Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Shiverrr schreef:
04-06-2020 17:45
Oke ik heb morgen een date met iemand van tinder. We hebben af en toe wel eens gepraat, maar eigenlijk weet ik dus helemaal niks van hem. Eigenlijk is dit totaal niet iets voor mij. Om af te spreken zonder dat je echt iets van elkaar weet.
Ik had dat laatst ook. En dat vond ik juist wel een voordeel, want nul verwachting en misschien is ie super leuk.
Ik heb sinds gisteravond contact met iemand. En ik weet dus ook niks over hem en vice versa. Hij wilde afspreken maar dat kwam me niet uit. Toen voor morgen afgesproken maar het gaat erg regenen en het wordt 13 graden. Ik zou hem mijn stad laten zien maar om nou te verregenen zie ik niet zitten. Hij reageerde met dat we dan een drankje bij mij kunnen doen? Ga ik niet doen en dat had ik al aangegeven.
Shiverrr schreef:
04-06-2020 17:45
Oke ik heb morgen een date met iemand van tinder. We hebben af en toe wel eens gepraat, maar eigenlijk weet ik dus helemaal niks van hem. Eigenlijk is dit totaal niet iets voor mij. Om af te spreken zonder dat je echt iets van elkaar weet.
Ah leuk! Alvast veel plezier, misschien is het juist beter om zo af te spreken. Heb je er nog niet echt een beeld bij of gevormd.

Merken jullie dat date pauzes echt helpen? Of zouden jullie gewoon doorgaan en niet opgeven? :biggrin:
Julus schreef:
04-06-2020 19:48
Ik heb sinds gisteravond contact met iemand. En ik weet dus ook niks over hem en vice versa. Hij wilde afspreken maar dat kwam me niet uit. Toen voor morgen afgesproken maar het gaat erg regenen en het wordt 13 graden. Ik zou hem mijn stad laten zien maar om nou te verregenen zie ik niet zitten. Hij reageerde met dat we dan een drankje bij mij kunnen doen? Ga ik niet doen en dat had ik al aangegeven.

Er is toch vast wel een gezellig koffietentje open ergens? Hier zie ik weer volop mensen in cafe's, lunchrooms e.d. zitten. Raar dat iemand (eigenlijk een vreemde) zichzelf meteen bij je thuis uitnodigt. Misschien onhandigheid maar toch.
.
anoniem_380155 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 20:01
Reden: 1 keer is genoeg
99.50% gewijzigd
@Jules: Wat leuk dat je sinds gisteren contact met iemand hebt! Via e-matching? Maar je kan toch restaurant/café afspreken en reserveren? Hij stelde bij mij ook voor om bij mij thuis af te spreken. Maar dat doe ik dus niet de 1e keer.

@gelukkigworden: Ik zou het denk ik wel beu raken om continu op zoek te zijn. Dus ik zou ze zeker nemen.
Gelukkigworden schreef:
04-06-2020 19:50
Ah leuk! Alvast veel plezier, misschien is het juist beter om zo af te spreken. Heb je er nog niet echt een beeld bij of gevormd.

Merken jullie dat date pauzes echt helpen? Of zouden jullie gewoon doorgaan en niet opgeven? :biggrin:
Ja dat helpt bij mij zeker. Ik heb af en aan lange pauzes en dan doe ik een date ( of soms nog eentje) en dan is het weer klaar. Je date als het goed is voor de leuke ervaring, elke date is er eentje. En die wil je niet missen toch? Dan is opgeven niet het juiste woord.
Antoon69 schreef:
04-06-2020 19:51
Er is toch vast wel een gezellig koffietentje open ergens? Hier zie ik weer volop mensen in cafe's, lunchrooms e.d. zitten. Raar dat iemand (eigenlijk een vreemde) zichzelf meteen bij je thuis uitnodigt. Misschien onhandigheid maar toch.
Ik dacht dat je moest reserveren?
Mee eens, maar dan is intentie toch wel heel vaak duidelijk. En dat is niet wat ik zoek. Ik vind het juist leuk om ergens te lopen en koffie te doen en het gezellig te hebben, ik zoek geen date die op seks kan uitdraaien.
Shiverrr schreef:
04-06-2020 19:56
@Jules: Wat leuk dat je sinds gisteren contact met iemand hebt! Via e-matching? Maar je kan toch restaurant/café afspreken en reserveren? Hij stelde bij mij ook voor om bij mij thuis af te spreken. Maar dat doe ik dus niet de 1e keer.

@gelukkigworden: Ik zou het denk ik wel beu raken om continu op zoek te zijn. Dus ik zou ze zeker nemen.
Grappig dat jij het ook hebt. Hoe reageerde je date? Die van mij vond het prima, maar begon er later toch weer over.
Nee geen ematching. En die van jou?
@Julus, zou inderdaad ook gewoon een tafeltje bij een café reserveren! Ook wel bijzonder dat hij het zo snel voorstelt, maar denk dat meer onhandigheid is en gemakzucht.

@Shiverr, wat bedoel je precies met dingen verzwijgen? Ik vertel ook niet gelijk alles wat betreft exen etc, maar als iets groots in je leven speelt dan is wel belangrijk om te vertellen.

@Gelukkigworden, ik neem mezelf altijd voor om een date pauze te nemen maar dan ben ik toch weer nieuwsgierig en ga ik op de apps kijken haha. Alweer aardig wat eerste afspraakjes achter de rug, nergens spijt van. Enige is dat het wel eens vermoeiend kan zijn, ieder z’n persoonlijke verhaal aanhoren en dat daarna weer even verwerken.
Vivi3338 schreef:
04-06-2020 20:12
@Gelukkigworden, ik neem mezelf altijd voor om een date pauze te nemen maar dan ben ik toch weer nieuwsgierig en ga ik op de apps kijken haha. Alweer aardig wat eerste afspraakjes achter de rug, nergens spijt van. Enige is dat het wel eens vermoeiend kan zijn, ieder z’n persoonlijke verhaal aanhoren en dat daarna weer even verwerken.
Bedankt voor je antwoord! Ik twijfel dus omdat dat laatste stukje wat je zegt precies klopt. Je moet je hele verhaal weer doen, maar misschien moet ik zoals jullie het zeggen vanaf nu daten anders zien voor de ervaring, en meer kijken wat ik nu wil. En als het niet goed voelt gewoon niet op date gaan en op tijd aangeven.
Julus schreef:
04-06-2020 20:08
Mee eens, maar dan is intentie toch wel heel vaak duidelijk. En dat is niet wat ik zoek. Ik vind het juist leuk om ergens te lopen en koffie te doen en het gezellig te hebben, ik zoek geen date die op seks kan uitdraaien.
Wel jammer dat het morgen regenachtig weer is! Maar alleen een koffietje doen kan ook leuk zijn! Ben benieuwd of het een leuke man is.
@Jules: Hij vond het geen probleem, hij dacht dat het voor mij veiliger zou zijn om in mijn eigen omgeving af te spreken. Maar hij kon wel begrijpen dat ik het niet wilde. Hij heeft gewoon ergens een reservering gemaakt en er was plek. Dus misschien kan jij dat ook doen? Dan kan je date iig nog doorgaan. Hij was nog de corona dateperiode gewend.
Ik ken hem van tinder trouwens.

@Vivi: Nouja ik heb depressies en dat heeft invloed op dingen. Alleen op dit moment heb ik er geen en gaat het goed. Maar dit kan ook zo omslaan, net zoals het in 1x weer beter kan gaan. Alleen doordat ik zo weinig weet van hem, kan ik niet inschatten hoe hij erop zal reageren. Normaal vermeld ik het voor een date eigenlijk omdat het dan wel een keer ter sprake komt. Maar nu dus niet.
Zelf vind ik het belangrijk om eerlijk te zijn en wanneer iemand dit niet wil, dat snap ik dat ook.
Julus schreef:
04-06-2020 20:08
Kan ook onhandigheid van zo iemand zijn. Maar helemaal mee eens, liever gezellig kroegje opzoeken, paar borreltjes en lekker de hele middag bordspelletjes spelen, ;) en ondertussen 10 stukken appeltaart met slagroom achterover slaan.
Leuk dat hij gereserveerd heeft! Dat is inderdaad een optie. We zijn nu een beetje in gesprek, wat inhoudt dat het over hem gaat en niet over mij. Ik stel een vraag en hij antwoordt. Dat is nou niet echt waarvoor ik warm loop.

Ik zou je depressies niet bij een eerste date op tafel leggen. Dat lijkt me iets voor als jullie elkaar vaker zien. Je stelt je dan kwetsbaar op tegen iemand die je mogelijk nooit meer ziet. Eerst maar eens kijken of het klikt toch?
Na zoveel dates kun je dan gaan uitdiepen, iets wat vaak als vanzelf gaat als je optechte interesse in elkaar hebt.
Antoon69 schreef:
04-06-2020 20:55
Kan ook onhandigheid van zo iemand zijn. Maar helemaal mee eens, liever gezellig kroegje opzoeken, paar borreltjes en lekker de hele middag bordspelletjes spelen, ;) en ondertussen 10 stukken appeltaart met slagroom achterover slaan.
:-D
Iets zegt mij dat dit een type man is die dit niet uit onhandigheid zegt. Gezien beroep en het feit dat hij zei me erg aantrekkelijk te vinden icm geen enkele interessevraag stellen. You do the math. Ik was aan het afwachten of er nog interesse in mij als persoon kwam maar tot nu toe niet.
@Jules: Wat stom dat hij je niks vraagt en dat het vooral over zichzelf gaat. Een beetje interesse tonen is vaak toch wel leuk. Maar misschien doet hij dit niet met opzet.

Maar het "probleem" is een beetje dat dit al vanaf mijn 14e speelt. Dus het heeft invloed gehad op mijn school en nu werk. Dus dan zou ik alles mooier moeten maken of zelfs liegen en het vaag laten met "persoonlijke omstandigheden". En voor mij is het nooit een groot ding geweest waarover ik gesloten moet zijn. Dus dat is het dubbele eraan zegmaar. Ene kant geen zin hebben om het te vertellen tegen iemand die je misschien idd niet meer ziet en andere kant hoe ik er zelf in sta.
Julus schreef:
04-06-2020 20:59
:-D
Iets zegt mij dat dit een type man is die dit niet uit onhandigheid zegt. Gezien beroep en het feit dat hij zei me erg aantrekkelijk te vinden icm geen enkele interessevraag stellen. You do the math. Ik was aan het afwachten of er nog interesse in mij als persoon kwam maar tot nu toe niet.
Oh dan klinkt thuis afspreken wel anders ja. Maar als hij voor een drankje wil afspreken en hij weet dat je niet mee naar huis gaat, dan kan je vanzelf al zien hoe hij erin staat toch?
Shiverrr schreef:
04-06-2020 21:04
@Jules: Wat stom dat hij je niks vraagt en dat het vooral over zichzelf gaat. Een beetje interesse tonen is vaak toch wel leuk. Maar misschien doet hij dit niet met opzet.

Maar het "probleem" is een beetje dat dit al vanaf mijn 14e speelt. Dus het heeft invloed gehad op mijn school en nu werk. Dus dan zou ik alles mooier moeten maken of zelfs liegen en het vaag laten met "persoonlijke omstandigheden". En voor mij is het nooit een groot ding geweest waarover ik gesloten moet zijn. Dus dat is het dubbele eraan zegmaar. Ene kant geen zin hebben om het te vertellen tegen iemand die je misschien idd niet meer ziet en andere kant hoe ik er zelf in sta.
Lastige situatie kan ik mij voorstellen! Je wilt ook niet jezelf verhullen of liegen, wellicht een middenweg in vinden en proberen om op je eigen manier te vertellen zonder alles bloot te leggen. Iemand moet jou leuk vinden om JOU natuurlijk 😊
Antoon69 schreef:
04-06-2020 20:55
Krijg spontaan weer zin in een date met appeltaart hahah
@shiver ik vertel mijn "uitdagingen" meestal voor een eerste date. Vooral omdat ze zichtbaar zijn en ik geen zin heb ik scheve blikken. Ik snap wel dat je het niet op de eerste date zou vertellen. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Vivi3338 schreef:
04-06-2020 21:14
Krijg spontaan weer zin in een date met appeltaart hahah
Ja en door te mens erger je niet-ten of trivianten met een borrel op leer je de ander wel kennen hoor :biggrin:
Antoon69 schreef:
04-06-2020 21:38
Ja en door te mens erger je niet-ten of trivianten met een borrel op leer je de ander wel kennen hoor :biggrin:
30 seconds!
Dat vind ik hele goede date ideeën :-D nu heb ik daar ook zin in
@Vivi, wat leuk dat je een bod hebt uitgebracht. Wanneer hoor je of je het bent geworden?

@shiverr Hoe was de date?

@Julus, jammer dat het dan een monoloog is geworden. Juist in het begin moeten wedervragen er juist veel zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven