Zo onzeker
donderdag 21 mei 2020 om 11:51
Hoi!
Dit is mijn eerste bericht hier en weet echt niet wat ik moet doen.
Momenteel zit ik in een vaste relatie al 10 jaar en zijn de laatste 2 jaar niet je van het zeg maar. De afgelopen maanden heb ik iemand ontmoet waar het vanaf het begin goed mee klikt. We hebben meteen veel app contact en we groeide wel een beetje naar elkaar toe. Inmiddels hebben we ook een aantal keer (3) wat leuks gedaan en dat was leuk en gezellig! We voelde ons beide op ons gemak en we kunnen lachen en het zijn gewoon fijne momenten als we samen zijn! Zij heeft ook een vriend sinds een aantal maanden maar weet niet of dat heel serieus is..
Wat kan ik verwachten? Ik vind haar gewoon heel leuk en waarschijnlijk ben ik verliefd op haar. Maar mis ik signalen die ze geeft? En ben ik te bang om iets te ondernemen omdat ik ook nog in een relatie zit. Een dame die net een vriend heeft spreekt toch niet zomaar af met iemand om leuke dingen mee te doen?
Wil eigenlijk gewoon de bevestiging hebben dat ze mij ook leuk vind..
Dit is mijn eerste bericht hier en weet echt niet wat ik moet doen.
Momenteel zit ik in een vaste relatie al 10 jaar en zijn de laatste 2 jaar niet je van het zeg maar. De afgelopen maanden heb ik iemand ontmoet waar het vanaf het begin goed mee klikt. We hebben meteen veel app contact en we groeide wel een beetje naar elkaar toe. Inmiddels hebben we ook een aantal keer (3) wat leuks gedaan en dat was leuk en gezellig! We voelde ons beide op ons gemak en we kunnen lachen en het zijn gewoon fijne momenten als we samen zijn! Zij heeft ook een vriend sinds een aantal maanden maar weet niet of dat heel serieus is..
Wat kan ik verwachten? Ik vind haar gewoon heel leuk en waarschijnlijk ben ik verliefd op haar. Maar mis ik signalen die ze geeft? En ben ik te bang om iets te ondernemen omdat ik ook nog in een relatie zit. Een dame die net een vriend heeft spreekt toch niet zomaar af met iemand om leuke dingen mee te doen?
Wil eigenlijk gewoon de bevestiging hebben dat ze mij ook leuk vind..
donderdag 21 mei 2020 om 15:25
donderdag 21 mei 2020 om 16:46
TO wil graag bevestiging dat zij hem ook leuk vindt en dan zeg jij zoiets? Terwijl TO zo onzeker is?madamzonderm schreef: ↑21-05-2020 15:25Als je in een relatie zit kan je nog wel afspreken met iemand, dat hoeft geen aanzet tot een romantische relatie te zijn.
donderdag 21 mei 2020 om 17:31
Ja. Meestal zou ik meer hoopvol zijn maar nu zit TO nog in een lange relatie en overweegt de optie dat de relatie van de vriendin niet zo serieus is.
Dus dit keer minder hoopvol.
Met als mogelijke malus;
Als ze beiden elkaar leuker vinden dan hun partners en daarom bij elkaar komen dan is dat wellicht een ongezonde basis voor een romantische relatie.
donderdag 21 mei 2020 om 17:36
Zoals je eraan komt, kom je eraf. Dan zit TO wéér in zo'n onzekere situatie en dat vindt hij juist zo vervelend.madamzonderm schreef: ↑21-05-2020 17:31
Als ze beiden elkaar leuker vinden dan hun partners en daarom bij elkaar komen dan is dat wellicht een ongezonde basis voor een romantische relatie.
donderdag 21 mei 2020 om 17:41
En dan ook nog die zielige topic-titel erbij.
maandag 25 mei 2020 om 04:03
Dit dusLadida1981
donderdag 21 mei 2020 om 17:37
Je doet net of dit een volkomen normale situatie is.. Eerst uitmaken, dan denken aan daten. Onvoorstelbaar dit..
Eerst daten afspreken appen met een ander terwijl je in een relatie zit! En jij bent degene die onzeker is TO? Word je niet verteerd door schuldgevoelens? Dat vreet aan je. Word je heel onzeker van! Man up. Veel beter ook voor zelfvertrouwen en zelfrespect en eigenwaarde.
Weet degene met wie jij afspreekt wel van je huidige relatie af of maar achterwege gelaten? Huidige relatie vind dit normaal? Lijkt me niet toch?
Geen compassie
maandag 25 mei 2020 om 04:37