Weer hele dagen terug naar school (basisonderwijs)
dinsdag 19 mei 2020 om 20:53
Hoe hebben jullie kinderen het nieuws ontvangen?
Mijn dochter van 10 kijkt er op 2 manieren tegenaan. Ze is blij al haar vriendinnen weer te zien die in het andere groepsdeel zitten. Maar ze zei ook dat ze het ergens wel jammer vindt. Want het is nu echt rustiger in de klas (15 ipv 30) en ze krijgen veel meer aandacht. (vooral ook persoonlijke aandacht)
Ben benieuwd hoe jullie kinderen er tegenaan kijken
En hoe kijk je er zelf tegenaan?
Mijn dochter van 10 kijkt er op 2 manieren tegenaan. Ze is blij al haar vriendinnen weer te zien die in het andere groepsdeel zitten. Maar ze zei ook dat ze het ergens wel jammer vindt. Want het is nu echt rustiger in de klas (15 ipv 30) en ze krijgen veel meer aandacht. (vooral ook persoonlijke aandacht)
Ben benieuwd hoe jullie kinderen er tegenaan kijken
En hoe kijk je er zelf tegenaan?
woensdag 20 mei 2020 om 08:54
Krijgen ze ergens in groep 6 dan al een advies? Hier is dat 'voorlopige advies' pas eind groep 7, dus ik vraag me af of dat nu doorgaat. Niet dat ze het niet al kunnen weten...misvrolijk schreef: ↑19-05-2020 23:02Ow echt mijn dochter zit ook in groep 6. Ik dacht misschien wachten ze tot groep 7 om advies te geven
woensdag 20 mei 2020 om 08:55
woensdag 20 mei 2020 om 09:13
Als je normaal op de fiets kwam, dan nu uiteraard ook.nausicaa schreef: ↑20-05-2020 08:29Echt, 8km? Dan zouden er op mijn oude middelbare school zeker 50% van de leerlingen ‘ver weg’ wonen. En iedereen fietste dat gewoon. In mijn jaar van 120 leerlingen was er maar 1 die met de trein kwam, maar die moest dan ook 22 km fietsen (enkele reis). Dat is best ver elke dag voor een 13 jarige.
En dan woonde ik in de randstad, niet ergens achteraf op het platteland of zo.
Ik denk dat scholen een hoop verzoekjes gaan krijgen van leerlingen die anders ook gewoon kwamen fietsen.
woensdag 20 mei 2020 om 12:35
Bij ons is het voorlopige advies ook vanaf eind groep 7.
En voor zover ik weet gaat dat gewoon door...
woensdag 20 mei 2020 om 13:08
Zoon zit op speciaal onderwijs dus hij is vorige week meteen met volle dagen gestart (hallelujah!!!). Dochter zit in een combiklas groep 3/4 en vindt het eigenlijk heel erg fijn ‘zonder die schreeuwende groep 3-ers’
Zij gaan halve dagen naar school (en geen thuisonderwijs meer) en dat vindt ze eigenlijk ook wel relaxt, ‘s ochtends rustig aan doen en spelen en ‘s middags naar school. Helaas pindakaas voor haar!

vrijdag 22 mei 2020 om 17:48
Ja aan het begin van het nieuwe schooljaar (sept) hadden we een infoavond en daarin werd benoemd dat eind gr 6 er een voorlopig advies zou komen. Geen idee of dat nu nog doorgaat maar bij ons op school dus wel de norm normaal gesproken.

vrijdag 22 mei 2020 om 17:49
Daar gaat het niet om, wel dat dat advies gebaseerd is op de cito's lvs voor begrijpend lezen en rekenen vanaf M6. De E6 gaat hierin dus niet meegewogen worden op de school van mijn kinderen.
vrijdag 22 mei 2020 om 17:53
Ik denk dat jouw school hier echt niet de enige mee is. Zou ook vreemd zijn om hem mee te laten tellen.
Er zijn scholen die de E6 compleet over gaan slaan. Bij ons gaan ze ze wel afnemen maar ze worden gebruikt om te kijken waar ze extra mee aan de slag moeten in groep 7

vrijdag 22 mei 2020 om 19:05
Hier gaat het ook om meer dan 20 km. Maar uit ons dorp gaan er meerdere kinderen naar die school.nausicaa schreef: ↑20-05-2020 08:29Echt, 8km? Dan zouden er op mijn oude middelbare school zeker 50% van de leerlingen ‘ver weg’ wonen. En iedereen fietste dat gewoon. In mijn jaar van 120 leerlingen was er maar 1 die met de trein kwam, maar die moest dan ook 22 km fietsen (enkele reis). Dat is best ver elke dag voor een 13 jarige.
En dan woonde ik in de randstad, niet ergens achteraf op het platteland of zo.
Ik denk dat scholen een hoop verzoekjes gaan krijgen van leerlingen die anders ook gewoon kwamen fietsen.
Gelukkig denk ik dat veel mentoren wel op de hoogte zijn van welke kinderen met het OV komen, zeker omdat dat er niet veel zijn! (En deze natuurlijk wel eens een bus/trein missen/vertraging hebben).
Ik ben zeker bereid zoveel als mogelijk te brengen/halen. Maar vooral omdat ze geen hele dagen maken is dat soms niet haalbaar ivm mijn eigen werk. Midden op de dag valt er niks te schuiven voor mij...