Het meest vreemde was dat de eigenaresse tijdens de rondleiding in hte huis bleef, dat voelde niet prettig.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
dinsdag 5 mei 2020 om 09:20
Ik zou aan de tuin niet al teveel geld besteden, hij moet netjes onderhouden zijn, maar verder is het zo persoonlijk. Een tuinset geeft wel een goede indruk van de grootte. Als je grote potten nog moet kopen en je vindt ze niet gebruikt, dan loopt dat aardig in de papieren.
Bij ons vorige huis hadden wij een hele groene tuin. Het eerste wat de nieuwe eigenaar deed was al het groen eruit trekken en bestraten.
Bij ons huidige huis was de hele tuin bestraat. De eerste grote klus na de verhuizing en het klussen in huis was de bestrating er uit en de tuin groen maken.
Grind/split wordt vaak gedaan voor een goede afwatering. Het water loopt dan makkelijker weg dan op normale bestrating. In split/grind kun je prima wat grassoorten zetten.
dinsdag 5 mei 2020 om 11:18
Ik ben hier ook mee bezig.
Onlangs de voortuin schoon gespoten (dus ook onkruidvrij)
Op dit moment het buitenwerk aan het schilderen
Veel op marktplaats zetten
En dan in huis opruimen en schoonmaken.
Maar het is wel een huis en er wordt ook in geleefd dus wat mij betreft hoeft het geen showroom te worden.
Onlangs de voortuin schoon gespoten (dus ook onkruidvrij)
Op dit moment het buitenwerk aan het schilderen
Veel op marktplaats zetten
En dan in huis opruimen en schoonmaken.
Maar het is wel een huis en er wordt ook in geleefd dus wat mij betreft hoeft het geen showroom te worden.
Niet geschoten is altijd mis
dinsdag 5 mei 2020 om 22:56
Bij ons vorige huis was een hele grote prachtige tuin,we hadden beschreven dat sommige planten en struiken mee moesten naar t nieuwe huis waar alles nog zand was het was nieuwbouw.Dus pas uitspitten na de bloei.
Krijg ik 4 weken na de verhuizing telefoon van de nieuwe eigenaar dat hij ze eruit had gespit we moesten ze halen.
Ik razend we hadden een latere maand afgesproken!
Wij heen en de planten en struiken waren bijna dood ze waren volgens ons al n paar weken eerder gerooid.
Dag mooie grote buxus dag grote roos op stam enz.
Koop dan geen huis met een tuin van 1000 m2.
Krijg ik 4 weken na de verhuizing telefoon van de nieuwe eigenaar dat hij ze eruit had gespit we moesten ze halen.
Ik razend we hadden een latere maand afgesproken!
Wij heen en de planten en struiken waren bijna dood ze waren volgens ons al n paar weken eerder gerooid.
Dag mooie grote buxus dag grote roos op stam enz.
Koop dan geen huis met een tuin van 1000 m2.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
woensdag 6 mei 2020 om 08:35
Ik heb van het weekend een paar grotere kunststof potten gehaald, met schoteltje was ik 12 euro kwijt voor 2. Daar staat nu hortensia's in. Voor 25 euro was ik dus wel klaar. Dus het is niet super duur om het even wat kleuriger te maken.Dolfine schreef: ↑05-05-2020 09:20Ik zou aan de tuin niet al teveel geld besteden, hij moet netjes onderhouden zijn, maar verder is het zo persoonlijk. Een tuinset geeft wel een goede indruk van de grootte. Als je grote potten nog moet kopen en je vindt ze niet gebruikt, dan loopt dat aardig in de papieren.
Bij ons vorige huis hadden wij een hele groene tuin. Het eerste wat de nieuwe eigenaar deed was al het groen eruit trekken en bestraten.
Bij ons huidige huis was de hele tuin bestraat. De eerste grote klus na de verhuizing en het klussen in huis was de bestrating er uit en de tuin groen maken.
Grind/split wordt vaak gedaan voor een goede afwatering. Het water loopt dan makkelijker weg dan op normale bestrating. In split/grind kun je prima wat grassoorten zetten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 6 mei 2020 om 09:16
Dat valt inderdaad mee, alleen is de prijs erg afhankelijk van de maat.
Ik had zelf 3 plastic potten gekocht ( 60 cm hoog) en was inclusief planten een dikke 100 euro kwijt (en dan heb ik nog gekozen voor redelijk goedkope potten).
woensdag 6 mei 2020 om 09:26
Ja, soms zit er best veel verschil in. Volgens mij heb ik zoiets gehaald: https://www.intratuin.nl/bloempot-rond- ... grijs.html