Muizen in de tuin

17-05-2020 21:21 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al, wij hebben muizen in de tuin. Dankzij een buurman die in zijn schuurtje een nest had zitten. Inmiddels is de schuur afgebroken en alles opgeruimd, maar de muizen zijn natuurlijk niet weg.
Heeft iemand een tip hoe wij ze uit onze tuin kunnen houden? Net liepen er weer 3 vrolijk door de tuin. Nee, een kat is geen optie. De buren aan de andere kant hebben wel een kat.
En vallen zetten? Is dat niet een gebed zonder end? Hopelijk heeft iemand de gouden tip!
Tsja het is een tuin, daar kunnen weleens 'indringers' in komen zoals vlinders, vliegen, pissebedden en ja, ook muizen. Je houdt het haast niet voor mogelijk dat ze zich niet aan je/onze grenzen houden.
aatjuhh123 schreef:
17-05-2020 21:47
Tuin verbouwen tot parkeerplaats en daar je auto neerzetten of verhuizen naar een plek zonder tuin of in een flat gaan wonen, 3 hoog oid.

En geen kat willen begrijp ik, wat ook helpt is een slang loslaten in je tuin, zijn de muizen ook zo weg.

Of een roofvogel als huisdier en die af en toe in je tuin zetten.

Of een hele, hele grote opblaaskat in je tuin plaatsen, een soort vogelverschrikker maar dan in de rol van muizenverschrikker.

Zo, weer een Viva probleem opgelost. Ik ben in vorm vandaag.
Haha, alsof je op 3 hoog geen muizen kunt hebben..... Ik zal je uit de droom helpen, dat kan wel. ;-)
Waarom vind je een paar muizen in je tuin zo'n probleem?
AeonOfWinter schreef:
17-05-2020 21:44
In de tuin?! O_O
Beestjes?
Meid, dat kán toch niet?
:HA:
Zarah schreef:
17-05-2020 22:05
Haha, alsof je op 3 hoog geen muizen kunt hebben..... Ik zal je uit de droom helpen, dat kan wel. ;-)
Muizen op 3 hoog ??? Zijn dat klimmuizen ??
aatjuhh123 schreef:
17-05-2020 22:10
Die nemen de lift, duh.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ooit een keer een muis op 4 hoog gehad. Ondanks katten trouwens.
Heb hem gevangen en hem aan zijn staart bungelend naar onder gedragen en daar los gelaten.

Katten zijn trouwens niet altijd een oplossing. Die van mij vinden het vooral leuk speelgoed. Die brengen ze naar binnen.
Vanmiddag had 1 van mijn katten nog een muis in een hoek van de tuin gedrongen. We hebben de kat gegrepen en de muis zijn vrijheid terug gegeven
aatjuhh123 schreef:
17-05-2020 22:10
Ze komen wel hoger ook hoor. Muizen lopen zo tegen een muur op.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Zo, heb dus weer wat geleerd over muizen.

Gelukkig heb ik mijn achtertuin alleen maar hele bergen vissen. Maar ja, da's dan ook de Noordzee
Ik snap het probleem helemaal, want bij ons zitten ze ook. Allemaal gaten in de grond. Zogenaamde woelmuizen.
Ik zie reacties van mensen die zich afvragen waar je dan last van hebt. Het is toch buiten? Nou, ze vreten alle planten op. Groente, bloemen, muntplantjes, etc.
Het is niet een enkel muisje, maar hele families in allemaal holengangen. Heb er wel eens een tuinslang ingelegd en et water in gespoten, maar helaas niet geholpen.
Dus ben ook op zoek naar een tip die helpt...
S-Groot schreef:
17-05-2020 22:05
Tsja het is een tuin, daar kunnen weleens 'indringers' in komen zoals vlinders, vliegen, pissebedden en ja, ook muizen. Je houdt het haast niet voor mogelijk dat ze zich niet aan je/onze grenzen houden.
En padden, en egels, en koolmezen.

(tegen die laatste schijnen katten ook wel eens te helpen).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Een flat is overigens zeker niet de oplossing kan ik uit ervaring melden. Hier wordt erg veel afval naast de ondergrondse containers gezet en daar lopen in het donker gewoon de ratten omheen te dansen.

Ik zag gister nog een kauw aan een dode rat plukken :|
lottie_74 schreef:
17-05-2020 22:29
Ik snap het probleem helemaal, want bij ons zitten ze ook. Allemaal gaten in de grond. Zogenaamde woelmuizen.
Ik zie reacties van mensen die zich afvragen waar je dan last van hebt. Het is toch buiten? Nou, ze vreten alle planten op. Groente, bloemen, muntplantjes, etc.
Het is niet een enkel muisje, maar hele families in allemaal holengangen. Heb er wel eens een tuinslang ingelegd en et water in gespoten, maar helaas niet geholpen.
Dus ben ook op zoek naar een tip die helpt...
Bij woelmuizen varieert het aantal altijd enorm. Grote kans dat je ze volgend jaar amper ziet.
Ik doe er zelf niets tegen, de ervaring is dat hun aantal na verloop van tijd altijd weer afneemt en ik vind het zelf ook wel grappige beestjes eigenlijk.
TO, muizen zitten in iedere tuin. Laat geen etensresten achter en zorg dat je eventueel vogelvoer 's nachts binnenhaalt.
Haha bedankt voor de mooie combinatie van reacties.
Tuurlijk zitten er beestjes in de tuin, geen enkel probleem. Maar de muizen die overdag door het gras heen wandelen waar ook mijn dochtertje in ligt te spelen vind ik gewoon geen prettig idee. Daarnaast hadden de muizen een weg naar binnen gevonden, inmiddels is dat gat gedicht en komen ze niet meer binnen.

Ik heb inderdaad wel vogelvoer gehad, dus dat doen we niet maar niet meer!
Zwartepiste schreef:
18-05-2020 07:56
Tuurlijk zitten er beestjes in de tuin, geen enkel probleem. Maar de muizen die overdag door het gras heen wandelen waar ook mijn dochtertje in ligt te spelen vind ik gewoon geen prettig idee. Daarnaast hadden de muizen een weg naar binnen gevonden, inmiddels is dat gat gedicht en komen ze niet meer binnen.

Er lopen nog wel meer vieze beesten door het gras waar je kind ligt.
Zwartepiste schreef:
18-05-2020 07:56

Hm, wat te denken van vogelpoep in het gras, of die eerder genoemde pissebedden, iew. Ik zou het loslaten. Natuurlijk dicht je een gat waardoor ze naar binnen komen, dat is gewoon goed onderhoud, maar in de tuin en 'niet prettig' dat je dochtertje speelt waar muizen gelopen hebben? Het is echt een illusie dat als jij geen muizen zou zien ze er ook niet zouden zijn en door datzelfde gras hebben gelopen 's nachts.
Ik heb kippen dus ook muisjes. Ik heb standaard 2 muisvriendelijke muizenvallen, muisjes zet ik uit in het bos. Of ze daar overleven geen idee, maar ik ben geen voorstander van gifspullen. Er zijn altijd wel wat muisjes in onze tuin. Kan ook niet anders, bijna alles is hier groen.
S-Groot schreef:
18-05-2020 19:02
Hm, wat te denken van vogelpoep in het gras, of die eerder genoemde pissebedden, iew. Ik zou het loslaten. Natuurlijk dicht je een gat waardoor ze naar binnen komen, dat is gewoon goed onderhoud, maar in de tuin en 'niet prettig' dat je dochtertje speelt waar muizen gelopen hebben? Het is echt een illusie dat als jij geen muizen zou zien ze er ook niet zouden zijn en door datzelfde gras hebben gelopen 's nachts.
Zou ze niet bedoelen dat die muizen door het gras lopen terwijl haar dochter er ook ligt?

Zorg in ieder geval dat er niks te halen valt qua vogelvoer, etensresten e.d. Hier heeft dat geholpen. Er zijn vast nog muizen, maar ik zie ze niet meer.
Oplader schreef:
19-05-2020 16:45
Zou ze niet bedoelen dat die muizen door het gras lopen terwijl haar dochter er ook ligt?

Zorg in ieder geval dat er niks te halen valt qua vogelvoer, etensresten e.d. Hier heeft dat geholpen. Er zijn vast nog muizen, maar ik zie ze niet meer.
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Ze lopen overdag gewoon rond door de tuin.
Vogelvoer is nu weg, dat is denk ik waarvoor ze het gezellig vinden bij ons. Komt goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven