Man scheld
vrijdag 22 mei 2020 om 07:25
Hallo allemaal
Ik wil graag even van me afschrijven..
Mijn man en ik zijn al een aantal jaar samen, ik heb een zoontje van 10 uit een eerdere relatie.
Wij hebben nu een dochtertje van bijna 1.
Sinds de komst van ons dochtertje is mijn man gaan veranderen.. hij zegt ook dat hij het best wennen vind en zwaar vind etc, ik zorg zelf fulltime voor me kinderen bewust voor gekozen zodra ons dochtertje naar school gaat ga ik ook weer werken.
Mijn man heeft ineens een heel kort lontje, voelt zich snel aangevallen en scheld me uit, en maakt me belachelijk, opmerkingen zoals als ik zeg pff ben moe dan zegt hij waarvan je doet de hele dag niks (als ik er wat van zeg is het een grapje)
Nu is het zo dat ik niet goed in me vel zit kwa depressie klachten.. ik werk kei hard aan mezelf om me weer sterk en goed te voelen.
Als ik maar iets zeg, mijn mening geef bijv.. op dat wat ik net schreef zeg ik klopt ik doe de hele dag niks daarom is het huis netjes, was gedaan boodschappen 2 kinderen die er netjes bij lopen etc dan krijg ik doe niet zo blij en bijdehand kneus.
Als ik niet reageer zoals hij wilt bijv als ik geïrriteerd raak van zijn opmerkingen zeg ik dat en ben ik een kkwijf kkmegool moet ik oprotten oja en als ik een ander heb moet ik het nu zeggen. Ga ik sporten is het met wie heb je afgesproken, achteraf moet dit ook weer ouwehoeren zijn..uhu..
Vorige keer heb ik gezegt met een verheffende stem ik laat mij niet meer uitschelden doe je dat wel is daar de deur,dan krijg ik je lokt het zelf uit op de manier hoe je dingen zegt en praat maar ik hou wel van je, en later is het ik doe me best niet meer te schelden maae dat zit gewoon in me..doe ik niet om je pijn te doen. Uhm ja die woorden doen pijn en dit kan zo niet meer.
En ik weet dat ik dit niet moet pikken en ga ik ook niet meer doen..
Maar ik weet gewoon niet hoe en wat ik nu moet doen.. hem met iemand laten praten? Uitmaken? En dan hoe verder?
Hopelijk heeft iemand tips en adviezen o ervaringen.
Bedankt
Ik wil graag even van me afschrijven..
Mijn man en ik zijn al een aantal jaar samen, ik heb een zoontje van 10 uit een eerdere relatie.
Wij hebben nu een dochtertje van bijna 1.
Sinds de komst van ons dochtertje is mijn man gaan veranderen.. hij zegt ook dat hij het best wennen vind en zwaar vind etc, ik zorg zelf fulltime voor me kinderen bewust voor gekozen zodra ons dochtertje naar school gaat ga ik ook weer werken.
Mijn man heeft ineens een heel kort lontje, voelt zich snel aangevallen en scheld me uit, en maakt me belachelijk, opmerkingen zoals als ik zeg pff ben moe dan zegt hij waarvan je doet de hele dag niks (als ik er wat van zeg is het een grapje)
Nu is het zo dat ik niet goed in me vel zit kwa depressie klachten.. ik werk kei hard aan mezelf om me weer sterk en goed te voelen.
Als ik maar iets zeg, mijn mening geef bijv.. op dat wat ik net schreef zeg ik klopt ik doe de hele dag niks daarom is het huis netjes, was gedaan boodschappen 2 kinderen die er netjes bij lopen etc dan krijg ik doe niet zo blij en bijdehand kneus.
Als ik niet reageer zoals hij wilt bijv als ik geïrriteerd raak van zijn opmerkingen zeg ik dat en ben ik een kkwijf kkmegool moet ik oprotten oja en als ik een ander heb moet ik het nu zeggen. Ga ik sporten is het met wie heb je afgesproken, achteraf moet dit ook weer ouwehoeren zijn..uhu..
Vorige keer heb ik gezegt met een verheffende stem ik laat mij niet meer uitschelden doe je dat wel is daar de deur,dan krijg ik je lokt het zelf uit op de manier hoe je dingen zegt en praat maar ik hou wel van je, en later is het ik doe me best niet meer te schelden maae dat zit gewoon in me..doe ik niet om je pijn te doen. Uhm ja die woorden doen pijn en dit kan zo niet meer.
En ik weet dat ik dit niet moet pikken en ga ik ook niet meer doen..
Maar ik weet gewoon niet hoe en wat ik nu moet doen.. hem met iemand laten praten? Uitmaken? En dan hoe verder?
Hopelijk heeft iemand tips en adviezen o ervaringen.
Bedankt
vrijdag 22 mei 2020 om 08:50
Pak de kans van de baan waar je terug mag komen, dat is het begin. Vraag bijstand en toeslagen aan en ga op zoek naar een baan waar je meer verdient en/of meer uren kunt werken. Dat lukt misschien niet van vandaag op morgen dus voor die tijd is er de bijstand.
Als dit jouw huis is, zet je hem buiten. Met zo'n man ben je alleen beter af dan samen.
Succes!
Als dit jouw huis is, zet je hem buiten. Met zo'n man ben je alleen beter af dan samen.
Succes!
vrijdag 22 mei 2020 om 08:55
Zet hem eruit. Ga werken en tot die tijd vraag je bijstand aan.Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:03Dit is mijn huis alleen hij betaald alles en ik me eigen dingen n voor kids en boodschappen
Dit gaat niet veranderen , stop er alsjeblieft mee. Je maakt jezelf en uiteindelijk je kind kapot.
vrijdag 22 mei 2020 om 08:56
Je krijgt veel meer toeslagen bij dit inkomen hoor.Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:19Had net even gekeken bij toeslagen, ik krijg dan ongv 350, als ik werk zou ik bijna 600 verdienen dat ga ik nooit redden en dan opvang van 2 kinderen nog betalen, de huur etc
Even uitgegaan van een huur van 600 euro.
huurtoeslag € 309 per maand
kindgebonden budget € 448 per maand
kinderopvangtoeslag naar wat je gebruikt.
zorgtoeslag € 104 per maand
Totaal: 861
En je zou dus nog een beetje kunnen laten aanvullen door de bijstand tot je wel een fatsoenlijk inkomen hebt.
Zaak 1 is die man je huis uit trappen.
vrijdag 22 mei 2020 om 08:57
Ik zou ook wegwezen. Of nou ja; die eikel van een vent buiten zetten dan als het jouw appartement is.
600 is niet veel, maar in elk geval een begin, je kunt er iets bijzoeken of vanuit daar verder gaan zoeken naar een andere baan met meer uren. Lijkt me ook dat je recht hebt op kinderalimentatie, en toeslagen voor kinderopvang zul je ook wel krijgen. Krijg je geen kinderalimentatie voor je oudste kind (of heb ik verkeerd gelezen dat je nog een kind hebt?)?
Ik snap je zorgen mbt je dochter, je kunt om te beginnen een omgangsregeling afspreken met jou erbij. Op neutraal terrein, speeltuin of zo?
Het is een moeilijke stap, maar hoe denk je dat het voor je kinderen is dat je steeds verrot wordt gescholden? En wat voor voorbeeld geef jij dat je je zo laat behandelen?
Ga een fijn leven opbouwen met je kinders en verwerken wat er is gebeurd. En dan kun je misschien ooit kijken voor een nieuwe partner, maar ga eerst aan jezelf werken. Je kan het hoor
600 is niet veel, maar in elk geval een begin, je kunt er iets bijzoeken of vanuit daar verder gaan zoeken naar een andere baan met meer uren. Lijkt me ook dat je recht hebt op kinderalimentatie, en toeslagen voor kinderopvang zul je ook wel krijgen. Krijg je geen kinderalimentatie voor je oudste kind (of heb ik verkeerd gelezen dat je nog een kind hebt?)?
Ik snap je zorgen mbt je dochter, je kunt om te beginnen een omgangsregeling afspreken met jou erbij. Op neutraal terrein, speeltuin of zo?
Het is een moeilijke stap, maar hoe denk je dat het voor je kinderen is dat je steeds verrot wordt gescholden? En wat voor voorbeeld geef jij dat je je zo laat behandelen?
Ga een fijn leven opbouwen met je kinders en verwerken wat er is gebeurd. En dan kun je misschien ooit kijken voor een nieuwe partner, maar ga eerst aan jezelf werken. Je kan het hoor
vrijdag 22 mei 2020 om 09:03
Bekijk het eens zo; je ziet vaak dat zulke patronen zich later herhalen bij kinderen wanneer ze ouder zijn. Zou jij dit voor je dochter willen later? Of wil je haar laten zien dat je meer waard bent, beter verdient? En dat het ok is om voor jezelf op te komen?
Oh en hier valt ook wel eens hard woord hoor in het heetst van de strijd hoor, maar zoals jij het omschrijft vind ik het erg ver gaan. En daarnaast hier ook altijd een wederzijdse sorry.
Oh en hier valt ook wel eens hard woord hoor in het heetst van de strijd hoor, maar zoals jij het omschrijft vind ik het erg ver gaan. En daarnaast hier ook altijd een wederzijdse sorry.
vrijdag 22 mei 2020 om 09:06
Ja ia ook zo ik wil dit ook niet..
Ja dat vind ik ook erg dat er nog geen sorrie vanaf kan, alleen maar ik hou wel van je..
Ik hou ook van hem en hij heeft ook zeker goede kanten.. maar dat gescheld en kleineren kan niet en ik heb m daar al vaker opgewezen en het gaat maar door, maandag heb ik weer een gesprek dan ga ik dit zeker aankaarten
Ja dat vind ik ook erg dat er nog geen sorrie vanaf kan, alleen maar ik hou wel van je..
Ik hou ook van hem en hij heeft ook zeker goede kanten.. maar dat gescheld en kleineren kan niet en ik heb m daar al vaker opgewezen en het gaat maar door, maandag heb ik weer een gesprek dan ga ik dit zeker aankaarten
vrijdag 22 mei 2020 om 09:06
Geen idee. Maar daar zou je wel recht op moeten hebben.Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:58Waarom geeft die bij toeslagen bij mij aan dat ik daar geen recht op heb, kindgebondenbudget? Omdat ik 2 kinderen heb?
vrijdag 22 mei 2020 om 09:11
En hoezo vertrouwt hij de opvang niet, wat is dat voor klets?
Begin vast met aanvragen van toeslagen, bijstand weet ik het allemaal. Leg contact met je oude werk dat je graag terugkomt (en bespreek meteen of er wel een mogelijkheid is voor meer uren, wie weet?) en bespreek per wanneer. Heb je een sociaal vangnet, vriendinnen, familie?
Bespreek het inderdaad ook met je begeleiding.
Verwacht je moeilijkheden als je hem de deur uitzet aangezien hij zo’n kort lontje heeft?
Begin vast met aanvragen van toeslagen, bijstand weet ik het allemaal. Leg contact met je oude werk dat je graag terugkomt (en bespreek meteen of er wel een mogelijkheid is voor meer uren, wie weet?) en bespreek per wanneer. Heb je een sociaal vangnet, vriendinnen, familie?
Bespreek het inderdaad ook met je begeleiding.
Verwacht je moeilijkheden als je hem de deur uitzet aangezien hij zo’n kort lontje heeft?
vrijdag 22 mei 2020 om 09:13
Ab_Normaal schreef: ↑22-05-2020 08:43En in je eerste topic had je hem in juli 2017 ontmoet. En nu al 6 jaar?
Wat vliegt de tijd he
Ze verdraaid details omdat ze bang is door meelezers te worden herkend.
Ik vind het er ook niet zo toe doen.. of ze hem 3 of 6 jaar kent.
Het feit is dat ze wordt uitgemaakt voor K. Mongool en ze haast bang voor hem lijkt te zijn.
Ik denk dat ze meer heeft aan wat begrip en advies dan op leugentjes gewezen te worden.
vrijdag 22 mei 2020 om 09:31
Je moet gewoon een serieuze baan zoeken met serieuze uren en een serieus salaris.Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:19Had net even gekeken bij toeslagen, ik krijg dan ongv 350, als ik werk zou ik bijna 600 verdienen dat ga ik nooit redden en dan opvang van 2 kinderen nog betalen, de huur etc
Je zal moeten bikkelen om zelfstandig te zijn en je kinderen goede dingen mee te kunnen geven, als jij op eigen benen staat zal dat je zelfvertrouwen een boost geven.
Dan hoef je nooit meer zulke idiote onzin van een vent te pikken omdat hij voor de centjes zorgt.
vrijdag 22 mei 2020 om 09:34
Joh, je hebt als alleenstaande ouder ( zeker als je de hoofdzorger bent of word ) recht op van alles ook je opvangtoeslag is echt heel veel. Bijna helemaal dekkend vaak. Nee, geen vetpot maar het is te doen/moet te doen zijn.Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:58Waarom geeft die bij toeslagen bij mij aan dat ik daar geen recht op heb, kindgebondenbudget? Omdat ik 2 kinderen heb?
Je bent redenen om te zoeken om maar niet te gaan. Wat is belangrijker?
vrijdag 22 mei 2020 om 09:39
Hou je maar voor dat opgroeien bij ouders waarvan de een de ander verkracht en uitscheldt veel schadelijker voor haar is.Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:29Ja ik ga me er even in verdiepen. En zeker hulp zoeken.
Wat me buiten dit dan ook beangstigd is dat ons dochtertje dan ook straks naar hem moet . En ik weet dat ik het daar heel moeilijk mee ga krijgen want ze ligt me heel gevoelig door de miskraam hiervoor lastig uit te leggen maar elk kind is een wonder maar bij haar ligt het iets gevoeliger ik ga dat heel moeilijk vinden
Kom uit je slachtofferrol, kweek wat ruggegraat en ga ervoor!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
vrijdag 22 mei 2020 om 09:43
Ik weet niet wie de die is waar je het over hebt, maar volgens mij heb je meer nodig dan het Viva forum. Kijk eens of je gemeente een loket heeft, of hoe het dan ook heet, waar je laagdrempelig maatschappelijk werk hulp krijgt. Die kunnen je helpen met het uitzoeken van de juiste toeslagen, hoe je meer inkomen kunt krijgen, enz. En je stiekem steunen om die nare man uit je huis te krijgen.Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:58Waarom geeft die bij toeslagen bij mij aan dat ik daar geen recht op heb, kindgebondenbudget? Omdat ik 2 kinderen heb?
Bezoekregeling en zo is van later zorg. Want misschien is hij tegen je kind helemaal niet zo vervelend. Maar tegen jou wel, en daarom moet hij hulp zoeken of weg. En als jij dat uitstelt tot maandag - dat kan. Maar je hebt nog een hele dag om je in te schrijven bij opvang, gashouders, en te zoeken naar (meer) werk.
Oh - en vergeet het maar dat hij zomaar veranderd omdat je hem dat vraagt. Dit is wat hij is en veranderen zal echt niet ineens gaan.
vrijdag 22 mei 2020 om 09:44
Nou klaar toch. Schot voor open doel, uitflikkeren die kneus!Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 09:13Hij zegt altijd als je wilt stoppen leg ik me daar bij neer want het heeft geen zin voor iemamd te vechten als diegene niet meer wilt
Wat wil jij eigenlijk voor jezelf en voor je kinderen? Want je praat alleen maar over de financiële kant van het verhaal, over het welzijn van hen hoor ik je niet
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-