Zeer droge benen
zondag 24 mei 2020 om 21:27
Gezien het werk wat ik doe en het vele sporten douche ik meerdere keren per week 2x per dag. Deze dagen met douchegel de andere dagen ( wanneer ik 1 keer douche) alleen met water.
Dit resulteert in zeer zeer droge onderbenen.
Eerder gebruikte ik vit e creme wat enigszins nog wel werkte maar nu het wat warmer is en ik meer ik Korte broek loop lijkt het of deze creme niet meer voldoende is en de benen nog droger worden.
Er moet dus iets anders gesmeerd gaan worden.
Maar wat?!?!iemand tips??
Dit resulteert in zeer zeer droge onderbenen.
Eerder gebruikte ik vit e creme wat enigszins nog wel werkte maar nu het wat warmer is en ik meer ik Korte broek loop lijkt het of deze creme niet meer voldoende is en de benen nog droger worden.
Er moet dus iets anders gesmeerd gaan worden.
Maar wat?!?!iemand tips??
zondag 24 mei 2020 om 22:17
Body butters en huidoliën. Niets lekker dan vol in de jojoba-olie of shea butter en alles lekker in badjas in laten trekken. Maar gewoon een volle crème van iets anders kan ook. Ik ga standaard na het douchen in de bodylotion.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 24-05-2020 22:25
29.18% gewijzigd
zondag 24 mei 2020 om 22:25
Droog beenwerk ja. Alle pezen en botten goed zichtbaar, geen gallen erop.
zondag 24 mei 2020 om 22:50
Ik smeer mezelf na het douchen (en voor het afdrogen) eerst in met babyolie (Kruidvat eigen merk). Dan pas afdrogen en dat werkt erg goed. Ben daar heel lang geleden mee begonnen ivm zeer droge huid en dit was dé oplossing. Als ik het een keer oversla merk ik het meteen.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
zondag 24 mei 2020 om 23:06
Sowieso de zeep weglaten. Is helemaal niet nodig en je wast je eigen huidvet eerst weg om er vervolgens door de droogte weer iets anders op te smeren...
Ik gebruik alleen zeep bij het scheren van mijn oksels, en als mijn oksels echt zweterig ruiken. Rest van mijn lijf wordt prima schoon zonder zeep.
Ik gebruik alleen zeep bij het scheren van mijn oksels, en als mijn oksels echt zweterig ruiken. Rest van mijn lijf wordt prima schoon zonder zeep.
zondag 24 mei 2020 om 23:08
Elke olie werkt hiervoor. Olijfolie, arganolie, zonnebloemolie, wat er dan ook maar in je keukenkast staat.Juniper_ schreef: ↑24-05-2020 22:50Ik smeer mezelf na het douchen (en voor het afdrogen) eerst in met babyolie (Kruidvat eigen merk). Dan pas afdrogen en dat werkt erg goed. Ben daar heel lang geleden mee begonnen ivm zeer droge huid en dit was dé oplossing. Als ik het een keer oversla merk ik het meteen.
Of even scrubben met zout, suiker en olie en dan afspoelen. Babyzacht huidje.
maandag 25 mei 2020 om 08:35
Elke olie kan, maar niet elke olie voelt fijn op de huid. Zonnebloemolie is een dikke olie die slecht intrekt. Daar moet je maar net zin in hebben.
maandag 25 mei 2020 om 09:02
Welke zou jij TO aanraden?rumforviva schreef: ↑25-05-2020 08:35Elke olie kan, maar niet elke olie voelt fijn op de huid. Zonnebloemolie is een dikke olie die slecht intrekt. Daar moet je maar net zin in hebben.
maandag 25 mei 2020 om 10:20
Misschien helpt Cetomacrogol crème of eventueel Lanette crème? Deze zijn te koop bij onder andere Kruidvat en Trekpleister.
Ik heb ook een (vrij) droge huid, met name mijn handen en voeten, vooral in de winter en/of bij veel gebruik van water. Bij mij werken deze crème's (erg) goed, zeker als ik dat regelmatig blijf doen (zo'n 1 à 2 keer per dag).
Ik heb ook een (vrij) droge huid, met name mijn handen en voeten, vooral in de winter en/of bij veel gebruik van water. Bij mij werken deze crème's (erg) goed, zeker als ik dat regelmatig blijf doen (zo'n 1 à 2 keer per dag).
In this mad house we must all survive