Muizen in de tuin

17-05-2020 21:21 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al, wij hebben muizen in de tuin. Dankzij een buurman die in zijn schuurtje een nest had zitten. Inmiddels is de schuur afgebroken en alles opgeruimd, maar de muizen zijn natuurlijk niet weg.
Heeft iemand een tip hoe wij ze uit onze tuin kunnen houden? Net liepen er weer 3 vrolijk door de tuin. Nee, een kat is geen optie. De buren aan de andere kant hebben wel een kat.
En vallen zetten? Is dat niet een gebed zonder end? Hopelijk heeft iemand de gouden tip!
Iedereen heeft toch muizen in de tuin? Dat is toch búiten?
Laat je de kat van de buren een paar keer bij jou in de tuin lopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De kat van de buren ruikt en hoort ze wel hoor :whip:
JonathanStrange schreef:
17-05-2020 21:22
Dit dus. Zolang ze niet binnen zitten.
Zelfde verhaal hier. Buurman had een nest in zijn schuur, deze heeft hij afgelopen week afgebroken en nu zitten in mijn tuin en schuur. Het enige wat je kunt doen is zorgen dat er niets te eten is hopelijk vertrekken ze dan snel
anoniem_64a0580dd7efb wijzigde dit bericht op 17-05-2020 21:27
0.44% gewijzigd
Nouschi schreef:
17-05-2020 21:23
Laat je de kat van de buren een paar keer bij jou in de tuin lopen.
Dit. Dan is het zo opgelost.
Benerweer schreef:
17-05-2020 21:26
Zelfde verhaal hier. Buurman had een nest in zijn schuur, deze heeft hij afgelopen week afgebroken en nu zitten in mijn tuin en schuur. Het enige wat je kunt doen is zorgen dat er niets te eten is hopelijk vertrekken ze dan snel
Niets te eten? In de tùin? :rofl:
shala91 schreef:
17-05-2020 21:29
Asfalteren die handel!
shala91 schreef:
17-05-2020 21:29

Ik bedoel etensresten/afval
Holletjes zoeken en onder water zetten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij hebben muizen (piepklein) én ratten (van die enorm grote, formaat flinke cavia, zeg maar) in de tuin. Zolang ze daar zitten, prima. Maar in principe zien we ze alleen maar als er voedsel ligt. En dan met name vogelvoer (zaadjes, pitjes, je kent het). Als we geen vogelvoer hebben (wat op de grond valt) zien we ze eigenlijk nooit.

Je kunt valletjes neerzetten, maar veel muisjes zijn zó licht, dat ze wel het aas kunnen pakken, maar de val niet laten klappen (bij ons....) Je hebt ook gif, tegenwoordig is het "diervriendelijk", maar wel heel duur. Zijn van die blauwe (?) blokken.
Sorry, ik heb allerlei tips van internet opgevolgd....
maar ik bleef ze vrolijk zien rondrennen, zelfs overdag.
Sinds mijn twee katten in de tuin komen heb ik ze niet één keer meer gezien. Zelfs niet als mijn katten een tijdje niet in de tuin zijn.
Maar ik snap dat je hier geen kat voor wilt nemen. :)
Er zijn verschillende soorten muizen. Muizen in huis zijn vervelend, maar van die kleine spitsmuizen blijven gewoon in de tuin en daar heb je geen last van. Er woont en loopt wel meer door je tuin en daar maak je je toch ook niet druk om?
JonathanStrange schreef:
17-05-2020 21:22
Ja precies. Zolang ze buiten blijven is dat toch geen probleem?
Geen gif! Dan loop je het risico ook roofvogels of katten te vergiftigen.
Zolang ze alleen in de tuin zitten en niet in je keukenkastjes, is er niks aan de hand toch?
Muizen horen buiten.
In de tuin?! O_O
Beestjes?
Meid, dat kán toch niet?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Brrr muizen.
Vies smerig ongedierte en ze blijven niet in de tuin; er staat geen bordje in muizentaal 'einde tuin' bij jouw huis.

Youtube kanaal: Mousetrap Monday. Als je daar even rondklikt zie je een ontwerp met een emmer en een rol bovenin die werkt voor meerdere muizen.

Bij de Hornbach heb ik muizenvallen gehaald waar ze zelf met de neus een dekseltje moeten optillen om bij het aas te komen. Dan maakt het niet uit hoe licht ze zijn: Klap. Waren 4 euro per 2.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Tuin verbouwen tot parkeerplaats en daar je auto neerzetten of verhuizen naar een plek zonder tuin of in een flat gaan wonen, 3 hoog oid.

En geen kat willen begrijp ik, wat ook helpt is een slang loslaten in je tuin, zijn de muizen ook zo weg.

Of een roofvogel als huisdier en die af en toe in je tuin zetten.

Of een hele, hele grote opblaaskat in je tuin plaatsen, een soort vogelverschrikker maar dan in de rol van muizenverschrikker.

Zo, weer een Viva probleem opgelost. Ik ben in vorm vandaag.
Oh, vergeten toe te voegen, een inhuurkat via een uitzendbureau. Is dat een optie ??
SteunEndeToeverlaet schreef:
17-05-2020 21:46
Brrr muizen.
Vies smerig ongedierte

Dat vind ik toch zo'n naar woord, ongedierte. Wat mij betreft vallen een hoop mensen ook in die categorie.
Igoa schreef:
17-05-2020 21:43
Geen gif! Dan loop je het risico ook roofvogels of katten te vergiftigen.
Dat mag niet meer verkocht worden. Tegenwoordig is het "diervriendelijk" gif. Niet voor de muis, wel voor de roofdieren die die muizen willen eten :) (tenminste, dit werd ons verteld in zo'n speciaalzaak. Dat oude giftige gif, die rode korrels, mocht niet meer verkocht worden)
stippensokken schreef:
17-05-2020 21:43
Zolang ze alleen in de tuin zitten en niet in je keukenkastjes, is er niks aan de hand toch?
Muizen horen buiten.
Dit dus
Iedereen heeft wel muizen door de tuin lopen , vindt er,hier ook weleens een dode op het terras. Heeft er een kat meegespeeld.
Zolang het maar buiten blijft. Als je er verder geen voerhebt van vogels of een konijnen of kippenhok gaan ze wel een tuintje verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven