Irritant app gedrag vriend

11-05-2020 22:33 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben een fijne relatie. Maar soms stoor ik me aan zijn app gedrag. Hij reageert meestal vrij snel, stuurt ook dingen vanuit zichzelf. Maar soms zitten we midden in een gesprekje waarin we paar minuten dingen uitwisselen en dan verdwijnt hij ineens zonder te antwoorden. Om dan een uur of 2 uur later weer antwoord te geven. Nu ook, hebben we een paar minuutjes wat grapjes gemaakt, vraag ik hem iets en dan - foetsie- anderhalf uur geen reactie.en het is nou ook niet dattie superdruk is want hij is gewoon vrij en werkt amper vanwege corona. Hij ziet verder ook niemand behalve mij ivm kans op besmetting. Het is ook 2 keer voorgekomen dat mijn berichten bv een half uur/uur niet aankomen. Volgens hem komt dat dat omdat hij in de schuur aan het klussen is en daar slecht bereik heeft of zijn telefoon niet goed om schakelt van WiFi naar bundel. Is het raar dat ik hier wat onzeker van wordt? Buiten dit alles om gaat het goed, hij heeft het zelfs over samenwonen en hoe gek hij op me is. Dat voel ik meestal ook wel.
Hoe verleidelijk het ook is, via app kan je geen echte gesprekken voeren. Wil je echt een waardevol gesprek met iemand, bel of zoek ze op.

En ja, je kan niet verwachten dat je vriend een hele dag lang appt. Heb jij niets anders te doen dan dat je elk uur antwoordt?
leeg
Dat was in november toch ook al, toch jullie nog geen vaste verkering hadden....
Helena_z schreef:
11-05-2020 22:37
Hoe verleidelijk het ook is, via app kan je geen echte gesprekken voeren. Wil je echt een waardevol gesprek met iemand, bel of zoek ze op.

En ja, je kan niet verwachten dat je vriend een hele dag lang appt. Heb jij niets anders te doen dan dat je elk uur antwoordt?
Jawel hoor, ik werk ook nog en heb het best druk. We appen maar iets van 2/3 keer per dag en dan meestal een paar minuutjes. Tijdens die paar minuutjes peert hij hem dan soms gewoon ineens
Misschien moet ie kakken.

Verder stel je je aan.
Ab_Normaal schreef:
11-05-2020 22:37
Dat was in november toch ook al, toch jullie nog geen vaste verkering hadden....
Nee haha dat was een andere jongen
T is maar Whatsapp.
Dilanaaf schreef:
11-05-2020 22:38
Jawel hoor, ik werk ook nog en heb het best druk. We appen maar iets van 2/3 keer per dag en dan meestal een paar minuutjes. Tijdens die paar minuutjes peert hij hem dan soms gewoon ineens
Again: appen is geen gesprek. En al zeker niet als het gaat over wat grapjes heen en weer. Mijn vrienden en ik doen dit continue bij mekaar: we praten even, dan komt er iets tussen, het gesprek ligt een paar uur stil en dan praat je weer verder wanneer het je uit komt. Hier nog nooit iemand boos over geworden. Als je werkelijk op een waardevolle manier met hem wil praten en zijn aandacht wil, spreek dan af dat jullie bellen.
leeg
Ik ben ook zo. Ik kan midden in een appgesprek denken 'even douchen', of koken, of boodschappen doen, of me verliezen in een serie... Dan kom ik een kwartier/half uur/4 uur later weer terug op het laatst gestuurde appje. Het is WhatsApp, geen telefoongesprek. Voor mij is dat gewoon hoe dat medium werkt, en mijn omgeving klaagt er niet over. Ben je vaker zo onzeker over toch echt wel heel kleine dingen?
Ik meld altijd dat ik ga stoppen, heel irritant als mensen dat niet doen, maar het lijkt geen algemeen gebruik te zijn.
MinkeDeWit schreef:
11-05-2020 22:45
Ik meld altijd dat ik ga stoppen, heel irritant als mensen dat niet doen, maar het lijkt geen algemeen gebruik te zijn.
Als je midden in een gesprek zit is dat inderdaad wel zo netjes en handig.
Hij heeft geen irritant appgedrag. Maar jij hebt irritant dramagedrag mbt appen.
Niet teveel over nadenken. Ik ga vaak ook opeens wat anders doen omdat het moet of omdat ik wil, paar uur later reageer ik wel weer. Zoals je zelf al zei: klussen in de tuin, douchen, familie helpen, in slapa gevallen. Kan allemaal.
MinkeDeWit schreef:
Oh echt? Dat zou serieus niet in me opkomen. Ik beschouw WhatsApp niet als vloeiend gesprek. Ga toch eens in mijn omgeving vragen hoe mijn appgedrag beleefd wordt.
Koffiehagedis schreef:
11-05-2020 22:52
Oh echt? Dat zou serieus niet in me opkomen. Ik beschouw WhatsApp niet als vloeiend gesprek. Ga toch eens in mijn omgeving vragen hoe mijn appgedrag beleefd wordt.
Misschien heb je zelden of nooit vloeiende gesprekken.
Hij is misschien gewoon geen Whapper. Moet zeggen dat ik ook wel zo ben. Ik ga toch niet steeds wachten op reactie om dan z.s.m. zelf weer wat te zeggen? Ik ga tijdens whapp gesprekken bijv koken, opruimen, boodschappen o.i.d. doen en niet met de telefoon op schoot kijkend naar 'huppeldepup is aan het typen..'
Zou er dus niet onzeker van worden als ik jou was. En wil je een gesprek met hem, kan je ook bellen.
Als je zo graag een echt gesprek wil ga je maar bellen, facetimen of Skypen met hem.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Misschien heeft hij een andere style van whatsappen. Ik heb ook wel vrienden die veel losse flodders sturen waar je dan pas uren later op reageert en dat is oké. Mijn vader appt juist weer alsof het een mail is met heel duidelijke aanhef en afsluiting :rofl: " Dag lieve dochter" "Dikke zoen, H."

Je kunt het hem gewoon eens vragen.
Ik ga op whatsapp wanneer ik zin heb. Meldingen heb ik ook uit staan. Reageren doe ik wanneer ik tijd heb. Soms heb ik niet veel tijd of druk en dan schiet een (uitgebreide) reactie erbij in.
Ik ben ook meer van real life.

Ik verwacht van niemand dat ze meteen reageren of dezelfde dag.

Ik heb 2 keer andersom gehad wat jij hebt. Een vriend die vond dar ik niet genoeg en lang genoeg reageerde en niet elke dag goedemorgen en welterusten wenste. Bij een ander moest ik exclusief appen met hem als ik met hem in een gesprek zat. Voelde zich anders gepasseerd. Ik laat me niks opleggen op dat gebied. Beide relaties je raad het al zijn uitgegaan.
Als t met whatsapp al moeizaam gaat en de ander niet begrijpt dat bellen en afspreken duidelijker is en veel gezelliger dan ben ik er snel klaar mee.

Succes met je vriend.
Ben wel benieuwd naar zijn mooi opgeruimde schuur dan!
Ik las de titel en dacht dat het probleem was dat ie tijdens de seks van je afrolt om te gaan appen.
Dat is het fijne van appen tov bellen, je kunt het even staken om iets anders te doen.
MinkeDeWit schreef:
Maar zit je anders dan echt te appen met de verwachting dat iemand meteen reageert? Ik app ook weleens heen en weer, maar het is meestal juist dat er iets tussendoor gebeurt waardoor ik niet verder kan appen. Je wordt gebeld, er loopt iemand je kantoor binnen, je bent opeens aan de beurt, je valt in slaap, dan kan ik me niet afmelden.

Ik heb ook weleens dat de ander stilvalt, life is happening denk ik dan.
Ik doe precies hetzelfde, met iedereen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Door dit soort gezeik wil ik altijd mijn telefoon in de Zaan pleuren. Ook die bliepjes elke keer met zo'n dringende apper. Grrrr fuck off ik reageer wanneer ik wil.
Wat naar hé van die vriendjes met een eigen leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven