Moeite met vriendschapsbreuk
zaterdag 9 mei 2020 om 22:11
Wat ik met deze topic wil, geen idee. Even van me af schrijven en jullie meningen horen of zo.
Ik had 2 hele goede vriendinnen. Vriendin A heb ik sinds bijna een jaar geen contact meer mee. Vriendin B wel nog altijd gehad. Vriendin A en B kennen elkaar vanuit het verleden en hebben behoorlijk haat naar elkaar toe. Ik heb 2 jaar lang van vriendin A gehoord hoe dom het is dat ik met vriendin B nog omga, en anders om ook.
Nu heb ik me naar vriendin B me niet altijd netjes gedragen, anders om net zo. Heb meerdere fouten gemaakt waardoor het vertrouwen geschaad is. Echter hadden we wel nog contact maar niet meer zoals het ooit was geweest. Nu heeft vriendin A via instagram contact met B opgenomen om mij vervolgens zwart te maken. Hierdoor is nu het contact met vriendin B ook beëindigd. Ik zit momenteel niet goed in mijn vel en vriendin B had me bericht dat ze genoeg aan haar eigen problemen heeft en ze mijn problemen (depressie, suïcidale gedachten) er momenteel niet bij kan hebben. Ze gaf aan aan zichzelf te gaan denken en hoopt dat ik dit ook ga doen. Ze wenste me alle goeds. Het contact is op alle fronten gestopt, dwz blokkade op whatsapp enz.
Dit was vorige week en heb het hier echt ontzettend moeilijk mee. Ik was al depressief en dit heeft me nog verder het dal ingeduwt.
Enerzijds omdat ik haar ontzettend ga missen en het jammer vind, anderzijds omdat ik het echt hypocriet vind dat vriendin A, vriendin B gaat contacten over mij terwijl ik 2 jaar lang hun haat over en weer heb aangehoord.
Ik ben als de dood dat zij samen nu contact hebben en vanuit daar een nieuwe vriendschap ontstaat... Waardoor het met vriendin B en ik misschien wel nooit meer goed komt, gezien het zwart maken... Ook heb ik het, zoals ik hierboven schreef wel een beetje verpest bij vriendin B. Het vertrouwen is geschaad door eerdere dingetjes in het verleden.
Ik ben er zo kapot van dat ik er nog suïcidaler van geworden ben, ik kan het echt niet los laten, ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Zou zo graag met vriendin B willen praten, maar zij blijkbaar niet met mij. Ik ben zo bang dat dat nooit meer goed gaat komen
.. Juist de onzekerheid dat ik niet weet wat de tijd brengt (komt er nog contact of niet) en het feit dat er niet over gepraat is, doet me zeer
Ik had 2 hele goede vriendinnen. Vriendin A heb ik sinds bijna een jaar geen contact meer mee. Vriendin B wel nog altijd gehad. Vriendin A en B kennen elkaar vanuit het verleden en hebben behoorlijk haat naar elkaar toe. Ik heb 2 jaar lang van vriendin A gehoord hoe dom het is dat ik met vriendin B nog omga, en anders om ook.
Nu heb ik me naar vriendin B me niet altijd netjes gedragen, anders om net zo. Heb meerdere fouten gemaakt waardoor het vertrouwen geschaad is. Echter hadden we wel nog contact maar niet meer zoals het ooit was geweest. Nu heeft vriendin A via instagram contact met B opgenomen om mij vervolgens zwart te maken. Hierdoor is nu het contact met vriendin B ook beëindigd. Ik zit momenteel niet goed in mijn vel en vriendin B had me bericht dat ze genoeg aan haar eigen problemen heeft en ze mijn problemen (depressie, suïcidale gedachten) er momenteel niet bij kan hebben. Ze gaf aan aan zichzelf te gaan denken en hoopt dat ik dit ook ga doen. Ze wenste me alle goeds. Het contact is op alle fronten gestopt, dwz blokkade op whatsapp enz.
Dit was vorige week en heb het hier echt ontzettend moeilijk mee. Ik was al depressief en dit heeft me nog verder het dal ingeduwt.
Enerzijds omdat ik haar ontzettend ga missen en het jammer vind, anderzijds omdat ik het echt hypocriet vind dat vriendin A, vriendin B gaat contacten over mij terwijl ik 2 jaar lang hun haat over en weer heb aangehoord.
Ik ben als de dood dat zij samen nu contact hebben en vanuit daar een nieuwe vriendschap ontstaat... Waardoor het met vriendin B en ik misschien wel nooit meer goed komt, gezien het zwart maken... Ook heb ik het, zoals ik hierboven schreef wel een beetje verpest bij vriendin B. Het vertrouwen is geschaad door eerdere dingetjes in het verleden.
Ik ben er zo kapot van dat ik er nog suïcidaler van geworden ben, ik kan het echt niet los laten, ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Zou zo graag met vriendin B willen praten, maar zij blijkbaar niet met mij. Ik ben zo bang dat dat nooit meer goed gaat komen
zaterdag 9 mei 2020 om 22:17
Voor B niet. Vriendin A was achteraf geen vriendin voor mij, bleek zo.. Veel leugens enzhuurvrouwtje schreef: ↑09-05-2020 22:15ppff... zal wel aan mij liggen maar snap er weinig van. Jij bent geen goede vriendin geweest voor zowel A als voor B en zij beiden hadden ruzie met elkaar? Ik zou je focussen op jezelf en deze vriendschap verwerken
zaterdag 9 mei 2020 om 22:20
Hoe lastig ook, ik zou t proberen los te laten. Focuss op jezelf en zoek dan nieuwe leuke vrienden en leer van je foutenHakunaxmatataa schreef: ↑09-05-2020 22:17Voor B niet. Vriendin A was achteraf geen vriendin voor mij, bleek zo.. Veel leugens enz
zaterdag 9 mei 2020 om 22:28
Ze hebben je hiermee beiden een groot plezier gedaan.
Het gedrag komt een beetje over als zesjarige meisjes, dus logisch dat ze jouw grote Mensen problemen niet aankunnen.
Nu ze niet meer over elkaar kunnen roddelen moeten ze toch wat dus nu ben jij het 'slachtoffer'.
Over een tijdje komt de een of de ander wel weer terug want dan is er wel weer een ander 'drama'.
Leen je hier niet meer voor to.
Je hebt wel wat anders aan je hoofd en kunt deze mensen het best achter je laten.
Het gedrag komt een beetje over als zesjarige meisjes, dus logisch dat ze jouw grote Mensen problemen niet aankunnen.
Nu ze niet meer over elkaar kunnen roddelen moeten ze toch wat dus nu ben jij het 'slachtoffer'.
Over een tijdje komt de een of de ander wel weer terug want dan is er wel weer een ander 'drama'.
Leen je hier niet meer voor to.
Je hebt wel wat anders aan je hoofd en kunt deze mensen het best achter je laten.
zaterdag 9 mei 2020 om 22:33
Jullie klinken alledrie als geen fijne vriendinnen van en voor elkaar.
Je kunt niet bepalen welke keuzes B maakt. Ze wil je niet meer zien, dat is haar goed recht, ookal is het rot voor jou. Zelfs al zouden zij en A vrienden worden, kun je daar niets aan doen.
Richt je op jezelf en je eigen problemen.
Als je die hebt opgelost en beter in je vel zit krijg je weer nieuwe vriendinnen, en waarschijnlijk ook vriendinnen die beter bij jou passen en, niet onbelangrijk, die jij beter behandelt.
Je kunt niet bepalen welke keuzes B maakt. Ze wil je niet meer zien, dat is haar goed recht, ookal is het rot voor jou. Zelfs al zouden zij en A vrienden worden, kun je daar niets aan doen.
Als je die hebt opgelost en beter in je vel zit krijg je weer nieuwe vriendinnen, en waarschijnlijk ook vriendinnen die beter bij jou passen en, niet onbelangrijk, die jij beter behandelt.
zaterdag 9 mei 2020 om 23:01
Ik heb gelukkig al hulp.Sterrenwacht007 schreef: ↑09-05-2020 22:45Zoek professionele hulp voor jezelf en laat die twee vriendinnen vallen .
Je had een toxische relatie met hen . Geen van jullie drieën passen bij elkaar .
Ben ik met je eens.. Vriendin A maakt me niet uit dat dat stuk is.. Ze heeft te veel kapot gemaakt.
Vriendin B vind ik wel heel erg, geef wel om haar en zij ook om mij (waren haar woorden voordat ze het contact verbrak). Ik hoop op dat het ooit goed komt, maar ik weet niet
zaterdag 9 mei 2020 om 23:01
Ik zou graag nieuwe mensen leren kennen idd, voel me soms wel eenzaam. Maarja, waar?huurvrouwtje schreef: ↑09-05-2020 22:20Hoe lastig ook, ik zou t proberen los te laten. Focuss op jezelf en zoek dan nieuwe leuke vrienden en leer van je fouten
zaterdag 9 mei 2020 om 23:02
Ik hoop het! Zou graag nieuwe mensen leren kennen, heb niet super veel vriendinnen. Maar tja, hoe kom je er aan he.Maud*de*Braose schreef: ↑09-05-2020 22:33Jullie klinken alledrie als geen fijne vriendinnen van en voor elkaar.
zaterdag 9 mei 2020 om 23:42
Om eerlijk te zijn zou ik je nu niet aanraden om nieuwe vriendinnen te zoeken. Je kan beter even op jezelf focussen zodat je beter in je vel zit.
Ik had laatst dat een oude vriendin van de basisschool weer contact met me zocht. Ik dacht super leuk. Maar ze had heel erg veel problemen. Elk gesprek dat ik met haar had, ging volledig daarover. Bij een nieuwe of hernieuwde vriendschap is het beter dat je wat lekkerder in je vel zit. Dan kan je wat meer open staan voor de andere persoon en zijn de gesprekken ook positiever van aard.
Ik had laatst dat een oude vriendin van de basisschool weer contact met me zocht. Ik dacht super leuk. Maar ze had heel erg veel problemen. Elk gesprek dat ik met haar had, ging volledig daarover. Bij een nieuwe of hernieuwde vriendschap is het beter dat je wat lekkerder in je vel zit. Dan kan je wat meer open staan voor de andere persoon en zijn de gesprekken ook positiever van aard.
zondag 10 mei 2020 om 03:26
zondag 10 mei 2020 om 08:16
Zou alles stap voor stap doen, nieuwe mensen leren kennen als je zelf nog in puin ligt lijkt mij niet zn goed idee. Zorg eerd dat je weer goed in je vel zit, dat je dingen verwerkt etc dan komt er ruimte om nieuwe mensen te ontmoeten en ben je de leukste versie van jezelf.Hakunaxmatataa schreef: ↑09-05-2020 23:01Ik zou graag nieuwe mensen leren kennen idd, voel me soms wel eenzaam. Maarja, waar?![]()
zondag 10 mei 2020 om 08:17
Eens! Goed gezegd! Die nieuwe vrienden komen er wel TO! alles op zijn tijd. sterkte voor nuDutchgirly schreef: ↑09-05-2020 23:42Om eerlijk te zijn zou ik je nu niet aanraden om nieuwe vriendinnen te zoeken. Je kan beter even op jezelf focussen zodat je beter in je vel zit.
zondag 10 mei 2020 om 08:21
Misschien kun je eens kijken op Vina, een soort tinder maar dan voor vriendschappen. Wellicht kun je daar nu online iets mee.
Verder na corona tijdperk misschien een nieuwe hobby zoeken waar je nieuwe mensen kan ontmoeten?
Zou het contact met B nu even laten, misschien na een aantal weken rust dat je er rustig over kan praten.
Verder na corona tijdperk misschien een nieuwe hobby zoeken waar je nieuwe mensen kan ontmoeten?
Zou het contact met B nu even laten, misschien na een aantal weken rust dat je er rustig over kan praten.
zondag 10 mei 2020 om 08:23
zondag 10 mei 2020 om 08:29
Zoek hulp voor je suicidale gedachten en neem maandag contact op met je huisarts of behandelaar. Dit soort verantwoordelijkheden kun je niet bij vrienden leggen. Wanneer jij in de toekomst beter in je vel zit dan trek je vanzelf weer de juiste mensen aan of er komt weer ruimte voor oude vriendschappen. Gebruik dit signaal en de extra tijd die je hebt om aan jezelf te werken.
Mocht je het vandaag moeilijk hebben. Je kan altijd contact opnemen met 113 voor een gesprek.
Mocht je het vandaag moeilijk hebben. Je kan altijd contact opnemen met 113 voor een gesprek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 10 mei 2020 om 08:36
Er is niets wat zo veel energie zuigt als mensen die hun depressie/suïcidale gevoelens willen bespreken. Natuurlijk mag je van vriendschap veel verwachten maar als je mensen meesleurt in je stemmingen dan eist dat zijn tol uiteindelijk. Ik had vroeger een vriendin die eeuwig depressief was en alleen praatte over haar gevoelens, als ik met haar afsprak had ik al geen zin meer om te gaan. Klinkt hard en bot maar je kunt je aandacht maar verdelen over een bepaald aantal mensen en je wil ook dat vrienden energie geven anders is het gewoon niet vol te houden. Dus eerst aan jezelf denken TO want anders blijf je je neus stoten.
zondag 10 mei 2020 om 08:47
zondag 10 mei 2020 om 10:07
Ik zou B ook los laten, lijkt er niet op dat het op korte termijn goed komt. Tenminste als ik zon bericht zou sturen dan is het voor mij wel helemaal klaar.
A. was geen vriendin en B. daar zijn dingen waar je haar vertrouwen heb beschaad. Laat ze allebei los, ze zijn niet goed voor je en als zij samen weer een vriendschap opbouwen, dan is dat buiten jou om.
A. was geen vriendin en B. daar zijn dingen waar je haar vertrouwen heb beschaad. Laat ze allebei los, ze zijn niet goed voor je en als zij samen weer een vriendschap opbouwen, dan is dat buiten jou om.
zondag 10 mei 2020 om 11:09
Na het lezen van jou topic ben ik geschrokken. Aan de ene kant begrijp ik niet zo veel van je verhaal, dus kan ik daar inhoudelijk niet heel veel op reageren. Aan de andere kant doe je uitspraken over suïcide gedachten. Dat maakt dat ik wel wil reageren, maar bang ben niet het juiste te zeggen. Ik voel een bepaalde druk jou te helpen geen suïcide te plegen (het raakt mij). Het is alleen heel lastig om goed advies te geven hierover omdat ik (en andere Viva forummers) je niet voldoende ken(nen).
Je hebt van die telefoonnummers die je altijd kunt bellen als je suïcidale gedachten hebt. Misschien kun je daar contact mee leggen als je dit soort gedachten hebt en hulp (therapie) lijkt ook niet verkeerd. Mijn advies aan jou is om eerst hulp voor jezelf te vinden, weer van jezelf te gaan houden, zodat je andere ook liefde/vriendschap kunt bieden.
Je hebt van die telefoonnummers die je altijd kunt bellen als je suïcidale gedachten hebt. Misschien kun je daar contact mee leggen als je dit soort gedachten hebt en hulp (therapie) lijkt ook niet verkeerd. Mijn advies aan jou is om eerst hulp voor jezelf te vinden, weer van jezelf te gaan houden, zodat je andere ook liefde/vriendschap kunt bieden.