Over blote billen, kinderen en wat 'men' er van vindt
maandag 18 mei 2020 om 10:11
Ik kwam op kekmama.nl een leuk artikel tegen over naakt, kinderen en opvoeding;
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/wat ... et-je-kind
Zonder echt waardeoordeel werpt schrijfster vragen op rondom verpreutsing, en naakt binnen gezin en opvoeding. Wat kan wel en wat niet?
Nu zijn wij van het naturistische soort en is naakt geen 2e natuur maar misschien wel eerste! Nergens deuren op slot. Weinig kleren aan en maandelijks gezinsuitje naar de sauna. Ook veel vrienden en bekenden voelen zich hierin vrij bij ons.
Ga me daarin ook niet laten beperken. De mening van mij en mijn gezin is leidend.
Maar ook ik hen de vragen wel eens gehad;
Ben je niet bang dat je vriend verkeerde gedachten heeft over je dochters?
Wat nou als iemand stiekem
foto's maakt?
Je moet je kinderen toch beschermen?
Ik geloof daar allemaal niet zo in. Veel media-bangmakerij, veel preutsheid, en in mijn ogen, veel onterechte angst.
Ik denk ook dat je kinderen niet moet "beschermen" maar weerbaar moet maken, zelfvertrouwen geven en wereldwijs moet opvoeden. Ik probeer mijn kinderen zélf gevaren te leren herkennen. Deze sámen aanpakken/oplossen.
Wat vinden anderen? Naïf? Gevaarlijk? Terecht? Bevrijdend?
Kan je anno 2020 naakt en kinderen (nog) combineren?
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/wat ... et-je-kind
Zonder echt waardeoordeel werpt schrijfster vragen op rondom verpreutsing, en naakt binnen gezin en opvoeding. Wat kan wel en wat niet?
Nu zijn wij van het naturistische soort en is naakt geen 2e natuur maar misschien wel eerste! Nergens deuren op slot. Weinig kleren aan en maandelijks gezinsuitje naar de sauna. Ook veel vrienden en bekenden voelen zich hierin vrij bij ons.
Ga me daarin ook niet laten beperken. De mening van mij en mijn gezin is leidend.
Maar ook ik hen de vragen wel eens gehad;
Ben je niet bang dat je vriend verkeerde gedachten heeft over je dochters?
Wat nou als iemand stiekem
foto's maakt?
Je moet je kinderen toch beschermen?
Ik geloof daar allemaal niet zo in. Veel media-bangmakerij, veel preutsheid, en in mijn ogen, veel onterechte angst.
Ik denk ook dat je kinderen niet moet "beschermen" maar weerbaar moet maken, zelfvertrouwen geven en wereldwijs moet opvoeden. Ik probeer mijn kinderen zélf gevaren te leren herkennen. Deze sámen aanpakken/oplossen.
Wat vinden anderen? Naïf? Gevaarlijk? Terecht? Bevrijdend?
Kan je anno 2020 naakt en kinderen (nog) combineren?
jouw leven is een keuze
maandag 18 mei 2020 om 15:00
je hebt een vrij zieke geestJudith1982 schreef: ↑18-05-2020 14:57En groot gelijk heb je...
Vieze mannen genoeg en t staat niet op hun voorhoofd geschreven..overal waar kinderen zijn zijn er ook vieze mannen te vinden speeltuinen kinderboerderij judo etc..kijk maar naar het nieuws.
En t zijn vast niet de armen of teentjes waar ze naar kijken en op letten.
Mijn dochters doe ik altijd een
wielrenbroekje onder hun rokjes aan dat zodra ze in een klimtoestel op hun kop hangen je niet direct t onderbroekje inkijkt.
De vieze mannen krijg ik er niet mee weg maar bij mijn dochters zien ze in ieder geval niks en dochters zelf hebben echt geen last van dat extra broekje.
hoe komt dat??

maandag 18 mei 2020 om 15:02
Ah. Ja. Ik ben hier echt nooit mee bezig geweest met mijn zoon. Ook met een volgende baby ga ik hier niet eens over nadenken. De enige reden waarom ik mijn kind een luier op het strand zou aantrekken is omdat ik geen zin heb in poepscheppen.Judith1982 schreef: ↑18-05-2020 14:57En groot gelijk heb je...
Vieze mannen genoeg en t staat niet op hun voorhoofd geschreven..overal waar kinderen zijn zijn er ook vieze mannen te vinden speeltuinen kinderboerderij judo etc..kijk maar naar het nieuws.
wielrenbroekje onder hun rokjes aan dat zodra ze in een klimtoestel op hun kop hangen je niet direct t onderbroekje inkijkt.
De vieze mannen krijg ik er niet mee weg maar bij mijn dochters zien ze in ieder geval niks en dochters zelf hebben echt geen last van dat extra broekje.
Oh, en een misbruiker zit in de meeste gevallen in het netwerk van het kind. Een extra broekje houdt ze niet tegen, hoor.
anoniem_397861 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 15:03
6.23% gewijzigd
Judith1982 schreef: ↑18-05-2020 14:57En groot gelijk heb je...
Ja, maar ik denk dat ze juist aanzienlijk minder op een naturistencamping te vinden zijn
Dat tweede vind ik echt schokkend. Wat is er sowieso anders aan tegen de stof van een wielrenbroekje aan kijken dan tegen de stof van een onderbroek

Wauw. Zo zou ik echt niet willen leven hoor.Judith1982 schreef: ↑18-05-2020 14:57En groot gelijk heb je...
maandag 18 mei 2020 om 15:03
Het ene lichaamsdeel is niet kostbaarder dan t andere maar ik heb toch liever dat als ik met mn dochter op t strand zit dat niet iedereen zo dr hol ik kan kijken maakt niet uit hoe oud ze is.
Armen en benen zie je bij zoveel mensen en kinderen zomers. Er is vind ik een heel verschil tussen een arm zien of je intieme zone

maandag 18 mei 2020 om 15:03
Inderdaad. Wat is het verschil?
maandag 18 mei 2020 om 15:05
Ja bizar idd. Niet dat ik het raar vind dat mensen niet bloot willen lopen, maar een onschuldig kind op die manier bedekken, alsof ze voortdurend een prooi is. Wat geef je je kind mee op zo’n manier, dan kun je toch wachten op seksuele issues?
Ik heb mijn vaders piemel ook nog nooit gezien en ik heb toch 4 kinderen gekregen dus dat met de piemels komt vast goed laterPoeszie schreef: ↑18-05-2020 14:53Maar dan heeft je dochter straks geen idee wat een piemel is. Of leert nu dat het kennelijk iets is om je voor te schamen en te bedekken
Een kind van 1 laat je sowieso niet uit je ooghoek verdwijnen, Dus die “vieze mannen” doen haar niks. En als ze er zijn zitten ze sowieso naar kinderen te gluren, of ze nou wel of geen zwembroek aan hebben
Hier thuis is bloot zijn eigenlijk nooit een issue geweest. Badkamerdeur blijft open en mijn kinderen (eind basisschool) gaan nog regelmatig samen in bad, voor de gezelligheid. Als we logés hebben, gaan ze niet meer bloot door het huis, en ik ook niet.
Op het strand heeft het lang geduurd voor ze zwemkleding aanhielden, ze hadden allebei zo'n hekel aan zo'n nat broekje met zand erin, haha. Maar dat is eigenlijk vanzelf veranderd, nu lopen ze allebei in badkleding. Wel kleden ze zich makkelijk even snel om in hun normale kleding, zonder gefruts onder een handdoek.
Op de toilet heeft het zelfs wel even geduurd voordat ze snapten dat je éven de deur dicht doet als je zit te poepen..
Ik loop zelf ook gewoon bloot door het huis, wanneer dat zo uitkomt,van en naar de douche ofzo. Op de toilet gaat de deur wel dicht, wil soms wel éven privacy..
Op het strand heeft het lang geduurd voor ze zwemkleding aanhielden, ze hadden allebei zo'n hekel aan zo'n nat broekje met zand erin, haha. Maar dat is eigenlijk vanzelf veranderd, nu lopen ze allebei in badkleding. Wel kleden ze zich makkelijk even snel om in hun normale kleding, zonder gefruts onder een handdoek.
Op de toilet heeft het zelfs wel even geduurd voordat ze snapten dat je éven de deur dicht doet als je zit te poepen..

Ik loop zelf ook gewoon bloot door het huis, wanneer dat zo uitkomt,van en naar de douche ofzo. Op de toilet gaat de deur wel dicht, wil soms wel éven privacy..
fridaynight2020 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 15:06
0.40% gewijzigd

maandag 18 mei 2020 om 15:06
Deze formulering geeft wel extra cachet aan het geheel.Judith1982 schreef: ↑18-05-2020 15:03Het ene lichaamsdeel is niet kostbaarder dan t andere maar ik heb toch liever dat als ik met mn dochter op t strand zit dat niet iedereen zo dr hol ik kan kijken maakt niet uit hoe oud ze is.
Armen en benen zie je bij zoveel mensen en kinderen zomers. Er is vind ik een heel verschil tussen een arm zien of je intieme zone
maandag 18 mei 2020 om 15:06
Oh, intieme zones, dus toch seksueel?Judith1982 schreef: ↑18-05-2020 15:03Het ene lichaamsdeel is niet kostbaarder dan t andere maar ik heb toch liever dat als ik met mn dochter op t strand zit dat niet iedereen zo dr hol ik kan kijken maakt niet uit hoe oud ze is.

maandag 18 mei 2020 om 15:07
Maar blijkbaar projecteer je toch enige issues op je kinderen. Wat geef je ze mee qua seksuele opvoeding? Dat begint namelijk al ver voor ze jeuk aan de plasser krijgen.Judith1982 schreef: ↑18-05-2020 15:05Ik heb mijn vaders piemel ook nog nooit gezien en ik heb toch 4 kinderen gekregen dus dat met de piemels komt vast goed later
maandag 18 mei 2020 om 15:07
Judith1982 schreef: ↑18-05-2020 15:05Ik heb mijn vaders piemel ook nog nooit gezien en ik heb toch 4 kinderen gekregen dus dat met de piemels komt vast goed later
Nou, gezien je reacties, vraag ik me af of het goed gekomen is
Toevoeging; prima als je je zwembroek aan wil houden bij het zwembad of de deur op slot doet als je douchet, maar dat is nog wel een verschil met onder de douche staan met je kind, met je zwembroek aan
maandag 18 mei 2020 om 15:10
Hier is het doodnormaal als er iemand in de badkamer onder de douche staat dat we binnen lopen.
Al was het alleen maar om te checken of ze hun haren goed wassen (jong puberende tweeling nemen dat niet echt serieus)
Ook als we zelf onder de douche staan of van badkamer naar de kast lopen doen we dat rustig naakt.
We slapen ook naakt en dat is ook de normaalste zaak van de wereld.
Ik merk de verpreutsing van de maatschappij overigens wel heel duidelijk, we zijn hard onderweg naar Amerikaanse praktijken wat ik een behoorlijke afbraak vind.
Al was het alleen maar om te checken of ze hun haren goed wassen (jong puberende tweeling nemen dat niet echt serieus)
Ook als we zelf onder de douche staan of van badkamer naar de kast lopen doen we dat rustig naakt.
We slapen ook naakt en dat is ook de normaalste zaak van de wereld.
Ik merk de verpreutsing van de maatschappij overigens wel heel duidelijk, we zijn hard onderweg naar Amerikaanse praktijken wat ik een behoorlijke afbraak vind.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

maandag 18 mei 2020 om 15:13
Mijn dochter houdt ervan om in haar blootje door het huis te wandelen, en dat vind ik ook helemaal prima. Wel probeer ik haar buiten te beschermen bijvoorbeeld op het strand moet ze van mij wel een broekje aan. Dat is meer omdat ik weet dat er op het strand ook nare types liggen die specifiek daarvoor komen. Ook op sociale media plaats ik nooit een foto waarbij bloot te zien is van haar. Ik vind dat niet meer dan normaal, maar schijnbaar denkt niet iedereen daar zo over.
maandag 18 mei 2020 om 15:14
Ja. Maar aan de andere kant is het meer seks dan ooit, met Tinder, de verheerlijking van “ pimps “ in muziekclips , de sonG
teksten...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 18 mei 2020 om 15:15
Over bloot douchen met vaders gesproken: mijn jongste zat een keer in bad te spelen toen ze nog heel klein (1,5 ofzo) was en hij was tegelijkertijd in bad aan het douchen. Toen ze wilde opstaan trok ze zichzelf bijna op aan zijn piemel
. Ze moet een handig handvat gezien hebben, haha. Hij zag t net op tijd en kon haar gewoon met zijn handen optrekken.

maandag 18 mei 2020 om 15:16
Ik zou het heel vermoeiend vinden als ik rekening zou moeten houden met het feit dat er wellicht ergens een viezerd rondloopt die wellicht zou kunnen masturberen op het beeld van mijn naakte kind later op de avond.
Daarnaast ben ik echt niet zo naïef om te denken dat een fietsbroekje een pedofiel tegenhoudt. Wel zou ik me zorgen maken om het lichaamsbeeld wat ik mijn kind meegeef als ik angstvallig geslachtsdelen verberg.
Oh, hier weinig naaktloperij, maar ook niet altijd een deur op slot ofzo. Puber weet at ik naakt slaap en dat ie dat ziet als ie op mijn kamer komt.
Daarnaast ben ik echt niet zo naïef om te denken dat een fietsbroekje een pedofiel tegenhoudt. Wel zou ik me zorgen maken om het lichaamsbeeld wat ik mijn kind meegeef als ik angstvallig geslachtsdelen verberg.
Oh, hier weinig naaktloperij, maar ook niet altijd een deur op slot ofzo. Puber weet at ik naakt slaap en dat ie dat ziet als ie op mijn kamer komt.
maandag 18 mei 2020 om 15:19
Ik zet daar zeer mijn vraagtekens bij, hoeveel is daar van waar???blijfgewoonbianca schreef: ↑18-05-2020 15:14Ja. Maar aan de andere kant is het meer seks dan ooit, met Tinder, de verheerlijking van “ pimps “ in muziekclips , de sonG
teksten...
Ik weet het oprecht niet, maar als ik tegenwoordig al tv kijk zie ik in films en in de reclame de zaak flink verpreutsen.
Het filmpje van een reisorganisatie waarin de dames geen bikini's meer dragen maar badpakken bijvoorbeeld.
Er zal vast meer te bedenken zijn.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

maandag 18 mei 2020 om 15:21
Nou, ik kan me herinneren dat die Nederlandse films van vroeger veel meer seks was dan die van nu, hoor. En ik denk niet dat het qua % echt hoger ligt, het is nu minder stiekem. Kinderen gaan steeds op latere leeftijd seks hebben bijvoorbeeld.blijfgewoonbianca schreef: ↑18-05-2020 15:14Ja. Maar aan de andere kant is het meer seks dan ooit, met Tinder, de verheerlijking van “ pimps “ in muziekclips , de sonG
teksten...
maandag 18 mei 2020 om 15:22
je sexualiseert een klein kindJudith1982 schreef: ↑18-05-2020 15:03Het ene lichaamsdeel is niet kostbaarder dan t andere maar ik heb toch liever dat als ik met mn dochter op t strand zit dat niet iedereen zo dr hol ik kan kijken maakt niet uit hoe oud ze is.
je bent een vies vrouwtje
maandag 18 mei 2020 om 15:23
Ieder zn eigen ding toch...Ik geef mijn kinderen mee dat hun intieme zone privé is en niet iedereen dat hoeft te zien.
Vind ik niet meer dan normaal dus ook geen fotos en dergelijke online in bikini/ badpak.
Dus met voorlichting voorzichtigheid en vooral de ogen niet sluiten voor de realiteit om je heen en je intieme zone bedekt houden heb ik een zieke geest? Prima.
Vind ik niet meer dan normaal dus ook geen fotos en dergelijke online in bikini/ badpak.
Dus met voorlichting voorzichtigheid en vooral de ogen niet sluiten voor de realiteit om je heen en je intieme zone bedekt houden heb ik een zieke geest? Prima.

maandag 18 mei 2020 om 15:25
Ik heb zelf echt helemaal niks met naakt. Ik heb er echt ruim een jaar aan moeten wennen dat mijn man gerust even een glas melk kon drinken compleet in zijn nakie.. (ik ben de vreemde hierin ik weet het) Ik loop zelf ook helemaal niet graag naakt, ook niet als ik helemaal alleen thuis ben. Mijn kinderen zien mij wel regelmatig naakt, tijdens het douchen en omkleden, of als ze naast mij staan terwijl ik op de wc zit.. En mijn man slaapt naakt en loopt dus gerust naakt door huis, en gaat gewoon met de kinderen in bad. Ook met onze dochter.
Onze zoon is heel preuts, wilt tegenwoordig in zijn zwembroek in bad. En heeft zelfs een fase gehad dat we zijn buik niet mochten zien. Dat zit echt in onze genen denk ik. Mijn vader heb ik ook nog nooit naakt gezien, maar mijn moeder stond gerust in haar nakie door het huis te dansen.
Onze zoon is heel preuts, wilt tegenwoordig in zijn zwembroek in bad. En heeft zelfs een fase gehad dat we zijn buik niet mochten zien. Dat zit echt in onze genen denk ik. Mijn vader heb ik ook nog nooit naakt gezien, maar mijn moeder stond gerust in haar nakie door het huis te dansen.
maandag 18 mei 2020 om 15:25
Nou dat wielrenbroekje gaat wel ver vind ikJudith1982 schreef: ↑18-05-2020 15:23Ieder zn eigen ding toch...Ik geef mijn kinderen mee dat hun intieme zone privé is en niet iedereen dat hoeft te zien.