Kraamzorg bij een 3de zwangerschap?
maandag 18 mei 2020 om 17:42
Wat zijn jullie ervaringen? Ik twijfel enorm omdat onze ervaringen bij de eerste twee eigenlijk helemaal niet zo best is. We zijn overigens ook nog eens overgestapt. Ik begrijp inderdaad dat het fijn is om controles te krijgen voor zowel voor jezelf als voor de baby. Maar dat is het enige wat ik me kan bedenken.
maandag 18 mei 2020 om 17:45
maandag 18 mei 2020 om 18:04
maandag 18 mei 2020 om 18:13
Ik vond het heerlijk! Man hield peuter en kleuter bezig en zorgde dat zij naar school en psz gingen en de kraamhulp hield zich bezig met de baby en de was en sanitair.
Ik kon rust nemen. Zodra de kraamhulp weg was is dat rust nemen geen optie meer met drie kinderen en een man die weer aan het werk ging.
Ik kon rust nemen. Zodra de kraamhulp weg was is dat rust nemen geen optie meer met drie kinderen en een man die weer aan het werk ging.
maandag 18 mei 2020 om 18:19
Dat soort dingen deed mijn man dus allemaal. Die man is echt een loopbaan mis gelopen, hij was echt een fantastische kraamjuf. De eerste keer was ie dat al, maar toen wilde ik toch graag kraamzorg voor de adviezen omtrent het zorgen voor zo'n baby. De tweede keer had ik die adviezen niet meer nodig en man al helemaal niet
En die controles, ach. Temperatuur opnemen kon ik zelf ook nog wel en als het met de kraamvloed echt heel erg uit de hand was gelopen had ik altijd een telefoon tot mijn beschikking om de huisarts te bellen.
maandag 18 mei 2020 om 18:51
Ik denk dat het valt of staat met de kwaliteit van je kraamhulp. Ik had bij de tweede een geweldige vrouw en die heb ik bij de derde ook weer gevraagd. Ik zou echt niet zonder kunnen. Ze deed veel in het huishouden, hielp met de verzorging van de baby. Gaf advies over borstvoeding en dergelijke. Praatte met me over de bevalling.
maandag 18 mei 2020 om 19:47
Omdat ik in het buitenland woonde had ik bij de jongste geen kraamzorg. Qua verzorging voor de baby was het geen enkel probleem, ik had altijd hele snelle bevallingen, waarvan ik weinig te lijden had en ik was meteen op de been.
Echter, geen comtroles voor mij en dat zorgde ervoor dat ik na een week doodziek in het ziekenhuis belandde. Er waren placentaresten achtergebleven en mijn baarmoeder was vergroot door achtergebleven bloed. Dat was met een controle eenvoudig op te lossen geweest en had mij een hoop ellende en een ruime week ziekenhuis bespaard.
Ik zou dus altijd een aantal uren kraamzorg afnemen, vooral voor die controles.
Echter, geen comtroles voor mij en dat zorgde ervoor dat ik na een week doodziek in het ziekenhuis belandde. Er waren placentaresten achtergebleven en mijn baarmoeder was vergroot door achtergebleven bloed. Dat was met een controle eenvoudig op te lossen geweest en had mij een hoop ellende en een ruime week ziekenhuis bespaard.
Ik zou dus altijd een aantal uren kraamzorg afnemen, vooral voor die controles.
maandag 18 mei 2020 om 20:12
Mijn derde was de beste kraamtijd van de drie.
Ik had een hele fijne die mij , de baby en mijn andere 2 kinderen heel goed verzorgde Ze hield goed de visite in bedwang en gewoon een heerlijk mens. Ik had 96 uur maar
Liefst Gekregen . Zo fijn
Bij de eerste had ik door ziekenhuisopname nog maar 3 Dagen over Ik had drie verschillende. En alle drie vreselijke.
Bij de tweede idem kort door ziekenhuis. Wel aardige kraamhulp.
Ik had een hele fijne die mij , de baby en mijn andere 2 kinderen heel goed verzorgde Ze hield goed de visite in bedwang en gewoon een heerlijk mens. Ik had 96 uur maar
Liefst Gekregen . Zo fijn
Bij de eerste had ik door ziekenhuisopname nog maar 3 Dagen over Ik had drie verschillende. En alle drie vreselijke.
Bij de tweede idem kort door ziekenhuis. Wel aardige kraamhulp.
maandag 18 mei 2020 om 20:15
dinsdag 19 mei 2020 om 00:18
Ik heb een keizersnede gehad bij de eerste maar een goed en snel herstel. Vond mijn kraamzort (en het kraambureau) echt heel erg tegenvallen.
Nu zwanger van de tweede, krijg waarschijnlijk weer een keizersnede maar ik ga voor de minimale zorg (bij een ander bureau) denk gewoon elke ochtend 3 uurtjes. Man is in die periode toch lang vrij dus de rest van de dag heb ik genoeg “hulp”. Maar als jij het niet wilt moet je het niet doen
Nu zwanger van de tweede, krijg waarschijnlijk weer een keizersnede maar ik ga voor de minimale zorg (bij een ander bureau) denk gewoon elke ochtend 3 uurtjes. Man is in die periode toch lang vrij dus de rest van de dag heb ik genoeg “hulp”. Maar als jij het niet wilt moet je het niet doen