Muizen in de tuin
zondag 17 mei 2020 om 21:21
Titel zegt het al, wij hebben muizen in de tuin. Dankzij een buurman die in zijn schuurtje een nest had zitten. Inmiddels is de schuur afgebroken en alles opgeruimd, maar de muizen zijn natuurlijk niet weg.
Heeft iemand een tip hoe wij ze uit onze tuin kunnen houden? Net liepen er weer 3 vrolijk door de tuin. Nee, een kat is geen optie. De buren aan de andere kant hebben wel een kat.
En vallen zetten? Is dat niet een gebed zonder end? Hopelijk heeft iemand de gouden tip!
Heeft iemand een tip hoe wij ze uit onze tuin kunnen houden? Net liepen er weer 3 vrolijk door de tuin. Nee, een kat is geen optie. De buren aan de andere kant hebben wel een kat.
En vallen zetten? Is dat niet een gebed zonder end? Hopelijk heeft iemand de gouden tip!
zondag 17 mei 2020 om 21:26
Dit dus. Zolang ze niet binnen zitten.JonathanStrange schreef: ↑17-05-2020 21:22Iedereen heeft toch muizen in de tuin? Dat is toch búiten?
zondag 17 mei 2020 om 21:26
Zelfde verhaal hier. Buurman had een nest in zijn schuur, deze heeft hij afgelopen week afgebroken en nu zitten in mijn tuin en schuur. Het enige wat je kunt doen is zorgen dat er niets te eten is hopelijk vertrekken ze dan snel
anoniem_64a0580dd7efb wijzigde dit bericht op 17-05-2020 21:27
0.44% gewijzigd
zondag 17 mei 2020 om 21:29
zondag 17 mei 2020 om 21:40
Wij hebben muizen (piepklein) én ratten (van die enorm grote, formaat flinke cavia, zeg maar) in de tuin. Zolang ze daar zitten, prima. Maar in principe zien we ze alleen maar als er voedsel ligt. En dan met name vogelvoer (zaadjes, pitjes, je kent het). Als we geen vogelvoer hebben (wat op de grond valt) zien we ze eigenlijk nooit.
Je kunt valletjes neerzetten, maar veel muisjes zijn zó licht, dat ze wel het aas kunnen pakken, maar de val niet laten klappen (bij ons....) Je hebt ook gif, tegenwoordig is het "diervriendelijk", maar wel heel duur. Zijn van die blauwe (?) blokken.
Je kunt valletjes neerzetten, maar veel muisjes zijn zó licht, dat ze wel het aas kunnen pakken, maar de val niet laten klappen (bij ons....) Je hebt ook gif, tegenwoordig is het "diervriendelijk", maar wel heel duur. Zijn van die blauwe (?) blokken.
zondag 17 mei 2020 om 21:41
zondag 17 mei 2020 om 21:43
Ja precies. Zolang ze buiten blijven is dat toch geen probleem?JonathanStrange schreef: ↑17-05-2020 21:22Iedereen heeft toch muizen in de tuin? Dat is toch búiten?
zondag 17 mei 2020 om 21:46
Brrr muizen.
Vies smerig ongedierte en ze blijven niet in de tuin; er staat geen bordje in muizentaal 'einde tuin' bij jouw huis.
Youtube kanaal: Mousetrap Monday. Als je daar even rondklikt zie je een ontwerp met een emmer en een rol bovenin die werkt voor meerdere muizen.
Bij de Hornbach heb ik muizenvallen gehaald waar ze zelf met de neus een dekseltje moeten optillen om bij het aas te komen. Dan maakt het niet uit hoe licht ze zijn: Klap. Waren 4 euro per 2.
Vies smerig ongedierte en ze blijven niet in de tuin; er staat geen bordje in muizentaal 'einde tuin' bij jouw huis.
Youtube kanaal: Mousetrap Monday. Als je daar even rondklikt zie je een ontwerp met een emmer en een rol bovenin die werkt voor meerdere muizen.
Bij de Hornbach heb ik muizenvallen gehaald waar ze zelf met de neus een dekseltje moeten optillen om bij het aas te komen. Dan maakt het niet uit hoe licht ze zijn: Klap. Waren 4 euro per 2.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
zondag 17 mei 2020 om 21:47
Tuin verbouwen tot parkeerplaats en daar je auto neerzetten of verhuizen naar een plek zonder tuin of in een flat gaan wonen, 3 hoog oid.
En geen kat willen begrijp ik, wat ook helpt is een slang loslaten in je tuin, zijn de muizen ook zo weg.
Of een roofvogel als huisdier en die af en toe in je tuin zetten.
Of een hele, hele grote opblaaskat in je tuin plaatsen, een soort vogelverschrikker maar dan in de rol van muizenverschrikker.
Zo, weer een Viva probleem opgelost. Ik ben in vorm vandaag.
En geen kat willen begrijp ik, wat ook helpt is een slang loslaten in je tuin, zijn de muizen ook zo weg.
Of een roofvogel als huisdier en die af en toe in je tuin zetten.
Of een hele, hele grote opblaaskat in je tuin plaatsen, een soort vogelverschrikker maar dan in de rol van muizenverschrikker.
Zo, weer een Viva probleem opgelost. Ik ben in vorm vandaag.
zondag 17 mei 2020 om 21:51
Dat vind ik toch zo'n naar woord, ongedierte. Wat mij betreft vallen een hoop mensen ook in die categorie.
zondag 17 mei 2020 om 21:51
Dat mag niet meer verkocht worden. Tegenwoordig is het "diervriendelijk" gif. Niet voor de muis, wel voor de roofdieren die die muizen willen eten
zondag 17 mei 2020 om 21:57
Dit dusstippensokken schreef: ↑17-05-2020 21:43Zolang ze alleen in de tuin zitten en niet in je keukenkastjes, is er niks aan de hand toch?
Muizen horen buiten.
zondag 17 mei 2020 om 22:04