Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Bibi30, Oh wat spannend. Die had ik toen ook en ik was zwanger dus....
Heerlijk dat we het inderdaad hier kunnen bespreken! Vind het soms ook gek want ik heb echt geen idee wie jullie zijn! Haha. Is het leuk om wat meer over jezelf te vertellen maar dat het toch privé blijft? Iemand misschien een idee hoe we dat leuk kunnen invullen..

Arielmermaid: ik ben pas in maart gestopt met de pil. Dus ik dacht eerst geen druk erop en ik zie het allemaal wel. Maargoed zo relaxed sta ik er nu dus niet meer in.. misschien inderdaad wat ovulatietesten gaan gebruiken als ik nu weer ongesteld word. Goeie tip!!

Konijntje: zo spannend!!! Hier een beetje dezelfde klachten. Maar ik duim zeker met je mee!!

Bibi: waaaah wat spannend!! Morgen weer testen!

Hier: vanochtend getest. Bleef helaas wit. Dit is dat 23 van mijn cyclus dus zou ook helemaal nog niet kunnen. Maar aangezien mijn vorige 21 dagen was heb ik het toch maar geprobeerd. Nog maar even geduld en hopen dat de ongesteldheid weg blijft!
anoniem_64297b2694ebf wijzigde dit bericht op 26-05-2020 16:00
0.68% gewijzigd
@lala-bloem, en groot gelijk heb je.. Ik wou dat ik dat ook kon, wachten tot we zien het wel haha
Bibi, nog heel spannend dus inderdaad!

Lala-bloem, vind ik een leuk idee, maar nog even geen idee hoe we het in zouden kunnen vullen.
Jammer dat hij nog wit is! Hopelijk inderdaad gewoon toch te vroeg getest.
Jeetje wat een spannende ontwikkelingen allemaal meiden! Ik kan niet alles helemaal bijhouden maar duim met iedereen mee!

Hier helaas weer een witte test vanmorgen maar ook nog steeds geen spoortje bloed te bekennen... blijft spannend!
Wat een grote teleurstelling, vanmiddag ineens heel licht bloedverlies. En zo begint mijn menstruatie steeds. Bleghh.
Ik blijf het wel echt vreemd vinden dat k sinds zaterdag al een hele lijst van symptomen heb. Zelfs mijn vriend dacht echt aan mij te zien dat het deze ronde raak was ( hij herkende het van de vorige zwangerschap)
Nog een hele kleine hoop dat de bloeding niet doorzet en dat het toch een goed teken was ? We wachten het de komende uur / dag maar af..
Konijntje777 schreef:
27-05-2020 14:43
Wat een grote teleurstelling, vanmiddag ineens heel licht bloedverlies. En zo begint mijn menstruatie steeds. Bleghh.
Ik blijf het wel echt vreemd vinden dat k sinds zaterdag al een hele lijst van symptomen heb. Zelfs mijn vriend dacht echt aan mij te zien dat het deze ronde raak was ( hij herkende het van de vorige zwangerschap)
Nog een hele kleine hoop dat de bloeding niet doorzet en dat het toch een goed teken was ? We wachten het de komende uren / dag maar af..
Hmm er ging was mis met plaatsen ;)
Ach wat jammer Konijntje. Wie weet is het de innesteling, hou nog een beetje hoop!

Kan je je van je vorige zwangerschap herinneren of je een innestellingsbloeding hebt gehad?
Oh wat een teleurstelling, Konijntje. Ik hoop nog even met je mee dat de bloeding niet doorzet!

Paradijsvogel, jammer dat de test nog wit is.

Hier ook nog geen bloed te bekennen, maar verwacht het wel binnenkort door de symptomen. Die lijken in alles op naderende menstruatie.
@Konijntje777, oh jammer (als het echt gaat doorzetten). Het kan een innestelingsbloeding zijn idd, als weet ik niet hoe dat er uit ziet, ik heb die niet gehad bij mijn vorige zwangerschap.

@Nickii, #ikduimmeedatdeongesteldheidnietkomt en dat is ook voor jou Konijntje en de andere dames die niet ook op het wachtbankje zitten!
Spannend nog even konijntje. Nicki en lalabloem paradijs vogel en ariel. Jullie geduld wordt zo wel op de proef gesteld.

Ik heb ook nog steeds f gevoel dat mijn nod eraan komt maar test was gister ochtend weer licht positief. En sinds gister ook weeïge dag en me borsten die zeer doen. Morgen nog keer testen dat moet de test goed opgelopen zijn
Fijn dat de test gisteren weer positief was, Bibi! Ik duim voor een opgelopen test morgen!

Konijntje, hoe is het nu bij jou? Heeft de bloeding nog doorgezet?

Paradijsvogel en lala-bloem, bij jullie nog nieuws?

Hoe gaat het met de zwangeren? Jekeek, is het nieuws al wat bezonken? En heb je de verloskundige al gebeld?
Pastella, weet jij al wanneer je naar de verloskundige mag? Hoe gaat het verder met je?
Spannend Bibi!

Hier lijkt de bloeding door te zetten. Nog niet echt ongesteld maar andere maanden begon is ook zo. Dus heb geen hoop meer.
Is wel echt balen deze keer. Had echt zo'n goede hoop. Denk ook echt dat er iets gaande was maar dat het toch mis is gegaan. De vele klachten die ik had zijn namelijk sinds gisteren middag ook weg.
Op naar de volgende ronde!
@Bibi30, Jij bent echt zwanger hoor, let maar op!

@Konijntje777, nog heel even geduld, je weet maar nooit :)

Ik ben denk ik de eerste met de de vruchtbare periode of niet? Als ik die 33 dagen aanhoud is het over 1,5 weekje...
Jeetje Bibi dat klinkt heel goed. Hopen dat de testen blijven oplopen!

Jammer konijntje777, op naar de volgende ronde. Heb je een lange cyclus?

Nicki blijft bij jou de menstruatie nog uit? Duimen dat het zo blijft!

Hier nog steeds geen bloed te bekennen. Blijft gek toch? Ik heb wel eens eerder een cyclus van net boven de 30 dagen gehad, maar zit inmiddels op 35 dagen. Gistermiddag nog een testje gedaan, weer wit. Haha, het begint bijna te wennen.

Het gekke is dat ik het testje van dinsdagochtend gister weer zag liggen, en daar waar alle andere spierwit blijven (ook na een paar dagen), had deze ineens een tweede roze lijn. Uiteraard pas na de afleestermijn maar wel echt roze en niet grijs. Er lag wat stof op wat ik er af wilde halen en toen heb ik per ongeluk de hele test beschadigd waardoor hij bijna niet meer af te lezen is. Haha ik voelde me zo’n schaap. Maar goed, de test van gistermiddag was weer negatief. Als het lukt maak ik vanavond even een foto.

M’n rugpijn komt en gaat, m’n borsten blijven groter, tepels zijn donkerder en ik heb vreemde steken in mijn buik of lies (baarmoeder / eierstokken denk ik) als ik nies of snel opsta.

M’n huid is bijzonder rustig, daar waar hij normaal toch wel een stukje vetter is tijdens mijn menstruatie en ik heb witte afscheiding, maar veel minder dan normaal. De duizeligheid is weg en mijn darmen rommelen met vlagen.

Ik had me voorgenomen nuchter dit proces in te gaan, maar omdat ik al sinds mijn eisprong rugpijn heb die ik enkel ken van de eerste dag van mijn menstruatie, houdt het me zo bezig. Ook de duizelingen en andere kwalen die de revue zijn gepasseerd blijf ik vreemd vinden. Zeker omdat ik al jaren geleden afscheid heb genomen van de pil.

Ik blijf nog maar even afwachten.. het kan natuurlijk nog steeds een late eisprong of innesteling zijn geweest. Als deze te laat is geweest dan hebben we hem gemist, de pijn in m’n rug gooide op een gegeven moment roet in m’n libido, haha.

De laatste keer dat we seks hebben gehad is inmiddels 17 dagen geleden. Als het raak was geweest had er toch inmiddels voldoende HCG moeten zijn?
Haha sorry, het is een beetje een lang verhaal geworden. Moest even mijn onzekerheden spammen, haha!
@arielmermaid waarschijnlijk ben je idd nu de eerste. Ik heb rond 12 juni mijn eisprong. Maar denk dat het 1 of meerdere dagen later is want de menstruatie zet nog niet door. Maar dan zou de eisprong in het weekend worden, dat is natuurlijk ideaal :-$

@paradijsvogel hihi niet erg hoor zo'n lang verhaal. Had dat van de week ook dat ik even mijn verhaal kwijt moest, daar zijn we voor :-D . Maar het klinkt best positief je verhaal! Nog even afwachten!

Hoe gaan jullie om met de teleurstelling van een witte test of ongesteld worden? Bij de eerste zwangerschap was het gelijk raak dus heb dit zo nog niet eerder gehad. Maar merk dat ik het elke maand moeilijker vind. Vind het lastig om het los te laten en weer positief de volgende ronde in te gaan.
Ariel, Sterrenmunt loopt volgens mij ongeveer gelijk met jou dan.

Konijntje, ik baal echt voor je! Vorige ronde de toch wel teleurstelling, was nog redelijk makkelijk overheen te stappen voor mij, omdat we nog niet begonnen waren en ik dus eigenlijk wel wist dat het niet kon. Had alleen toch die hoop omdat ik 10 dagen over tijd was. Deze ronde heb ik me eigenlijk al ingesteld op dat het niet gelukt is, doordat ik echt het gevoel had gisteren dat ik gisteren/vandaag ongesteld zou worden. Had ook veel stress deze maand door afstuderen, dus het was alleen gezellig rond mijn vruchtbare periode als die inderdaad wat later was. Kunnen hem heel goed gemist hebben. Maar ik moet die echte teleurstelling nog krijgen dus, denk ik. Als ik weet hoe daarmee om te gaan, laat ik het je zeker weten, maar hopelijk dan al niet meer nodig voor je! :hug:

Paradijsvogel, mijn menstruatie is nog nergens te bekennen! Gekke is, mijn klachten (die ik zo aan klachten net voor menstruatie linkte), zijn ook redelijk verdwenen nu! Ik ga sowieso nog van een nod op zondag uit, eerder wil ik in ieder geval niet gaan testen. Vandaag is dag 29, cyclus langer dan 31 dagen heb ik maar 1x gehad (vorige ronde), dus dan zou ik uiterlijk zondag mijn nod hebben.
Volgens mij raden ze trouwens aan 20 dagen na gemeenschap te testen als je niet weet wanneer je nod (of eisprong) zou zijn, omdat zaad in theorie 7 dagen kan overleven. Dus dan zou er nog wel kans zijn, als je inderdaad late eisprong en/of late innesteling zou hebben! Ik duim dus nog voor je hoor!
Lange verhaal vond ik trouwens ook totaal niet erg :D
Konijntje; dat is echt super balen. Helemaal als je zoveel voelt. Wellicht inderdaad iets bezig geweest... heel erg balen! Ook omdat het dus bij de eerste in 1 keer raak was. Ik werd zelf vorige maand veel eerder dan verwacht ongesteld en was er helemaal van in de war. Deze maand heb ik hoop.. tot nu toe witte testen. Dus ik ga er vanuit dat het niet raak is maar de hoop blijft toch..

Paradijsvogel: wat nog onzeker!! Gek ook van die test. Nog even afwachten dus. Gek he dat het nuchter erin staan zo snel voorbij is en dat de hoop dan zo intens aanwezig is. Ik herken het wel die klachten maar zelf heb ik soms ook het gevoel dat ik gewoon klachten wil hebben in de hoop dat het raak is.

Nickii: he wat spannend nog! Wat knap dat je eerder nog niet gaat testten. Is voor jezelf misschien ook wel het makkelijkst omgaan met dit alles. Spannend nog even.
@Paradijsvogel88, dat is waarschijnlijk echt een indroogstreepje.
Wat vreemd, hopelijk is er snel duidelijkheid. Of misschien heeft er geen eisprong plaatsgevonden en dus geen ongesteldheid?

@Konijntje777, of er komt helemaal geen eisprong meer voor je en ben je gewoon zwanger meid.
ik heb er altijd moeite mee. Je wilt zo snel mogelijk zwanger worden haha. Bij de eerste had ik na de eerste maand dat ik niet zwanger was zoiets van zie je wel, ik kan niet zwanger worden, maar daarna dacht ik zo eigenlijk niet meer echt.

@Nickii, dus bij jou ook nog steeds spannend! Of je cyclus is idd iets langer.
De meeste zwangerschappen ontstaan trouwens door gemeenschap die een week voor de eisprong heeft plaatsgevonden (ongeveer 6 dagen voor de eisprong).
Lala: Hoe gaat het nu? Dag 23 is idd nog vroeg, wanneer wil je weer gaan testen als je niet ongesteld wordt?
Paradijsvogel: He wat bizar dat je nu ineens zo’n lange cyclus hebt. Kan het van stress zijn oid? Ja als je van die keer zwanger bent zou je nu wel iets moeten zien op een test denk ik, maar er zijn altijd dames die pas laat een positieve test hebben (wil je geen valse hoop geven hoor maar geen bloed is goed...)
Konijntje: Wat vreselijk balen zeg, heeft het inmiddels goed doorgezet? Ik weet ook niet hoe ik er mee om zou gaan. Dochter was ook in één keer raak, dus ergens verwacht ik dat nu ook. Heel stom, want ik weet dat het helemaal niet waarschijnlijk is dat het weer in één keer lukt... We gaan over een week of 3 zien hoe ik er mee om zou gaan ;)
Nickii: Nog geen ongesteldheid? Super spannend ook voor jou!
Bibi30: Hoe gaat het bij jou, nog een nieuwe test gedaan?
Ariel: oh ik had je vorige bericht gemist, dank voor het delen van je verhaal. Super fijn van je werkgever! Bij mij werkt het helaas niet zo, na einde contract kan ik 100% zeker niet blijven. Op zich maak ik me daar niet druk om, maar meer om hoe ik mijn collega’s dan met mijn project opzadel tijdens verlof. Maar goed, ik weet helemaal niet hoe het project de komende maanden vordert, dus ik heb me voorgenomen om me niet te druk te maken. Mijn man helpt me altijd goed relativeren; eerst maar eens zwanger worden, zien we dan wel weer. Uiteindelijk komt alles goed :)
Ariel & Konijntje: ik ook over anderhalve week eisprong ongeveer. Denk tussen 7 en 11 juni. Vind het heel spannend.
@Sterrenmunt--- , ik hoop het in elk geval wel. Mits ik weer terug ga naar 40/41 dagen, daarom ga ik wel testen met ovulatietesten over 1,5 week.
Ik heb vanmorgen weer getest en ben iig hartstikke zwanger🤗 nu vreet tegelijk het idee ..als t maar op de goeie plek zit dit keer.. ivm pinksterweekend zal ik di pas de vk bellen.

Wat onzeker zeg boor de meesten ..wat hoop je dan maar gewoo dat je ongesteld wordt of een test hè. Als er maar duidelijkheid is😤 sterkte nog even met afwachten
Bibi30 schreef:
29-05-2020 16:02
Ik heb vanmorgen weer getest en ben iig hartstikke zwanger🤗 nu vreet tegelijk het idee ..als t maar op de goeie plek zit dit keer.. ivm pinksterweekend zal ik di pas de vk bellen.
:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Super gefeliciteerd Bibi!! Begrijp dat het super spannend is voor jullie, maar de kans is het grootst dat het dit keer goed zit en goed gaat!
Krijg/ wil je dan ook een vroege echo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven