Ex wil me terug
woensdag 27 mei 2020 om 06:55
In verband met herkenbaarheid, heb ik een nieuw account aangemaakt.
Zoals de titel al aangeeft, mijn ex wil me terug. In het kort: Na een relatie van ruim 12 jaar, heeft hij een goed halfjaar geleden aangegeven in de war te zijn met zijn gevoelens nadat hij in contact is gekomen met een andere vrouw. Vervolgens heeft hij een punt achter onze relatie gezet.
Dit kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. We hadden alles goed voor elkaar op elk gebied. Twee fantastische kinderen. Goede baan, financieel, intimiteit, rijk sociaal leven, zowel afzonderlijk als gezamenlijk. Het complete plaatje. Onze relatie zat helemaal in orde, dacht ik.
Maar schijn bedriegt en het gras was blijkbaar groener bij de buren.
De eerste periode ben ik letterlijk door een heel diep dal gegaan en eigenlijk was ik daar pas net uit. Dit was echt de zwartste periode uit mijn leven en had ik net achter me gelaten en ik keek hoopvol (maar toch een beetje angstig) uit naar de toekomst.
Gisterenavond stond hij plots aan mijn deur. Dat hij spijt heeft en dat hij voor zijn gevoel niet alles heeft gehaald uit de relatie. En dat hij het nog een kans wil geven.
Twee maanden geleden had ik gelijk ja gezegd, nu twijfel ik.
Misschien dat de dames (en heren) van Viva mij van advies kunnen voorzien?
Zoals de titel al aangeeft, mijn ex wil me terug. In het kort: Na een relatie van ruim 12 jaar, heeft hij een goed halfjaar geleden aangegeven in de war te zijn met zijn gevoelens nadat hij in contact is gekomen met een andere vrouw. Vervolgens heeft hij een punt achter onze relatie gezet.
Dit kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. We hadden alles goed voor elkaar op elk gebied. Twee fantastische kinderen. Goede baan, financieel, intimiteit, rijk sociaal leven, zowel afzonderlijk als gezamenlijk. Het complete plaatje. Onze relatie zat helemaal in orde, dacht ik.
Maar schijn bedriegt en het gras was blijkbaar groener bij de buren.
De eerste periode ben ik letterlijk door een heel diep dal gegaan en eigenlijk was ik daar pas net uit. Dit was echt de zwartste periode uit mijn leven en had ik net achter me gelaten en ik keek hoopvol (maar toch een beetje angstig) uit naar de toekomst.
Gisterenavond stond hij plots aan mijn deur. Dat hij spijt heeft en dat hij voor zijn gevoel niet alles heeft gehaald uit de relatie. En dat hij het nog een kans wil geven.
Twee maanden geleden had ik gelijk ja gezegd, nu twijfel ik.
Misschien dat de dames (en heren) van Viva mij van advies kunnen voorzien?
donderdag 28 mei 2020 om 09:35
Misschien kleine side note. Ik heb sinds kort ook wat contact met een man. Gewoon wat geflirt over en weer via app en binnenkort zouden we een date hebben, verder niks bijzonders ofzo. Zou misschien wel de potentie hebben om uit te kunnen lopen op een relatie, maar sowieso van zijn en mijn kant niets serieus. Meer als geschikt rebound materiaal.Attraverso schreef: ↑28-05-2020 09:26Dit snap ik niet helemaal goed, hoe werkt dit dan? Jij dwingt hem voor de rest van zijn leven bij jou te blijven. Hoe doe je dat?
Tuurlijk kan ik hem niet dwingen. Ik wil hem alleen wel laten beseffen dat ik, zolang ik niet het gevoel heb dat hij onvoorwaardelijk voor ons wil gaan met de intentie 'tot de dood ons scheidt' ik er niet weer in wil stappen. Daar pas ik voor. En nee, die zekerheid zul je nooit hebben. Dat weet ik donders goed.
Je leeft nog een beetje in euforie omdat je 'gewonnen' hebt, omdat hij terug is en jij denkt dat alles terug zal worden als voorheen.
Dat zal echter nooit gebeuren want je vertrouwen is weg. Je gaat het nog erg zwaar krijgen.
Ik heb geen gevoelens van euforie. Totaal niet zelfs! Ik ben nu alleen maar in de war omdat ik mijn leven net een beetje op de rit had en mijn nieuwe leven had geaccepteerd en voor mijn gevoel weer gelukkig kon zijn/gaan worden.
Je gelooft toch zelf niet dat hij zijn gezin met 2 kinderen in de steek laat voor iemand waar hij 'nog niet echt een affaire' mee heeft? Dat zeggen ze allemaal hoor. Die smoes kregen al velen onder ons te horen. Ook ik.
Ookal had hij die affaire wel. Ook 'prima'. Dat is nu in ieder geval voorbij.
donderdag 28 mei 2020 om 09:42