Kat vreselijk ziek
donderdag 14 mei 2020 om 17:52
Hallo forummers,
Een kort topic om te vragen of iemand van jullie wel eens iets soortgelijks meegemaakt heeft met zijn of haar kat:
Pablo (2, brits korthaar) is sinds gisternacht hartstikke ziek. Ging kotsen, dit doet hij wel vaker (haarbal), maar het stopte niet meer. Hij smakt de hele tijd en maakt kokhalsbewegingen, ook als hij niet moet spugen. Ben gisteren naar de dierenarts gegaan en hij heeft drie prikken gekregen, tegen misselijkheid, antibiotica en maagbescherming. Hij had echt niet meer mogen spugen nu, volgens de dierenarts. Hij is zich echter de hele dag in de kledingkast aan het verstoppen en heeft weer gekotst. Net weer teruggeweest naar de dierenarts, maar ze weet volgens mij gewoon niet wat het is, omdat alles in orde lijkt te zijn, behalve dat wat ik net opgesomd heb. Het is zo'n lief aanhankelijk knuffeltje en al het leven lijkt eruit te zijn weggetrokken. Ben er zelf helemaal door van slag
We zijn hier vast niet allemaal dierenarts, maar misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en brengen jullie ons op ideeën. Hij eet en drinkt ook niet, ik ga zo weer terug naar de dierenarts, ben veel te bang dat hij uitgedroogd is. Het kost nu al een kapitaal, maar dat heb ik er graag voor over.
Reacties zijn welkom!
Een kort topic om te vragen of iemand van jullie wel eens iets soortgelijks meegemaakt heeft met zijn of haar kat:
Pablo (2, brits korthaar) is sinds gisternacht hartstikke ziek. Ging kotsen, dit doet hij wel vaker (haarbal), maar het stopte niet meer. Hij smakt de hele tijd en maakt kokhalsbewegingen, ook als hij niet moet spugen. Ben gisteren naar de dierenarts gegaan en hij heeft drie prikken gekregen, tegen misselijkheid, antibiotica en maagbescherming. Hij had echt niet meer mogen spugen nu, volgens de dierenarts. Hij is zich echter de hele dag in de kledingkast aan het verstoppen en heeft weer gekotst. Net weer teruggeweest naar de dierenarts, maar ze weet volgens mij gewoon niet wat het is, omdat alles in orde lijkt te zijn, behalve dat wat ik net opgesomd heb. Het is zo'n lief aanhankelijk knuffeltje en al het leven lijkt eruit te zijn weggetrokken. Ben er zelf helemaal door van slag
We zijn hier vast niet allemaal dierenarts, maar misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en brengen jullie ons op ideeën. Hij eet en drinkt ook niet, ik ga zo weer terug naar de dierenarts, ben veel te bang dat hij uitgedroogd is. Het kost nu al een kapitaal, maar dat heb ik er graag voor over.
Reacties zijn welkom!
donderdag 14 mei 2020 om 21:31
Doe ik. Vriend is met hem weg, ook bij de spoed zijn er maatregelen mbt Corona. Hoop dus snel iets meer te horen.Calamitycat schreef: ↑14-05-2020 21:18Goed dat je de spoedlijn hebt gebeld TO. Hou je ons op de hoogte? Sterkte!
donderdag 14 mei 2020 om 22:59
Herkenbaar verhaal, kat bleef kokhalzen en werd steeds zieker.
Uiteindelijk bij het derde dierenarts bezoek erachter gekomen dat er een stukje plastic schuim in zijn darm vastzat, op de röntgenfoto was een hele lichte schaduw te zien waarvan de arts nu toch wél dacht dat het iets was wat er niet hoorde.
Meteen geopereerd om te kijken en het eruit te halen en hij is daarna heel snel opgeknapt!
Heel veel sterkte, het is niet niks om zoveel zorgen te hebben over je beestje.
Uiteindelijk bij het derde dierenarts bezoek erachter gekomen dat er een stukje plastic schuim in zijn darm vastzat, op de röntgenfoto was een hele lichte schaduw te zien waarvan de arts nu toch wél dacht dat het iets was wat er niet hoorde.
Meteen geopereerd om te kijken en het eruit te halen en hij is daarna heel snel opgeknapt!
donderdag 14 mei 2020 om 23:07
Update: er is bloed afgenomen en er is niks met zijn nieren, in tegenstelling tot de vorige keer; toen waren zijn waarden verhoogd. Waarschijnlijk gezakt door het speciaalvoer met minder zout, dus dat is goed. Hart en longen ook in orde en geen koorts. Toch blijft hij kotsen. Vermoeden dat er iets vastzit in zijn keel (of wat ze al dachten, luchtpijp).
Hij blijft daar nu. Hij is te zwak voor een roesje nu, dus dat krijgt hij morgen en dan gaan ze kijken wat het precies is. Dit ook gezien het tijdstip natuurlijk. Hij eet wel weer uit zichzelf. Kleine beetjes, maar hij opende eerst z’n ogen nauwelijks, dus ik denk dat het een (heel klein) goed teken is. Hopelijk knapt hij weer op vanaf nu.
Hij blijft daar nu. Hij is te zwak voor een roesje nu, dus dat krijgt hij morgen en dan gaan ze kijken wat het precies is. Dit ook gezien het tijdstip natuurlijk. Hij eet wel weer uit zichzelf. Kleine beetjes, maar hij opende eerst z’n ogen nauwelijks, dus ik denk dat het een (heel klein) goed teken is. Hopelijk knapt hij weer op vanaf nu.
donderdag 14 mei 2020 om 23:09
Ik ga ze erop attenderen dit ook allemaal grondig te bekijken. Omdat de kots heel erg ‘ineens’ komt (je ziet het niet aankomen aan hoe hij doet) denken ze dat het niet uit zijn maag komt, maar hoger vandaan. Maar goed, alle risico’s uitsluiten.Wasmand89 schreef: ↑14-05-2020 22:59Herkenbaar verhaal, kat bleef kokhalzen en werd steeds zieker.
donderdag 14 mei 2020 om 23:23
Wat een vervelend situatie zeg heen en weer en ziek beestje ik weet er alles van. Mijn jonge kater was op een avond niet lekker en hij bleef maar spugen de hele avond lang de volgende ochtend zelfs met bloed erbij meteen injectie gehad 24uur later weer zelfde verhaal hij at en dronk niets heel sneu ik kwam er toch achter dat hij een muis had gegeten die waarschijnlijk vergiftigt was. Het heeft al met al een ruime week geduurd tot alles weer normaal werd. Ik heb er zelfs een echo van laten maken omdat ik de dierenarts zo luchtig vond ik vind het zo jammer dat sommige dierenartsen zo makkelijk denken echt vervelend! En heel veel sterkte! Hou ons zeker op de hoogte
vrijdag 15 mei 2020 om 23:11
Vanochtend hebben we hem opgehaald, ze hebben niks gevonden in zijn keel. Nog 1 keer gespuugd en wonder boven wonder ging het daarna stukken beter. Hij kokhalsde niet meer, alleen nog een beetje smakken, maar dat is nu ook zo goed als over. Hij heeft in de badkamer uit de kraan gedronken en net brokjes gegeten. Hij lijkt zelfs weer bijna de oude, ligt nu bij me in bed te spinnen (voorheen weggedoken achter het schot op zolder). Al met al dus met een sisser afgelopen. Blijf het wel gek vinden hoor. Ze weten ook niet precies wat het nou geweest is. Alsnog even goed in de gaten houden.
Maar for now: hartstikke blij mee. Bizar hoe snel die dieren dan ook weer zichzelf zijn...
Bedankt voor de tips!
P.s wilde hier nog een schattige foto van hem toevoegen, maar ik snap niet precies hoe ik dat kan doen...
vrijdag 15 mei 2020 om 23:28
Wat fijn dat je nog even wat laat horen. Wel gek dat ze niets hebben kunnen vinden inderdaad, maar er is nu in ieder geval goed naar gekeken en belangrijker nog, het gaat gelukkig stukken beter met hem. Nog vele gelukkige en gezonde jaren samen
Plaatje plakken kan hier pas vanaf 200 berichten en die heb je nog niet, vandaar dat het niet lukt.
Zou ook wel via een linkje moeten kunnen geloof ik maar ik weet niet precies hoe dat werkt.
Enne... haal die eerste dierenarts maar beter uit je telefoonlijst
Plaatje plakken kan hier pas vanaf 200 berichten en die heb je nog niet, vandaar dat het niet lukt.
Zou ook wel via een linkje moeten kunnen geloof ik maar ik weet niet precies hoe dat werkt.
Enne... haal die eerste dierenarts maar beter uit je telefoonlijst
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
vrijdag 15 mei 2020 om 23:58
Britskorthaartje schreef: ↑15-05-2020 23:28https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EE58D81
Hier kun je dus zien om welke meneer het allemaal te doen was.
Fijn dat het weer goed gaat!
zaterdag 16 mei 2020 om 00:31
Het zijn binnenkatten en voor zover ik weet hebben wij geen Corona (gehad). Dit lijkt me dus onwaarschijnlijk.
zaterdag 16 mei 2020 om 08:26