Relatie twijfels

20-05-2020 11:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 20 en heb nu al een half jaar een relatie met een jongen. In het begin ging het allemaal erg goed zoals bij iedere relatie. Naderhand werd ik steeds onzekerder omdat hij me niet echt bevestiging geeft qua de liefde dus hij stuurt bijv. geen lieve berichten ook verrast hij me nooit en koopt hij nooit een bos bloemen of een kleinigheidje. Ik ben totaal niet materialistisch maar als ik zie dat andere meisjes wel kado's krijgen van hun vriend word ik toch een beetje jaloers. Ik heb hem wel eens hierop aangesproken maar het lijkt alsof hij hier niks mee doet.

Maar nu komt het, hij heeft thuis zelf nooit liefde gekregen en daardoor kan hij mij dus niet de liefde en bevestiging geven die ik nodig heb. Ik begrijp dit en vind het ook erg voor hem. Maar hierdoor heb ik dus twijfels omdat ik er erg onzeker van word. Ik hou erg veel van hem en hij is me eerste relatie en heb ook gewoon nog veel gevoelens. Ook twijfel ik aan mezelf of ik misschien teveel van hem vraag?

Als we samen zijn is alles goed maar zodra we niet meer samen zijn slaan me gedachtes met van alles op hol zoals dat hij niet van mij houd of dat ik niks voor hem beteken. Ik heb gewoon vooral het gevoel dat het hem allemaal niks interesseert, hij is ook moeilijk te peilen omdat hij geen gevoelens laat zien. Ook hierover hebben we vaker gepraat.

Moet ik het uitmaken in deze situatie of het nog een kans geven? (heb het al vaker een kans gegeven en alsnog blijf ik me onzeker voelen maar wil hem ook niet kwijt)

Ik ben namelijk bang dat als ik het uitmaak ik iets goeds misloop aangezien hij een goeie jongen is maar ik gewoon die bevestiging mis en dat heb ik namelijk wel nodig en je weet niet of je dat bij andere wel gaat krijgen?
de wereld zit vol leuke jongens hoor
als je na een half jaar (dat IS het begin van je relatie) al zo twijfelt, is er vast eentje die jou wel kan bieden wat je zoekt
Hij kan jou niet de liefde en bevestiging geven die je nodig hebt? Kan hij dat uberhaupt, aangezien hij niets laat merken? Daarnaast als hij niet iets wil doen met jouw opmerkingen, dan lijkt het mij dat hij het wel best vindt

Met andere woorden, ik denk dat jij vooral dol op hem bent en op het idee van een relatie, dan dat hij echt dol is op jou.

En echt, waarom zou je bij een man blijven die totaal geen interesse in jou heeft? Er zijn genoeg leuke mannen die jou wel die liefde en bevestiging kunnen geven. Zeker op jouw leeftijd!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vragen om lieve dingen vind ik persoonlijk ook wel een beetje raar. Als jij dat nodig hebt en hij kan/wil het niet geven dan zijn jullie wellicht geen match.
Ik lees vooral dat je allelei verwachtingen hebt van jouw vriend en van alles van hem vraagt. Maar geef je jouw vriend zelf wel een presentjes?

What goes around comes (meestal) around.
Je lukt liefde ook leren zien.
In de beschermende hand op je rug als je oversteekt.
In de koffie die hij 's ochtends voor je zet.
In hoe hij je pleziert in bed.
In alles wat hij voor je doet.

Of het is er niet, dat kan ook.
dianaf schreef:
20-05-2020 12:04
Hij kan jou niet de liefde en bevestiging geven die je nodig hebt? Kan hij dat uberhaupt, aangezien hij niets laat merken? Daarnaast als hij niet iets wil doen met jouw opmerkingen, dan lijkt het mij dat hij het wel best vindt

Met andere woorden, ik denk dat jij vooral dol op hem bent en op het idee van een relatie, dan dat hij echt dol is op jou.

En echt, waarom zou je bij een man blijven die totaal geen interesse in jou heeft? Er zijn genoeg leuke mannen die jou wel die liefde en bevestiging kunnen geven. Zeker op jouw leeftijd!

Wat een rare post. TO geeft zelf al aan dat hij is opgevoed zonder liefde en zonder het tonen van emoties. Heb je enig idee wat dat doet met de ontwikkeling van een kind? Wat voor hechtingsstijl dit tot gevolg kan hebben? Dat zegt helemaal niets over hoe gek hij is op zijn vriendin. Als je nooit hebt geleerd hoe je liefde en affectie geeft, kun je dit echt niet zomaar verwachten en is dat ook niets dat hij makkelijk kan veranderen. De meeste mensen hebben daar therapie voor nodig, en zelfs dat is geen garantie, zo diepgeworteld is een dergelijke basis vanuit opvoeding.

Ik zeg niet dat TO daarom bij hem moet blijven, het is haar goed recht om te kiezen voor haar eigen geluk. Maar als je echt gek bent op hem en hij is goed voor je, verdient hij mogelijk wel de kans om hieraan te werken (als hij dat ook wil). Of is het aan jou om dit te accepteren en de liefde inderdaad uit andere aspecten af te lezen. Alleen jij kunt bepalen of dat voor jou genoeg is.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Vanuit zijn opvoeding is zijn gedrag dus goed te verklaren. Maar dit gaat dus ook nog héél lang duren voordat hij een beetje gaat veranderen.
Wil je daar nu op je 20e al voor tekenen?
Wat versta jij onder liefde en bevestiging geven? Als voorbeeld noem je berichtjes en kado's. Dat zijn leuke extraatjes, maar liefde en bevestiging zit hem toch meer in dat jullie bij elkaar willen zijn, dat hij een knuffel geeft, dat hij naar je luistert als jij praat en dat hij met jou praat, dat jullie samen dingen doen, in hoe hij naar je kijkt. Dat is ook liefde. Complimentjes en uiten dat hij je graag ziet hoort daar uiteraard wel ook bij. Maar uit je post kan ik niet opmaken of hij geen liefde geeft of dat jij dusdanig onzeker bent dat je tastbaar 'bewijs' zoekt zoals cadeaus.
Otta1985 schreef:
20-05-2020 12:58
Wat versta jij onder liefde en bevestiging geven? Als voorbeeld noem je berichtjes en kado's. Dat zijn leuke extraatjes, maar liefde en bevestiging zit hem toch meer in dat jullie bij elkaar willen zijn, dat hij een knuffel geeft, dat hij naar je luistert als jij praat en dat hij met jou praat, dat jullie samen dingen doen, in hoe hij naar je kijkt. Dat is ook liefde. Complimentjes en uiten dat hij je graag ziet hoort daar uiteraard wel ook bij. Maar ik zou mss ook wel even bij mezelf te rade gaan of dit alleen bij hem ligt of dat jij misschien liefde zoekt op de verkeerde plek (cadeau ipv aanraking) of dat je nodeloos onzeker bent.
als TO dit nodig heeft of heel fijn vindt, dan mag dat gewoon hoor
dan zoekt ze iemand, die dat uit zichzelf ook heeft
Lenteui schreef:
20-05-2020 12:31
Je lukt liefde ook leren zien.
In de beschermende hand op je rug als je oversteekt.
In de koffie die hij 's ochtends voor je zet.
In hoe hij je pleziert in bed.
In alles wat hij voor je doet.

Hier ben ik het zo mee eens!
Het gaat toch niet om bloemen of cadeautjes. Wat kan jou dat nou schelen.
Overigens; ook mannen die niet zo liefdevol zijn neigen nog wel eens te grijpen naar cadeaus en betekenisloze 'lieve' berichtjes om een meisje voor zich te winnen.
lilalinda schreef:
20-05-2020 13:00
als TO dit nodig heeft of heel fijn vindt, dan mag dat gewoon hoor
dan zoekt ze iemand, die dat uit zichzelf ook heeft
Ik zeg ook niet dat dat niet mag. Maar aangezien ze haar vriend een 'goeie jongen' noemt en aangeeft veel van hem te houden lijkt er ook wel iets waardevols aan deze relatie. Dus niet iets om 'zomaar' op te geven. Vandaar mijn vragen. Of hij echt geen liefde geeft, of dat zij het niet ziet vanuit eigen onzekerheid. Niet bedoeld als verwijt aan TO. Meer zoals het bericht van Lenteui. Bedoeld om aan het denken te zetten.
Bijzonder dat er gelijk gekozen wordt om hem dan maar te dumpen.

Ik zou het met hem bespreken. Na een half jaar begin je elkaar net wat 'echt' te kennen. En kun je samen verder groeien.

Is je twijfel niet meer een stukje eigen onzekerheid (als in te weinig bevestiging?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven