Wat is er toch mis met mij??

28-05-2020 11:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik schaam me eigenlijk diep dat ik dit probleem heb maar hoop aan de hand van dit forum dat er mss meerdere mensen dit probleem hebben en dat ze me wellicht beetje kunnen helpen.

Ik ben constant bang om mijn beste vriendin te verliezen. We doen bijna iedere dag leuke dingen en daarbuiten appe we en bellen we ook veel.

Toch door vele contact ben ik constant bang haar te verliezen en als ze dan bv keertje geen appje stuurt ben ik gelijk bang dat er wat is of dat Ze me zat is etc etc. Als er een keer iets niet doorgaat kwa afspraak vind ik dit echt vreselijk.

Ik schaam me diep dat ik met dit probleem loop maar weet even echt niet hoe ik hier vanaf kom.

Herkent iemand mijn probleem?
Je bedenken hoe naar het voor je vriendin zou zijn als ze jou niet als vriendin zou hebben.
En gewoon genieten van haar vriendschap en voor jezelf andere zaken (studie, werk, hobbies, vrijwilligerswerk) waardoor je je kwaliteiten gaat ontwikkelen en zo trotser op jezelf als persoon wordt.
Je hebt al een leuke waardevolle vriendschap, je betekent voor die dame ook veel dus de wereld ligt voor je open.
Dit heeft misschien te maken met de hechting zoals jij die had/ hebt met je ouders. Hoe is de band met je ouders?
Band met m’n ouders was
Helaas niet goed ivm dat mijn moeder vroeger ernstige psysche problemen had.

Ben bang dat ik m’n vriendin mss teveel
Claim (heb haar daar niet over gehoord) dat ik teveel verwachtingen heb.

Waarom hecht ik toch zoveel waarde aan een appje of belletje terwijl we elkaar bijwijze van net nog hebben gezien
Zolang zij het niet erg vind is het geen probleem lijkt mij maar bereid je er maar wel op voor dat als zij verkering krijgt dat het contact minder gaat worden.
x
oohboy wijzigde dit bericht op 19-06-2020 12:53
0.00% gewijzigd
Ohjee hoe komt het dat je je beste vriendin bent verloren?
Thailand83 schreef:
28-05-2020 13:51
Ohjee hoe komt het dat je je beste vriendin bent verloren?

Ziekte, plotseling. Geen corona trouwens.

Je hebt er geen grip op, en het hoort (helaas) bij het leven. Geniet van het nu. :)
Thailand83 schreef:
28-05-2020 12:13
Band met m’n ouders was
Helaas niet goed ivm dat mijn moeder vroeger ernstige psysche problemen had.
Dit is je antwoord.
Ik denk dat je wel wat handvatten kan krijgen als je hier wat hulp bij krijgt.
Je kunt hiervoor hulp krijgen, het is een bekend probleem en er zijn psychologen die je kunnen helpen. Want waarschijnlijk gaat dit niet alleen in vriendschappen een rol spelen, maar ook als je een relatie hebt en in je relatie tot collega's. Het levert allerlei problemen op, dus ik zou er echt iets mee doen.

Eerste stap kan zijn om dit aan te geven bij je huisarts, die kan je doorverwijzen.
Ik ben constant bang om mijn beste vriendin te verliezen. We doen bijna iedere dag leuke dingen en daarbuiten appe we en bellen we ook veel.

Wat veel. Ik zou er wel vanuit gaan dat dit zal gaan veranderen (minder worden). Mocht haar leven wat wijder worden dan alleen jullie twee dan kan ik me niet voorstellen dat ze dit vol gaat houden.

Ik zou eens naar de HA gaan en uitleggen wat er speelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven