Ik voel me even %&#€@

24-05-2020 00:22 32 berichten
:frusty: :'(

Ik voel me even kut. Ik lijk de enige in dit huishouden die zich nog een beetje staande weet te houden, maar nu gaat het even niet meer. Ik heb een kutdag gehad met weet-niet-hoeveel drama’s met zoon (die eigenlijk gewoon moe was). Ik voel me dik maar vreet alles bij elkaar. Man vindt alles moeilijk, zwaar en deprimerend, en ik mag het oplossen. Ik heb al weken geen zin in hardlopen; ik ploeter me al jaren het ongans naar de 5km en man gaat ook een keertje en rent in 1 keer 12km. Zoon mag zo nu en dan weer naar school, man weer naar z’n werk en ik zit voorlopig nog thuis opgesloten (met werk, dat gelukkig wel).

Blègh.

Zo, dat lucht op.
ik ploeter me al jaren het ongans naar de 5km en man gaat ook een keertje en rent in 1 keer 12km.

:rofl:

Lach of ik schiet.
Cateautje schreef:
24-05-2020 00:25
ik ploeter me al jaren het ongans naar de 5km en man gaat ook een keertje en rent in 1 keer 12km.

:rofl:

Lach of ik schiet.
De grap ontgaat mij volledig, maar dat ligt vast aan mijn humeur op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenzee schreef:
24-05-2020 00:22
Zo, dat lucht op.
Beter nu?
madamzonderm schreef:
24-05-2020 00:29
Beter nu?
De grootste frustratie ben ik wel kwijt nu. Nu nog een potje janken...
Bloemenzee schreef:
24-05-2020 00:29
De grap ontgaat mij volledig, maar dat ligt vast aan mijn humeur op dit moment.
Ik probeer je niet je nog rotter te laten voelen, maar jaren ploeteren voor 5 km. en iemand die nooit rent aan je voorbij zien rennen tot er geen einde aan komt, zou bij mij de slappe lach veroorzaken en de relativiteit van al dat geploeter in laten zien.
Bloemenzee schreef:
24-05-2020 00:31
De grootste frustratie ben ik wel kwijt nu. Nu nog een potje janken...
Fijn, doe dat. Voor als het nog helpt, probeer je te richten op je eigen renprestaties in plaats van die te vergelijken met die van je man. Ieder loopt zijn eigen race en jou race is er een van doorzetten.
Cateautje schreef:
24-05-2020 00:32
Ik probeer je niet je nog rotter te laten voelen, maar jaren ploeteren voor 5 km. en iemand die nooit rent aan je voorbij zien rennen tot er geen einde aan komt, zou bij mij de slappe lach veroorzaken en de relativiteit van al dat geploeter in laten zien.
Dank.
Ik vind hardlopen ook stom (nou ja, niet héél erg, maar ook niet holladiejee daar gaan we weer, ook niet achteraf). Maar ik weet niet wat dan. Ik wil toch proberen wat gezond te doen, wat conditie te hebben of zo. En het liefst wat kilo’s kwijt te raken, als het mee zit.
Ik heb t de afgelopen dagen ook. Kinderen bij hun vader en ik “verveel” me al dagen dood.... Ja, ik kan gaan poetsen of andere huishoudelijke taken doen, maar zoek t gewoon ff niet! Ben gewoon even helemaal klaar met feit dat alle spontaniteit overal uitgeslagen is. Niet even spontaan naar de stad, niet even spontaan bij iemand op bezoek, spontaan een drankje doen ergens..... gewoon ff blegh. Dus ik herken t! Komt wel weer goed 😃
Bloemenzee schreef:
24-05-2020 00:37
Dank.
Ik vind hardlopen ook stom (nou ja, niet héél erg, maar ook niet holladiejee daar gaan we weer, ook niet achteraf). Maar ik weet niet wat dan. Ik wil toch proberen wat gezond te doen, wat conditie te hebben of zo. En het liefst wat kilo’s kwijt te raken, als het mee zit.
Misschien past yoga beter bij je. Je kan het proberen door een filmpje op you tube te zoeken, er zijn er talloze. Dan hoef je niet meer de benen uit je lijf te lopen en ben je toch goed voor jezelf bezig.
Overigens, wandelen verbrand meer dan hardlopen. ;-)
Shedevil85 schreef:
24-05-2020 00:40
Ik heb t de afgelopen dagen ook. Kinderen bij hun vader en ik “verveel” me al dagen dood.... Ja, ik kan gaan poetsen of andere huishoudelijke taken doen, maar zoek t gewoon ff niet! Ben gewoon even helemaal klaar met feit dat alle spontaniteit overal uitgeslagen is. Niet even spontaan naar de stad, niet even spontaan bij iemand op bezoek, spontaan een drankje doen ergens..... gewoon ff blegh. Dus ik herken t! Komt wel weer goed 😃
En eigenlijk ben ik best een huismus :facepalm: Maar nu even niet, of zo.
Het komt inderdaad wel weer. Ooit. Of zo.
Cateautje schreef:
24-05-2020 00:40
Misschien past yoga beter bij je. Je kan het proberen door een filmpje op you tube te zoeken, er zijn er talloze. Dan hoef je niet meer de benen uit je lijf te lopen en ben je toch goed voor jezelf bezig.
Overigens, wandelen verbrand meer dan hardlopen. ;-)
Yoga doe ik. Of deed, nu ivm Corona gaat de cursus niet door. Misschien eens een vast avondje YouTube-yoga doen.

En dat wandelen meer verbrand, dat vermoedde kreeg ik laatst ook. Misschien toch maar gaan wandelen, dat ligt me ook veel meer.
Bloemenzee schreef:
24-05-2020 00:46
Yoga doe ik. Of deed, nu ivm Corona gaat de cursus niet door. Misschien eens een vast avondje YouTube-yoga doen.

En dat wandelen meer verbrand, dat vermoedde kreeg ik laatst ook. Misschien toch maar gaan wandelen, dat ligt me ook veel meer.
Zie je dat lichtje? Aan het einde van de tunnel? :D
Ik ken het. Al weken hou je jezelf overeind, en dan is het even klaar. Hier eerst zelf flink ziek geweest met een klein kind van 1,5 die dus niet elders opgevangen kon worden ivm infectie risico. Op mijn tandvlees voor kind gezorgd. Toen zeven weken thuis gezeten zonder echt mijn werk te kunnen doen (door datzelfde weliswaar lieve maar nogal aanwezige kind). En toen mocht ze eindelijk weer naar de opvang, en was ze in no time hartstikke ziek (buikgriep, geen Corona of zo), dus een heel zielig en huilerig kind. En kon ik dus wéér niks doen of even adem halen. Dat laatste was net even een aanpassing te veel geloof ik, want sinds gisteren lig ik er zelf een beetje af. Komt wel weer goed, maar het is even een beetje veel. Had ik trouwens al gezegd dat ik ergens midden in dit verhaal ook nog een nieuw huis had gekocht? Want er was nog niet genoeg chaos :facepalm: .
Bloemenzee schreef:
24-05-2020 00:46

Op YouTube staan een heleboel filmpjes van mensen die instructie geven. Zet die op en dan kan je yoga oefening mee doen.

Wandelen is ook heerlijk om te doen. Als hardlopen je niet ligt , waarom dan tegen de stroom in blijven zwemmen?
Kutdagen horen erbij. Dan pak je morgen (vandaag) een ‘hersteldag’, laat de boel waaien met yoga, lopen/wandelen, anderen motiveren/aansturen, dikke plak chocolade en hop maandag weer boven water.
:smooch: voor jullie allemaal.
:hug: voor degenen die zich ook even kut voelen.
Dank, voor het delen en voor de inzichten. Ik ga proberen wat te slapen.
lemoos2 schreef:
24-05-2020 00:57
Kutdagen horen erbij. Dan pak je morgen (vandaag) een ‘hersteldag’, laat de boel waaien met yoga, lopen/wandelen, anderen motiveren/aansturen, dikke plak chocolade en hop maandag weer boven water.
Ze wil afvallen! Adviseer jij chocola.... een rauwe wortel mag ze.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hardlopen is toch geen ruk aan. Ik wandel liever met een vriendin. Lekker kletsen, lekker lachen. Knap je van op.
Madeliefjees schreef:
24-05-2020 01:01
Ze wil afvallen! Adviseer jij chocola.... een rauwe wortel mag ze.
Ik vind dat chocola advies altijd zo’n kneuterig wijven advies. Lekker je onvrede wegvreten .
:popcorn: (mag popcorn wel? ;-) )
Calypso- schreef:
24-05-2020 01:06
Ik vind dat chocola advies altijd zo’n kneuterig wijven advies. Lekker je onvrede wegvreten .
Ik ben ook een kneuterig wijf, vandaar.
Bloemenzee schreef:
24-05-2020 01:10
:popcorn: (mag popcorn wel? ;-) )
Slapen jij !
Blokje chocola met meer dan 70 % cacao.

Tja het is moeilijk met Corona.
Dik word je van structureel te veel eten en te weinig verbranden, niet van die ene reep chocolade of die ene dag alles eten waar je zin in hebt.
Ze ‘mag’ een wortel? Van wie? Ze mag alles. Waarom moet ze eigenlijk dunner? Ook maar een opgelegd ideaalbeeld dat je ook net zo goed in de sloot zou kunnen gooien.

Iedereen zeurt hier direct over eten of bewegen maar het echte probleem lijkt mij: man vindt alles zwaar, moeilijk & depressief en ik mag het oplossen.
Wat is daar aan de hand to? Worstelt je man met psychische klachten en heeft hij daar hulp bij? Heb jij daar hulp bij? Want dat lijkt me heel zwaar, helemaal als de verantwoordelijkheid voor het gezin daarmee op jouw schouders komt te liggen. Een stuk zwaarder dan 12km hardlopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven