Mode & Beauty alle pijlers

Zeer droge benen

24-05-2020 21:27 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezien het werk wat ik doe en het vele sporten douche ik meerdere keren per week 2x per dag. Deze dagen met douchegel de andere dagen ( wanneer ik 1 keer douche) alleen met water.

Dit resulteert in zeer zeer droge onderbenen.

Eerder gebruikte ik vit e creme wat enigszins nog wel werkte maar nu het wat warmer is en ik meer ik Korte broek loop lijkt het of deze creme niet meer voldoende is en de benen nog droger worden.

Er moet dus iets anders gesmeerd gaan worden.

Maar wat?!?!iemand tips??
Huidolie, zonnebrandcreme.
Balneum lotion e/o crème extra vettend.

Afbeelding
uiercreme.
Minder vaak en/of wat kouder douchen? Je huid droogt uit door warm water en zeep.

Vaseline-lanette crème al geprobeerd?
Misschien die douchegel vervangen voor doucheolie?

En verder Sebamed Repair Lotion met urea of iets van lanette of cetomacrogol creme.
kneip amandel huidolie. Zei iemand die last heeft van droge benen.
Neutral 0% very dry skin
Maar altijd eerst scrubben. Het beste daarvoor is scrub van sabon. Daardoor neemt de huid daarna veel meer op als je iets hydraterend op smeert.
Body butters en huidoliën. Niets lekker dan vol in de jojoba-olie of shea butter en alles lekker in badjas in laten trekken. Maar gewoon een volle crème van iets anders kan ook. Ik ga standaard na het douchen in de bodylotion.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 24-05-2020 22:25
29.18% gewijzigd
Toen ik de OP las, dacht ik gelijk aan een paard. Als een paard droge benen heeft, dan betekent het dat hij heel goede benen heeft zonder gebreken. Ik begrijp nu dat dat bij mensen anders ligt.....
Fizz schreef:
24-05-2020 22:22
Toen ik de OP las, dacht ik gelijk aan een paard. Als een paard droge benen heeft, dan betekent het dat hij heel goede benen heeft zonder gebreken. Ik begrijp nu dat dat bij mensen anders ligt.....
Droog beenwerk ja. Alle pezen en botten goed zichtbaar, geen gallen erop.
Ik heb hetzelfde probleem en gebruik "Khadi Face and Body Oil - White Lily" als ik nog vochtig ben van het douchen. Daarna pas afdrogen. Werkt perfect! (En ik heb echt een vochtarme/droge huid). Ik moet het wel na elke keer douchen doen.
Ik heb ook kneip. Bodyschrub met amandelbloesem en foam.
En smeren op een net niet droge huid met olie helpt ook.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik smeer mezelf na het douchen (en voor het afdrogen) eerst in met babyolie (Kruidvat eigen merk). Dan pas afdrogen en dat werkt erg goed. Ben daar heel lang geleden mee begonnen ivm zeer droge huid en dit was dé oplossing. Als ik het een keer oversla merk ik het meteen.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Sowieso de zeep weglaten. Is helemaal niet nodig en je wast je eigen huidvet eerst weg om er vervolgens door de droogte weer iets anders op te smeren...

Ik gebruik alleen zeep bij het scheren van mijn oksels, en als mijn oksels echt zweterig ruiken. Rest van mijn lijf wordt prima schoon zonder zeep.
Juniper_ schreef:
24-05-2020 22:50
Ik smeer mezelf na het douchen (en voor het afdrogen) eerst in met babyolie (Kruidvat eigen merk). Dan pas afdrogen en dat werkt erg goed. Ben daar heel lang geleden mee begonnen ivm zeer droge huid en dit was dé oplossing. Als ik het een keer oversla merk ik het meteen.
Elke olie werkt hiervoor. Olijfolie, arganolie, zonnebloemolie, wat er dan ook maar in je keukenkast staat.

Of even scrubben met zout, suiker en olie en dan afspoelen. Babyzacht huidje.
De olijfoliefles is geduldig en veroorzaakt nooit puistjes. Maar je kan de goedkoopste creme nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mermedina schreef:
24-05-2020 23:08
Elke olie werkt hiervoor. Olijfolie, arganolie, zonnebloemolie, wat er dan ook maar in je keukenkast staat.

Of even scrubben met zout, suiker en olie en dan afspoelen. Babyzacht huidje.
Elke olie kan, maar niet elke olie voelt fijn op de huid. Zonnebloemolie is een dikke olie die slecht intrekt. Daar moet je maar net zin in hebben.
rumforviva schreef:
25-05-2020 08:35
Elke olie kan, maar niet elke olie voelt fijn op de huid. Zonnebloemolie is een dikke olie die slecht intrekt. Daar moet je maar net zin in hebben.
Welke zou jij TO aanraden?
Misschien helpt Cetomacrogol crème of eventueel Lanette crème? Deze zijn te koop bij onder andere Kruidvat en Trekpleister.

Ik heb ook een (vrij) droge huid, met name mijn handen en voeten, vooral in de winter en/of bij veel gebruik van water. Bij mij werken deze crème's (erg) goed, zeker als ik dat regelmatig blijf doen (zo'n 1 à 2 keer per dag).
In this mad house we must all survive
En ik hoor goede verhalen over de crème's van O'Keeffe's; deze is ook te koop bij de Kruidvat. Alleen ik heb geen idee of het aansluit bij jouw situatie, TO.
In this mad house we must all survive
Voor het afdrogen insmeren met amandelolie en daarna met de handdoek droogdeppen, werkt voor mij perfect! Ruikt lekker en door de combinatie met water en het droogdeppen blijft het niet vettig, dat is waar ik vaak last van had.
Bedankt voor alle tips.

Vandaag naar Kruidvat... volgens mij zijn er meerdere lezers geweest van veel genoemde producten waren uitverkocht.

Heb o keeffs en lanette mee genomen.

We gaan het zien.
O keeffes werkt ook echt heel goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven