Ex wil kinderen niet zien tijdens corona

30-05-2020 12:58 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar tips van anderen hoe om te gaan met een ex-partner die almaar excuses verzint om zijn kinderen niet thuis te hebben tijdens de coronacrisis.
Situatieschets:
Puberkinderen zijn al vanaf medio half maart bij mij. Ik heb destijds ingestemd de kinderen hier te laten blijven ivm zorg functie partner ex. Gedurende de crisis steeds welwillend opgesteld. Meerdere malen verzocht om duidelijkheid over oppakken schema Nu 12 weken later nog steeds in discussie over hervatten schema zorg. Het excuus is nu dat hij zelf in een risico groep zit.
Mij is duidelijk dat ik zelf dit ver over grenzen heb laten gaan.
Na 10 jaar vechten geleerd uit de discussie (gevecht) te blijven. Steeds correct maar duidelijk reageren.
Iemand tips (vragen)?
Spegt schreef:
30-05-2020 20:27
"Maar dan had ze geen weekendjes of weken alleen in huis gehad. "
Hier gaat deze topic helemaal niet over.,,,
Spegt, misschien kun je je laten adviseren door een advocaat? Als de mediator al zo'n drama opleverde... Waarschijnlijk zul je daar toch naartoe terug worden verwezen, maar dat hoor je dan vanzelf. Ik las dat je dat niet meer wilde en ik begrijp dat dilemma.
Koffieliefhebster schreef:
30-05-2020 19:59
Even los van wat een moeder wil: er is ooit een handtekening onder afspraken gezet. Een hele prijzige handtekening. Je kunt tegen de bank of de huurbaas ook niet zeggen: 'leuk hoor die afspraken, maar vanaf deze maand betaal ik minder'.

Diezelfde handtekeningen hebben elkaar doen beloven er altijd voor de kinderen te zullen zijn. Kinderen zijn een hele verantwoordelijkheid die je kunt delen. En als een iemand eenzijdig opzegt, dat kan gewoon niet.
Als de moeder er voordeel van heeft mag het dus wel. Je zou toch maar en voor je kinderen een leuke band met vader willen, maar het ook fijn vinden je vriend eens ongestoord te zien (moeders van twee ouder gezinnen DAT WIL IK OOK WEL) of je huis even voor je alleen.
Moeder moet lijden, anders telt het niet.
Pandax schreef:
30-05-2020 20:26
Dus het staat buiten kijf dat de vader zijn zorgtaak op moet pakken, maar moeder moet het niet willen? Absurd.
Hopeloos ongeëmancipeerd inderdaad. Moeder kan zo geen kant op.
Pandax schreef:
30-05-2020 20:26
Dus het staat buiten kijf dat de vader zijn zorgtaak op moet pakken, maar moeder moet het niet willen? Absurd.
Dat zeg ik niet. Het valt me alleen op dat gescheiden ouders erg gesteld zijn op die vrije dagen/weken zonder kinderen in huis, terwijl dat in een doorsnee situatie niet aan de orde is.

En nu met corona zijn er zelfs ouders die hun eigen kinderen helemaal niet meer in huis willen hebben. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Het zijn je kinderen :@@:
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 20:22
Wat nou weer ongepast. Het is toch duidelijk dat ze ze even kwijt wil. En toevallig weet ik alles van klein behuisd zijn, voor je daarover begint. Ik denk dat ik het kleinst behuisd ben van het hele forum. En ja, ik heb ook kinderen.

Ja, ongepast. Ik vind het uitermate ongepast om een ouder een schuldgevoel aan te praten over haar kinderen ‘kwijt willen’ als ze potverdikke net 12 weken lang de kastanjes voor de andere ouder uit het vuur gehaald heeft. Kom op zeg, er is er maar eentje die zwaar gefaald heeft in zijn zorgtaak en dat is de vader. Híj wilde zijn kinderen kwijt, zij wil alleen de zorgtaak delen. En een ouder deels voor zijn eigen kinderen willen laten zorgen, is niet iets waar je je voor zou moeten schamen. Helemaal niet voor je eigen kinderen zorgen, dát is iets om je voor te schamen.
Koffieliefhebster schreef:
30-05-2020 20:31
Spegt, misschien kun je je laten adviseren door een advocaat? Als de mediator al zo'n drama opleverde... Waarschijnlijk zul je daar toch naartoe terug worden verwezen, maar dat hoor je dan vanzelf. Ik las dat je dat niet meer wilde en ik begrijp dat dilemma.
Dat is inderdaad een dilemma. Bedankt voor je tip.
Kiek, het is heel simpel. Jullie hebben samen kinderen gemaakt en je ex wil ze blijkbaar niet meer in huis. En jij voelt je in je vrijheid beknot doordat je je kinderen steeds maar in huis hebt, en jij vraagt om tips om je ex te dwingen die kinders toch weer in huis te nemen. Die kinders zijn pubers, die krijgen daar echt alles van mee hoor. Wat denk je dat dat met ze doet, twee ruziënde ouders die allebei proberen hun kinderen uit huis te werken? Dan maar ongepast hoor, maar eentje moet dan toch de wijste wezen. Je ex is dat blijkbaar niet dus ben jij dat dan en zeur verder niet. Ze zijn pubers, die hebben echt niet de hele dag toezicht nodig en binnen afzienbare tijd kun je een kamer voor ze regelen. Manmanman.
TanteOlivia schreef:
30-05-2020 20:25
Het zijn pubers, dus ze kan gaan sporten wanneer ze maar wil. Ze heeft geen oppas meer nodig.
Nee maar ze moet wel altijd aanstaan en bereikbaar zijn.
Spegt schreef:
30-05-2020 13:14
Na 12 weken full time kinderen thuis, klein behuisd, zonder tuin, ja .
Dus jij wil je kinderen naar iemand toe sturen die eigenlijk geen zin in ze heeft?? En ja het is hun vader, en neen hij wil niet, jij hebt geen invloed op wat hij wel of niet wil, dus let it go.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Pandax schreef:
30-05-2020 20:33
Ja, ongepast. Ik vind het uitermate ongepast om een ouder een schuldgevoel aan te praten over haar kinderen ‘kwijt willen’ als ze potverdikke net 12 weken lang de kastanjes voor de andere ouder uit het vuur gehaald heeft. Kom op zeg, er is er maar eentje die zwaar gefaald heeft in zijn zorgtaak en dat is de vader. Híj wilde zijn kinderen kwijt, zij wil alleen de zorgtaak delen. En een ouder deels voor zijn eigen kinderen willen laten zorgen, is niet iets waar je je voor zou moeten schamen. Helemaal niet voor je eigen kinderen zorgen, dát is iets om je voor te schamen.
Dus jij vindt het wel gepast om over de ruggen van een stel kinderen een fittie uit te vechten. Okee dan.
Toch weer tekenend dat de man zijn snor drukt en dat mama dan voor de volledige zorg opdraait.
Beide ouders moeten voor hun kinderen zorgen maar als ouder 1 een waailap m/v is en weigert dat te doen dan moet ouder 2 m/v het doen. En dat is oneerlijk en gemeen en ouder 1 is een slechte ouder en ouder 2 mag echt mopperen en tegen ouder 1 zeggen dat het zo niet kan, maar de kinderen zouden niet het gevoel mogen krijgen dat niet alleen ouder 1 ze helemaal niet wil zien (dat gevoel hebben ze al en dat is intens verdrietig), maar dat ouder 2 ook tegen heug en meug in voor ze zorgt.
Dat heeft niets met piemels en vagina's te maken, maar alles met afwijzing.
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 20:36
Dus jij vindt het wel gepast om over de ruggen van een stel kinderen een fittie uit te vechten. Okee dan.
Over de rug van kinderen ‘een fittie uitvechten’ is níet het enige alternatief voor lijdzaam accepteren dat de vader niet meer meedoet. Er zijn meer wegen dan platvloers ruzie maken en je kinderen bij die ruzie betrekken. TO is die wegen nu aan het onderzoeken, de handdoek in de ring gooien kan daarna ook nog. En haar een schuldgevoel aanpraten ómdat ze die wegen onderzoekt en niet lijdzaam accepteert dat vader niet meer voor zijn kinderen zorgt is heel erg ongepast.
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 20:34
Kiek, het is heel simpel. Jullie hebben samen kinderen gemaakt en je ex wil ze blijkbaar niet meer in huis. En jij voelt je in je vrijheid beknot doordat je je kinderen steeds maar in huis hebt, en jij vraagt om tips om je ex te dwingen die kinders toch weer in huis te nemen. Die kinders zijn pubers, die krijgen daar echt alles van mee hoor. Wat denk je dat dat met ze doet, twee ruziënde ouders die allebei proberen hun kinderen uit huis te werken? Dan maar ongepast hoor, maar eentje moet dan toch de wijste wezen. Je ex is dat blijkbaar niet dus ben jij dat dan en zeur verder niet. Ze zijn pubers, die hebben echt niet de hele dag toezicht nodig en binnen afzienbare tijd kun je een kamer voor ze regelen. Manmanman.
Het gaat niet om huis uit werken, het gaat om betrouwbaar zijn en je afspraken nakomen.
Je bent ook geen goed voorbeeld als je je als dweil in dit soort situaties gedraagt natuurlijk.
Dit voorbeeld heeft als nadeel dat to haar kinderen tegen de afspraken in al 12 weken heeft, als de man geen geld meer zou storten en voor TO als nadeel heeft dat ze minder nagellak kan kopen omdat ze zelf goed verdient is het daarom ook niet minder aso dat de man niet zou betalen.
En even for the record: ik vind die ex ook een droplul hoor. Ik vermoed zelfs dat hij die hele corona alleen maar aangrijpt om van de zorgplicht af te komen. Maar moet je nou werkelijk je kinderen de dupe laten worden omdat je zo nodig bewezen wilt hebben dat je ex een droplul is? En moeten die kinderen echt naar iemand toe die overduidelijk tabak van ze heeft? Alleen maar zodat jij dan ook eens een punt kan maken?
Het-groepje schreef:
30-05-2020 20:31
Als de moeder er voordeel van heeft mag het dus wel. Je zou toch maar en voor je kinderen een leuke band met vader willen, maar het ook fijn vinden je vriend eens ongestoord te zien (moeders van twee ouder gezinnen DAT WIL IK OOK WEL) of je huis even voor je alleen.
Moeder moet lijden, anders telt het niet.
Als wij ongestoord een avondje uit willen, dan zullen we toch echt oppas moeten regelen. De kinderen hebben niet nog een ander huis. Alleen thuis zijn is de afgelopen periode weinig voorgekomen in de meeste gezinnen.
TanteOlivia schreef:
Dat zeg ik niet. Het valt me alleen op dat gescheiden ouders erg gesteld zijn op die vrije dagen/weken zonder kinderen in huis, terwijl dat in een doorsnee situatie niet aan de orde is.

En nu met corona zijn er zelfs ouders die hun eigen kinderen helemaal niet meer in huis willen hebben. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Het zijn je kinderen :@@:
Ja, je gaat eerst door een hele moeilijke tijd om te accepteren dat je je kinderen deels missen moet na een scheiding

Daarna wen je eraan, leer je ermee leven en soms kun je het op een bepaalde moment zelfs gaan waarderen! Dat je op die momenten andere dingen kunt doen.
Ik snap dat dat voor jou niet voor te stellen is, want je hebt dat nog nooit meegemaakt.
justagirly wijzigde dit bericht op 30-05-2020 20:47
0.38% gewijzigd
Pandax schreef:
Helemaal eens.
Mijn ex dito, is wel een risicogroep, maar al vanaf dag een panisch het zou hier in NL een Armageddon worden, dood en verderf. Ik liet hem en hoopte dat het wel zou zakken. Dat deed het niet. Toen ik onze zoon weer naar school liet gaan, brak de hel los. Hij zou hem alleen nog maar kunnen zien tijdens een video call.
Ook ik kreeg het verwijt meer dan eens dat ik zoon dan maar moest uitleggen dat papa dood gegaan is door corona omdat mama het naar school gaan weer een goed idee vond.

Ik ben er een tijdje tegenin gegaan, in de hoop dus dat hij zou bijdraaien, nu heeft hij met mij alle contact verbroken, en maakt met zoon via app afspraken, hier ben ik het niet mee eens, wij zijn ouders, zoon is 9 en hij mag hem uiteraard zien maar wij bespreken dat.

Nu ziet hij zoon op 1,5 meter afstand, buiten uiteraard want binnen zijn aerosoles :facepalm:
Gelukkig is zoon vrij nuchter en weet dat papa erg bang is, en laat het dan ook maar zo.

Mijn ex is bang zo ontzettend alles overheersend bang, en wij ( zijn ouders ) en ik krijgen zijn angst niet weg.

Ik hou zoon dan ook hier en zie wel wanneer ex weer bij zijn positieven is. Liever zou ik zien dat ons co - ouderschap gewoon door had kunnen gaan, maar dat zit er niet in, wanneer wel? Geen idee.

Zoon was vanaf 7 maart bij hem hij hield hem vrijwel meteen al thuis van school, tegen mijn wens in. Ik heb 10 weken geknokt mijn zoon hier te krijgen.
Ex gaf toen al aan, dat als zoon bij mij zou zijn hij mogelijk het hele jaar bij mij zou moeten zijn wegens besmetting gevaar.....dat is dan zo, zijn keuze zijn angst, en ik heb zoon gelukkig want de situatie werd erg nijpend want ik mocht toen zoon ook niet dichter benaderen dan 1,5 meter, dat is niet te doen.

Wel hoop ik dat ex bij zal trekken, wij zijn al 8 jaar uit elkaar en altijd heel goed met elkaar, tot corona en zijn angst hem overnam.

Maar to sorry, een ego post, ik begrijp hoe je je voelt, ik heb geen tip, alleen ik heb gekozen het te nemen zoals het is.
En als ex bij zijn positieven komt we weer de normale regeling kunnen hebben, vooral voor zoon en de algehele harmonie weer wordt zoals hij altijd was.

De reden dat hij zoon zo lang bij hem hield was angst, om alleen te zijn en de wetenschap ( vanuit ex dus ) als zoon weer bij mij zou zijn hij mogelijk het hele jaar bij mij zou zijn.
Ik wilde er geen juridische kwestie van maken en zoon toen al terughalen, immers we gingen altijd goed samen. Maar als zoon niet nu al hier was had ik dat dus wel moeten doen.
ladylola wijzigde dit bericht op 30-05-2020 20:49
Reden: aanvulling
7.78% gewijzigd
Miskotto schreef:
30-05-2020 20:35
Dus jij wil je kinderen naar iemand toe sturen die eigenlijk geen zin in ze heeft?? En ja het is hun vader, en neen hij wil niet, jij hebt geen invloed op wat hij wel of niet wil, dus let it go.
Dus je geeft het meteen maar op?
Terwijl vader misschien alleen even over de corona drempel moet.
justagirly schreef:
30-05-2020 20:47
Dus je geeft het meteen maar op?
Terwijl vader misschien alleen even over de corona drempel moet.
Ach ga toch weg. Als ie gewoon dol zou zijn op zijn kinderen had ie helemaal geen last van een coronadrempel.
Spegt schreef:
30-05-2020 13:14
Na 12 weken full time kinderen thuis, klein behuisd, zonder tuin, ja .
Kun je niet groter gaan wonen?
Als je ex onder een bus loopt zul je ook fulltime met je kinderen zitten.

Ik vind het naar voor ze dat hun vader ze niet wil zien, en hun moeder ze ook het huis uit kijkt.
Als je even tijd alleen wil ga je toch lekker buiten lopen en naar een rustige plek. Het is mooi weer, neem een boek mee en zoek een bankje. Dat mag!
LadyLola schreef:
30-05-2020 20:46
Mijn ex dito, is wel een risicogroep, maar al vanaf dag een panisch het zou hier in NL een Armageddon worden, dood en verderf. Ik liet hem en hoopte dat het wel zou zakken. Dat deed het niet. Toen ik onze zoon weer naar school liet gaan, brak de hel los. Hij zou hem alleen nog maar kunnen zien tijdens een video call.
Ook ik kreeg het verwijt meer dan eens dat ik zoon dan maar moest uitleggen dat papa dood gegaan is door corona omdat mama het naar school gaan weer een goed idee vond.

Ik ben er een tijdje tegenin gegaan, in de hoop dus dat hij zou bijdraaien, nu heeft hij met mij alle contact verbroken, en maakt met zoon via app afspraken, hier ben ik het niet mee eens, wij zijn ouders, zoon is 9 en hij mag hem uiteraard zien maar wij bespreken dat.

Nu ziet hij zoon op 1,5 meter afstand, buiten uiteraard want binnen zijn aerosoles :facepalm:
Gelukkig is zoon vrij nuchter en weet dat papa erg bang is, en laat het dan ook maar zo.

Mijn ex is bang zo ontzettend alles overheersend bang, en wij ( zijn ouders ) en ik krijgen zijn angst niet weg.

Ik hou zoon dan ook hier en zie wel wanneer ex weer bij zijn positieven is. Liever zou ik zien dat ons co - ouderschap gewoon door had kunnen gaan, maar dat zit er niet in, wanneer wel? Geen idee.

Zoon was vanaf 7 maart bij hem hij hield hem vrijwel meteen al thuis van school, tegen mijn wens in. Ik heb 10 weken geknokt mijn zoon hier te krijgen.
Ex gaf toen al aan, dat als zoon bij mij zou zijn hij mogelijk het hele jaar bij mij zou moeten zijn wegens besmetting gevaar.....dat is dan zo, zijn keuze zijn angst, en ik heb zoon gelukkig want de situatie werd erg nijpend want ik mocht toen zoon ook niet dichter benaderen dan 1,5 meter, dat is niet te doen.

Wel hoop ik dat ex bij zal trekken, wij zijn al 8 jaar uit elkaar en altijd heel goed met elkaar, tot corona en zijn angst hem overnam.

Maar to sorry, een ego post, ik begrijp hoe je je voelt, ik heb geen tip, alleen ik heb gekozen het te nemen zoals het is.
En als ex bij zijn positieven komt we weer de normale regeling kunnen hebben, vooral voor zoon en de algehele harmonie weer wordt zoals hij altijd was.

De reden dat hij zoon zo lang bij hem hield was angst, om alleen te zijn en de wetenschap ( vanuit ex dus ) als zoon weer bij mij zou zijn hij mogelijk het hele jaar bij mij zou zijn.
Ik wilde er geen juridische kwestie van maken en zoon toen al terughalen, immers we gingen altijd goed samen. Maar als zoon niet nu al hier was had ik dat dus wel moeten doen.
Maar waarom wilde hij zijn zoon dan niet dichtbij hem houden? Als je zo bang bent en dus ook voor je kinderen, dan wil je toch juist het risico zo klein mogelijk houden?
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 20:49
Ach ga toch weg. Als ie gewoon dol zou zijn op zijn kinderen had ie helemaal geen last van een coronadrempel.
Daar.moet ik je gelijk in geven inderdaad.
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 20:34
Dit wil ik de hele tijd al typen maar lukte niet.
Dankjewel👍🏼
Geen prima, prima is geen goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven