servies in lade keuken

06-06-2020 11:13 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
In onze nieuwe keuken willen we ons servies in een la zetten. Ben nu een beetje aan het rondkijken welke mogelijkheden er zijn om te voorkomen dat het servies bij het openen van de la alle klanten op valt en glijdt waardoor het kapot zal gaan. Zag een paar oplossingen voorbij komen maar dat liep aardig in de papieren (duur dus!). Hebben jullie tips of trucks?
Heb je diepe lades of zijn ze ondiep?
sunshineandblueskies wijzigde dit bericht op 06-06-2020 11:20
Reden: Quote OP verwijderd
91.44% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Wat versta je onder servies en hoe hardhandig doe je lades open?

Ik heb alles 'los' in lades staan en nog nooit over nagedacht of iets laten sneuvelen daardoor. Maar goed dat is gewoon glaswerk en standaard borden enz. Geen oud-chinees porselein ofzo.
nootboek wijzigde dit bericht op 06-06-2020 11:19
1.20% gewijzigd
@sunshineandblueskies, quoten van de gehele OP mag niet. Daar krijg je een waarschuwing voor.
(Ik heb je niet gestaft.)
Even random op Ikea gezocht:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-de ... -70154800/
En dan daar je borden in zetten

https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-bo ... -30384695/
Zoiets kan ook, zijn er in verschillende afmetingen
Het gaat niet om bestek maar om het servies (borden voor ontbijt, diner en diepe borden, schaaltjes etc.). In de besteklades zitten standaard al bestekbakken meegenomen.
Odense* schreef:
06-06-2020 11:19
@sunshineandblueskies, quoten van de gehele OP mag niet. Daar krijg je een waarschuwing voor.
(Ik heb je niet gestaft.)

Oh sorry, dat wist ik niet, dankjewel. Ik heb de quote verwijderd.
JoyceeW schreef:
Het gaat niet om bestek maar om het servies (borden voor ontbijt, diner en diepe borden, schaaltjes etc.). In de besteklades zitten standaard al bestekbakken meegenomen.

Sorry, ik had hem verkeerd begrepen :clown:
Huh? Ik snap het probleem niet. Ben nu ook wel benieuwd met hoeveel geweld lades bij jullie worden opengetrokken.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
sunshineandblueskies schreef:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-bo ... -30384695/
Zoiets kan ook, zijn er in verschillende afmetingen
Deze had ik ook gevonden. Denk dat dit een toch een goede en betaalbare oplossing gaat zijn.
Anti slip doek in de lade leggen, kost een paar euro.
Maar ik begrijp ook niet zo goed waarom, ik heb het servies ook in de lade gehad en er gebeurde niets mee.
MarindaH schreef:
06-06-2020 11:21
Huh? Ik snap het probleem niet. Ben nu ook wel benieuwd met hoeveel geweld lades bij jullie worden opengetrokken.
de borden zullen aardig hoog opgestapeld worden (12/16 borden op elkaar) dus ik was dan bang dat dit kon gaan schuiven.
Ik heb al 10+ jaar servies in lades en er is nog nooit iets kapotgegaan door verschuiven / glijden. Ik heb veldspaatporseleinen borden uit dezelfde serie, bijvoorbeeld 12 ontbijtborden opgestapeld met nog kommetjes erbovenop. Gaat prima.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het eerst gewoon proberen (misschien wel de antislip mat) maar dat is dan ook meteen ter bescherming van de bodem.
Waar je wel voor moet 'uitkijken' is het gewicht in de lade. Meerdere stapels van 16 borden in 1 lade lijken me best een aanslag op het draagsysteem.
Antislip matjes voor keukenlades. Te leveren , exact op maat, door keukenboer, maar ook verkrijgbaar bij bijv. Ikea.
Ik heb ook een antislipmatje onder mijn servies liggen en het is nog nooit gaan schuiven. Ik stapel de borden ook best hoog op, inderdaad best een gewicht maar de lade houdt het al 15 jaar.
Wij hebben zulke lades in onze tulp keuken. Schuift niet en werkt prima. Heb 12 borden op elkaar staan.

Je moet ze natuurlijk niet opentrekken alsof je leven er vanaf hangt, en dat is dus echt hard. Maar hier zitten er van die geleiders op zodat het bijna vanzelf gaat en je dus niet hard hoeft te trekken.

Neem wel aan dat je aan de voorkant een dicht stuk hebt?
JoyceeW schreef:
06-06-2020 11:24
de borden zullen aardig hoog opgestapeld worden (12/16 borden op elkaar) dus ik was dan bang dat dit kon gaan schuiven.
Juist niet, veel te zwaar.
Wij hebben flinke stapels borden (diep, ontbijt, groot plat) en verschillende schalen in een lade en er verschuift niks.
Wij hebben servies (borden, bakjes, glazen, bekers) in een kast met lades staan. Wel een antislipmatje vd ikea er in gelegd en verder blijft het goed staan. De wijnglazen staan wel apart in een andere kast.
De la is aan de voorkant gewoon dicht. Het is een nieuwe keuken dus alles zal heel soepel open en dicht gaan. Heb er na jullie reacties alle vertrouwen in dat het gewoon blijft staan.
Bedankt voor jullie reacties.
nootboek schreef:
06-06-2020 11:33
Waar je wel voor moet 'uitkijken' is het gewicht in de lade. Meerdere stapels van 16 borden in 1 lade lijken me best een aanslag op het draagsysteem.
Dit inderdaad. Daar moet je echt even op letten.
Wij gebruiken de bordenrekjes van IKEA in de lade. Verschillende maten. Werkt prima.
JoyceeW schreef:
06-06-2020 12:12
De la is aan de voorkant gewoon dicht. Het is een nieuwe keuken dus alles zal heel soepel open en dicht gaan. Heb er na jullie reacties alle vertrouwen in dat het gewoon blijft staan.
Bedankt voor jullie reacties.
Zou even navragen hoeveel kg de belastbaarheid is van een lade.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hier gaat dat ook prima. Ik vind het ideaal.
We hebben het pas later bedacht, dus sommige laden hebben nog best wat ruimte over (in de hoogte). Meet het goed na: als je het efficiënt inricht kan je veel ruimte besparen als je flink wat lades in één kastje doet. Zo hebben wij één bestekla met alle kopjes en zo'n la is niet hoog. Dus je kan best wel wat lades onder elkaar plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven