leuke dingen doen?

26-04-2009 14:55 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen,

ik ben nieuw op het forum en dit is dus mijn eerste berichtje alhoewel ik al een tijdje meelees op het viva forum.

ik wilde eigenlijk eens jullie reactie weten op het volgende:

ik ben al 5 jaar samen met mijn vriend maar we doen eigenlijk nooit leuke dingen samen. We zien elkaar een of twee x in de week en dan is het meestal gewoon thuis zitten.

Hij wil niet met mij weg omdat hij het niet leuk vindt om met zijn vriendin weg te gaan (wel met vrienden) of heeft geen geld.

wat vinden jullie hiervan en hoe zou ik het kunnen oplossen

voor degenen met relatie, wat voor leuke dingen doen jullie samen?
waarom vind hij het niet leuk om met je weg te gaan???? ik vind dit heel vreemd, als je een relatie hebt zou je juist leuke dingen met elkaar willen doen. vraag me af of je wel in zo'n leuke relatie zit. je hebt al 5 jaar een relatie en je ziet elkaar maar 1 á 2 keer in de week???? nog vreemder.
Wat wij doen?

Naar het strand, de stad in, terrasje pakken, met vrienden eten, de kroeg in, leuke evenementen bezoeken etc...

Kan hij jou en zijn vrienden niet combineren?
naar de film, strandwandeling, uit eten, naar het bos. Tja je kan zoveel leuke dingen doen met zn tweeen
Hoi hoi, wat vreemd dat je vriend geen leuke dingen wil doen! Wij zijn bijna 3 jaar bij elkaar en doen regelmatig leuke dingen. We gaan vaak naar het zwembad, met dit weer heerlijk en niet duur! Uit eten, winkelen, terrasje pakken. Je zou gewoon lekker in een park kunnen gaan wandelen. En als we thuis zijn doen we vaak spelletjes met de wii of een bordspel. Mogelijkheden genoeg hoor!
Hoe op te lossen?!?!? Nou niet denk ik, hij wil geen leuke dingen met jou doen? Wil jij wel met zo'n iemand leuke dingen doen?!?!

Vraag het hem eens anders....tippie!!
Hij vindt het niet leuk om met jou, zijn vriendin weg te gaan?

Ik zou me aardig zorgen maken als mijn vriend dit zo tegen mij zou zeggen. Ben je zo saai dan, draag je kapotte kleding... Moet hij zich voor jou schamen?

Het lijkt wel of hij jou enkel leuk vindt als hij niets te doen heeft of als hij wil neuken.

Een goed gesprek zou ik zeker met hem aangaan en daaruit je conclusies trekken.

Over dat geen geld hebben is bull-shit. Er zijn genoeg leuke dingen te doen die geen geld kosten. Fietsen of wandelen en ergens picnicken bijvoorbeeld.

Met de koninginnedag in gedachten naar een markt die gehouden wordt.

Er zijn genoeg muziekevenementen in de openlucht die gratis zijn en waar jullie naar toe kunnen gaan.

http://www.eropuit.nl/

Zo zullen er nog genoeg andere websites zijn waar leuke tips instaan.

Als je bijvoorbeeld googled op Efteling en korting zul je ook vaak een actie vinden om ergens heen te gaan met een flinke korting.

Als jullie geen auto hebben... Vaak hebben ze bij de NS leuke acties in de vakanties. Google daar ook eens naar.

http://www.ns.nl

Mijn eerste tip blijft wel de belangrijkste... Praten en communiceren hierover.

Succes
Leuke dingen willen doen samen (uit eten, een wandeling, een uitstapje, op vakantie etc.) is toch een basis die aanwezig moet zijn in 'n relatie, anders is er uberhaupt geen sprake van 'n relatie. Thuis op de bank hangen kan ik net zo goed alleen, zou ik denken.
Vijf jaar samen en jullie zitten alleen maar thuis op de bank als jullie elkaar zien? Hij wil niet met jou op pad omdat hij dat niet leuk vindt?

Ik was allang weggerend als mijn kerel zo in elkaar zat.

Wat wij samen doen: naar de film, een concert, een museum, het theater, de kroeg, uiteten, wandelen in het bos en op het strand, met een kleed, boek en fles wijn in het park of aan het water liggen, naar vrienden of familie, zeilen, motorbootje huren.
Even naar de stad fietsen voor een ijsje. Uit eten, wat wandelen. Spelletje doen samen. Gewoon een rondje fietsen of lopen in de buurt of in een natuurgebied hier in de omgeving. High tea, sauna, bij vrienden langs, bioscoop, theater, winkelen, ergens lunchen of thuis lekker uitgebreid ontbijten/lunchen. Eventjes bij oma/ouders/broers/zussen langs. In de zomer naar een opeluchtzwembad. Naar Giethoorn of naar Orvelte. Tja, noem maar op eigenlijk.
Ik heb op dit moment geen kerel maar een van mijn exen was wel teruhoudend wat betreft stappen, dan ging ik alleen, dat was ook prima. We deden daarnaast wel veel dingen ook met elkaar, beetje geven, beetje nemen. Ik vind het ook, net als Elynn, een beetje vreemd dat je na 5 jaar nog hiermee zit. Komt mijn volgende vraag: Hoe oud ben jij en hij?
Genoeg leuke dingen te doen, al zijn we dit jaar 4 jaar samen. Wandelen, een terrasje pakken, met de trein erop uit naar een leuke stad of een NS-wandeling maken, uit eten, vakantie, een fluisterboot huren, samen naar de film, poolen, naar het theater...

En thuis samen een film kijken, een reisprogramma zien of een spelletje doen.

Genoeg leuke dingen te doen (alleen te weinig vrije tijd hier).
quote:rosebay schreef op 26 april 2009 @ 14:55:

hallo iedereen,

ik ben nieuw op het forum en dit is dus mijn eerste berichtje alhoewel ik al een tijdje meelees op het viva forum.

ik wilde eigenlijk eens jullie reactie weten op het volgende:

ik ben al 5 jaar samen met mijn vriend maar we doen eigenlijk nooit leuke dingen samen. We zien elkaar een of twee x in de week en dan is het meestal gewoon thuis zitten.

Hij wil niet met mij weg omdat hij het niet leuk vindt om met zijn vriendin weg te gaan (wel met vrienden) of heeft geen geld.

wat vinden jullie hiervan en hoe zou ik het kunnen oplossen

voor degenen met relatie, wat voor leuke dingen doen jullie samen?

UItmaken, dan is het hele probleem opgelost. Want dit lijkt alsof het niet leuk is, en niets voorstelt.

Heeft hij naast jou nog een relatie en wil hij niet met je gezien worden? Ook omdat jullie elkaar maar zo weinig zien.

Wat mijn vriend en ik doen? Vanalles en we vinden het heerlijk om samen tijd door te brengen. We hebben ook onze eigen dingen waar we volop van genieten, maar het liefst brengen we tijd door met elkaar.
Wil jij wel leuke dingen doen met iemand die (behalve bankhangen en een wip op zn tijd) niks met jou wil doen ???
bedankt voor jullie reacties

we zijn al vijf jaar samen, ik ben 23 hij 28, maar onze relatie is wel lang aan-uit geweest, vrij instabiel allemaal. ik probeerde zoveel mogelijk met hem leuke dingen te doen nadat we weer een beetje in rustig vaarwater waren gekomen, ook om op die manier een echte stabiele relatie te hebben. maar dit lijk niet echt te willen lukken...

hij komt meestal 1 x doordeweeks ( hij werkt en ik studeer in een andere stad, 50 min hier vandaan) en 1x in het weekend. Op zich vind ik dat voldoende omdat het moeilijk is om elkaar elke dag te zien, hoewel het van mij wel vaker mocht.

het is niet dat we nooooit iets doen, maar ik moet er echt om vragen, en het moet niet teveel geld kosten.

echt naar ''grote'' dingen gaan zoals festival, naar discotheek vindt hij alleen leuk om met vrienden te doen. (dan hoeft ie zich niet om mij te bekommeren of mij te beschermen) maar zulke dingen doet hij sowieso nooit vaak.

maar zelfs al kost het geen geld, heeft hij er vaak geen zin in. en ik ben al de hele tijd aan het zeuren om samen op vakantie te gaan.

ik vind het inderdaad niet leuk om op die manier een relatie te hebben. ik heb natuurlijk wel al eerder geprobeerd hier verandering te brengen en te praten.

Ondertussen richt ik me dan maar op mijn eigen leven en doe dingen met andere mensen.

maar wat ik zo raar vind is dat ik wel gewoon zie dat ie graag bij me is..

p.s fijn om aan jullie reacties te zien dat ik wel juist zit met mij gevoel. morgen komt hij langs, en ga ik hierover te praten. om idd daarna mijn conclusies te trekken.
Ik vind het vreemd om als stel alleen maar samen thuis te zitten. Ook al heb je weinig geld (denk dat de meeste van ons ook gestudeerd hebben dus best een herkenbaar probleem) maar dan zijn er toch genoeg andere (goedkope) dingen die je kan doen?? Door de stad wandelen, ijsje eten, lekker in het zonnetje zitten, met een kleedje en flesje wijn naar het park, naar een andere stad (OV jaarkaart, ideaal), biertje drinken op het terras.. Juist die "simpele" dingen maken een relatie toch zo leuk! Ook al doe je leuke dingen met anderen, ik denk dat dit een heel belangrijk stukje basis is.

Oh en uit pure nieuwsgierigheid. Wat doen jullie thuis? Is het één groot knuffel/sex feest, zitten jullie op de bank, of zijn jullie allebei met iets anders bezig (achter de laptop, studie, werk)?
@kippie007

thuis: een dvdtje, praten lachen, seks. meestal is het allemaal heel gezellig. soms doen we allebei even iets anders.

Inderdaad, het hoeft helemaal niet veel geld te kosten, dat hoeft voor mij ook niet persé. En het is ook niet dat we letterlijk nooit iets doen, een wandelingetje maken door de stad, of joggen. een enkele keer iets gaan eten. Maar het is voor hem, lijkt het wel, vaak te veel, hij vindt mij veeleisend en ''het moet toch niet elke dag feest zijn''. Maar ik vraag me af of ik zo veeleisend ben. In het begin stoorde me het niet zo, maar hadden we ook genoeg aan elkaar, en veel seks, maar nu stoort het me dus wel.
Mag het weinig kosten omdat hij geen geld heeft of omdat hij het liever niet uit geeft?

Ik zou het niet leuk vinden als mijn man nooit zin had om de deur eens uit te gaan. Als we een weekend helemaal niks te doen hebben en nergens heen gaan en alleen maar binnen zitten word ik gek!

En als ik het goed begrijp wil hij ook niet met je op vakantie? Sorry maar ik denk niet dat ik dit een leuke relatie zou vinden...
Ik weet niet hoe jullie relatie er nu voor staat, maar ik zou het uitmaken.

Als je al 5 jaar lang bijna niks samen doet en als alles hem te veel is zou ik er al snel klaar mee zijn.

Ik ga 2 jaar met mijn vriend, maar wij doen vaak leuke dingen, in het begin is het leuk om zoveel mogelijk samen te zijn enzo, maar na een tijdje wil je toch wel leuke dingen doen.

Wij gaan soms wat drinken, lekker naar het bos, wij hebben een hondje waarmee we een speciale training doen dus daar steken we ook samen tijd in, of we gaan naar een andere stad, met vrienden afspreken, uit eten, picknicken, sterren kijken enz enz. Ik denk dat je zelf moet kijken wat je wil, wil je met hem er over praten en het aankijken hoe het dan gaat of als je het idee hebt dat hij geen veranderingen wil dan moet je kijken of je op deze manier verder wil...

Succes!
Ik vind je verhaal duidelijk maar wel een beetje vreemd... bij mij zou het gaan kriebelen (in negatieve zin!) als hij niet met mij weg zou willen! Zoals ik je verhaal begrijp wil jij veel meer in de relatie steken dan hij. Is hij misschien vaak moe, beetje down? Als iemand liever de hele tijd op bank wil blijven hangen lijkt me dat niet helemaal gezond namelijk.

Mijn vriend is een stuk jonger dan mij (zit nog op school) en heeft ook bijna geen geld. Ik werk gewoon. Maar we doen toch leuke dingen samen zoals wandelen, terrasje, touren, feestjes gaan we graag samen heen, en als we bijv. een keer iets duurders willen zoals Efteling of weekendje weg of zoiets, dan spaart hij er voor (Soms sponsor ik hem een beetje :D )

Als jij nog voor de relatie wil gaan, dan zou ik het er eens goed met hem over hebben. Kan je open zijn naar hem over deze dingen? Hoe goed kennen jullie elkaar? Zeg wat je wil, waar je tegenaanloopt, hoe je jullie relatie op dit moment ziet... Succes ermee meid.
tja, ik weet eigenlijk niet hoe ik het precies moet zien. Jullie wonen een uur rijden van elkaar vandaan? En op welke dagen ga je er dan heen? Hebben we het over zaterdag? En dan ben je er vanaf 's ochtends? Of hebben we het alleen over zaterdagavond? En dan ook nog 1x op een doordeweekse avond?

Moet zeggen dat het bij ons ook echt niet zo is dat je altijd maar over naar toe moet hoor. Wij hebben sinds enkele jaren een huisje samen en het is echt niet zo dat wij op zaterdag altijd de deur uit gaan. Eigenlijk zelden. (ja ok, boodschappen doen, nooit samen, of ff naar een vriendin ofzo)

We zijn dan gewoon bezig in ons huisje. En ok, ik heb heus wel eens zoiets van: heb zin om iets leuks te doen, maar dan staat hij ook echt niet zo te springen, hij vermaakt zich gewoon leuk thuis. Komt er heus wel eens een keer van, maar ik hoef daar echt niet elke week mee aan te komen. En ook logisch, we hebben ook allebei ons eigen leven, ik moet op zaterdag nou eenmaal vaak mn huishouden doen, werk fulltime, en hij is bezig in de tuin ofzo. Als je de hele week werkt, dan is het op zaterdag ook gewoon lekker om in je huisje bezig te zijn, in de tuin te werken, auto wassen e.d.

De zondag is dan wel altijd een dag voor ons samen, lekker over het strand lopen of in het bos ofzo. Maar de zaterdag is bij ons gewoon heel anders, hij kan dan ook net zo goed naar vrienden gaan ofzo. Zaterdagavond doen we wel dingen samen, en dat is de laatste tijd ook veel vaker (sinds we een huisje hebben): lekker thuis op de bank filmpje kijken, of anders met vrienden weg.

Maar goed, het verschilt denk ik ook wel dat ik samenwoon en je dus samen een huisje hebt, het is dan al leuk om daar tijd in te steken, zeker nu het zomer wordt. En je moet daar gewoon ook tijd in steken, zeker als je beetje grote tuin hebt en er nog eens andere klusjes gedaan moeten worden. Als je dan elke zaterdagochtend/middag ook nog eens leuke dingen gaat doen.. Moet zeggen dat ik in mijn omgeving ook eigenlijk weinig mensen ken die hele dagen samen leuke dingen gaan doen. Iedereen is bij ons op zaterdag gewoon bezig met de alledaagse dingen, huishouden, tuin werken, in de zon liggen etc etc.

Kijk, als je niet samen woont zoals jullie en je gaat dus speciaal naar elkaar toe, tja, dan is het inderdaad wel leuk als je echt iets gaat doen en niet 's middags op de bank gaat hangen. 's Middags op de bank hangen is sowieso niet iets wat wij doen (ok, op zondag kan dat wel eens gebeuren met slecht weer ) op zaterdag.

Succes ermee.
quote:rosebay schreef op 26 april 2009 @ 23:21:

thuis: een dvdtje, praten lachen, seks. meestal is het allemaal heel gezellig. soms doen we allebei even iets anders.

Inderdaad, het hoeft helemaal niet veel geld te kosten, dat hoeft voor mij ook niet persé. En het is ook niet dat we letterlijk nooit iets doen, een wandelingetje maken door de stad, of joggen. een enkele keer iets gaan eten. Maar het is voor hem, lijkt het wel, vaak te veel, hij vindt mij veeleisend en ''het moet toch niet elke dag feest zijn''. Maar ik vraag me af of ik zo veeleisend ben. In het begin stoorde me het niet zo, maar hadden we ook genoeg aan elkaar, en veel seks, maar nu stoort het me dus wel.

Nee, je bent niet veeleisend. De dingen die jij wilt zijn doodnormaal. Sterker nog: ik vind je 'eisen' heel bescheiden.

Elke dag feest? Samen een bootje huren of naar de film gaan is erg leuk, maar om nou te zeggen dat er sprake is van een vreselijk decadente uitspatting... nee.
Weet je vriend wel dat hij een relatie heeft?

(Zo reageerde laatst een ander forumlid op een openingsbericht. Vond ik een ijzersterke reactie!)

Als je verliefd bent en een relatie hebt, is de basis voor mij dat je elkaar graag ziet en graag tijd met elkaar doorbrengt. Samen leuke dingen doen hoort daarbij. Leuke dingen hoeven niet veel te kosten. Wandelen, koffie drinken op een terrasje, een keer naar de film, een straatfestival bezoeken, de eendjes voeren enz. kosten niet veel geld (geen idee natuurlijk wat jij leuk vindt).
quote:rosebay schreef op 26 april 2009 @ 23:21:

@kippie007

Ik begrijp je heel goed rose, Dit probleem heb ik nou ook. Hij wil ook vaak niets doen en als ik hem vraag of wat te gaan doen, zegt ie dat we beter thuis een film kunnen kijken. Ook heeft hij nooit echt leuke dingen gedaan in het verleden met zijn exen. Maar wat ik wel raar vind is dat hij wel gelijk mee wilt, als een groepje ons uitnodig om wat te gaan doen.

Het KAN zijn dat je vriend nooit gewend is een lange relatie te hebben en leuke dingen te doen met zijn vriendin. En dat hij onzeker is om leuke dingen met jou te doen, omdat hij het nooit echt heeft meegemaakt. Ik weet niet, maar dat denk ik dat bij mijn vriend het probleem is en bij jou KAN het ook zo zijn.

En nee je bent niet veeleisend hoor meid, het is echt storend als iemand meestal thuis wilt hangen er vooral na 5 jaar.
uhhh oud topic....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven