Napraattopic deel 129
maandag 11 mei 2020 om 23:07
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 16 mei 2020 om 13:29
Dat viel me ook op, dat zij (en wel vaker vrouwen hier) er wel een soort voldoening uit lijken te halen om zulk gedrag te ondergaan. Aan de ene kant heel zielig (en heel veel medelijden nodig) Aan de andere kan ook trots op "ik geef het niet snel op" of "ik hou zoveel van hem".Betty_Slocombe schreef: ↑16-05-2020 13:23Dit is wel een nieuw dieptepunt voor de viva-vrouwen die hun man telkens omschrijven als een soort waardeloze huisgenoot zonder inlevingsvermogen en met de intelligentie van een golden retriever. En dan maar klagen over hoe je je lot zo dapper draagt.
Dan is er wel echt iets niet goed in je bol.
zaterdag 16 mei 2020 om 16:12
zaterdag 16 mei 2020 om 16:27
Een soort Geus. De doorzettende Nederlander, uit de klei getrokken en wel. In navolging van "iedereen gaat maar zo makkelijk scheiden tegenwoordig" geef je deze man, die af en toe best lief kan zijn, natuurlijk niet zomaar op. Of Calvinistisch, 'niet klagen maar dragen'.Maud*de*Braose schreef: ↑16-05-2020 13:29Dat viel me ook op, dat zij (en wel vaker vrouwen hier) er wel een soort voldoening uit lijken te halen om zulk gedrag te ondergaan. Aan de ene kant heel zielig (en heel veel medelijden nodig) Aan de andere kan ook trots op "ik geef het niet snel op" of "ik hou zoveel van hem".
Dan is er wel echt iets niet goed in je bol.
En ondertussen denken, door opvoeding en ervaring, dat mannen nou eenmaal zo zijn en dat een relatie nou eenmaal zo is. Ik kan er niet anders van maken
Later is nu

zaterdag 16 mei 2020 om 16:42
Precies. Deurmatten praten hier verder over hoe ze dapper doormodderen in giftige relaties. Ben jij er ook weer bij?

zaterdag 16 mei 2020 om 16:56
Wat mij vaak tegenstaat is een soort subtekst van "kijk mij eens goed zijn, want ik draag zoveel ellende op mijn schouders"Dreamer schreef: ↑16-05-2020 16:27Een soort Geus. De doorzettende Nederlander, uit de klei getrokken en wel. In navolging van "iedereen gaat maar zo makkelijk scheiden tegenwoordig" geef je deze man, die af en toe best lief kan zijn, natuurlijk niet zomaar op. Of Calvinistisch, 'niet klagen maar dragen'.
En ondertussen denken, door opvoeding en ervaring, dat mannen nou eenmaal zo zijn en dat een relatie nou eenmaal zo is. Ik kan er niet anders van maken

zaterdag 16 mei 2020 om 16:57
Ik negeer haar. Dat vindt ze fijn.Maud*de*Braose schreef: ↑16-05-2020 16:55Die To lult ook wel. Eerst is het "het vorige topic is gesloten". Dan "er is nooit eerder een topic geweest". En nu opeens was er wel eerder een topic "maar daar weet ik niet meer van".
Bijzonder.
zaterdag 16 mei 2020 om 16:58
Volgens mij bedoelt ze dat ze meeschreef in een topic van iemand anders en dat het niet haar topic was.Maud*de*Braose schreef: ↑16-05-2020 16:55Die To lult ook wel. Eerst is het "het vorige topic is gesloten". Dan "er is nooit eerder een topic geweest". En nu opeens was er wel eerder een topic "maar daar weet ik niet meer van".
Bijzonder.
Edit: Ah, googelen en zien dat het topic gesloten was, dat kan ook. Zie Oudblond in dat topic.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 16-05-2020 16:59
11.19% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.

zaterdag 16 mei 2020 om 16:59

zaterdag 16 mei 2020 om 17:02
Hehe, nu snap ik het.doornroosje9 schreef: ↑16-05-2020 16:58Volgens mij bedoelt ze dat ze meeschreef in een topic van iemand anders en dat het niet haar topic was.
Edit: Ah, googelen en zien dat het topic gesloten was, dat kan ook. Zie Oudblond in dat topic.

zaterdag 16 mei 2020 om 17:10
En dan iedereen maar reageren van 'jij bent sterk!' en 'jij powervrouw!' en 'je doet het goed vrouw!'Maud*de*Braose schreef: ↑16-05-2020 16:56Wat mij vaak tegenstaat is een soort subtekst van "kijk mij eens goed zijn, want ik draag zoveel ellende op mijn schouders"
Echt de emmertjes zijn niet aan te dragen als ik per ongeluk in zo'n topic terecht kom.

zaterdag 16 mei 2020 om 17:17
Luci_Morgenster schreef: ↑16-05-2020 11:49Heel goed en wijs. Alleen ik was juist helemaal met niemand eens daar, vond gewoon dom gezever in het algemeen.![]()
![]()
![]()
Shifty moet eens leren echt alleen voor zichzelf te praten.
En waar baseer je op dat ik dat niet doe?
Ik vind dat er slecht gemodereerd wordt maar ik zeg niet dat iedereen dat vindt. Sterker nog ik geef juist aan dat er anderen zijn die de manier van modereren juist erg plezierig vinden. En als jij dat ook vindt dan weerhoud ik jou er niet van om dat te melden in het modtopic. Vinden de mods ook vast leuk.
Mijn mening kan gedeeld worden of weerlegd worden maar ik kan niet namens anderen hier forummen. Als jij dat wel kan ben je aan het dubbelnicken.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 16-05-2020 17:18
0.97% gewijzigd

zaterdag 16 mei 2020 om 17:17
Herkenbaar.Lady*Voldemort schreef: ↑16-05-2020 17:10En dan iedereen maar reageren van 'jij bent sterk!' en 'jij powervrouw!' en 'je doet het goed vrouw!'
Echt de emmertjes zijn niet aan te dragen als ik per ongeluk in zo'n topic terecht kom.
Lijden is kut, maar ik ben er wel heel goed in. Een vreemd soort andere kant van de "ik heb zo'n laag zelfbeeld" medaille.
Deze to is 54, te oud (vind ik) om nog te wijzen naar een jeugd als reden waarom ze nu nog zulke slechte keuzes maakt. Waarom dan niet allang je issues aangepakt. Maar goed, dat is ook maar mijn mening.

zaterdag 16 mei 2020 om 17:18
Lady*Voldemort schreef: ↑16-05-2020 17:10En dan iedereen maar reageren van 'jij bent sterk!' en 'jij powervrouw!' en 'je doet het goed vrouw!'
Dat is waarom ik nooit iets post op Psyche. Wel lees ik er af en toe, heb ook een poosje zo'n therapietopic gevolgd. Kruising tussen sensatiebelustheid en zelfkwelling

zaterdag 16 mei 2020 om 17:22
Ja vreselijk ik moet er ook van kotsen.Lady*Voldemort schreef: ↑16-05-2020 17:10En dan iedereen maar reageren van 'jij bent sterk!' en 'jij powervrouw!' en 'je doet het goed vrouw!'
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zaterdag 16 mei 2020 om 17:24
Schuldig.

In mijn RL kom ik zo vaak zelfverklaarde coaches en 'therapeuten-begeleiders-betweters' tegen (en geen een kan resultaten voorleggen of ziet er zelf 'in balans' uit) dat ik mijn de kont al tegen de krib gooi bij het eerste 'zweef-zwoof-gezwoven'-woord.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 16 mei 2020 om 17:31
Wat fijn dat je zo in je kracht staat!

zaterdag 16 mei 2020 om 17:36
Ik ben vijftig en ik heb zeker wel hangups die terug zijn te voeren op mijn jeugd, dat zal ook altijd wel zo blijven al word ik honderd. Iets anders is of je daar over moet blijven janken inderdaad. Rond mijn dertigste deed ik dat nog wel eens maar nu heb ik toch meer de fase bereikt van 'het is nou eenmaal niet anders en een mens moet toch door', of zo.Maud*de*Braose schreef: ↑16-05-2020 17:17Herkenbaar.
Lijden is kut, maar ik ben er wel heel goed in. Een vreemd soort andere kant van de "ik heb zo'n laag zelfbeeld" medaille.
Deze to is 54, te oud (vind ik) om nog te wijzen naar een jeugd als reden waarom ze nu nog zulke slechte keuzes maakt. Waarom dan niet allang je issues aangepakt. Maar goed, dat is ook maar mijn mening.
zaterdag 16 mei 2020 om 17:41
Jij bent sterk vrouw. Je doet het goed!Lady*Voldemort schreef: ↑16-05-2020 17:36Ik ben vijftig en ik heb zeker wel hangups die terug zijn te voeren op mijn jeugd, dat zal ook altijd wel zo blijven al word ik honderd. Iets anders is of je daar over moet blijven janken inderdaad. Rond mijn dertigste deed ik dat nog wel eens maar nu heb ik toch meer de fase bereikt van 'het is nou eenmaal niet anders en een mens moet toch door', of zo.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 16 mei 2020 om 17:58
Ja precies.Lady*Voldemort schreef: ↑16-05-2020 17:36Ik ben vijftig en ik heb zeker wel hangups die terug zijn te voeren op mijn jeugd, dat zal ook altijd wel zo blijven al word ik honderd. Iets anders is of je daar over moet blijven janken inderdaad. Rond mijn dertigste deed ik dat nog wel eens maar nu heb ik toch meer de fase bereikt van 'het is nou eenmaal niet anders en een mens moet toch door', of zo.