Ex wil kinderen niet zien tijdens corona
zaterdag 30 mei 2020 om 12:58
Ik ben op zoek naar tips van anderen hoe om te gaan met een ex-partner die almaar excuses verzint om zijn kinderen niet thuis te hebben tijdens de coronacrisis.
Situatieschets:
Puberkinderen zijn al vanaf medio half maart bij mij. Ik heb destijds ingestemd de kinderen hier te laten blijven ivm zorg functie partner ex. Gedurende de crisis steeds welwillend opgesteld. Meerdere malen verzocht om duidelijkheid over oppakken schema Nu 12 weken later nog steeds in discussie over hervatten schema zorg. Het excuus is nu dat hij zelf in een risico groep zit.
Mij is duidelijk dat ik zelf dit ver over grenzen heb laten gaan.
Na 10 jaar vechten geleerd uit de discussie (gevecht) te blijven. Steeds correct maar duidelijk reageren.
Iemand tips (vragen)?
Situatieschets:
Puberkinderen zijn al vanaf medio half maart bij mij. Ik heb destijds ingestemd de kinderen hier te laten blijven ivm zorg functie partner ex. Gedurende de crisis steeds welwillend opgesteld. Meerdere malen verzocht om duidelijkheid over oppakken schema Nu 12 weken later nog steeds in discussie over hervatten schema zorg. Het excuus is nu dat hij zelf in een risico groep zit.
Mij is duidelijk dat ik zelf dit ver over grenzen heb laten gaan.
Na 10 jaar vechten geleerd uit de discussie (gevecht) te blijven. Steeds correct maar duidelijk reageren.
Iemand tips (vragen)?
zaterdag 30 mei 2020 om 21:01
Betaalt ie trouwens wel alimentatie nu jij al maanden alleen voor elke cent opdraait?
Of gaat hij er ook nog eens vanuit dat ze 2 weken per maand niet eten, geen licht, elektriciteit en water verbruiken "omdat er Corona is"?
Of gaat hij er ook nog eens vanuit dat ze 2 weken per maand niet eten, geen licht, elektriciteit en water verbruiken "omdat er Corona is"?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 30 mei 2020 om 21:02
Ik zou op zijn hoogst de boodschap of zorgen of betalen doorgeven aan vader.
En voor de rest kan je er zooooo weinig aan doen.
Hier is ivm een besmetting in de familie de jongste 10 wkn niet geweest naar vaders.
Het is niet anders.
En dat is enorm intensief. Een kind alleen in huis, betekent dat je altijd aan staat. Complete gezinnen hebben dat ook, maar niet 24/7. Iedere minuut van de dag en hier ook nacht.
En als je een normale relatie hebt, wissel je elkaar af. Als ik er door heen zit, kan ik op zijn hoogst een scherm aan doen voor de kinderen en zelf naar boven gaan.
En voor de rest kan je er zooooo weinig aan doen.
Hier is ivm een besmetting in de familie de jongste 10 wkn niet geweest naar vaders.
Het is niet anders.
En dat is enorm intensief. Een kind alleen in huis, betekent dat je altijd aan staat. Complete gezinnen hebben dat ook, maar niet 24/7. Iedere minuut van de dag en hier ook nacht.
En als je een normale relatie hebt, wissel je elkaar af. Als ik er door heen zit, kan ik op zijn hoogst een scherm aan doen voor de kinderen en zelf naar boven gaan.
zaterdag 30 mei 2020 om 21:07
Dat moet iedere ouder toch?
zaterdag 30 mei 2020 om 21:08
Omdat ik na 10 weken mijn zoon ook weer wilde knuffelen ipv op 1,5 in de buitenlucht zien omdat ex zo bang is en corona nog wel even zou blijven.TanteOlivia schreef: ↑30-05-2020 20:51Maar waarom wilde hij zijn zoon dan niet dichtbij hem houden? Als je zo bang bent en dus ook voor je kinderen, dan wil je toch juist het risico zo klein mogelijk houden?

zaterdag 30 mei 2020 om 21:15
Nee. Als ik een paar weken per jaar in het buitenland zit ben ik daar druk en regelt man thuis alles.
Het komt echt wel voor dat ik een paar dagen alleen kort wat app en verder geen seconde met mijn gezin bezig ben.
Wat ik al eerder zei: dit soort posts zeggen meer over hoe mensen in hun eigen gezin staan. Het is niet algemeen zo en een scheiding is daarnaast vaak iets verdrietigs wat mensen graag anders hadden willen zien. Er zullen weinig mensen zijn die denken: ik trouw en we krijgen kinderen voor 5 jaar en daarna kijk ik eens verder.

zaterdag 30 mei 2020 om 21:23
Heel goed dat je je kinderen niet laat merken dat je in discussie bent met vader.
Ik zou er ook heel erg voor waken om je kinderen te laten merken dat je het best zwaar vindt dat ze altijd bij jou zijn. Het is voor hen superbelangrijk dat ze iig bij 1 ouder altijd kunnen zijn.
Financiële compensatie zou ik me niet druk om maken. Dit omdat je je kinderen dan misschien het gevoel geeft dat je hen als kostenpost ziet en dat is denk ik niet zo.
Ik herken je situatie. Mijn dochter is al jaaarenlang altijd bij mij (op een paar dagen per jaar na) en nu tijdens deze periode heeft ze haar vader niet gezien want hij is een Vlaming en woont in België.
Hoewel dit er bij mij bijv vr zorgt dat ik nu geen relatie heb, ben ik ook erg dankbaar dat ik zoveel voor haar mag zorgen. Over een paar jaar zijn ze echt volwassen en koesteren ze de herinneringen.
Maar goed, ik ben ook niet van op Mn strepen staan, ik plooi me gewoon volledig omdat ik dat het meest werkbaar vind en het beste vr mijn dochter. Ik heb ook niet zo’n strikt rechtvaardigheidsgevoel, maar zit er meer pragmatisch in, dit moet ook bij je karakter passen. Mij geeft t veel rust.
Ik zou er ook heel erg voor waken om je kinderen te laten merken dat je het best zwaar vindt dat ze altijd bij jou zijn. Het is voor hen superbelangrijk dat ze iig bij 1 ouder altijd kunnen zijn.
Financiële compensatie zou ik me niet druk om maken. Dit omdat je je kinderen dan misschien het gevoel geeft dat je hen als kostenpost ziet en dat is denk ik niet zo.
Ik herken je situatie. Mijn dochter is al jaaarenlang altijd bij mij (op een paar dagen per jaar na) en nu tijdens deze periode heeft ze haar vader niet gezien want hij is een Vlaming en woont in België.
Hoewel dit er bij mij bijv vr zorgt dat ik nu geen relatie heb, ben ik ook erg dankbaar dat ik zoveel voor haar mag zorgen. Over een paar jaar zijn ze echt volwassen en koesteren ze de herinneringen.
Maar goed, ik ben ook niet van op Mn strepen staan, ik plooi me gewoon volledig omdat ik dat het meest werkbaar vind en het beste vr mijn dochter. Ik heb ook niet zo’n strikt rechtvaardigheidsgevoel, maar zit er meer pragmatisch in, dit moet ook bij je karakter passen. Mij geeft t veel rust.
zaterdag 30 mei 2020 om 21:25
Pfft en hoe schadelijk denk je dat dat is voor de kinderen? Dit zou ik persoonlijk nooit laten gebeuren. Is afwijzing in de zuiverste vorm.TanteOlivia schreef: ↑30-05-2020 18:45Een afspraak inplannen waarop hij of de kinderen kan halen, of hen kan uitleggen waarom hun vader ze niet meer wil zien.
En dan geen onzinverhaal, maar de waarheid 'ik heb geen tijd voor jullie omdat ik liever andere dingen doe in mijn leven, mijn werk en mijn nieuwe vriendin staan voor mij op 1, dus veel succes met je leven verder, hier gaan onze wegen uiteen'.
Als hij een lul is, dan is het ook wel fair als hij dit zijn kinderen vertelt, dan hoeven zij ook geen verwachtingen meer te hebben.
zaterdag 30 mei 2020 om 21:33
Eens!!! Het is ook niet eerlijk, maar je doet om schade te beperken bij je kinderen probeer daar aan te denken to.Betty_Slocombe schreef: ↑30-05-2020 20:40Beide ouders moeten voor hun kinderen zorgen maar als ouder 1 een waailap m/v is en weigert dat te doen dan moet ouder 2 m/v het doen. En dat is oneerlijk en gemeen en ouder 1 is een slechte ouder en ouder 2 mag echt mopperen en tegen ouder 1 zeggen dat het zo niet kan, maar de kinderen zouden niet het gevoel mogen krijgen dat niet alleen ouder 1 ze helemaal niet wil zien (dat gevoel hebben ze al en dat is intens verdrietig), maar dat ouder 2 ook tegen heug en meug in voor ze zorgt.
Dat heeft niets met piemels en vagina's te maken, maar alles met afwijzing.
Verder ben ik het eens met de Posts van vakantienl15 en ladyvoldemort .
zaterdag 30 mei 2020 om 21:34
Ja inderdaad.zusjevanLady_Day schreef: ↑30-05-2020 21:25Pfft en hoe schadelijk denk je dat dat is voor de kinderen? Dit zou ik persoonlijk nooit laten gebeuren. Is afwijzing in de zuiverste vorm.

zaterdag 30 mei 2020 om 21:35
Hij wijst ze toch af? Het is beter dat dit duidelijk is, want dan kunnen deze pubers het zelf beter inschatten en afsluiten. Afgewezen worden door een ouder is pijnlijk, nog pijnlijker is als er omheen wordt gedraaid en alles een grote leugen is.zusjevanLady_Day schreef: ↑30-05-2020 21:25Pfft en hoe schadelijk denk je dat dat is voor de kinderen? Dit zou ik persoonlijk nooit laten gebeuren. Is afwijzing in de zuiverste vorm.
zaterdag 30 mei 2020 om 21:36
Eens, zo zou ik t ook doen. Minus die advocaat, ik ben in gesprek gegaan met Mn schoonmoeder waar ik goed contact mee heb en gelukkig is het daarna goed gekomen. Heel dankbaar voor.
zaterdag 30 mei 2020 om 21:38
Nu heeft zoon ASS en is hij niet zo van het knuffelen, maar mijn hart brak.TanteOlivia schreef: ↑30-05-2020 21:12Heb je dat echt gedaan? 10 weken je eigen kind niet geknuffeld?![]()
Ex was erg bepalend en ik wilde geen scene, zeker niet waar zoon bij was.
Er zijn onderling wel rake woorden gevallen, en ja daar is uitgekomen dat zoon nu voor onbepaalde tijd bij mij is.
Ex is bang, heeft zichzelf zeer beperkt in zijn doen en laten, komt alleen de deur uit om zoon te zien op die 1,5 meter en zijn ouders ziet hij ook op 1,5 meter hij komt nergens binnen alles is in de tuin.
Zijn angst zijn beperking, ik hoopte dat dat zou verminderen, dat hoop ik overigens nog, want hoe ik zijn angst ook niet begrijp ( het panische ) vind ik het vooral ook naar voor hem en onze verstandhouding.
zaterdag 30 mei 2020 om 21:40
Ja niet te doen, maar de oorlog aan ex verklaren en het hoog gaan spelen was ook geen optie,ik heb mezelf een tijdlang heel erg weggecijferd.
De rollen zijn omgedraaid, maar dat is geheel de keuze van ex.
zaterdag 30 mei 2020 om 21:43
O tante Olivia, ik ben het zo niet met jou eens...was in een eerder topic ook zo, blijkbaar hebben we een heel andere denkwijzeTanteOlivia schreef: ↑30-05-2020 21:35Hij wijst ze toch af? Het is beter dat dit duidelijk is, want dan kunnen deze pubers het zelf beter inschatten en afsluiten. Afgewezen worden door een ouder is pijnlijk, nog pijnlijker is als er omheen wordt gedraaid en alles een grote leugen is.
Ik zou er alles aan doen om die afwijzing niet expliciet te maken door het niet op de spits te drijven (ik hoop dat je dit begrijpt, ik schrijf t beetje onhandig op). Hij is de ‘afwijzer’ , dat klopt, maar ik zou dat proberen te verbergen in het belang van de kinderen. Bijv een extra leuke vakantie plannen in niet Corona-tijd zodat ze het niet zo door hebben.

zaterdag 30 mei 2020 om 21:45
Helaas is de waarheid hard. Hun vader wil ze niet meer. Het zijn pubers, geen kleine kinderen meer. Beetje raar om dit niet bespreekbaar te maken, terwijl ze hun vader al maandenlang niet hebben gezien.zusjevanLady_Day schreef: ↑30-05-2020 21:43O tante Olivia, ik ben het zo niet met jou eens...was in een eerder topic ook zo, blijkbaar hebben we een heel andere denkwijze.
Ik zou er alles aan doen om die afwijzing niet expliciet te maken door het niet op de spits te drijven (ik hoop dat je dit begrijpt, ik schrijf t beetje onhandig op). Hij is de ‘afwijzer’ , dat klopt, maar ik zou dat proberen te verbergen in het belang van de kinderen. Bijv een extra leuke vakantie plannen in niet Corona-tijd zodat ze het niet zo door hebben.
Ik vind dit wel de verantwoordelijkheid van de vader om ze dit te vertellen, maar waarschijnlijk is hij zelfs daar te beroerd voor.
anoniem_397783 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 21:46
7.74% gewijzigd
zaterdag 30 mei 2020 om 21:45

zaterdag 30 mei 2020 om 21:46
Had jij geen recht van keuze dan? Ik vind het een heel treurig verhaal zo. Je hoeft niet je hele doopceel te lichten hoor, maar ik wil je wel graag een knuffel geven

zaterdag 30 mei 2020 om 21:47
Ik ben liever een beetje raar dan dat ik kinderen opzadel met een traumaTanteOlivia schreef: ↑30-05-2020 21:45Helaas is de waarheid hard. Hun vader wil ze niet meer. Het zijn pubers, geen kleine kinderen meer. Beetje raar om dit niet bespreekbaar te maken, terwijl ze hun vader al maandenlang niet hebben gezien.
Ik vind dit wel de verantwoordelijkheid van de vader om ze dit te vertellen, maar waarschijnlijk is hij zelfs daar te beroerd voor.

zaterdag 30 mei 2020 om 21:49
Denk jij nou werkelijk dat een stel pubers niks meekrijgt van al die malligheid?zusjevanLady_Day schreef: ↑30-05-2020 21:47Ik ben liever een beetje raar dan dat kinderen opzadel met een trauma![]()
zaterdag 30 mei 2020 om 21:53
Dankjewel
zaterdag 30 mei 2020 om 21:53
Lady*Voldemort schreef: ↑30-05-2020 21:49Denk jij nou werkelijk dat een stel pubers niks meekrijgt van al die malligheid?
Juist wel, maar ik zou dat zoveel proberen te vermijden. Daarom ook het advies aan to om het niet op de spits te drijven. Pubers voelen veel haarscherp aan en daarom schreef ik ook dat het belangrijk is dat de kinderen bij haar wel welkom en gewenst zijn. (Dat schreef ik Miss niet letterlijk